Kävin ottamassa tänään influenssarokotuksen ilmaiseksi
Antoivat kahvit + piparit sekä hammastahnatuubin "urhealle potilaalle" - Hienoa Myyrmäen terveysasema!!! <3 <3 <3
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Ai että ottaa päähän nämä ”osaan pitää huolta terveydestäNI” -sankarit, jotka ovat niin sankareita että tulevat töihinkin kipeänä levittämään pöpöjään.
Omassa lähipiirissä on ihmisiä, joista sitten joutuu olla erossa, kun on jonkun näistä lahjoista saanut mukaansa töistä.
Minä ainakin nimenomaan jään kotiin heti, kun sairastun edes lievästi. Pysyn pedissä, juon kuumaa, syön valkosipulia ja C-vitamiinia, sinkkiä, otan auringonhattua ja juon inkiväärijuomaa. Muutamassa päivässä olen taas kunnossa, tosin tätä ei satu kuin ehkä joka 5. vuosi. Olenkin kyllä vegaani ja syön terveellisesti, saan hurjan määrän vitamiineja ruuasta. Ulkoilen paljon ja liikun riittävästi, muistan levätä ja vältän stressiä.
Se muakin ihmetyttää, että monet käyvät piikillä, syövät mitä sattuu ja puolikuntoisena raahautuvat töihin, kauppaan, kaupungille, kyläilemäänkin. Otetaan vaan buranaa ja menoksi. Ja sitten haetaan se antibioottikuuri ja taas menoksi. Eipä ihme, että sairastellaan jatkuvasti ja influenssakin on kuolemaksi suunnilleen. Jos minä vanhana saan influenssan ja siihen menehdyn, olkoon niin. Mieluummin se kuin vaipoissa laitoksessa kituminen, tai kotona ypöyksin. Vanhana on luonnollista kuolla, sitäkään ei enää nykyään ymmärretä.
Influenssaan on myös lääke. En todellakaan ota turhia rokotteita joiden teho tulevan talven viruksiin on aivan sattumankauppaa. Täsmälääkkeen voin ottaa jos sairastun. Älkää ihmiset olko niin idioottimaisen uskovaisia lääkäreihin ja suosituksiin, ne muuttuvat tuon tuosta, isoa bisnestä lähinnä. Ja kyllä, olen tutkinut asiaa.
Mun 87-v äiti otti viime talvena. Ei ole siitä oikein vieläkään selvinnyt. Kuume nousi piikkiä seuraavana päivänä, oli puolikuntoinen ja välillä todella sairas koko talven, kesään asti. Mutta ei ole vieläkään entisellään. Vanha ihminen ei tahdo kestää mitään ylimääräistä rasitusta, tavallinen flunssakin ottaa koville. Ja kun tuli pari sairaalakeikkaa, niin siinä viikossakin jo laitostuu melkoisesti. Oli kyllä rankka talvi. Nyt ei aio ottaa rokotetta, vaikka kuinka painostettaisiin. Jospa olisi nyt sitten parempi vuosi.
En uskaltaisi ottaa. Olen jo yli 50-v, enkä ole koskaan ottanut. En tiedä olenko sairastanut influenssaa koskaan, pari kovaa tautia on kyllä ollut, mutta ei mitään jälkitauteja. Korkea kuume vain, kurkkukipua, päänsärkyä, lihas- ja nivelkipua. Pienellä määrällä särkylääkettä, mustaherukkamehulla ja sipulisukilla olen mennyt, juoda pitää myös todella runsaasti ja muistaa pysyä pitkällään. Ei meillä ole nyt jo aikusia lapsiakaan koskaan rokotettu influenssaa vastaan. En tunne yhtäkään influenssaan kuollutta, mutta varmaan heitäkin on, lähinnä varmaan vanhuksia ja heillehän kuolema tulee jokatapauksessa kohtapuoliin. Voi olla armollisempikin kuolema kuin vaikka joku alzheimerin tauti.
Se yksi talvi kun otin rokotuksen niin influenssan sain. En todellakaan enää ota. Ihan arpapeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäki kävin Koivukylässä.
Tosin jätin kahvit ja piparit niitä tarvitseville köyhille. Maistuiko, ap?Hyvältä maistui, kiitos kysymästä - ja se kahvitarjoilu oli kyllä ihan kaikille tarkoitettu, ei vaan "köyhille", sitäpaitsi, kukapa meistä nyt niin rikas muka on - ei ainakaan kukaan Koivukylässä asuva. ;-D
Piti muutenkin istua se 15 min rokotuksen oton jälkeen, joten siinähän se aika kului mukavasti pipareita syöden ja kahvia juodessa. Ap
Olisi ollut ihana kommentti, ellet olisi yhden ihmisen sanomisen perusteella ryhtynyt pilkkaamaan tuhansia ihmisiä asuinpaikkansa perusteella.
'
Anteeksipyyntöni, ei ollut tarkoitus pilkata ketään - vähän harmitti vaan hänen ylimielinen kommenttinsa ja siitä ihan pienenpieni piikki hänelle kohdistetuna, ei muille.
Tottakai kaikkialla Suomessa asuu niin rikkaita, köyhiä - kuin myös siltä ja väliltä, myös Koivukylässä, kuten Myyrmäessäkin.
Onneksi olkoon , olet nyt kunnon aivopesty kansalainen!
Mua kyllä kanssa ihmetetyttää että jotain 9-kymppisiäkin rokotetaan. Mikä järki? Ihmisen pitää väkisten täällä olla muiden armoilla 100-vuotiaaksi, että saadaan hienot tilastot. Joo, mikäs siinä, jos ne mummot ja papat eläis suht terveenä ja elämisen arvosta elämää. Mutta sitä voi käydä katsomassa vanhainkodeissa miten ruususta se heidän elämä on. tosin en itselleenkään flunssapiikkiä ota, eihän tehosta ole mitään takuuta ja kuitenkin siinä tulee kehoon ties mitä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
No kaikkea sitä...hömppämaakarit saa aina ihmisiä höynäytettyä. Ei tulis mieleenkään ottaa tehotonta mitä-lie-litkua elimistöön vapaaehtoisesti, jonka pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedetä yhtikäs mitään. Mutta jokainenhan saa tietty tehdä itselleen mitä lystää.
Ja sinä siipeilet rokotettujen kustannuksella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mueli rokotteesta tosiaan muuttuu, kun saa kertaalleen sen pahan influenssan jälkitauteineen.
Minäkin hain piikin. Liian kiireinen jouluaika, joten riski minimoitava.Mulla muuttui kyllä ihan toiseen suuntaan, kun muutama vuosi sitten erehdyin mokoman ottamaan. Sairaampi en ole koskaan ollut, kun sen koko talven. Kolme ab-kuuria, lopulta keuhkokuume, johon todella olin kuolla. Ei ikinä enää näitä täysin turhia rokotuksia mulle.
Influenssaa aiheuttaa virus. Jos sinulle on määrätty antibioottikuureja, sinulla on ollut bakteeri-infektio. Perusasiat on hyvä tietää ennen kuin alkaa vetää johtopäätöksiä.
Tämän vuoden rokotteen teho parhaimmillaan 20% kannattaahan se juu sitten ehdottomasti ottaa!
Minä sain tänään piparia ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoden rokotteen teho parhaimmillaan 20% kannattaahan se juu sitten ehdottomasti ottaa!
Älä valehtele. Tavallisestikin suoja 70-90%. Tänä vuonna parempi, kun tehoaa ainakin neljään virukseen.
Jorma K kirjoitti:
Minä sain tänään piparia ilmaiseksi.
Nyt ruksia allakkaan! Ei varmaan tapahdu ihan hetkeen uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mueli rokotteesta tosiaan muuttuu, kun saa kertaalleen sen pahan influenssan jälkitauteineen.
Minäkin hain piikin. Liian kiireinen jouluaika, joten riski minimoitava.Mulla muuttui kyllä ihan toiseen suuntaan, kun muutama vuosi sitten erehdyin mokoman ottamaan. Sairaampi en ole koskaan ollut, kun sen koko talven. Kolme ab-kuuria, lopulta keuhkokuume, johon todella olin kuolla. Ei ikinä enää näitä täysin turhia rokotuksia mulle.
Influenssaa aiheuttaa virus. Jos sinulle on määrätty antibioottikuureja, sinulla on ollut bakteeri-infektio. Perusasiat on hyvä tietää ennen kuin alkaa vetää johtopäätöksiä.
Bakteeri-infektio on melkoisen tavallinen jälkitauti influenssan seurauksena.
Hohhoijaa näitä kommentteja, joissa rokotetta haukutaan huijaukseksi jne.
Vaikka rokote ei suojaa kaikilta influenssaviruksilta, lyhentää rokotus silti näidenkin influenssatapausten kestoa ja vähentää riskiä kohtalokkaisiin jälkitauteihin. Rokottamalla itsesi suojaat myös niitä riskiryhmäläisiä, jotka eivät voi rokotetta ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Tavallisestikin suoja 70-90%. Tänä vuonna parempi, kun tehoaa ainakin neljään virukseen.
https://www.sciencedaily.com/releases/2018/04/180419131015.htm?fbclid=I…
Siitäpä lukemaan faktoja. Sulla oli varmaan joku tutkimus väitteesi taustalle myös? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä! Lääketehtaiden lobbariko se täällä höpsöttelee? Ei kukaan järkevä näitä teidän turhia rokotteita ota, mutta onhan niitä tyhmiä toki suuri osa kansasta. Vai ootko joku proffa ja on saatu vähän lääketehtaalta tukirahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bakteeri-infektio on melkoisen tavallinen jälkitauti influenssan seurauksena.
Kyllä, mutta ei rokotteen seurauksena.
Olisi ollut ihana kommentti, ellet olisi yhden ihmisen sanomisen perusteella ryhtynyt pilkkaamaan tuhansia ihmisiä asuinpaikkansa perusteella.