Koittakaa ymmärtää, etteivät kaikki käy ruokakaupassa siksi, että pääsisi juoruamaan puolituttujen/tuttujen kanssa
Kun minä olen ruokakaupassa, olen siellä miettimässä mitä pitää ostaa. Joillekin vaikea ymmärtää vissiin. Eilenkin yksi puoli tuttu tuli viereen tönöttämään, yritin pari joutavaa sanaa vaihtaa ja jatkaa eteenpäin, mutta ei, tämä pysy vierellä sitkeesti. Lopulta sanoin nätisti että minun pitää nyt miettiä mitä ostan, kun kauppalistakin jäi kotiin, että en nyt pysty keskittymään muuhun, että jatkan tonne kalahyllylle ja olin siitä lähdössä sinne päin (että pääsisin puolitutusta iilimadosta eroon), niin eikö tämä lähtee kävelemään kanssani sinne. Sitten meni jo hermo, kunnei kauniista vihjeistä älyä lopettaa roikkumista, sanoin ihan suoraan että "ai meinaatko tulla mukana. Sori mutta mun täytyy nyt keskittyä tähän ruuan ostamiseen, rupatellaan jopskus toiste!" Siinä se möllötti ja vasta sitytenb älys jättää mut rauhaan.
On se helvetti kun pitää antaa monta vihjettä eikä silti ymmärretä. Kyttäsi siinä ja toljotti vaikka itse oli jo kaiken tarvittavan kai ostanut.
Jumalauta että sapettaa tommoset. Kaupassa aina jos pystyn niin liukenenkin äkkiä toiselle käytävälle jos näen tutun. Mutta tämä yllätti eilen ihan nurkan takaa, en ehtiny paeta ajoissa.
Miksi jotkut kuvittelevat että kauppa on paikka hoitaa sosiaalisia suhteita. Se on paikka mistä haetaan päivittäistavaroita, mutta joillain ei ole vaikeuksia astua sinun intiimille reviirille ja tunkeutua seuraan, sinun sitä pyytämättä.
Kommentit (26)
Alapa ap tehdä ostoslista kotona, niin ei tarvitse mennä kauppaan miettimään.
Minäkään en kaupoissa halua seurustella, mutta en myöskään mietiskellä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää ihmiset, jotka ei osaa lukea toista ollenkaan, kyllä itse ainakin huomaan jos seuraani ei kaivata. Joiltain puuttuu täysin sellanen taito.
Vähän ohis, mutta tätä olen ihmetellyt koiraa lenkittäessäni. Lenkit ovat minulle sellaista yksinäistä hengähdysaikaa, joten pyrin olemaan pysähtymättä juttelemaan kenenkään kanssa. Jos joku tulee koiransa kanssa vastaan, vaihdan tien toiselle puolelle ja kävelen reippaasti katsekontaktia ottamatta, mutta jotkut ihmiset ryhtyvät huutelemaan sieltä tien yli, seuraavat minua sille puolelle ja jopa lähtevät perään, kun pitäisi ihan välttämättä päästä juttusille! Joskus joku on tullut puhumaan niin yllättäen, että kohteliaisuus on vaatinut vastaamaan, ja silloinkin hämmästyttää miten joillekin ei MILLÄÄN mene viesti perille kun yritän mahdollisimman nopeasti jatkaa matkaa. Siis siirryn jo vähitellen eteenpäin ja sanonkin, että "pitää tästä mennä", mutta ei!! PÄLÄ PÄLÄ PÄLÄ juttu jatkuu ja kailotetaan vielä peräänkin kun olen jo kymmenen metrin päässä. Mikä tällaisissa ihmisissä on vikana kun eivät tajua selvimpiäkään viestejä?!
Vierailija kirjoitti:
Alapa ap tehdä ostoslista kotona, niin ei tarvitse mennä kauppaan miettimään.
Minäkään en kaupoissa halua seurustella, mutta en myöskään mietiskellä.
Niin teinkin, mutta satuin unohtamaan sen.
Vierailija kirjoitti:
Meidän k-supermarketissa on sellainen kauppakassipalvelu. Tilaat ja maksat tuotteet netissä ja haet kaupan takaovelta valmiiksi pakatut kassit sovittuna aikana. Kätevää eikä tarvitse jutustella kenenkään kanssa.
Kyllä pitåä olla mahdollisuus käydä kaupassa, ilman että siihen tullaan häiritsemään ja mölisemään viereen ja kyyläämään mitä ostan. En sen takia lukkiudu kokonaan sisälle, että jotkut ihmiset on yoisen reviirille tunkeutuvia moottoriturpia ja älykääpiöitä jotka ei osaa selviä viestejä tulkita, kierrän ne vaan mahdollisuuksien mukaan kaukaa.
Joskus onnistuu paremmin ja sitten käy näin, että se iilimato törmää nurkan takaa ja sen naamalle leimahtaa valtava riemu, kun pääsee minun kanssa juttusille. Ei väliä vaikka seisoo käytävän tukkeena pahimpaan tuuhka-aikaan, pääasia että saa tönöttää minun vierssä ja jotain joutavaa höpistä. Tämäkin iilimato oli ihan kolmekymppinen ihminen, minusta paljon nuorempi, ei mikään vanhus.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole tällaiseen törmännyt. Ihan olen saanut asioida rauhassa. Ehkä te olette jotain pikkupaikkakunnan juorupesäkkeitä?
Pikkupaikkakunnalta olen, mutta nimenomaan välttelen juoruakkoja ja -ukkoja siellä kaupassa(kin). Itse en tiedä tämän kylän draamoista mitään enkä halua tietää jatkossakaan. Onko vaikee ymmärtää.
ap
Ihmettelen miksi kukaan ylipäänsä haluaa puhua kanssasi. Vaikutat varsin miellyttävältä ihmiseltä.
Meidän k-supermarketissa on sellainen kauppakassipalvelu. Tilaat ja maksat tuotteet netissä ja haet kaupan takaovelta valmiiksi pakatut kassit sovittuna aikana. Kätevää eikä tarvitse jutustella kenenkään kanssa.