Mitä terveellistä naposteltavaa kahvin seuraan?
Jos ei nyt ihan selleritikkuja kuitenkaan lasketa, niin mitä voisi pullan, leivän, karkin, suklaan ym. sijaan ottaa kahvin seurana? Vaihtoehtona ei tällä kertaa ole, että ei mitään :)
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Juustoleipä hillon kanssa olisi melkein terveellistä.
Vai leipäjuusto?
Vierailija kirjoitti:
Juustoleipä hillon kanssa olisi melkein terveellistä.
Kunhan muistaa käyttää vähärasvaista juustoa leivällä.
Tumma suklaa, raakasuklaa, kaakaojauheessa pyöritellyt kuvatut taatelit, pähkinät
Vaikkapa pakastemarjoja kermavaahtonokareella tai banaani/appelsiini/hedelmäsalaattia.
Kreikkalaista jogurttia hunajalla.
Kanelissa pyöritelty tuore taateli. Kanelin ja kahvin maut sopivat yhteen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mikä sinusta on hyvää? Mitä normisti syöt kahvin kanssa, ap?
Sitten sovellat sitä. Jos olet tottunut syömään karkkeja tai suklaata, kokeile korvata ne vaikkapa pähkinöillä, kuivatuilla hedelmillä tai raakasuklaalla.
Jos olet tykännyt syödä jäätelöä, kokeile korvata se vaikkapa smoothiella tai tee itse sorbettia, granitaa tai jäätelöä, johon et laita sokeria, vaan tuoreita marjoja tai hedelmiä. On muuten hyvää ja terveellistäkin!
Tässä on esimerkiksi mustikka-kardemummajäätelön ohje, ilman sokeria:
https://thequeenofdelicious.com/mustikka-kardemummajaatelo/
Ok, kookosmaitoa ei nyt kannata ihan hirveästi ahmia, koska kovaa rasvaa, mutta on tuo silti melkoisen terveellistä.
Jos taas haluat syödä kahvin kanssa leipomuksia, niin tee vaikka sokeriton omenapiirakka tai marjapiirakka. Rahkaa pohjaan, niin saat mehevyyttä. Valkoisten vehnäjauhojen sijasta voit käyttää kaurajauhoja tai grahamia.
Mansikkarahka:
Mansikoita
Maitorahkaa
Kuohukermaa
Sekoitat kunnolla yhteen.
Toinen vaihtoehto: banaani-kauraletut
- banaania paljon
- kauraa
- kananmunaa
- kanelia
- vähän kauramaitoa tai vissyä
Sekoittimella sekaisin ja paistat. Kaveriksi marjoja tai vaikka jotain rahkaa.
Kaloreita näissä nyt voi olla vaikka saman verran kuin niissä herkuissa, mutta itse teen ainakin välillä näitä ja kyllä tykkään tosi paljon 😊 todellakin on terveellisempää eikä noissa mitään kamalaa ainesosaa ole ollenkaan. :D Niin ja olen kyllä myös hoikka nainen.
Itse tykkään oikeasti syödä mustan kahvin kanssa banaanin tai mandariinin.
Vierailija kirjoitti:
No vaikka 1-3 palaa tummaa suklaata.
Aloituksessa sanottiin, että ei suklaata.
Ei mikään. Miksi pitää jatkuvasti napostella jotain? Vesilasissa ei ole kaloreita, kaikessa muussa on.