Olen tietämättäni elänyt ainakin kaksi kuukautta sänkyni alla majailevan hämähäkkiperheen kanssa
Oli tarkoitus imuroida pitkästä aikaa kunnolla kaikki nurkat sun muut. Olen ihan perus-siisti ihminen mutta en ollut huomannut imuroida sängyn pohjan ylälaitoja. Siellä oli kaksi isoa hämähäkkiä ja ainakin kymmenen pienempää hämistä. En raaskinut niitä poiskaan häätää tai lähettää pakkaseen niin jätin sinne ja nukun itse nyt olohuoneessa.
Ajattelin viedä nuo rivitalon varastoon missä on kyllä jonkinlainen lämmitys, vai selviävätkö ne siellä?
Kommentit (8)
Heh. Meillä vanhassa talossa tuli aika avata sisäseinät ja uusia runkopuut. Oisitpa nähnyt sen hämähäkkimäärän 😂😂😂 Meni monta viikkoa päästä yli siitä että siellä niitä oikeesti asuu pilvin pimein, meidän väliseinissä 👌 Eikä kuulemma olla ainoat, on vissiin niiden lempitalvehtimispaikka!
Hämähäkit on hyödyllisiä, ne syö muita pieneliöitä :)
Kerran hämähäkki kiipeili makuuhuoneen seinällä, huitaisin sen lehdellä alas ja läppäsin kuoliaaksi. ihmeekseni siitä vilisti joka puolelle useita pieniä poikasia. Koitin niitä sitten kammoisena metsästellä. Kauhea tilanne. Onko kuinka yleistä , että kuskaavat lapsosiaan mukanaan?
Oli oudon hailakan ruskea ja siro koko otus. En ole samanlaisia koskaan nähnyt.
Olen telttaillut synnyttävän hämähäkin kanssa. Oli siinä lapsena ihmettelemistä kun niitä pieniä alkoi vain tulla ja tulla ;)
Joku joskus väitti, että jos talossa on hämähäkkejä, ei ole hometta. En tiedä onko totta. Tietääkö kukaan muukaan?
Hämähäkin vauvat ovat hurjan mielenkiintoisia. Meillä oli verkkoviritelmä pihalla, näytti siltä kuin verkossa olisi ollut hiekkaa. Mutta kun siihen puhalsi, hiekanjyväset alkoivatkin äkkiä kiipeämään ylös piiloon.
Meillä on apukeittiön katossa iso hämähäkki, sen nimi on Jaakko.
Inhoan liikkuvia hämähäkkejä ja niitä, jotka lymyilevät sängyssä tai pyyhkeessä, mutta muuten ovat ihan ok. Annan niiden vaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Joku joskus väitti, että jos talossa on hämähäkkejä, ei ole hometta. En tiedä onko totta. Tietääkö kukaan muukaan?
Viihtyvät nimenomaan kosteassa.
Hyi v.u