Rakastan itsepalvelukassoja
Olenko omituinen? Valitsen aina itsepalvelukassan, jos mahdollista. Silloin voin mennä kauppaan vanhoissa rytkyissä ja pipo päässä, meikittä ja hiuksetkin saavat näyttää petolinnun perseeltä kun en niitä jaksanut pestä ja laittaa. Ei myöskään haittaa jos on huono päivä ja naama on norsanvilulla huonosti nukutun yön jälkeen. En tarvitse tervehtiä ja hymyillä tekohymyä kassalla, ja kuulla joka kerta "otatko kuitin?" Tekopirteä hyvän päivänjatkon toivotus ei myöskään lämmitä sydäntäni. En tarvitse jonottaa ja olla olevinaan näkemättä muita jonossa seisovia. Kukaan ei töki ostoskärryllä takapuoleen eikä tutki montako kaljaa tulikin taas ostettua. En tarvitse kuunnella teinien äänekästä hölötystä enkä katsella lasten kiukuttelua karkkihyllyllä. Kukaan ei tarkkaile ostosteni pakkaamista, saan runtata ostokseni kassiin niin kuin haluan. Itsepalvelukassat ovat minun pelastus.
Kommentit (30)
Minäkin tykkään itsepalvelukassoista Citymarketeissa, sillä niissä kassat ovat hiljaisia. Mutta Prismassa ne ovat ärsyttäviä, sillä niissä ääni ohjaa aina toimitusta. Ra-sit-ta-vaa! Naputtelen aina sen äänen kiinni, mutta eipä paljon auta kun takaa ja kummaltakin sivulta kuuluu äänten kakofonia. MIKSI sen äänen pitää olla päällä? Osaako joku Prisman työntekijä vastata? Ovatko Prisma asiakkaat niin tyhmiä (teidän mielestänne), että eivät osaa skannata tuotteita ilman jatkuvaa ohjeistusta? Kumma kyllä, Citymarketeissa osaavat toimia oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Nuo kassat rakastaa "satunnaistarkastaa" minua. Varmaan joka kolmas kerta on "satunnaistarkastus".
Mun miehellä oli satunnaistarkastus just tasan sillon kun olin pistänyt sen ostamaan mulle siteitä ja tamponeja😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
vaivalloista? menee sekuntti kun sen viivakoodin paikan hahmottaa ja sit vaan PIP
On se vaivalloista. Ne tasot on onnettoman kokoisia joten joutuu tarkkaan kattomaan mihin tuotteen laittaa piippauksen jälkeen. Multa ei ainakaan onnistu samaan aikaan pakkaaminen - tai onnistuu mutta yhtä paljon menee aikaa, kun ei ne tuotteet mene kassiin niin nätisti että iso kasa tuotteita kassissa pysyisi pikkutasolla ilman käsillä tukemista pystyssä ja levähtämättä lattialle. Siksi pakkuu vasta lopuksi, mikä tekee hitaaksi homman.
Oikealle kassalle saa myös jo liukuhihnan alussa heitettyä monta tuotetta kerralla menemään yhellä nostolla eli on hyvin nopeasti heivannut tuotteet hihnalle, nopeaa ja sujuvaa. Lisäksi tuotteet pysyy hallitusti hihnan loppupäässä kasassa kun on tilaa eikä levähä lattialle tms maksun aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kassat rakastaa "satunnaistarkastaa" minua. Varmaan joka kolmas kerta on "satunnaistarkastus".
Mun miehellä oli satunnaistarkastus just tasan sillon kun olin pistänyt sen ostamaan mulle siteitä ja tamponeja😂😂😂
Ja ongelma/ vitsi oli? Miehet ostaa siteitä, vaippoja ja vessapaperia ihan perinteisiltä kassoiltakin.
Mikä tämä satunnaistarkastusjuttu on? En ole ikinä sellaisesta kuullutkaan vaikka paljon käytän itsepalvelukassoja.
Vielä kun saataisiin kaikkiin tuotteisiin viivakoodiin koodattua häly, että kaikki maksamattomat tuotteet hälyttäisivät portin jälkeen. Nythän kaupat laskevat, että hävikkiä tulee, mutta halvemmaksi tulee kuin henkilökunnan palkkaaminen kassoille ja osastoille. Minua ärsyttää maksaa näpistelijöidenkin ostokset hinnoissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas inhoan niitä. Koen jotenkin tosi kömpelönä ja hitaana sen että ensin yksitellen nostettava tuotteet korista, piipattava ja pistettävä sille toiselle puolen laitetta tasolle. Ja sitten lopuksi vasta pääsee pakkaamaan. Toimiva systeemi jos on alle viisi ostosta, silloin ei mene liikaa aikaa. Mutta sitä suuremmilla määrillä valitsen aina oikean kassan niin on paljon nopeammin ulkona kaupasta, kun kassahenkilö piippauksen hoitaa ja itse voi pakata samaan aikaan.
Hmm? Minä pakkaan aina suoraan samantien. Laitan pakattavan kassin sille tasolle jolle tuotteet laitetaan koodin lukemisen jälkeen. Siitä nostelen ne viivakoodinlukijalta suoraan siis kassiin., yhdelle kädenliikkeellä tuote lukijalle + kassiin.
Minun asuinmaassani automaattikassalle saa mennä vain korin, ei kärryjen kanssa ja tuo kassin laitto ei onnistu, tavarat on nostettava sille toiselle tasolle ja vasta maksamisen ja kuitin jälkeen voi pakata omaan kassiin. Mieluiten kyllä asioin automaatilla, pääsee kätevästi eroon pikkukolikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin rakastan. Siis sellaisia joissa ei ole kokoajan kyttäämässä henkilökuntaa, kun tuollaisiakin on että niissä on aina joku. Sitten niille pitää aina vääntää se tekohymy kun lähtee pois. Ostan joskus herkkuja ja epäterveellistä ruokaa tukka likasena, eikä tarvi jännittää että takana tulee söpö mies tai muuta vastaavaa ja täten hävetä ostoksiani.. Lähikaupan ip-kassoilla on aina tilaa.
Eikö se ole pakollista, että on joku valvoja. Ikinä en ole nähnyt, ettei olisi.
On, muuten niiltä ei voisi myydä esimerkiksi alkoholia.
Oon nähnyt tilanteen kun joku on siinä yirttänyt ostaa holia, mutta lähtenyt sitten normikassalle koska se laite ei oo päästänyt läpi.
Just tänään ostin 2 siideriä ja paljon ruokaa. Vasta kun olin maksamassa, herjasi myyjää paikalle eikä suostunut ottamaan maksua. Kutsuin myyjää ( ei siellä kukaan seisoskellut valmiiksi) ja myyjä teki pari temppua koneelle ja maksu meni läpi. En todellakaan olisi alkanut yhdeksän kympin ostoksia enää raahaamaan kassalle!
Itsepalvelukassaa käyttämällä kyllä on vaikea kiusata ketään... päinvastoin.
vaivalloista? menee sekuntti kun sen viivakoodin paikan hahmottaa ja sit vaan PIP