Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt sitten leikattiin työttömyysturvaa minultakin. Montakohan kertaa ne leikkaa?

Vierailija
26.10.2018 |

Olen hakenut työpaikkoja, mutta sitä kai ei oteta huomioon. Kiristetään siis nälkävyötä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne täällä. Olen hakenut myös työkokeilupaikkoja, mutta tämäkään ei kelpaa aktiivisuuden osoittamiseksi. Surkeelta näyttää tulevat näkymät. Tsemppiä kuitenkin kaikille!

Vierailija
2/7 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaako ne jokaisen tarkastelujakson jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimistot ja jotkut ammattiliitotkin järjestää kaikenlaisia webinaareja, jotka lasketaan aktiivisuudeksi. Jos on kone ja nettiyhteys kotona, niin ei olisi vaikeaa näihin osallistua. Itse ilmoittauduin kerralla tarvittavaan määrään webinaareja. Osan kuuntelin, osaan vain klikkauduin sisään ja menin sitten tekemään omia juttujani. Sitten copy-pastasin wordiin tiedot näistä webinaareista ja lähetin tiedot kassaan. Eipä leikattu korvauksia.

Nyt olen jo töissä.

Vierailija
4/7 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimistot ja jotkut ammattiliitotkin järjestää kaikenlaisia webinaareja, jotka lasketaan aktiivisuudeksi. Jos on kone ja nettiyhteys kotona, niin ei olisi vaikeaa näihin osallistua. Itse ilmoittauduin kerralla tarvittavaan määrään webinaareja. Osan kuuntelin, osaan vain klikkauduin sisään ja menin sitten tekemään omia juttujani. Sitten copy-pastasin wordiin tiedot näistä webinaareista ja lähetin tiedot kassaan. Eipä leikattu korvauksia.

Nyt olen jo töissä.

Otan siis selvää enemmän tästä asiasta. Neljä vuotta sitten olin vielä töissä ja jos vielä työllistyn niin se on jo ihme.

- ap N63v -

Vierailija
5/7 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen jo töissä.

Hyvä vinkki. Tosin usein noissa on myös tehtäviä, joita tehdään webinaarin aikana ja myöskin omalla ajalla.

Vierailija
6/7 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko työnantajia velvoittaa edes vastaamaan, jos on hakenut työpaikkaa? Että kuinka kävi (tietäähän sen), mutta eikö olisi kohteliasta vastata. Tosin tämä aktiivimalli teettää heilläkin enemmän töitä, kun niitä ns. "turhia" hakemuksia tulee.

- ap -

Vierailija
7/7 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimistot ja jotkut ammattiliitotkin järjestää kaikenlaisia webinaareja, jotka lasketaan aktiivisuudeksi. Jos on kone ja nettiyhteys kotona, niin ei olisi vaikeaa näihin osallistua. Itse ilmoittauduin kerralla tarvittavaan määrään webinaareja. Osan kuuntelin, osaan vain klikkauduin sisään ja menin sitten tekemään omia juttujani. Sitten copy-pastasin wordiin tiedot näistä webinaareista ja lähetin tiedot kassaan. Eipä leikattu korvauksiamukaan.

Nyt olen jo töissä.

Minun käsitykseni mukaan vain TE-toimiston järjestämät kurssit käyvät. Itsellä kaupungin järjestämä työnhakuvalmennus ja teemaryhmä eivät kelvanneet. Asian piti muuttua elokuun alussa, joten luulin tuon aktiivisuuden kelpaavan, kun mukaan ilmoittauduin. Hallitushan lupasi että aktiivimallin "valuviat" korjataan heti eikä kukaan joudu kärsimään. Eivät kuitenkaan tehneet mitään.

Osaan hakea töitä ja haenkin. En enää haluaisi millekään työnhakuvalmennuskurssille pelkän aktiivisuusmerkinnän vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi