Suositut herkut, joista et tykkää?
Kommentit (1496)
Kerran ostin omar-munkin paistopisteeltä, kun sellaista palstalla hehkutettiin. Enpä osta toiste.
Fazerin Sininen. En voi käsittää suosiota. Maistuu omaan suuhuni vain mauttomalta, puisevalta rasvalta. Muuten kyllä suklaasta tykkään.
Punaviini. Hyi kamala! Eikä ole merkillä väliä, samaa kuraa eri etiketillä.
Karvasmanteli, anis, kuivattu banaani, apuikoosi ja ananas, mantelimassa, riisisuklaa, riisikakku, porkkanakakku, juustokakku, oliiviöljy, mussaka, punajuuri, lanttu.
Runebergin tortut, sushi, lipeäkala, Kalles kaviar -tahna, graavilohi, kylmäsavulohi ja purkkisilli (kaikkia muita kalaruokia rakastan yli kaiken paitsi noita), Da capo -patukka, mutakakku, Bounty-patukka, Mignon-muna, tippaleipä, marsipaani, marenki, siideri.
Punaviini. Olen yrittänyt vuosikymmeniä oppia löytämään niistä sitä maun hienoutta, mutta en ole vieläkään löytänyt, vaikka haluaisin.
Vierailija kirjoitti:
Fazerin Sininen. En voi käsittää suosiota. Maistuu omaan suuhuni vain mauttomalta, puisevalta rasvalta. Muuten kyllä suklaasta tykkään.
Olen huomannut saman. Ei enää maistu juuri miltään. Mitähän sille on tapahtunut? Ei kai perinteistä reseptiä ole muutettu? 😳 Nykyään olen siirtynyt lähes kokonaan Maraboun suklaaseen. Appelsiini- ja minttukrokantti lemppreita, nam 😀
Kaikki nää valmiiksi pakatut kääretortut ja muut sen sellaiset, donitsit, sitruuna- ja suklaakakut on ihan kauheita. Niissä on niin kamala se teollisen maku ja lisäaineita täytyy olla valtavasti, kun niillä voi olla tosi pitkä myyntiaikakin. Ja sitten ne leipomoitten ns. valmiskakut, jotka on kuorrutettu kummallisella rasvatahnalla ja sivut peitelty niillä ihme palasilla, mistä en tiedä mitä ne on. Kai ne jotain pähkinämuruja on olevinaan, mutta ne on nahkeita ja pehmeitä eikä maistu millekään. Ihan ällöttää suussa.
Kamomillatee on yksinkertaisesti pahaa. Olkoon miten terveellistä tahansa.
Kaikki alkoholit on pahanmakuisia. Mukaan luettuna siiderit ja oluet.
Anis, on sitä sitten missä tahansa.
Piparminttu vain purukumissa kelpaa.
Snickers-patukat.
Oliivit.
Tofu ja soija.
Dominokeksit, joita joskus rakastin, on nyt ihan kauheita, en pysty syömään ollenkaan. Varsinkin jos ne on vähän ns. seisoneita. Söin siis itseni niistä irti.
Kaikki banaanileivonnaiset, banaaniin tulee käyneen maku, kun sitä paistetaan jossain kakussa tms., närästää.
Naudanliha, vaikka se olisi miten valmistettu.
Lantturaaste. Ja kaali-puolukka -salaatti.
Vaikka ei asiaan liity, mutta onko tämä tapahtunut joskus muillekin eli jos syöt lakritsinmakuista esim. suklaata niin saat flunssan helposti? Mulle nimittäin on käynyt näin muutaman kerran. Joko elimistöni on niin ihmeellinen tai sitten suklaa ja lakritsi yhdistettynä ei mulle sovi. Joskus oli lakritsin makuisia fasupaloja ja ne kun olin syönyt niin oli flunssa seuraavana päivänä ja samoin kävi taannoin kun ostin lakritsin makuista Daimia kaupasta. Tuon söin niin oli jo illalla kurkku kipeänä ja nokka tukossa.
Muuten tykkään lakusita, mutta jotenkin mystisesti melkeinpä aina tulee flunssa kun syön lakun ja suklaan risteytystä.
muutamia mainitakseni kirjoitti:
- Kaikki kookosleivonnaiset ja -makeiset.
- Runebergintortut (karvasmanteliöljy)
- Pullat rusinoilla
- Popcornit
- Juustoleipä
- Lakka (ei missään muodossa)
- Greippi (liian hapokasta)
- Avokaado
- Bataatti
Tästä löytyi minunkin inhokkeja. Kookoksesta en tykkää missään.
Runebergintorttu, yök.
Rusinoita ei saa olla pullassa eikä simassa.
Ja melkein pahin kaikista; lakka eli hilla.
Macaronsit. Ne on vaan pahoja.
Sellaiset todella isot jenkkityyliset keksit. Tylsiä. Ja toinen jenkkiherkku, jello. En ymmärrä.
Viininlehtikääryleet (tölkki) saa aikaan oksennusreaktion
Ranskalaiset perunat, hampurilaiset ym pikaruokalasapuskat, yleensä pizzakin. Pikaruokapaikan hajukin on jotain ällöttävää.. Turkinpippurit myös mullakin, ja kurkkukarkit.