Montako kertaa olisit ehtinyt kuolla ilman nykylääketiedettä?
Minä todennäköisesti kolme kertaa (keuhkokuume, raskauskomplikaatio, syöpä).
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa teidät kuvittllemaan, että näitä luettelemianne asioita hoidetaan vain nykyläketieteen keinoin?
No mitenköhän esim. nuo keisarileikkaukset tai umpilisäkkeen poistot sujuivat tai keuhkokuumeen hoito siinä kohtaa kun bakteeri oli jo verenkierrossakin?
Vierailija kirjoitti:
Nolla. Sairaalassa olen ollut vain kaksi kertaa synnyttämässä. Niissäkään ei tapahtunut mitään dramaattista, olisin voinut lähteä synnytyksen jälkeen saman tien vaikka kotiin. En ole sairastanut koskaan mitään vakavaa, en ole ollut onnettomuudessa, en ole telonut itseäni.
Mutta olet saanut rokotuksen moneen tautiin, mitä ilman olisit luultavasti puskemassa koiranruohoa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa teidät kuvittllemaan, että näitä luettelemianne asioita hoidetaan vain nykyläketieteen keinoin?
Koska huuhaahoidot ovat roskaa ja sinä sekaisin sekä analfabeetti.
Olisin kuollut kerran, koska synnyin keskosena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitenköhän esim. nuo keisarileikkaukset tai umpilisäkkeen poistot sujuivat tai keuhkokuumeen hoito siinä kohtaa kun bakteeri oli jo verenkierrossakin?
Keisarileikkaukset ovat pääosin turhia, jopa haitallisia vauvalle. Kaikki muut luettelemasi asiat voi hoitaa myös muutenkin kuin nykylääketieteen keinoin sekä ennen kaikkea, ne voi välttää elintavoilla ja ruokavaliolla. :)
Ehkä kaksi. Keuhkokuume lapsena ja keskeytynyt synnytys. Kuopuksen synnytys olisi mennyt ihan jees ilman sairaalaakin.
Ei olisi edes elämä ehtinyt kunnolla alkaa. Tarvitsin vastasyntyneenä sellaisen toimenpiteen, jota ilman en olisi pitkään säilynyt hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä todennäköisesti kolme kertaa (keuhkokuume, raskauskomplikaatio, syöpä).
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Miksi?
Ihminen ei voi kuolla kuin kerran.
Mikä lasketaan nykylääketieteeksi? Leikkauksia ja amputaatioita on osattu suorittaa kivikaudesta asti, todistettavasti joku on niistä jäänyt henkiinkin... Samoin keisarinleikkaus on vanha keksintö, ensimmäinen onnistunut dokumentoitiin 1610.
Vítutukseen olisin kuollut jo tuhansia kertoja ilman päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keisarileikkaukset ovat pääosin turhia, jopa haitallisia vauvalle. Kaikki muut luettelemasi asiat voi hoitaa myös muutenkin kuin nykylääketieteen keinoin sekä ennen kaikkea, ne voi välttää elintavoilla ja ruokavaliolla. :)
Kumma juttu että esim. verenmyrkytykseen sitten kuollaan kaikkialla maailmassa jos ei saa antibioottilääkitystä. Entä puhjennut uimpilisäke, miten hoidat?
Vierailija kirjoitti:
Mikä lasketaan nykylääketieteeksi? Leikkauksia ja amputaatioita on osattu suorittaa kivikaudesta asti, todistettavasti joku on niistä jäänyt henkiinkin... Samoin keisarinleikkaus on vanha keksintö, ensimmäinen onnistunut dokumentoitiin 1610.
Joku jäi, ehdoton valtaosa ei.
Ei ihminen voi kuolla kuin kerran.
Olisin aikuisena voinut kuolla virtsatietulehdukseen jos antibiootteja ei olisi keksitty. Vaikea kuvitella pahempaa tapaa kuolla.
Ilman rokotusten olemassaoloa olisin voinut kuolla jo pikkulapsena johonkin ns. tavalliseen lastentautiin, vaikka tuhkarokkoon tai hinkuyskään.
Elämä olisi myos huomattavasti inhottavampaa ilman kipulääkkeitä. Ajatelkaa vaikka hammashoitoa, leikkauksia, synnytystä...
Ainakin kahdesti, mahdollisesti myös ekaan synnytykseen, infektioista on mahdoton sanoa mitkä olisivat koituneet kuolemaksi mutta antibiootteja olen syönyt valitettavasti tai onneksi kottikärryllisen.
Jos olisin selvinnyt oman syntymäni jälkeisestä verenmyrkytyksestä, olisin kuollut esikoisen synnytyksen yhteydessö verenhukkaan. Nykylääketiede pelasti hätäleikkauksella ja nopeilla verensiirroilla
Olisin kuollut jo äitini kohtuun sillä synnyin yli 2kk etuajassa hätäsektiolla äidin raskausmyrkytyksen takia. Olin kuulemma hyvin lähellä kuolemaa ja sain hätäkasteen. Painoin vähän yli 800 grammaa. Olin sairaalassa 4 kuukautta, jona aikana minua tarkkailtiin ja keuhkojani kypsyteltiin. Ilman lääketiedettä en olisi tässä nyt 39v myöhemmin. Kiitos siitä.
Varmaan olisin kuollut jo pikkulapsena ilman rokotusohjelmaa. Muuten joku tulehdus olisi tappanut. Käteni mursin pahasti, se olisi varmaan hoidettu amputoinnilla, joka varmaan olisi ollut melkoinen riski.
Ottaen huomioon, että jokaisen meistä kaikki esiäidit ovat todistettavasti selviytyneet esikoistensa synnytyksistä, täällä on aika heiveröistä porukkaa.
Itse olisin elossa ilman lääketiedettäkin, samoin kaikki lapseni, jos ei olisi jokin kulkutauti vienyt.
33-vuotiaana leikattiin sappi. Ehkä olisin kuollut ennenpitkää sappivaivoihin jos nykyaikaista lääketiedettä ei olisi.
Iso-isoäitini kuoli 30-luvun alussa sappileikkauksen jälkeiseen tulehdukseen. Nykyään se olisi ollut rutiininomainen antibiootti hoito.
Joskus 10-11v iässä varpaan kynteni kasvoi sisäänpäin ja varvas tulehtui. Se olisi voinut levitä pahaksi. Nyt (silloin 80-luvulla) se hoitui kynnen poistolla ja pienellä leikkauksella.
Ehkä myös keuhkokuume olisi minut kaatanut.
No ei todellakaan mitään syytä.