Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 7 viikkoisen vauvan jättää hoitoon 4 tunniksi? Entä 3 kuukautisen 11 tunniksi?

Vierailija
26.10.2018 |

En itse ole vielä äiti, mutta pohdin asioita etukäteen.

Voiko siis 7 viikkoisen jättää tutulle hoitajalle illalla 4 tunniksi? Entä 3 kuukautisen 11 tunniksi?
Tässä tilanteessa äiti siis imettäisi.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi, tai itse en ainakaan jättäisi. Eikä ees imetyksen vuoksi käytännössä itseltäni onnistuisi (enkä ois kyllä malttanutkaan niin kauan olla erossa). Mutta näissäkin asioissa ihmiset on erilaisia.

Terv. Äiti, jolla lapset 2,5v ja 8kk

Hullu!

Vierailija
22/24 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi kieroon kasvanut vaikka mä olin teholla ensimmäiset 3viikkoa vauvan elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, noin pienelle vauvalle kehittyy 4 tunnissa vesipää, elä sitten syyllisyyden kanssa.

Vierailija
24/24 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on käsittääkseni tunti per ikäkuukausi ja vuoden iän jälkeen yö per ikävuosi erossa ensisijaisesta hoitajasta. Meillä kuitenkin mies osallistui niin paljon, että katsottiin molempien olevan aika tasaveroisia hoitajia ja toimittiin sen mukaan. Näin ollen tein pitkiä työvuoroja jo vauvan 3 kk iästä lähtien. Vauva käyttäytyi samalla tavalla molempien hoidossa eikä reagoinut minun poissaolooni sen enempää kuin miehenkään. Mutta jos vauva on tempperamentiltaan herkempi, suosii selvemmin äitiä tai valtaosa lastenhoidosta on ollut äidin vastuulla, niin en kyllä olisi noin pitkään pois. Tuttavapiirissä on sellaisiakin vauvoja, jotka eivät suostu syömään pullosta ja huutavat suoraa huutoa koko sen ajan kun äiti on poissa. Toki nämäkin lapset pitää joskus totuttaa siihen äidin poissaoloon, mutta sen aika ei todellakaan ole vielä seitsenviikkoisena eikä edes kolmekuisena jos ei vauva itse ole lainkaan valmis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä