Kuuluuko bussikuskille huutaa kiitokset pois jäädessä?
Joissain kaupungeissa on näemmä tapana huutaa kiitokset kuskille kun jää paikallisbussista pois. Onhan se kiva että kuskia kiitetään, mutta ihan hullun kuuloista kun jengi kailottaa sieltä keski- tai takaovelta jatkuvasti KIIITOOOS! Riittäiskö se, että sisään tullessa tervehtisi kuskia kohteliaasti ja jättäisi sen huutamisen väliin, niin ei olisi siellä bussissa sitten niin kakofoninen tunnelma? En jaksais itse kuskinakaan kuunnella koko työpäivää sitä huutamista. Naurattaa kun mietin millainen karjumiskuoro oli Hgissä vaikka 550:ssä, jos olisi tapana huudella kiitoksia :D
Kommentit (267)
Apua, lopettakaa tappelu :D :D :D
Erityismaininta siitä että on saatu feminismikortti pöytään. Voiskohan tässä keskustelussa mitenkään käyttää slogania "jätä se sika"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä täällä Helsingin bussiliikenteessä, työmatkoillani, koen kyllä kuuluvani kasvottomaan massaan. jolta bussikuskit eivät edellytä eivätkä odota erityishuomiota. Samoin ajattelen itsekin heistä, kunhan leimaan korttini. Mielestäni koko tämä keskustelu on käsittämätöntä vatvomista.
No siellähän kylmä välinpitämättömyys kanssaihmisiä kohtaan on normi. pienemmillä paikkakunnilla ( kuten nyt vaikka Jyväskylä) joukkoliikennettä on vähän. Kuskit ovat tulleet hyvinkim tutuiksi. Joku on saattanut kohdata saman bussikuskin parikymmentä vuotta.
Esim matalalla äänellä "Kiiiitoooos" sanova kuski on Jyväskylässä monille tuttu.
Ota se nyt ihan miten haluat asian nähdä. Kylmä välinpitämättömyys tai sitten käytännön sanelemaa. Ei ole mielestäni, aina ja kaikkialla, tarvetta alleviivata sitä omaa ainutlaatuisuuttaan. Ehkä siellä Jyväskylässä, välittömien ja iloisten ihmisten kaupungissa, on tilaa oman egonsa esiin tuomiseen.
Millä tavalla kiittäminen on oman ainutlaatuisuutensa alleviivausta? Anteeksi vaan mutta kuulostat todella rasittavalta ihmiseltä. t. eri
Totuudenpuhujat yleensä koetaan rasittavina. Usein melkein sattuu kuulla totuuksia itsestään.
T. kertakaikkiaan ja absoluuttisesti eri henkilö kuin edellinen. Tuliko selväksi?
Helppohan sitä on julistaa itsensä totuudenpuhujaksi mutta ei se sinusta silti sitä tee. Päinvastoin. Minä tiedän olevani kohtelias ja mukava ihminen. Et muuten vastannut kysymykseeni. Taisi olla liian vaikea pala. Samoin kuin uskoa, että useampi ihminen voi ajatella samalla tavalla. Täällä kun on tapana merkitä, jos vastaa ulkopuolisena samaan viestiketjuun.
Minäkin tiedän monia ihmisiä, jotka pitävät itseään kohteliaina ja mukavina ihmisinä. Moni heistä on kovaääninen ja oikeastaan aina äänessä. Suorastaan rakastavat omaa ääntään ja haluavat muiden kuuntelevan sitä.
Eli taidat usein törmätä ihmisiin joilta puuttuu tilannetaju. Ikävää sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä täällä Helsingin bussiliikenteessä, työmatkoillani, koen kyllä kuuluvani kasvottomaan massaan. jolta bussikuskit eivät edellytä eivätkä odota erityishuomiota. Samoin ajattelen itsekin heistä, kunhan leimaan korttini. Mielestäni koko tämä keskustelu on käsittämätöntä vatvomista.
No siellähän kylmä välinpitämättömyys kanssaihmisiä kohtaan on normi. pienemmillä paikkakunnilla ( kuten nyt vaikka Jyväskylä) joukkoliikennettä on vähän. Kuskit ovat tulleet hyvinkim tutuiksi. Joku on saattanut kohdata saman bussikuskin parikymmentä vuotta.
Esim matalalla äänellä "Kiiiitoooos" sanova kuski on Jyväskylässä monille tuttu.
Ota se nyt ihan miten haluat asian nähdä. Kylmä välinpitämättömyys tai sitten käytännön sanelemaa. Ei ole mielestäni, aina ja kaikkialla, tarvetta alleviivata sitä omaa ainutlaatuisuuttaan. Ehkä siellä Jyväskylässä, välittömien ja iloisten ihmisten kaupungissa, on tilaa oman egonsa esiin tuomiseen.
Millä tavalla kiittäminen on oman ainutlaatuisuutensa alleviivausta? Anteeksi vaan mutta kuulostat todella rasittavalta ihmiseltä. t. eri
Totuudenpuhujat yleensä koetaan rasittavina. Usein melkein sattuu kuulla totuuksia itsestään.
T. kertakaikkiaan ja absoluuttisesti eri henkilö kuin edellinen. Tuliko selväksi?
Helppohan sitä on julistaa itsensä totuudenpuhujaksi mutta ei se sinusta silti sitä tee. Päinvastoin. Minä tiedän olevani kohtelias ja mukava ihminen. Et muuten vastannut kysymykseeni. Taisi olla liian vaikea pala. Samoin kuin uskoa, että useampi ihminen voi ajatella samalla tavalla. Täällä kun on tapana merkitä, jos vastaa ulkopuolisena samaan viestiketjuun.
Minäkin tiedän monia ihmisiä, jotka pitävät itseään kohteliaina ja mukavina ihmisinä. Moni heistä on kovaääninen ja oikeastaan aina äänessä. Suorastaan rakastavat omaa ääntään ja haluavat muiden kuuntelevan sitä.
En todellakaan ole kovaääninen ja aina äänessä. Enkä rakasta omaa ääntäni. Kuuntelen muita ihmisiä ja omaan käytöstavat. Siksi olen kohtelias ja mukava ihminen. Ehkä tämä on sinulle jotenkin vaikeaa sisäistää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon monesti todistanut Jyväskylässä kun jokaikinen huutaa sen kiitoksen. Se on erityisen koomista silloin kun pysäkillä jää vaikka 10 ihmistä pois.
KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS!!!!
Siinä on naurussa pitelemistä. Kyse on varmaan sosiaalisesta paineesta: kun yksi kiittää, kukaan ei halua olla se, joka ei kiittänyt. Tästä tuli mielenkiintoinen keskustelu isosta Keski-Eurooppalaisesta kaupungista kotoisin olevan kaverini kanssa. Hän katsoi huuli pyöreänä että ihanko oikeesti täällä huudetaan tolleen. Sen mielestä se oli käsittämättömän hassua ja mielenkiintoisen junttia. Huusi sitten itsekin kauheeseen ääneen kiitokset loppureissun ajan.
Aivan. Kukaan ei uskalla olla erilainen oma itsensä, vaan laumassa tehdään niin kuin muutkin.
Niin aattele, monet kiittää kaupankassaakin vaikka kaikki muutkin niin tekee. on siinä naurussa pitelemistä, että aina vaan kiitellään.
Kassalla kahdenkesken kiittely on eri asia. Kaupassa samaa voisi verrata bussiin silloin, jos jokainen kauppakassien kanssa ulos kävelevä huutaisi vasta ovelta KIIITOOOS!
Aika moni kiittää vasta lähtiessään kassien kanssa kävelemään pois, kun seuraavan tavarpita jo viskotaan hihnalle.
ja tän ketjun seurauksena aion vielä tehostaa kiittelyä jatkossa :)
Itse alan ehkä huomauttelemaan kailottajille, että lopettaisivat sen oman itsensä esilletuomisen joka tilanteessa.
Siitä vaan. Itsesi vain nolaat kun kuvittelet olevasi joku tapain vartija. Ja tuohan on nimenomaan sitä itsensä esilletuomista. Ei normaali kiittäminen.
Jos joku huutaa korvaan KIITTOOS bussin takaosassa, kun olen jäämässä pois kyydistä, niin huudan takaisin HILJAAA!
Ei sitä mitään korvaan tarvitse huutaa :D Oletko ihan terve?
Olen terve muuten. paitsi kuulovaurio, joka pahenee, kun joku kailottaa vieressäni.
Tää on ollut hauskin ketju aikoihin. Toivottavasti muutkaan kanssaväittelijäni eivät ole oikeasti ihan näin mustavalkoisia, kuin nyt voisi luulla. En minäkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon monesti todistanut Jyväskylässä kun jokaikinen huutaa sen kiitoksen. Se on erityisen koomista silloin kun pysäkillä jää vaikka 10 ihmistä pois.
KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS!!!!
Siinä on naurussa pitelemistä. Kyse on varmaan sosiaalisesta paineesta: kun yksi kiittää, kukaan ei halua olla se, joka ei kiittänyt. Tästä tuli mielenkiintoinen keskustelu isosta Keski-Eurooppalaisesta kaupungista kotoisin olevan kaverini kanssa. Hän katsoi huuli pyöreänä että ihanko oikeesti täällä huudetaan tolleen. Sen mielestä se oli käsittämättömän hassua ja mielenkiintoisen junttia. Huusi sitten itsekin kauheeseen ääneen kiitokset loppureissun ajan.
Aivan. Kukaan ei uskalla olla erilainen oma itsensä, vaan laumassa tehdään niin kuin muutkin.
Niin aattele, monet kiittää kaupankassaakin vaikka kaikki muutkin niin tekee. on siinä naurussa pitelemistä, että aina vaan kiitellään.
Kassalla kahdenkesken kiittely on eri asia. Kaupassa samaa voisi verrata bussiin silloin, jos jokainen kauppakassien kanssa ulos kävelevä huutaisi vasta ovelta KIIITOOOS!
Aika moni kiittää vasta lähtiessään kassien kanssa kävelemään pois, kun seuraavan tavarpita jo viskotaan hihnalle.
ja tän ketjun seurauksena aion vielä tehostaa kiittelyä jatkossa :)
Itse alan ehkä huomauttelemaan kailottajille, että lopettaisivat sen oman itsensä esilletuomisen joka tilanteessa.
Siitä vaan. Itsesi vain nolaat kun kuvittelet olevasi joku tapain vartija. Ja tuohan on nimenomaan sitä itsensä esilletuomista. Ei normaali kiittäminen.
Jos joku huutaa korvaan KIITTOOS bussin takaosassa, kun olen jäämässä pois kyydistä, niin huudan takaisin HILJAAA!
Olen terve muuten. paitsi kuulovaurio, joka pahenee, kun joku kailottaa vieressäni.
Niin varmaan :D No jos on, niin eivät muut voi sitä tietää. Hanki korvatulpat.
Meillä päin annetaan aplodit.
No ei. Kun menen kaupunkiin päin, en todellakaan kiittele täpötäydestä bussista pois jäädessäni, mutta kotiin päin tullessa olen lähes aina viimeinen matkustaja ja silloin heilautan kättäni ja/tai huikkaan kiitoksen, Tutuille kuskeille jopa viikonlopun toivotukset perjantaisin.
Tällä palstalla on tapana kärjistää kaikki asiat joko-tai tyyliin. Se tästä oikeastaan tekeekin hauskaa :D
Mut onks toi nyt sit enää hauska että jengi väittelee tähän tapaan:
-MINÄ olen hyväkäytöksinen ihminen!
-Etpäs, vaan MINÄ olen hyväkäytöksinen ihminen!
Hei, ei meitä kiinnosta :D !
Vierailija kirjoitti:
Mut onks toi nyt sit enää hauska että jengi väittelee tähän tapaan:
-MINÄ olen hyväkäytöksinen ihminen!
-Etpäs, vaan MINÄ olen hyväkäytöksinen ihminen!
Hei, ei meitä kiinnosta :D !
Ainakin tulee selväksi, että meitä on todella erilaisia, eikä ole helppo tulla toimeen näin eri maailmoista tulevien kanssa.
En ole ajatellut asiaa, meilläpäin se on tapana.
Vierailija kirjoitti:
Isoissa kaupungeissa en ole moiseen törmännyt. Tämä kohteliaisuus muistetaan enää pikkupaikkakunnilla.
Viimeksi eilen Tampereella. Ja naisethan ne asialla.
Pitkä keskustelu. Mielestäni menee niin, että kun kuski suorittaa tehtävää, johon hänet on palkattu, ei tarvitse siitä erikseen kiitellä. Kuuluu kiittää sellaisissa tapauksissa, kun on tarvinnut jotain ylimääräistä palvelua, vaikkapa opastusta, millä pysäkillä pitää jäädä pois tai vastaavaa. Tämä on vanha etikettisääntö ajoilta, jolloin ihmisillä oli palveluskuntaa eri tyotehtävissä kodeissaan. Pitänee paikkansa edelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se "kuulu", mutta onhan se kuitenkin hyvää käytöstä, samoin kun tervehtiminen bussiin astuessa.
Bussissa kailottaminen ei ole hyvää käytöstä.
Hah hah hah! Muistakaa se myös silloin, kun teillä on pakottava tarve viettää koko 25 minuuttia kestävä matka kaiuttimella olevaan puhelimeenne huutamiseen! Samoin kuulokkeista falskaava kova jumputus häiritsee enemmän kuin kenenkään kuskille huikkaamat kiitokset.
Vierailija kirjoitti:
Apua, lopettakaa tappelu :D :D :D
Erityismaininta siitä että on saatu feminismikortti pöytään. Voiskohan tässä keskustelussa mitenkään käyttää slogania "jätä se sika"?
JÄTÄ SE SIKA !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se "kuulu", mutta onhan se kuitenkin hyvää käytöstä, samoin kun tervehtiminen bussiin astuessa.
Ei sitä mitään kailottaa tarvitse vaan normaali puheääni riittää. -ohis
Tarvitseepa, jos keskiovelta kailottaa. Täydessä bussissa on melkoinen meteli, hurina ja surina, lisäksi ulkoa tuleva kova liikennemelu. Ei siinä mikään piipitys kanna. Todellakin pitää korottaa ääntään. Maalla tietysti eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseepa, jos keskiovelta kailottaa. Täydessä bussissa on melkoinen meteli, hurina ja surina, lisäksi ulkoa tuleva kova liikennemelu. Ei siinä mikään piipitys kanna. Todellakin pitää korottaa ääntään. Maalla tietysti eri asia.
Niin että hirveä melu on, mutta kuitenkin tämä kuskille "kailottaminen" kuuluu ja katkaisee kamelin selän :D? Taitaa vain vaivata, että jollain on käytöstavat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että hirveä melu on, mutta kuitenkin tämä kuskille "kailottaminen" kuuluu ja katkaisee kamelin selän :D? Taitaa vain vaivata, että jollain on käytöstavat...
Älä nyt jaksa niistä käytöstavoistasi. Uskotaan, että sulla on ne moitteetomat ja paremmat kuin muilla. Onhan se kuitenkin selvä, että lisää vaan tulee melua noista kiitoksista.
Ehkä iltis tekee jutun tästä ja saadaan kuulla kuskien mielipide, maalla ja kaupungissa.