Palmuöljy FAZER pienensi Geisha ym. pakkauksia reilusti, hinta silti sama. Ostatko silti?
Suklaata n. 16% vähemmän, hinta sama.
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000005876658.html
"– Kuluttajatutkimusten ja saamamme palautteen perusteella meiltä toivotaan enemmän lahjaksi soveltuvia konvehtipakkauksia, tämä tarkoittaa erityisesti laadukkaamman tuntuista pakkausta, Eerola vastaa."
FAZER ! Saisimmeko nähdä mitä on kysytty, ja miten?
Kukaan täysillä käyvä ihminen ei halua että grammamäärä pieneenee ja hinta sama.
Mövenpick teki aikoinaan samat. 1l jäätelö muutettiin 1/2 litran pakkauksesksi ja hinta miltei sama. Ostajat kaikkosivat.
Meidän perheeseen nämä Geisha ym. pakkaustetn muutosket eivät vaikuta, sillä niissä käytetään Palmuöljyä raaka-aineena.
Voisiko toimittaja kysyä Valiolta, millä he perustelevat ihmiselle ja luonnolle haitallisen palmuöljyn käytön? Onko siihenkin kuluttajat aikoinaan antaneet toiveen, että palmuöljyä on pyydetty aidon kaakaovoin tilalle?
Kitalakeen rupesi ikävästä tarttumaan palmuöljy, jätimme kaikki paljuöljytuotteet pois.
Kommentit (75)
Näistä pitäisi pitää enemmän meteliä.
Ruotsissa monien palmuöljyä sisältävien tuotteiden myynti on romahtanut.
Ruotsalaiset ovat meitä edellä.
Milloin Fazer antaa periksi?
Miten ihmeessä tämä ketju muuttui palmuöljyketjuksi, vaikka kyse oli konvehtipakkauksen sisällön määrän muutoksesta...
En mä hinnan takia boikotoi vaan palmuöljyn takia. Eikä se ole mikään uusi juttu. Tosin Fazerin suklaa on muutenkin pahaa.
En oikein viitsi ostaa karkkeja enkä suklaata, ällöttää makeus ja keinotekoinen maku. Keksit ja leivonnaiset jää myös kauppaan koska eivät maistu miltään. Jos joskus harvoin tekee mieli jotain makeeta, leivon itse.
Ostan. En koskaan katsele hintoja niin miten voisin edes tietää muutoksesta.
Meillä on kaveripiirissä keksien leivontaporukka, johon kuuluu kahdeksan kaveria.
Noin kerran kuukaudessa jokainen leipoo jotakin keksilaatua tai pikkuleipiä isomman määrän.
Vaihdellaan keksejä sitten porukalla.
Meillä on täysin lisäaineettomia keksejä aina kotona. Lapsille ainakin maistuu.
Esim. Raider keksejä on helppo tehdä.
Murokeksitaikinaan kaulitaan pellille ja paistetaan. Pintaan levitetään keksipohjan jäähdyttyä itse tehtyä paksua kinuskikastiketta. Pistetään pakkaseen. Kun levy jäätynyt, valutetaan päälle jotakin sulatettua vaaleaa suklaata (ei palmuöljy) ja odotetaan ettää jäähtyy.
Sitten vaan leikataan "Raider " patukoiksi.
Onko muita helppoja keksiohjeita?
Konvehtejakin voi muuten tehdä itse.
Teen monesti hedelmäpalleroita, joukkoon pähkinää. Koko massa tehosekoittimeen.
Vierailija kirjoitti:
Aion ostaa tänä vuonna meille kotiin kaksi suklaarasiaa. Toinen on Mozartinkuulia ja toiseen ostan irtomyynnistä käsintehtyjä suklaakonvehteja, saa itse valita maut.
Enempää suklaata ei yksi perhe yhtenä jouluna tarvitse.
Mitä rasvaa se noiden kuulien kasvirasva on? Sehän pitäisi kai laittaa selvästi näkyviin.
Nyt alatte boikotoimaan Fazeria
urkki.net
Näköjään mizartinkuuliinkin on tullut tänävuonna palmuöljy :)
Kannattaa muistaa, että kuumennus tuhoaa suuren osan hunajan terveysvaikutuksista.
(siksi sitä ei kannattaisi edes teehen lisätä, ennen kuin se on jäähtynyt.)
ohis