Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä yli narsistista?

Vierailija
25.10.2018 |

Otsikko vähän hämäävä, en osaa sanoa onko kyseinen henkilö oikeasti narsisti, mutta omaa ainakin vahvasti samoja piirteitä ja manipuloi jatkuvalla syötöllä.

Uskon hänen vihdoin luovuttaneen suhteeni, mutta itse en ole päässyt yli tästä kaikesta. Olen todella masentunut suurimmaksi osaksi, ajatukset heittelevät laidasta laitaan enkä oikein saa elämästä enää kiinni. Jatkuva stressi päällä vaikka mitään stressattavaa ei sen suuremmin pitäisi olla. Turrun enkä saa mitään aikaiseksi. On päiviä kun en mieti häntä ollenkaan, joskus mietin jatkuvasti.

Olen vain niin vihainen, että haluaisin huutaa ja kirota jollekulle kaiken tämän ulos miltä musta tuntuu ja mitä missäkin tilanteessa on tapahtunut ja saada vastauksia joltakulta miksi näin. Tunnen itseni huonoksi ihmiseksi. Vihaan häntä. Lähteekö viha ajan kanssa vai miten pääsisin siitä eroon? On tosi kuluttavaa kokea näitä tunteita enkä tiedä miten helpottaa tilannetta. En vain jaksa tätä hänessä kiinni roikkumista, mutta en osaa päästää irti.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nostat jalkaa ja siitä vain harppaat se yli.

Jos on oikein korkea narsisti niin ota vauhtia, käsillä tukea sen hartioista ja pukkihyppää yli.

M

Vierailija
2/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan erosta on aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mun exä? Mies vai nainen?

Vierailija
4/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on kusipäitä. Ei ne ole kaikki narsisteja. On vaan niin paljon dramaattisempaa esittää olevansa joku narsistin uhri.

Vierailija
5/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa meissä on narsistisia piirteitä . Sinussakin on ap.

Oon niin kyllästynyt tähän ilmiöön, että kaikkien eksä on nykyään narsisti.

Vierailija
6/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ihmeessä keskusteluapua. Useissa kaupungeissa toimii myös tukiryhmiä, joissa voi purkaa tuntemuksiaan. Myös netistä löytyy hyviä neuvoja, jos englannin kieli sujuu.

Vierailija
7/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskusteluapu/ terapia auttoi mulle. Lisäksi kävin narsistien uhrien tuki sivustolla hakemassa vertaistukea ja lukemassa muiden kokemuksia. Lisäksi no contact tähän exään on ainoa keino pitää hänet poissa.

Vierailija
8/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän, että kaikissa on narsistisia piirteitä. Sen takia mainitsinkin, että niitä näkyy hänessä vahvasti. Ja sen takia otin takaisin tuota narsisti-sanaa, koska sitä käytetään liikaa ja tarpeettomasti.

Lähinnä yritin kysyä, miten ihmiset käsittelevät helpoiten tällaiset asiat, olkoon sitten pelkästään raskaat ihmissuhteet tai vastoinkäymiset ylipäätään. Tai miten voi hyväksyä ja jatkaa eteenpäin.

Vierailija
9/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex antoi myös minulle narsisti diagnoosin 😅.

Itse petti minua ja piti peliä netissä muiden naisten kanssa. Lyttäsi myös minua. Ihan kuka tahansa nainen oli minua parempi. Olen lyhyt ja kaikki minua pidemmät olivat normaalin mittaisia. Exällä oli isot rinnat (minulla on terhakat pienet), kaverini hampaat olivat upeat. Hiukseni olivat liian vääränlaiset ja en panostanut pukeutumiseen riittävästi. En myöskään tuoksunut arjessa hyvälle 😂. Vain, kun olin lähdössä ulos (käyn päivittäin suihkussa ja huolehdin itsestäni).

Kun luen näitä, niin en voi kuin ihmetellä miksen lähtenyt aiemmin.

Vierailija
10/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samaan aikaan narsistinen mies ja kaksi naispuolista esimiestä oli narsisteja.

Elämä oli helvettiä.

Ei tarvitse uskoa tätä. Itse tiedän.

Muita narsisteja en ole kohdannut elämäni aikana.

Vierailija
11/18 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistille ominaista on kosto, väkivalta, kyvyttömyys vastata läheisten tarpeisiin. Sairaus.

Kaikki ihmiset ei ole narsisteja, ei nekään exät tai ex ystävät jotka halusi lopettaa yhteiselon. Joskus voi katsoa rehellisesti peiliin sen sijaan että liimaa narsistitarran menneeseen ihmiseen. Olenko itse vaikea ihminen.

Vierailija
12/18 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa ja etäisyyttä.

Mulla ainakin se inho ja viha muuttui ajan kanssa välinpitämättömyydeksi. Hommaat elämääsi muuta ajateltavaa. Vaikka lemmikin, jota on pakko ulkoiluttaa. Auttaa sitten masennukseenkin. Syöt terveellisesti.

Ja muista että se paska tuhoaa itse itsensä ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
13/18 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kanssa.  Analysoi tilannetta aikasi ja sure. Sitten eteenpäin, keskitty toteuttamaan omaa elämää ja pääsemään elämässä eteenpäin.  Tärkeintä on ettei katkeroidu ja jää hautomaan vihaa. Nämä ovat normaaleja tunteita alussa mutta ei näihin tunteisiin saa jäädä makaamaan. 

Vierailija
14/18 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei narsistit mitään harvinaisuuksia ole. Kaikki niihin törmää joskus, kun niitä on 1-2% väestöstä. Ja jos on monta vuotta ollut narsistin kanssa yhdessä, niin sen kyllä tietää. Jos ei itse tajua, niin kyllä joku viranomainen sen sulle kertoo.

Vierailija
15/18 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako tuossa eniten se,että sinusta tuli uhri? Eli siis se että sinä itse uskoit hänen valheelliseen rakkauteensa, etkä osannut varoa, ja suojella itseäsi? Jos, niin voit lohduttautua sillä, että elämäsi muut ihmissuhteet ovat kuitenkin olleet normaaleja, ja narsisti pääsee hiipimään kyllä sellaistenkin ihmisten elämään, jotka ovat ns. normaaleja, eivätkä uhriutuvia reppanoita.

Se syy miksi itse tapailin 4kk narsistia oli se, että minulla on perusluotto siihen mitä ihmiset sanovat. En siis epäile heti kaikkia narsisteiksi, tai muiksi ketkuilijoiksi. Tämä on se syy, miksi tulin haksahtaneeksi narsistiin, ei se että olisin ollut helppo uhri koska olen niin säälittävä. 

Lähde siis itsestäsi korjaamaan tilannetta. Hyväksy se, että nyt kävi näin, ja että kyllä, nolaannuit kunnolla, mutta syy ei ollut sinussa vaan hyväksikäyttävässä ja manipuloivassa exässä. 

Itse mietin monesti jälkeenpäin että olisihan minun heti pitänyt ymmärtää että kys. hlö on narsisti, ja soimasin itseäni miten saatoin olla niin tyhmä. Tosiasiassa mitään suhteita ei täällä syntyisikään, jos koko ajan vain kaikki ajattelisi kanssaihmisistä että ovat keinotteiljoita ja manipuloijia. 

Näin narsistit eivät kyllä pääsisi etenemään, ja he pääsevät etenemään juuri siksi että me muut ajattelemme pääsääntöisesti ihmisistä hyvää. Mutta jos ajattelisimme aina ekaksi pahaa, ei meillä olisi myösään tässä määrin ystäviä ja parisuhteita. Sinä nyt vain satuit narsistin tielle.

Tsemppiä, kyllä se siitä.

Vierailija
16/18 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei narsistit mitään harvinaisuuksia ole. Kaikki niihin törmää joskus, kun niitä on 1-2% väestöstä. Ja jos on monta vuotta ollut narsistin kanssa yhdessä, niin sen kyllä tietää. Jos ei itse tajua, niin kyllä joku viranomainen sen sulle kertoo.

Ja koska narsistien suhteet usein eivät kestä, heitä on tuolla kierrossa paljon. Keski-iköisenä sinkkuna todennäköisyys on varmaan näin hatusta vedettynä, etto joka kuudes tai seitsemäs mies on sellainen, jonka sinkkunaisena tapaa. Normaalit ovat pitkissä suhteissaan.

Vierailija
17/18 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, ap. Mietin vaan jatkuvasti joko itseni tappamista, tai toivon tän toisen osapuolen kuolemaa koska en usko että saan rauhan mitenkään muuten.

Vierailija
18/18 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, ap. Mietin vaan jatkuvasti joko itseni tappamista, tai toivon tän toisen osapuolen kuolemaa koska en usko että saan rauhan mitenkään muuten.

Sairasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi