Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erään äidin törkeä käytös bussissa

Vierailija
25.10.2018 |

Olin bussilla matkalla kotiin ja oli ruuhka-aika. Bussi oli niin täynnä, että jouduin jäädä seisomaan keskikohtaan bussia, missä on molemmin puolin laskettavat penkit. Noilla penkeillä istui nuoria naisia, varmaan matkalla koulusta kotiin, olivat ehkä 16-19-vuotiaita.
Muutamaa pysäkkiä minun jälkeeni bussiin astui nainen poikansa kanssa, lapsi oli ehkä 6-vuotias - ei siis enää mikään aivan pikkuinen. Äiti tokaisi röyhkeästi tytöille, että "siirtykää siitä" josta tytöt selvästi kiusaantuivat ja jäivät pois bussista ilmeisesti suunniteltua aikaisemmin, ainakin puheesta päätellen.

Mitä liikkuu aikuisen ihmisen päässä, kun marssii täyteen bussiin ja alkaa käskemään muita luovuttamaan paikkansa hänelle, jotta voisi laskea laiskan per**ensä alas ja käyttää lastaan syynä sille että tarvitsee paikan?
Lapsi ei ollut enää aivan taapero, n. esikouluikäisen lapsen luulisi jaksavan seistä 10 minuuttia tai ainakin hänet olisi varmasti hyvä siihen opettaa. Vanhukset ja muuten vain huonokuntoiset ihmiset ymmärrän, heille mielestäni kuuluukin terveemmän ja nuoremman antaa tilaa bussissa.

Tuon äidin käytös kyllä järkytti minua, kaikenlaisia itseään täynnä olevia ihmisiä sitä tuolla liikkuukin...

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙄

Vierailija
2/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä toivot meidän tekevän tälle sun kokemukselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä toivot meidän tekevän tälle sun kokemukselle?

Kommentoivan sitä.

Vierailija
4/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs akka, jonka oma kultapalleroinen on maailman napa. Tyttöjen ei olisi kannattanut antaa harpulle paikkaa.

Vierailija
5/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs akka, jonka oma kultapalleroinen on maailman napa. Tyttöjen ei olisi kannattanut antaa harpulle paikkaa.

Ei olisikaan, tosin ymmärrän miksi silti antoivat. Kyllähän siinä nuori säikähtää jos aikuinen alkaa päätään rääpimään, harva uskaltaa sanoa vastaan.

Vierailija
6/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on muutenkin jännä ilmiö, että kaikista vittumaisimmin teinejä kohtaan tuntuvat käyttäytyvän pikkulasten äidit. Perustuen siis esimerkiksi paikalliseen FB-ryhmään, jossa profiilistaan päätellen taaperoiden äidit kuvasivat, millaista graavia väkivaltaa haluaisivat mopopoikiin kohdistaa. Eikö ne tajua, että kymmenen vuotta ja niiden lapset ovat teinejä, joiden tappamisella saa ilmeisesit fantasioida ja joilla ei saisi olla paikkaansa yhtään missään muualla kuin ehkä ostarin nuorisotilalla?

Vierailija
7/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit itse puuttunut.

Vierailija
8/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se nainen aina noin huonosti käyttäytyvä, vai vain teiniejä kohtaan.

Vierailija
9/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit itse puuttunut.

Niin olisikin, jos tilanne ei olisi ollut niin äkkiä ohi. Loin kyllä pitkän ja kysyvän katseen ko. naiseen tilanteen jälkeen ja sainkin sitten mulkoilua osakseni häneltä, mutta ei se mitään. AP

Vierailija
10/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin järkyttyisin siitä, jos kukaan bussissa ei tekisi elettäkään päästäkseen lasta istumaan. Ihme lapsivihaa taas. :D

Se nainen nyt olisi luonnollisesti saanut seistä.

Vierailija
11/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on muutenkin jännä ilmiö, että kaikista vittumaisimmin teinejä kohtaan tuntuvat käyttäytyvän pikkulasten äidit. Perustuen siis esimerkiksi paikalliseen FB-ryhmään, jossa profiilistaan päätellen taaperoiden äidit kuvasivat, millaista graavia väkivaltaa haluaisivat mopopoikiin kohdistaa. Eikö ne tajua, että kymmenen vuotta ja niiden lapset ovat teinejä, joiden tappamisella saa ilmeisesit fantasioida ja joilla ei saisi olla paikkaansa yhtään missään muualla kuin ehkä ostarin nuorisotilalla?

Vierailija
12/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se nainen aina noin huonosti käyttäytyvä, vai vain teiniejä kohtaan.

Niin... Pari kertaa tuon lisäksi törmännyt vastaaviin tilanteisiin, joskus ollut itsekin "uhrina", olen parikymppinen.

Vierailija
13/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
14/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuollaista ei ole tullut vastaan, mutta passiivis-aggressiivisesti lapsiaan kovaan ääneen lässyttäen "opettavia" äityleitä ruuhkabussissa kyllä. "Muistathan sitten Vili-Petteri isona AINA antaa lapselle istumapaikan bussissa". Ei se itse asia, mutta tuo tyyli.

Vierailija
15/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemminkin järkyttyisin siitä, jos kukaan bussissa ei tekisi elettäkään päästäkseen lasta istumaan. Ihme lapsivihaa taas. :D

Miksi terveet ja nuoret jalat omaava lapsi pitäisi päästää bussissa istumaan, eikö sitä lasta todella voi opettaa siihen, että aina ei ole mukavaa ja joskus busseissa joutuu myös seisomaan?

Vierailija
16/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin teinityttönä sanon suoraan, että meitä kohtaan ollaan ihan järkyttävän töykeitä ja saamme ala-arvosta kohtelua joka paikassa - kaupan kassasta lähtien. Tämän olen havainnut, että myyjät tervehtii todella usein muita paitsi mua. Vain koska olen teini ei oikeuta sinua kohtelemaan minua kuin paskaa.

Vierailija
17/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko.

Miksi et?

Vierailija
18/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisuus on yhä niukemmaksi käyvä resurssi. Yllättävää on se, että kohteliaisuus ei sinänsä maksa kuin toteuttamisen vaivan.

Vierailija
19/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin voinut itse sanoa nätisti tälle äidille, että tytöt on varmaan kanssa väsyneitä, voisivatko he istua, ellei tule rattaita autoon. olen oppinut sanomaan, ennen olin todella ujo. Kuusivuotias jaksaa riehua ja juosta, miksei vaikka seistä linja-autossa. Miettikää. kuinka nuo eskarit pomppii ja hyppii puissa ja puistoissa.

Vierailija
20/72 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa, kyllä 6-vuotias jaksaa vähän aikaa seistä. Tosin lain mukaan kenenkään ei pitäisi joutua bussissa seisomaan, kuskihan ei saisi ottaa täyteen bussiin enää ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi