Äidin masennus ahdistaa
Olen kirjoittanut tänne usein ennenkin, mutta ketjut poistetaan aina asiattomien kommenttien takia. Haluan nyt aivan aluksi sanoa, että olen jo hakenut apua. Minulla on siis paha olla kotona, koska äiti on masentunut ja isällä ei ole sosiaalisia taitoja eikä hän juuri puhu minulle. Äiti on ahdistava, koska hänen persoonansa muuttuu koko ajan. Muuttaa yhtäkkiä puheääntä ja käyttäytyy muutenkin oudosti. Makaa sängyssä kaikki päivät. Äiti ei osaa puhua mitään järkevää, on kuin olisi taantunut. Päästelee outoja ääniä välillä ja sanoo yksittäisiä sanoja ja röhkii kuin sika, kun hänelle yrittää puhua. On myös sairaalloisen lihava eikä huolehdi itsestään. Ahdistaa ja itkettää, kun elämässäni ei ole yhtään läheisiä turvallisia järkeviä aikuisia. Miten selviän vielä pari vuotta? Olen siis 16v.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono provo
Miksi olisi provo???
Tämä on ollut täällä aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tahallaan kai. Vastaa kysymyksiinkin röhkimällä. :( :D Ei huuda, mutta käytös muuttii ihan selvästi. Alkaa puhua ihan eri äänellä ja murteella ja nauraa hirveästi, kuin olisi humalassa. Ahdistaa.
ApOlisiko masennuksen lisäksi myös skitsofrenia kuvioissa äidilläsi..?
Skitsofrenialtahan tuo kuulostaa. Onko ap äidin suvussa mielenterveysongelmia?
Ei kukaan röhkii, ei se ole minkään sairauden oire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tahallaan kai. Vastaa kysymyksiinkin röhkimällä. :( :D Ei huuda, mutta käytös muuttii ihan selvästi. Alkaa puhua ihan eri äänellä ja murteella ja nauraa hirveästi, kuin olisi humalassa. Ahdistaa.
Mikähän palstalääkäri sinäkin olet. Skitsot ei röhkii huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanloisen lihavalla saattaa olla hengitysvaikeuksia. Voi hyvinkin kuulostaa röhkimiseltä. Äiti on kyllä pikaisen avun tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Psykoosissa varmaan voi tehdä mitä vain.
Olen jutellut asiasta miekkarin kanssa ja menen terveydenhoitajalle ensi viikolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Totta, röhkiminen sioilla ei ole sairaus.
Lastensuojeluun yhteys. Tai jollekin luotettavalle aikuiselle puhumaan, terveydenhoitaja? Tarvitsette apua. Et ole vastuussa aikuisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa röhkii ihan tahtomattaan.
Mun tuli kauhea huoli ja suru, kun tiedän että tällaista oikeasti on.
Omat muistot nousivat pintaan. Itse sain lopulta soitettua 112:een, ambulanssi ja poliisit tulivat paikalle ja äitini pääsi hoitoon. Minun olisi pitänyt toimia vain paljon, paljon aikaisemmin. Mutta yksin ilman ketään tervettä aikuista ympärillä...on kovin yksin kaiken keskellä.
ps. jos tämä on provo, olisi jännä tietää mistä kirjoittaja on muuten saanut tällaista päähänsä.
Äiti on taas huonolla tuulella ja tiuskii. Menen onneks viikonlopuksi kaverille.
Ap
Ikävä äidin hymyä ja sitä omaa persoonaa. Tuo ihminen ei enää ole ollenkaan kuin äitini.
Ap
Äiti raivostui äsken ja alkoi mököttää, kun pyysin häntä menemään muualle syömään. Minulla on misofonia. Äiti ei ymmärrä ollenkaan sitä ja haukkuu minua hulluksi ja typeräksi ja olen kuulemma inhottava ja huomionhakuinen ihminen. Onneksi huomenna kaverin luokse.
Ap
Jättäkää se sika. Ansaitsette parempaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa röhkii ihan tahtomattaan.
Olen ollut useamman kerran suljetulla eikä siellä kukaan ole röhkinyt, vaikka psykoosi potilaita olivatkin.
Toivottavasti saat apua. Tarvitset lastensuojelua ja vielä jälkihuoltoakin. Äitisi saatua hoitoa voit vielä nähdä hänen normaalin hymynsä ja sen että hän välittää vaikka sinulle voi olla parempi asua muualla jottet joudu kantamaan liikaa vastuuta.
Tää on juuri sellainen tilanne missä siihen 112 saa ja pitää soittaa, oli kyseessä äiti tai kuka tahansa joka käyttääntyy "psykoottisesti".