En ymmärrä miksi kukaan ajaa keppiautolla.
Minulla oli sijaisautona kuusivaihteinen, jossa vielä opastava näyttö.
Siis koko ajan, vaihda, vaihda, vaihda.... Johan oli nyhtämistä!
Mieluummin nautin kyydistä kuin nyhdän keppiä ja pumppaan kytkintä!
Kommentit (78)
Mä tykkään ajaa itse. Uusissa on kaiken maailman avustinta ja vahtia, häviää nautinto koko jutusta. Kai sseuraava versio siitä kaffepaussiehdottimestakin juo sen kahvin itse.
Oon alkanut harkita jonkin museoauton hankkimista arkikäyttöön 😁
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään manuaalivaihteessa siitä paremmasta ajamisen tuntumasta. Se on kivaa kiihdyttää ja vaihtaa. Voi ajaa ärtsymmin kuin kesyt automaatit. Automaatti on tietty ihanan helppo esim. kaupunkiajossa, mutta maaseudulla manuaali tuo ajamiseen enemmän vaihtelua. Ajaminen ei ala puuduttaa samalla tavalla kuin pitkät matkat automaatin kanssa.
Kesyys poistuu kunnon moottorilla.
Ja uuden automaatin kun laittaa sporttiasentoon niin a vot!
Vierailija kirjoitti:
Automaatilla ajaessa voi keskittyä vain siihen ajamiseen. Ei tarvitse vaihtaa vaihteita ja tapella kytkimen kanssa. Ajaminen on näin paljon mukavampaa ja nykyautomaatit eivät kuluta sen enempää ainetta kuin manuaalit ja eikä tällä kulutuksella ole niin merkitystä kun suurin osa ei osaa ajaa taloudellisesti.
Jos joudut tappelemaan kytkimen kanssa ja ihan keskittymään vaihteen vaihtoon, sinun kannattaisi matkustaa bussilla
Automaatilla ajaa ne ketkä ei osaa!
Ei vaiskaan, jokainen tyylillään. Itselläni kotona vanha manuaalivaihteinen ja töissä uusi automaatti.
En vaan tykkää siitä kun työauto haluaa tehdä kaiken itse. Pyyhkiä tuulilasin jos tulee pari pisaraa. Vaihtaa pitkiä valoja kun vastaan tulee autoja. Pakittaa ruutuun, ja kaikkea muuta. Mielelläni ajan itse. Vaihteiden vaihto on pienin asia ajaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaatilla ajaessa voi keskittyä vain siihen ajamiseen. Ei tarvitse vaihtaa vaihteita ja tapella kytkimen kanssa. Ajaminen on näin paljon mukavampaa ja nykyautomaatit eivät kuluta sen enempää ainetta kuin manuaalit ja eikä tällä kulutuksella ole niin merkitystä kun suurin osa ei osaa ajaa taloudellisesti.
Jos joudut tappelemaan kytkimen kanssa ja ihan keskittymään vaihteen vaihtoon, sinun kannattaisi matkustaa bussilla
Kaikki joutuu tappelemaan. Aina tulee tilanteita joissa väärä vaihde tai kytkin ei mene pohjaan. Turhaa säätämistä nykyaikaisten automaattien maailmassa.
Ja saahan automaatistakin "puoliautomaatti" asennon jos haluaa leikkiä vaihteiden vaihtamista. Tässä tosin kytkin jää pois.
Moni onkin sitämieltä että jos kaikki on automaattista niin ihmiset eivät enää osaa käyttää niitä asioita manuaalisesti. Tämä on osoittain tottakin mutta täytyy muistaa että tulevaisuus on automaatteja varten. Kun ihmiset huomaavat että automaattivaihteistolla ajo on leppoisaa ja huoletonta niin keppivaihteet ei enää hirveän pitkään tule olemaan markkinoilla ja muukin automatiikka kehittyy kuten kaukovalot, päivävalot jne.
Eikös perinteiset automaatit ala jo olla katoavaa kansanperinnettä? Meillä on variaattorivetoinen hybridi, vain yksi vaihde eteen ja yksi taakse. Sähköautot on nykyaikaa.
Oulun poliiseilla meni telkussa keppi veltoksi. Ehkä tomaatti ois pelastanut ja hommat jatkuneet.
Vierailija kirjoitti:
Eikös perinteiset automaatit ala jo olla katoavaa kansanperinnettä? Meillä on variaattorivetoinen hybridi, vain yksi vaihde eteen ja yksi taakse. Sähköautot on nykyaikaa.
Eivät vielä moneen kymmeneen vuoteen.
Ei katsos kannata ottaa poliitikkoja liian vakavasti -he lupaavat asioita jotka eivät ole mahdollisia.
Korkea kierrosluku nostaa öljyn kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Oulun poliiseilla meni telkussa keppi veltoksi. Ehkä tomaatti ois pelastanut ja hommat jatkuneet.
Vaihdelaatikko voi hajota automaatistakin. Ja sitten se vasta kallista onkin.
Mutta niinhän se usein, kun tottuu automaattiin niin ei enää osaa manuaalilla ajaa. Jos pitää oikeasti ajatella vaihteiden vaihtamista niin kannattaakin ajaa automaatilla.
Vierailija kirjoitti:
Keppiauto... onko vastaava kuin keppihevonen?
Samaa mietin...
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään ajaa itse. Uusissa on kaiken maailman avustinta ja vahtia, häviää nautinto koko jutusta. Kai sseuraava versio siitä kaffepaussiehdottimestakin juo sen kahvin itse.
Oon alkanut harkita jonkin museoauton hankkimista arkikäyttöön 😁
Nautinto? Auto liikkumista varten pisteestä A pisteeseen C pisteen B kautta.
Et sinäkään paljoa tiedä. Jos on kaksi samanlaista autoa, toinen tomaatilla ja toinen keppi niin keppi menee edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon alkanut harkita jonkin museoauton hankkimista arkikäyttöön 😁Nautinto? Auto liikkumista varten pisteestä A pisteeseen C pisteen B kautta.
Kelle on, kelle ei.
Perusauto on mitä on, isomoottorinen kalliisti varusteltu premiumauto taas.....oijjoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei katsos kannata ottaa poliitikkoja liian vakavasti -he lupaavat asioita jotka eivät ole mahdollisia.
Ei meillä ole autonhankinnassa mitään painoarvoa politiikalla.. Mutta kiva olla monta kymmentä vuotta edellä teitä polttomoottorilla pöriseviä muinaisjäänteitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän vaihtamisesta.
Nyt on ilmeisesti lääkkeet jäänyt ottamatta tai sitten resepti mennyt vanhaksi. Suosittelen lääkärikäyntiä.
Manuaalivaihteet kuuluu 80-luvulle
Kyllä mulla on 2000-luvun autossa manuaalivaihteet. Kaikkien pitäisi ainakin autokoulu ajaa mahdollisimman karvalakkimallisella autolla, jossa ei ole mitään avusteita niin ei menisi sitten heti sormi suuhun, kun kuitenkin joskus elämässä sellaisen rattiin joutuu. Ja oppisi oikeasti ajamaan ja ajattelemaan sitä ajamista. Pullamössösukupolvi, joiden autotkin on fiksumpia kuin he itse on ihan hiton säälittävä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole autonhankinnassa mitään painoarvoa politiikalla.. Mutta kiva olla monta kymmentä vuotta edellä teitä polttomoottorilla pöriseviä muinaisjäänteitä!
Muinaisjäänteellä on toimintasäde ja sitä myötä käytettävyys ihan eri luokkaa vielä todella pitkään jos yhtään seuraat autolehtiä.
Onnea vaan latauspaikkojen etsimisen kanssa.... :)
Tulevaisuudessa ei näin ole mutta nyt on NYT.
Mutta minulla on hinausköysi mukana, autan kyllä jos olet jäänyt tien päälle kun latausasema olikin rikki/täynnä.
Autoni todellaki on manuaalivaihteinen. Kaksi edellistä automaattivaihteisia ja huoltokulut isommat. Vaihteistoöljyn vaihto 300-500 euroa, laatikon hajoaminen jne. ongelmaa. Ajan autoa 55000km vuodessa ja suurin osa tästä työajoa, ei paljoa tarvii maanteillä keppiä veivaa. 25 vuotta ollut kortti, ei enää automaattia muutoin, kuin pakosta.