Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihme vääntö naimisiinmenosta. Suhde lukossa?

Vierailija
25.10.2018 |

Olimme miehen kanssa heti alusta asti puhuneet siitä, että menemme naimisiin joku päivä. Kerroin hänelle, että minulle virallisesti sitoutuminen on tärkeää, varsinkin jos omistamme yhdessä esimerkiksi asunnon. Mies oli asian kanssa sinut, ja ostimmekin asunnon yhdessä. Puhuimme niihin aikoihin paljon kihloista (mies otti enimmäkseen puheeksi), mutta niihin aikoihin koimme yhdessä pienen tragedian, minun sairastuminen (krooninen sairaus), työongelmat sekä ensimmäiset suhdetta horjuttavat riidat.

Aloimme päästä kaikesta yli ja asiat meni hyvin. Kosin miestäni hetken mielenjohteesta ja mies sanoikin kyllä (olin puhunut että parin vuoden päästä voisimme sanoa tahdon). Meni noin viikko ja mies humalassa sanoi ettei mene ikinä kanssani naimisiin. Nyt on tästä lauseesta mennyt puoli vuotta ja tunnen olevani jumissa.

Mies katuu sanojaan, mutta ei sitä että purki kihlauksen. Hänen mielestään, nyt kun elämämme on epävakaata (työt ovat määräaikaisia, jne), ei voi mennä naimisiin ja hän ei halua. Itse taas olen vieläkin vihainen millä tavoin mies sanoi tämän.

Mies kyllä sanoo, että ehkä tässä viiden vuoden sisällä olisi aika, mutta ei lähiaikoina. Itse en taas usko, että oikeaa aikaa koskaan tulee, vaan hän tulee keksimään lisää syitä miksi ei.

Yritin erota, mies ei "anna". Ei halua lopettaa millään suhdetta, mutta ei halua vain olla virallisesti kanssani yhdessä. Itsellä taas nyt ajatus, että jos en kelpaa nytkään, en kelpaa koskaan, enkä halua antaa miehelle sitä, että sitten kun hänelle asia kävisikin, minun pitäisi vain olla heti mukana.

Ärsyttävä tilanne! Kumpa en olisi koskaan edes puhunut koko avioliitosta. Nyt se rasittaa koko suhdetta! Aivan älytöntä.

Tiedättekö kun teitä on loukattu ja joku asia on teiltä kielletty, siitä tulee jo liian iso asia päästä yli? Onko muilla tälläisestä kokemusta? Samanlaista vääntöä?

Vaikea päästä yli ja niellä kiukkua... Mitä te tekisitte? Olenko avian kohtuuton? Olemme olleet yhdessä kohta 4 vuotta ja omistamme asunnon yhdessä ja olemme yli 30 molemmat.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi avioliitto on sulle niin tärkeä? Voittehan tehdä keskinäisen testamentin ja muut sopimukset ilman naimisiinmenoakin.

Vierailija
2/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette risteyksessä, mistä jatkatte joko samaan tai eri suuntiin. Samaan suuntaan jos jatkatte, siihen kuuluu myös sitoutuminen. Minulle jo se, että mies on purkanut kihlauksen, tarkoittaisi eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää sua varalla, ei ajattele että olet jotenkin loppuelämän arvoinen. Onko teillä erilaiset lapsitoiveet?

Vierailija
4/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi avioliitto on sulle niin tärkeä? Voittehan tehdä keskinäisen testamentin ja muut sopimukset ilman naimisiinmenoakin.

Toki sitä voi tehdä testamentin. Se maksaa vain enemmän kuin itse avioliitto. En kuitenkaan vaadi sormuksia tai häitä. Maistraatti riittää ja kiva illallinen ystävien kesken. Ap

Vierailija
5/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette risteyksessä, mistä jatkatte joko samaan tai eri suuntiin. Samaan suuntaan jos jatkatte, siihen kuuluu myös sitoutuminen. Minulle jo se, että mies on purkanut kihlauksen, tarkoittaisi eroa.

Minun osaltani juuri tuo tappoi hyvin ison osan sitoutumisestani tähän suhteeseen. Edes sen jälkeen, kun olin niin vihainen ja sanoin miehellle että joko ero tai oikeasti sitoutuu, mies ei ottanut tosissaan. Oli hetken aikaan äidillään ja sanoi että okei, hän lupaa, että näyttää että on vakavissaan. Meni kuukausi - otin taas puheeksi ja mies sanoi että "niin.. no ehkä 5 vuoden päästä". ja nyt olemme tässä = punnitsen eroa todella vahvasti, koska tuntuu ettei minua oteta tosissaan. 

Ap

Vierailija
6/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies pitää sua varalla, ei ajattele että olet jotenkin loppuelämän arvoinen. Onko teillä erilaiset lapsitoiveet?

Tätäpä juuri mina sanon miehelle, mutta hän väittää että jos hän haluaisi jonkun muun, eikä minua - hän ei enää tässä olisi, vaan olisi lähtenyt kun oli mahdollisuus...

Lapset.. Alussa sovittiin ettemme hanki lapsia, eikä se oikeastaan ole muuttunutkaan, tai ei olla siitä puhuttu. 

AP

Vierailija
7/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä avioliitossa pelottaa miestäsi?

Vierailija
8/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka eivät halua mennä naimisiin. Mutta teidän tapauksessa ei taida olla kyse siitä valitettavasti. Vaan siitä, että et kelpaa. Ja ihan oikessa ole, jos et kelpaa nyt et kelpaa myöhemminkään.

Jos toinen purkaa kihlat, se tarkoittaa, että se suhde on sitten siinä. Hän ei halua sinun kanssa sitoutumista, mutta ketään muutakaan ei ole ilmaantunut. Naisena on todella ikävää olla tuollaisessa jumissa, kun ikää tulee lisää ja lapsien saaminen tulee ongelmalliseksi. Ehkä mies ei halua lapsia kanssasi, kun olet sairastunut kroonisesti? Jotkut ovat niin ikäviä.

Sanoisin, että pura se suhde, ehdit vielä etsiä uuden miehen, joka välittää sinusta myös sairaana. Ehdit myös saada lapsia vielä. Jos tuossa suossa odottelet, niin ole valmis siihen, että kun sinun biologinen kellosi on tikittänyt loppuin ja hän löytää uuden nuoremman.

Itse sairastuin seurusteluaikana, oltiin seurusteltu vain vähän aikaa ja sairastuin vakavasti. Ajattelin, että se suhde oli sitten siinä, mutta yllättäen avomieheni ei lähtenytkään ja meillä on nyt kymmenen vuoden päästä lapsikin jo. Emme ole naimisissa, mutta emme koskaan puhuneetkaan, että menisimme naimisiin pikemminkin puhuttiin niin, että ei mennä naimisiin. Eli kaikki miehet eivät kauhistu vakaviakaan sairauksia.

Vierailija
9/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin ihmettelen! Hän kuitenkin sanoo, että haluaa olla loppuelämän kanssani. Miksei siis avioliitto käy? Mutta luulen että se, että hän joutuisi pitämään sormusta ja näyttämään koko maailmalle että on kanssani.. Varmaan häpeää siis. En tiedä :) Ap

Vierailija
10/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli mieleen että ehkä mies sittenkin haluaa perheen, moni havahtuu siihen tunteeseen kolmenkympin jälkeen. Voiko krooninen sairaus myös pelottaa, eteneekö se, voiko haitata lastensaantia?

Vierailija
11/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoija 8 lisää

Tietysti tuo on eri asia, jos ette halua lapsia. Sitten sinulla ei ole kiirettä sen asian suhteen, Kannattaa keskustella kuitenkin, että onko asia muuttunut. Kyllä tuo kuulostaa siltä, että olet vain varalla. Ehkä mies sittenkin haluaisi ehkä lapsia, eikä saa sanottua sitä sinulle?

Vierailija
12/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin ihmettelen! Hän kuitenkin sanoo, että haluaa olla loppuelämän kanssani. Miksei siis avioliitto käy? Mutta luulen että se, että hän joutuisi pitämään sormusta ja näyttämään koko maailmalle että on kanssani.. Varmaan häpeää siis. En tiedä :) Ap

Olethan sanonut hänelle, ettei sormuksilla ole merkitystä? Tuo kyllä kuulostaa huolestuttavalta, että häpeää sitoutumista. Tähän tilanteeseen sopii vanha palstafraasi jätä se sika.

Vierailija
13/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut jyrkkä sen lapsiasian suhteen? Voisit varovasti kysyä mieheltäsi onko edelleen sitä mieltä ettei halua lapsia. Jos puhuitte tuosta vain suhteen alussa, voi mielipide olla hyvinkin muuttunut. 

Vierailija
14/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valitettavasti kyllä hyvältä vaikuta. Olette puhuneet naimisiin menosta ja mies suostui kosintaasikin. Sitten peruukin eikä haluakaan ikinä kanssasi naimisiin, tai sitten viiden vuoden päästä. Miksi? Ymmärtäisin jos haluatte isot häät mutta ei ole varaa, mutta ei siltäkään vaikuta. Kyllä se valitettavasti vaikuttaa siltä, että mies ei yksinkertaisesti halua naimisiin SINUN kanssasi. Alatko oikeasti nyt odottamaan sen viisi vuotta, että mies voi sitten todeta että ei edelleenkään halua kanssasi naimisiin? Mies on ilmiselvästi tehnyt valintansa, sinä et ole tarpeeksi tärkeä, hän ennemmin eroaa kuin menee kanssasi naimisiin. Eikö se kerro aika paljon? Itse varmaankin ottaisin eron, ihan sama "antaako" mies ottaa eroa tai ei. Se on sinun päätöksesi, ei se niin mene että ette eroa sen takia koska miehesi ei halua. Pelkästään sinun halusi riittää eroon, ei hän voi pakottaa sinua olemaan parisuhteessa. Rankkaahan se on erota kun toinen ei halua, joudut ikään kuin itse näkemään enemmän vaivaa. Mutta nyt mieti itseäsi, elämääsi ja mielenterveyttäsi. Mitä oikeasti haluat?

Vierailija
15/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa siltä, että teille tulee ero ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
16/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuuko ap avioehtoon? 

Vierailija
17/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex poikkis teki suunnilleen samoin, paitsi itse jopa osti sormuksen. Myöhemmin kävi ilmi ettei hän kuitenkaan koskaan aikonutkaan mennä kanssani naimisiin. Pettikin pirulainen, vedätti n. kymmenen vuotta (ei kokoaikaa tietenkään oltu "kihloissa").

Lähdin suhteesta ja ex oli parinvuoden kuluttua jo onnellisesti naimisissa.

Vierailija
18/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuuko ap avioehtoon? 

Ei kmmallakaan ole mitään merkittävää omaisuutta edes. Ja jos mies sitä vaatisi niin kyllä, mutta ei siitä tässä ole kyse. Ap

Vierailija
19/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies ei halua kanssasi naimisiin ja siihen on melkein aina syynä se, ettei ole takaraivossaan varma onko oikean naisen kanssa.

Tadaa. Siinä se. Naiset aina yrittää keksiä näihin kaikenmaailman selityksiä kun vastaus on erittäin yksinkertainen.

Vierailija
20/75 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mies ei halua kanssasi naimisiin ja siihen on melkein aina syynä se, ettei ole takaraivossaan varma onko oikean naisen kanssa.

Tadaa. Siinä se. Naiset aina yrittää keksiä näihin kaikenmaailman selityksiä kun vastaus on erittäin yksinkertainen.

Ei kaikki miehet tai naiset halua naimisiin KENENKÄÄN kanssa koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi