Opiskeleva yh-äiti taloudellisessa ahdingossa; kysyn nyt kokeuksianne munasoluje luovuttamisesta
Oon aina ajatellut olevani liian herkkis ja tunteellinen tuohon, mutta jotain on pakko keksiä nyt.
Kommentit (23)
Luovutin 3 kertaa 4 vuotta sitten. En kyllä ikinä muista että olen tehnyt sitä, eli ei traumoja jäänyt :)
Minulla saatiin hoidot aloitettua heti ja kaikki 3 putkeen. Eli meni kaikissa kolmessa se pari kolme kk yhteensä.
Itse kävin sinkkuna luovuttamassa 5 krt. Ja silloin, markka-aikana siitä sai hyvät korvaukset.
Töissä ei ylitöistä maksettu rahaa, mutta sain vapaata.
Olin töissä n 50 hengen yrityksessä, jossa on omistajapariskunta oli saaneet lapsen hoidoilla.
Käytin ylityövapaat sairaslomiin ja kyllä siitä rahaa tuli kivasti. Aloin luovuttaa verta heti 18 vuotiaana ja kävin säännöllisesti luovuttamassa 60 pv välein. Hoitojen aikana tuli tauko.
Oli huutava pula ja tutkimukset olivat lähihuutojuttu.
Juu, tuo terveystarkastus on kyllä operaation hyviä puolia.
Pieni kulukorvaus siitä tuli, helpommallakin rahaa tosin saa jos rahanpuute on eikä ketään otetakaan rahan takia luovuttamaan.
Omasta luovutuksestanikin on pian 16 vuotta. Oli omia lapsia jo ennen sitä ja on tullut yksi sen jälkeenkin.
Annoin luvan tietojen luovutukseen vaikka laki ei sitä vielä silloin edellyttänyt.