Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteesi Yle Kioskin keskusteluryhmävideoista, joiden kautta yritetään rikkoa myyttejä mm.feministeistä ja ylipainoisista

Vierailija
25.10.2018 |

Itseäni ihmetytti keskustelijoiden kommentit, jotka olivat keskivertodemittäjän tasolla. Kun kyseessä on kuitenkin aikuiset ihmiset niin luulisi kuitenkin olevan muu reaktio kuin "No moro" kun tietty väittämä päräytetään käsiteltäväksi.
Muutenkin liian emotionaalinen tyyli useimmilla. Huomaa että vaikka nämä henkilöt esittävät niin vahvoja, paljastaa nuo vahvat defenssimekanismit, että tuntevat itsensä niin heikoiksi. En sano että on väärin olla heikko, mutta se on väärin, että esittää olevansa vahvempi.

Lisää videoita löydät laittamalla youtubeen hakusanaksi "kioski all"

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia mikä minua häiritsee on se, kuinka ylimielisesti ja halveksuvasti nämä keskustelijat suhtautuvat muihin ihmisiin, jotka ovat erilaisia kuin he itse ja näin ollen luonnollisesti myös ajattelevat asioista eri tavalla kuin he itse. Tämä ajatus heräsi trans-ihmisten sukupuolielin-keskustelusta.

Vierailija
2/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut Kioskin videoita, mutta noin yleisesti pidän myyttien "rikkomista" hyvänä asiana. Se, miten kukin siihen tunnekuohuissaan suhtautuu, on toki mielenkiintoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Ylen suvaitsevaisuuspropagandassa ei muisteta että myös meitä ns. tavallisia suomalaisiakin kohtaan on paljon ennakkoluuloja ja meitäkin haukutaan milloin miksikin, usein esimerkiksi rumiksi ja tyylittömiksi junteiksi.

Vierailija
4/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut Kioskin videoita, mutta noin yleisesti pidän myyttien "rikkomista" hyvänä asiana. Se, miten kukin siihen tunnekuohuissaan suhtautuu, on toki mielenkiintoista.

Mene toki katsomaan kun laitoin suoran linkin yhteen videoista. Siellä on erittäin älykästä keskustelua.

Vierailija
5/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei yhdessäkään videoista käsitellä ihmisten ennakkoluuloja päihteiden käyttäjistä?

Vierailija
6/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska huomio, että tuon lihavuuskeskustelun ainoa miespuolinen keskustelija pystyi myöntämään tunteneensa kateutta hoikkia ihmisiä kohtaan. Oli kyllä muutenkin ainoa kohtalaisen fiksu tuossa porukassa.

Vierailija
7/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa mätää

Vierailija
8/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ne defenssit (joita meillä kaikilla on muotoutunut elämänkokemuksesta riippuen) ymmärtää kun kuulee mitä he ovat joutuneet kokemaan. Yksi trauma ruokkii (kirjaimellisesti) toista, ja sellaisesta kehästä voi olla vaikea päästä irti ilman ulkopuolista apua. Kiusaaminen altistaa traumatisoitumiseen, ei lihavaa ihmistä sillä saa laihduttamaan.

Vierailija
9/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsomatta p*skaa

Vierailija
10/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipainoon pitäisi suhtautua hyväksyvästi? Suvussa kaksi yksilöä, joilla ylipaino laukaisi kakkostyypin diabeteksen. Toinen ei muuttanut elintapojaan silti...lopputulos aivohalvaus. Toisen pelästytti viimein heikkenevä näkö, sai kuulla jopa sokeutumisen olevan mahdollisuus.

En todellakaan halua, että lapsilleni tuputetaan jotain big is beautiful potaskaa.

Vierailija
11/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia mikä minua häiritsee on se, kuinka ylimielisesti ja halveksuvasti nämä keskustelijat suhtautuvat muihin ihmisiin, jotka ovat erilaisia kuin he itse ja näin ollen luonnollisesti myös ajattelevat asioista eri tavalla kuin he itse. Tämä ajatus heräsi trans-ihmisten sukupuolielin-keskustelusta.

Joo katselin tuota transujen pätkää ja olipahan huvittava.

Heidän mielestään miehellä ei ole esim. Tinderissä oikeutta kysyä, juttelevatko he henkilön kanssa jolla on penis vai vagina. Heidän mielestään kyseessä on täysin sama asia kuin kysyä miehen pituutta seisokissa.

Ei näin.

Kyllä lähtökohtaisesti heteromies haluaa mennä sänkyyn biologisen naisen kanssa, eikä miehen kanssa joka dysmorfisen sukupuolen häiriön takia kuvittelee olevansa nainen.

Vierailija
12/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ne defenssit (joita meillä kaikilla on muotoutunut elämänkokemuksesta riippuen) ymmärtää kun kuulee mitä he ovat joutuneet kokemaan. Yksi trauma ruokkii (kirjaimellisesti) toista, ja sellaisesta kehästä voi olla vaikea päästä irti ilman ulkopuolista apua. Kiusaaminen altistaa traumatisoitumiseen, ei lihavaa ihmistä sillä saa laihduttamaan.

Onpa juu kauheita traumaattisia kokemuksia. On minullekin v-ttuiltu vaikka mistä ihan randomitkin ohikulkijat siis mutta en mä niistä ole uhtiutunut. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Ja jos joku on niin urpå että menee v-ttuilemaan tuntemattomalle niin miksi sellaisesta pitää ottaa itseensä, itse en uhraa pienintäkään ajatusta tuollaisten urveloiden puheille. Ja jos randomien suun aukomiset v-tuttaa niin aina voi pitää kuulokkeita korvilla ja vaikka syödä sitä suklaapatukkaa samalla! Itse olen joskus laittanut korvatulpat korviin kun metrossa teinit huusi korvanjuuressa niin että tärykalvot oli mennä p-askaks.

Vierailija
13/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on. Yleensä ne, jotka pitävät itseään suvaitsevaisena, ja vaativat muilta suvaitsevaisuutta, ovat itse todella arvostelevia ja pilkkaavia muita kohtaan. Kukaan ei saa olla heidän kanssaan eri mieltä siitä mikä on oikein ja väärin. Monen maailma on mustavalkoinen ja yksinkertainen, kuin teini-ikäisellä.

Vierailija
14/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä ihan normaalia että ei ole korrektia udella toisen sukuelimistä, ellei ole a) harrastamassa seksiä tämän toisen kanssa b) terveydenhuollon henkilökuntaa ja asia liittyy hoitoon.

Vierailija
15/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä ihan normaalia että ei ole korrektia udella toisen sukuelimistä, ellei ole a) harrastamassa seksiä tämän toisen kanssa b) terveydenhuollon henkilökuntaa ja asia liittyy hoitoon.

Kuten ylempänä sanottiin, niin heidän mielestään tätä ei saisi kysyä edes Tinderissä, missä ollaan etsimässä seksiseuraa.

Vierailija
16/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäätävää paskaa imitoitu suoraa amerikkalaisesta buzzfeed paskasta

Vierailija
17/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut katsoa kuin vähän alkua. Ihmetytti tuo, kun yksi naisista sanoi jotain "Jos olet lihava, niin ihmiset ihmettelevät, kun et ole selleri tai laihdutuspirtelö kädessä!"

Siis totta kai ihmiset ihmettelevät, miksei ylipainoinen ihminen pyri normaalipainoon. Totta kai ihmiset ihmettelevät, miksi ylipainoinen haluaa edistää ylipainoaan syömällä suklaapatukoita. Eikö jokainen pitäisi kuitenkin tähdätä normaalipainoon?

Vierailija
18/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska huomio, että tuon lihavuuskeskustelun ainoa miespuolinen keskustelija pystyi myöntämään tunteneensa kateutta hoikkia ihmisiä kohtaan. Oli kyllä muutenkin ainoa kohtalaisen fiksu tuossa porukassa.

Kyllä vain. Ei myöskään yllätä, että joukon mukavimman oloisin ja fiksuin ihminen oli se, joka pystyi puhumaan omista kateuden tuntemuksistaan. Totuus on, että ne jotka ovat kaikkein myrkyllisimmällä tavalla kateellisia eivät koskaan myönnä tuntevansa kateutta.

Vierailija
19/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut katsoa kuin vähän alkua. Ihmetytti tuo, kun yksi naisista sanoi jotain "Jos olet lihava, niin ihmiset ihmettelevät, kun et ole selleri tai laihdutuspirtelö kädessä!"

Siis totta kai ihmiset ihmettelevät, miksei ylipainoinen ihminen pyri normaalipainoon. Totta kai ihmiset ihmettelevät, miksi ylipainoinen haluaa edistää ylipainoaan syömällä suklaapatukoita. Eikö jokainen pitäisi kuitenkin tähdätä normaalipainoon?

*jokaisen

Vierailija
20/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein odotat ihmisiltä? Toisten mielestä on juntti, jos sukupuolistaa ihmisiä ja toisten mielestä taas kaikkia sukupuolisuuteen liittyviä ilmiöitä pitää suvaita. 

Kukaan ei voi "voittaa", koska aina joku on oman erityisyytensä perään vaatimassa ymmärtämistä ja leimaa muut vielä tavallisiksi ja joksikin valtaväestöksi. Vai sanotaanko aina vaan jees, hyvä. Kannattaako silloin edes keskustella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi