Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leivontamokat

Vierailija
25.10.2018 |

Millaisia leivontamokia olette tehneet?

Itse ostin eilen valmistaikinan, jossa oli pääraaka-aineena tumma leipäjauho. Valmistaja oli kuitenkin ulkomainen ja muu printti tosi pienellä Katsoin vain, ettei näytä olevan allergisoivia ainesosia ja tein piirakan muhevalla lohitäytteellä. Kun maistoin niin sain huomata pohjan olevan imelä O.o

Kommentit (6)

1/6 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin oli se, kun kokeilin stevia-jauheella leipomista. Suklaakakusta tuli niin pahan hajuista ja makuista, etten pystynyt syömään sitä edes yhtä palaa.

Kerran tein netistä löytämälläni ohjeella "terveellisemmän porkkanakakun", eli siihen tuli tavallista enemmän porkkanaraastetta ja vähemmän sokeria. Kakusta tuli tiivisrakenteinen ja inhottavan epämakea.

Olen oppinut, ettei kannata yrittää tehdä makeista leivonnaisista terveellisempiä, kun lopputulos on kuitenkin huono. Reilusti vain voita ja sokeria, niin tulee hyvää.

Vierailija
2/6 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, mulle ei kyllä ole koskaan mitään tuollaista sattunut mutta yksi työkaveri oli leiponut tiikerikakun ja laittanut sokerin tilalta suolaa 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
4/6 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Pahin oli se, kun kokeilin stevia-jauheella leipomista. Suklaakakusta tuli niin pahan hajuista ja makuista, etten pystynyt syömään sitä edes yhtä palaa.

Kerran tein netistä löytämälläni ohjeella "terveellisemmän porkkanakakun", eli siihen tuli tavallista enemmän porkkanaraastetta ja vähemmän sokeria. Kakusta tuli tiivisrakenteinen ja inhottavan epämakea.

Olen oppinut, ettei kannata yrittää tehdä makeista leivonnaisista terveellisempiä, kun lopputulos on kuitenkin huono. Reilusti vain voita ja sokeria, niin tulee hyvää.

Itse leivon hunajaan ja tulee tosi hyviä maultaan. En ole niin ronkeli koostumuksista, mutta maku on tärkeä.

Vierailija
5/6 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten nuorena emäntänä leivoin sämpylöitä, enkä tiedä,mitä mokasin,sillä ne olivat niin kovia, että olisi ikkuna mennyt rikki, jos olisin heittänyt.

Olen leiponut monta kertaa myöhemminkin ja ihan hyviä ovat olleet.

Asia jäi mysteeriksi.i7

Vierailija
6/6 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten nuorena emäntänä leivoin sämpylöitä, enkä tiedä,mitä mokasin,sillä ne olivat niin kovia, että olisi ikkuna mennyt rikki, jos olisin heittänyt.

Olen leiponut monta kertaa myöhemminkin ja ihan hyviä ovat olleet.

Asia jäi mysteeriksi.i7