Ex-mieheni sanoi ettei toivu erostamme koskaan
Silti ryntäsi uuteen suhteeseen heti eron jälkeen ja lapsikin laitettiin ensimmäisten kuukausien aikana alulle. Syntyi kaksi kuukautta sitten.
Voisiko joku selittää tätä logiikkaa?
Kommentit (50)
Kaffepulla kirjoitti:
Mies varmaan tarkoitti, että ero on loukannut ja rikkonut pahasti, luottamus naisiin ehkä mennyt ja vaikea enää luottaa toiseen suhteessa. Ihan ymmärrettävää traumaattisen eron jälkeen. Omalla miehelläni oli traumaattinen ero takana, kun tavattiin. Kyllä se jätti jälkensä. Luottamus menee, kun on se kokemus, että toinen voi yhtäkkiä muuttua hirviöksi. Onneksi mieheni otti riskin ja uskalsi rakastaa uudelleen.
Ei tuo siis varmaankaan tarkoittanut sitä, että se mies olisi kaivanut exäänsä takaisin, päinvastoin. Halusipa vain sanoa, että ero satutti. Kyllä munkin mieheni on sanonut, että ero oli niin hirveä kokemus, että se muutti ihmisenä. Myös arvot muuttuivat ja ne asiat, mitä naisessa arvostaa.
Varmasti mies on ihan tyytyväinen, että sai paremman kumppanin vierelleen ja jos heillä on jo lapsikin, niin sehän on mahtavaa.
Vai oli ex-nainen hirviö...
Tässä tapauksessa oli ihan oikeasti. Voisin kertoa aiheesta paljonkin, mutta en viitsi, sillä ne jutut ovat niin outoja että niistä kyllä tunnistaa. Sen verran voin kertoa, että kyseessä on talousrikollinen joka mm. kavalsi mieheni firmasta rahaa. Oikeusjutut on vielä kesken.
Että sellaista!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole parempi noin? Elämässä pitää mennä eteenpäin.
Onko se eteenpäinmenemistä jos ei toivu erosta koskaan?
Ei koska silloin jää märehtimään menneeseen.
Kaffepulla kirjoitti:
Tässä tapauksessa oli ihan oikeasti. Voisin kertoa aiheesta paljonkin, mutta en viitsi, sillä ne jutut ovat niin outoja että niistä kyllä tunnistaa. Sen verran voin kertoa, että kyseessä on talousrikollinen joka mm. kavalsi mieheni firmasta rahaa. Oikeusjutut on vielä kesken.
Että sellaista!
Mistä voit olla niin varma ettei aloittajan eksä kaipaa ex-naistaan takaisin? Siitäkö, että sinulla sattuu olemaan tuollainen kokemus? Kakkki eksät ei ole hirviöitä ja talousrikollisia..
Kaikkihan noin sanoo eron jälkeen. Jos sanoi noin 2vk sitten niin ei taida pitää pikkulapsiarjesta
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Teki kuolemaa sängyn pohjalla, ei voinut kuulema elää ilman minua, sukulaiset hädissään kun mies kuolee sänkyyn. Ei voi ikinä löytää minua korvaavaa. Kas, 2 viikon kuluttua oli löytänyt elämänstä naisen. Näin näppärästi se käy. Älkää uskoko miesten volinaa ja lupauksia kuuta taivailta yms.
Erosta nyt 15 vuotta, pidämme yhteyttä uusien pariemme kanssa. Joskus pelottaa ja aistin että kuitenkin merkitsen exälleni jotain ja toivon että he eivät eroa etten saisi miestä riesakseni.
Miehet on raukkiksia eivätkä osaa olla yksin, siihen pitää joku pimu heti hommata viereen.
Monestako miehestä sulla on kokemusta ennenkuin teit tämän yleistyksen?
Mun nuoruuden exä uhkaili itsemurhalla kun erottiin, sukulaisensa soitteli mulle että mies ei pysty tekemään mitään (etkö voisi ottaa sitä takaisin) jne. No joo, samalla kun mies soitteli itkupuheluita, oli jo vikittelemässä alaikäistä tyttöä ja alkoi sit seurustella hänen kanssaan. Oli itse siis silloin parikymppinen, eli ei järjetön ikäero heillä ollut.
Oli sitten tuolle tytölle vuoroin haukkunut minua ja vuoroin vissiin itkenyt ikäväänsä. Kotona ei saanut kuulemma mitään vaihtaa, mitä minä olin siellä laitellut, varmaan aika kurjaa asua jossain exän sisustamassa kämpässä.. Tämän kuulin yhteisten kavereiden kautta, jotka asiaa oli ihmetelleet. Kävi tyttöä sääliksi ihan tosissaan, oli oikein mukavan ja fiksun oloinen ja toivoin että exä järkiintyisi. Ei olla oltu myöhemmin yhteyksissä, eli en tiedä miten heidän juttu jatkui.
Niin, exä siis petti minua ja valehteli, lopulta itse jätti mut kännissä ja kun selvinpäin kadutti ero niin olisi halunnut takaisin, en ottanut. Toivottavasti ei samaa pa**aa jatkanut seuraavassa suhteessa.
Mun exä sanoi suhteemme alussa, että exästään toipuminen vei puoli vuotta. Kuulemma on sen luontoinen, ettei osaa katsella muita naisia heti eron jälkeen. Sanoi myös että ei voisi kuvitellakaan tapailevansa tai edes katsovansa ketään toista naista jos jättäisin hänet. No, jätin hänet koska hän jäi kiinni Tinderin käytöstä ja siellä muille naisille flirttailusta ja deittien sopimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole parempi noin? Elämässä pitää mennä eteenpäin.
Onko se eteenpäinmenemistä jos ei toivu erosta koskaan?
Luulen että naisen logiikalla tässä ei ollut kyse toipumisesta vaan siitä että uusi mimmi on kainalossa. Sehän siinä ärsyttää varmasti ennemmän ;)
Tiedätkö mitä se yleensä tarkoittaa, kun perheessä on parin kuukauden vauva? Mies ei ole vähän aikaa saanut seksiä. Pari korulausettaa sille rakkaalle entiselle puolisolle, jos vaikka...ja muutenkin se entinen elämä saattaa alkaa vaikuttaa houkuttelevalta, kuin vauva perhearki.
Miehellä ei taida kuitenkaan olla kokemuksellista vertailupohjaa miten tulee toipumaan erosta ajan kanssa? Olen sen kannalla, että vauva perhessä on ollut tuolla hetkellä haasteellista ja mennyt tuntuntunut sillä hetkellä paremmalta, eikä tuo ollut mikään rakkauden tunnustus. Aloittajaa kuitenkin ajatus kutittanut nämä pari viikkoa? Sinuna unohtaisin koko asian ja keskittyisin ihan omaan elämään.
Laastarisuhde ja siihen päälle lapsi. Itsekkyyttä parhaimmillaan.
Tuuli huulia liikuttaa kirjoitti:
Olisitko ollut mielissäsi, jos mies erotessaan olisi todellut, että lähteekin tästä saman tien uutta tapaamaan tai ainakin etsimään?
Näin toimii tosimies. Kun nainen ilmoittaa, että "se on loppu nyt", niin ei miehen sovi alkaa parkua. Ainoa oikea repliikki on: "No, lähden tästä baariin katsomaan uutta. Tarviitko kyytiä?"
Juuh, kyllä on tullut joskus kuunneltua tuota itkuvirttä, että ei pääse ikinä erosta ja ex-naisesta yli, niin kovin kävi itsetunnolle ja perheen menettäminen oli niiiiiiiin kova paikka....yhyy yhyy, ikinä ei toivu.
Hetken aikaa tilannetta tarkkailtuani huomasin kuitenkin, että tuollaisella ulinalla on niin kätevä perustella ja oikeuttaa oma ryyppäämisensä, itsekkyytensä kaikissa valinnoissa ja se, ettei pysty kännäämiseltään ja krapuloiltaan edes ottamaan omia lapsiaan viikonlopuksi.
Eikä tarvii myöskään ihmetellä, miksi ex-vaimo lähti....
Vierailija kirjoitti:
Juuh, kyllä on tullut joskus kuunneltua tuota itkuvirttä, että ei pääse ikinä erosta ja ex-naisesta yli, niin kovin kävi itsetunnolle ja perheen menettäminen oli niiiiiiiin kova paikka....yhyy yhyy, ikinä ei toivu.
Hetken aikaa tilannetta tarkkailtuani huomasin kuitenkin, että tuollaisella ulinalla on niin kätevä perustella ja oikeuttaa oma ryyppäämisensä, itsekkyytensä kaikissa valinnoissa ja se, ettei pysty kännäämiseltään ja krapuloiltaan edes ottamaan omia lapsiaan viikonlopuksi.
Eikä tarvii myöskään ihmetellä, miksi ex-vaimo lähti....
Ja eikä tämä ole mitenkään sukupuolisidonnainen asia.
Mitä tarkoittaa tässä tapauksessa ”toipua”? Kuolee suruun ja ikävään ja lääkäri antanut elinaikaa max. 2 kk - vaiko ”vain”, että ajattelee exää ja epäonnistunutta parisuhdetta niin usein, että ajatukset häiritsevät muuta tekemistä/elämää joka päivä/kaiken aikaa?
No, voin kuvitella, että vaikka uusi nainen olisikin jo kainalossa, niin vaikea niitä edellisiä vuosia tai jopa vuosikymmeniä on mielestään pois pyyhkiä, jolloin tulee helposti sellainen olo, ettei erostä kenties koskaan täysin toivu.
Itse olen eroajatuksia pohtinut jo kolmen vuoden ajan - yhdessä oltu 25 vuotta - ja kyllä voin kuvitella, että nuo 25 vuotta tulevat kummittelemaan mielessä lopun iän, jos nyt sattumoisin eroon päädymme...
En ole koskaan tavannut miestä, joka oikeasti surisi eronsa kunnolla, ja sitten vasta siirtyisi uuteen suhteeseen. Tinderiin en edes suostuisi enää mennä, kun se on täynnä näitä "no, erottiin vähän aikaan sitten" = exä asuu vielä samassa osoitteessa. Mun ex teki aivan samalla tavalla, heti kun lähti kotoa meni tinderiin. ARGH, eikö 5 vuoden avioliitto ja kaksi lasta edes saa sinua suremaan viikkoa?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tavannut miestä, joka oikeasti surisi eronsa kunnolla, ja sitten vasta siirtyisi uuteen suhteeseen. Tinderiin en edes suostuisi enää mennä, kun se on täynnä näitä "no, erottiin vähän aikaan sitten" = exä asuu vielä samassa osoitteessa. Mun ex teki aivan samalla tavalla, heti kun lähti kotoa meni tinderiin. ARGH, eikö 5 vuoden avioliitto ja kaksi lasta edes saa sinua suremaan viikkoa?
Kyllä meitä kuitenkin on. Erosta kolme vuotta enkä ole itseni tai lasten vuoksi hankkinut uutta parisuhdetta. Yhdet treffit kävin ja totesin etten ole vielä valmis. Elämän täytyy kuitenkin jatkua, en ajatellut elää loppuelämää yksin. Eksäni sen sijaan malttoi odottaa jopa huimat 3 kk avioeropaperien musteen kuivumisen jälkeen ennen kuin hyppäsi haulikkohäillä uuteen suhteeseen.
Riippuvainen luonne. On naisiakin, jotka sarjaihastuvat kun joku katsoo päin.