Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolaisäidit!

Vierailija
24.10.2018 |

Kuinka monta lasta teillä on? Montako saa vielä tulla? Kuinka tiukasti noudatatte lestadiolaisuuden sääntöjä? Kuinka monta makuuhuonetta teillä on?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu opiskelijaterveydenhuollossa työskentelevä lääkäri kertoi että on uusi normaali että lestadiolaisäidit hakevat pillerit kolmannen lapsen jälkeen.

Harvempi vaan ehtii missän lasten teon välissä opiskelemaan. 

Moni opiskelijalesta ottaa pillerit jo ennen ekaa raskautta. Opiskelut ensin, sitten lapsia pari.

Vierailija
22/29 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi lasta ja nyt e-pillerit. Ei kuulu liikkeelle et käytän pillereitä. Kukaan liikkeen mies ei voi määrätä etten saisi käyttää pillereitä.

Tutuista lestad äideistä noin puolet käyttää pillereitä.

Silloin olet huono lesta. Kannattaisiko lähteä liikkeestä kerta et jaa sen arvoja?

Minäkään en ymmärrä. Normaalit ev.lutit uskovat samaan jumalaan ja jeesukseen, ja jos oikeasti seuraa näiden oppeja, pitää lestadiolaisuus jättää.

Höpö höpö, yhtä väärässä olette kaikki.

-Sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissä täälläkin viisi ehkäisyä käyttävää liikkeessä.

Katsokaa ympärillenne. Monella lestadiolaisäidillä nykyään tyssää lastenteko kolmeen neljää. Sanomattakin on selvää että ehkäisy käytössä.

Taivaan isä ymmärtää että maailman väkiluku jo täynnä.

Niin osanneeko hommansa, kun ei lopeta sitä lahjojen antamista siihen kolmeen vaan äidin tarvitsee hakea jotain pillereitä.?

Vierailija
24/29 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää pilkata niin paljon, useammassa viestissä? On paljon lestadiolaisperheitä joissa ei ole montaa lasta mutta niistä ei media kirjoita mitään (mullakin serkun perheessä vain yksi lapsi), on paljon äitejä joilla on yliopistokoulutus (mulla kavereina kielenkääntäjä, FM (yhteiskuntatieteet), opettajia useita eri aloilta, ravintola-alan ylempi korkeakoulutkinto, ite olen tradenomi eli en ihan peruskoulupohjainen vaikkei "korkea koulutus" olekaan av:n mielestä).

Voisitteko löysätä pipoa, ja antaa kaikkien kukkien kukkia.

Makuuhuoneiden määrä ei kerro yhtään mitään. Neliöiden määrä ja asumismuoto kertoo vähän enemmän. 

Vierailija
25/29 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuuko liike ehkäisyn käyttäjien elämään? Huomautellaanko ”pienestä” lapsiluvusta? Eivät ihmiset tyhmiä ole - kyllä ehkäsijät tiedetään.

Ev. lutissa tämä ei ole syntiä - vaan normaalia.

Vierailija
26/29 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttuuko liike ehkäisyn käyttäjien elämään? Huomautellaanko ”pienestä” lapsiluvusta? Eivät ihmiset tyhmiä ole - kyllä ehkäsijät tiedetään.

Minua kiinnostaisi tietää tästä myös. Aiheuttaako pieni lapsiluku uteluita tai tuomitsemista?

Vierailija
27/29 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ev. lutissa tämä (ehkäisy) ei ole syntiä - vaan normaalia.

Niinkö ootte päättänyt?

Vierailija
28/29 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tietää tästä myös. Aiheuttaako pieni lapsiluku uteluita tai tuomitsemista?

Meillä on kolme lasta ja kyllähän siitä kuuli kommentteja. Enimmäkseen toki puhutaan selän takana, mutta esimerkiksi oma äiti ja tädit kokivat tarpeelliseksi kommentoida asiaa useaan otteeseen.

Minulla oli kolme erittäin raskasta raskautta ja neljättä en vain olisi enää henkisesti kestänyt, fyysisesti ehkä.

Vierailija
29/29 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme lasta ja kyllähän siitä kuuli kommentteja. Enimmäkseen toki puhutaan selän takana, mutta esimerkiksi oma äiti ja tädit kokivat tarpeelliseksi kommentoida asiaa useaan otteeseen.

Minulla oli kolme erittäin raskasta raskautta ja neljättä en vain olisi enää henkisesti kestänyt, fyysisesti ehkä.

Olisiko tuossakin sukupolvieroja? Enää ei nuoremmat kehtaa huomautella, vaikka itse tiukemmin ”lakia” seuraisivatkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme