Apua joku!
Nyt tulee tyhmä kysymys. Älkää pilkatko, koska oon ihan loppu ja epätoivoinen.
Kela hylkäsi toimeentulohakemuksen ja en siis myöskään saanut maksusitoumusta apteekkiin. Olen valittanut päätöksestä, valituksen käsittelyyn ilmeisesti menee kuukausia. No mulla tilanne, että parikymppiä noin kymmeneksi päiväksi ( ruokaraha) ja pitäisi hakea lääkettä. Ei ole ketään keneltä lainata. Lääkäri oli sitä mieltä, että lääke haettava nyt eikä silloin puolentoista viikon päästä, kun saan seuraavaksi vähän rahaa.
Lääkäri kirjoitti paperin ja sanoi, että menet sosiaalitoimeen sen kanssa. Paperissa lukee, että tarvitsen heti rahaa lääkkeeseen, koska vointi huononee. Mutta olen nyt koittanut googlata sossuja ja ilmeisesti kaikki toimeentulotukiasiat on nykyään Kelan kautta? Tietääkö joku? Onko enää mitään sossusysteemiä olemassakaan mikä tällaisissa tilanteissa auttaisi?
Kommentit (18)
On olemassa sossusysteemi myös! Etkö löytänyt googlaamalla mitään? Mikä paikkakunta se on, voin auttaa?
käy Kelassa ja esitä sama asia siellä.
Oulu. Koitin googlata, mutta en löytänyt. Kaupunginkin sivuilla sanottiin vain, että Kela hoitaa toimeentulotukiasiat.
https://www.ouka.fi/oulu/sosiaali-ja-perhepalvelut/toimeentulotuki
ellei muuta, niin käy tuolla tai soita tuohon sivulla olevaan numeroon.
Vierailija kirjoitti:
käy Kelassa ja esitä sama asia siellä.
Joo varmaan täytyy. Mua vaan pelottaa. En oo käynyt moneen päivään missään, mulla on paniikkihäiriö ja ei ole ollut nyt varaa lääkkeisiin. Lääkärin vastaanotto oli eka ihmiskontakti vähään aikaan ja sain sitten kohtauksen siellä tänään, niin pelottaa nyt sit vielä enemmän.
Pakko mun on. Tiedän sen.
https://www.ouka.fi/oulu/sosiaali-ja-perhepalvelut/hakeminen
Soita sossuun tai kelaan, selitä tilanne ja ota selvää voitko hakea esimerkiksi täydentävää toimeentulotukea. Jos et, niin kysele lisää niin kauan että tilanne selviää. Kyllä ne sieltä varmasti jollain tavalla sulle myöntävän päätöksen saa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.ouka.fi/oulu/sosiaali-ja-perhepalvelut/toimeentulotuki
ellei muuta, niin käy tuolla tai soita tuohon sivulla olevaan numeroon.
Kiitos. Sekin oli näköjään 7 arkipäivää. Ei se lääkäri tainnut ihan ymmärtää, ettei mistään saa apua heti.
Kiitos kaikille, jotka koititte auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Hommat on pakko hoitaa
Mä tiiän. Mut ne kohtaukset on niin pahoja, et oon välillä elänyt ihan teellä ja kahvilla pari päivää, kun en ole uskaltanut kauppaan. En halua kuulostaa draamakuningattarelta, se van on noin.
Yritän huomenna mennä.
kyllä sun kuuluis saada heti sossusta apua, siis oikealta sossulta! Sain kans itse samana päivänä apua kun sähköt katkesi... :/
Googlaa kirkon diakonia, sieltä voisit saada hätäapua
Jos on vain 20e rahaa niin eipä sitä tarviakkaan jokapäivä kaupassa ravataEi kai se 1kauppa reissu voimille ota
Vierailija kirjoitti:
Paljonko lääkkeet maksaa??
50 euroa. Kuukauden annos.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vain 20e rahaa niin eipä sitä tarviakkaan jokapäivä kaupassa ravataEi kai se 1kauppa reissu voimille ota
Tuliko parempi olo nyt kuin sait oltua kusipää?
Kiitos kaikille, jotka vastasivat asiallisesti.
Pane kelan nettisivujen kautta viestiä, että sulla on semmoinen maksusitoumus, eiköhän siten mene eteenpäin. Eikö se käy suoraan apteekissa maksuvälineenä?