Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri väheksyvät sanat

Vaihdan takaisin kunnalliseen
24.10.2018 |

Olen sairastanut masennusta kroonisesti kauan. Lääkityskin on, mutta koska en ole halunnut nostaa annosta ihan turruttavaksi, olen välillä aika aallonpohjassa. Nyt on taas sellainen vaihe. Kävin yksityisellä lääkäriasemalla (valinnanvapauskokeilussa valitsin sen), päällimmäisenä aiheena oli fyysinen sairaus, mutta ohimennen tuli puheeksi tämä oikeastaan vaikein sairauteni. Minusta lääkäri (virolainen) käyttäytyi oudosti, lausuessaan, että Suomi on onnellinen maa. Ihan kuin minun olisi PAKKO olla myös onnellinen, tässä maassa asuessani. Aika loppui, mutta ehdin hämmentyneenä sanoa, että ihmiset eivät kaikki silti ole. Nyt kun hän soitti minulle lääkkeen annostuksesta, päätin ottaa tämän puheeksi. Koska asia oli jäänyt mielen päälle. Olen tavannut monia lääkäreitä, olenhan aika vanha ja monisairaskin. Mutta hyvin harva sentään on noin vähätellyt. Puhelun lopuksi sanoin hänelle, että se ei takaa yksilöiden onnellisuutta, vaikka Suomi olisi kuinka onnellinen. Hän otti esiin sitten vertailun Afganistaniin, mutta vastasin, että ei se ainakaan minua auta, jos ajattelen sen maan tilannetta. Vähän sama juttu kuin aikoinaan Afrikan nälkäkriisin aikana kun ruuasta kiukuttelevia lapsia valistettiin nälkäänäkevien kohtalolla.
Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh

Vierailija
2/7 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta! Onkohan yleinenkin tapa tuolta suunnalta tulevilla lääkäreillä alkaa rinnastaa ihan oudosti asioita toisiinsa, ihan pyytämättä ja yllättäen siis. Olin niin hämmästynyt, että mietin vaan, tapahtuuko tämä todella ja voisiko lääkäriasemalla olla piilokamera vai mitä kummaa lääkäri oikein horisee ja mitä hänelle oikein pitäisi vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus.

Vierailija
4/7 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaiset ja ryssätaustaiset lääkärit on surkeita, ei kannata hakeutua niille jos muutakin voi valita.

Vierailija
5/7 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon samoja kokemuksia. Masennuksen takia olen kuullut lääkäreiltä mm "käy lenkillä" ja "sullahan on asiat ihan kivasti, asennoidu paremmin". Sain nyt viimeksi soittaa 5 puhelua, käydä kahden tk-lääkärin luona ja lähettää sähköposteja ennenkuin sain keskusteluajan psykologille-senkin monen viikon päähän.

Älä luovuta, pidä kiinni kannastasi. Masennus iskee myös hyvätuloisiin ja hyvinvoiviin ihmisiin, jollain on aina asiat huonommin, muttei se liity sun tilanteeseen eikä varsinkaan paranna sitä.

Vierailija
6/7 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki vaihtaa yksityiseltlä julkiselle puollle, josta toivottavasti saat tarvitsemasi hoidon ja tuen.. - Mutta saatat tämän lisäksi myös koke yllätyksen ja huomata, että hän joka otti monen silmissä kalliina ja arvoettuna korkearvosena yksitysilääkärinä vastaan otaa sinut vastaam julkisella puolella olemalla se monen halveksima ja pilkaama tavis lekuri, jolla ei ole aikaa kuunnella vastaanotolle tullutta ja vaikka olisikin, niin hei hän on nyt verovaroin ja kaikilla meillä töissä ei kallis ja arvostettu super ihmeidentekijä.

Onko edellä kerrotussa järkeä? - Ol tai ei niin fakta on, että moni lääkäri toimii sekä julksiella että yksityisella sektorilla ja kilpailee näin vapaasti ja avoiemsti työnantajaansa vastaan tavalla, jota moni muu lisätöitä kaipaava ja haluava voi "hieman" olla kateellinen. 

Vierailija
7/7 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit toki vaihtaa yksityiseltlä julkiselle puollle, josta toivottavasti saat tarvitsemasi hoidon ja tuen.. - Mutta saatat tämän lisäksi myös koke yllätyksen ja huomata, että hän joka otti monen silmissä kalliina ja arvoettuna korkearvosena yksitysilääkärinä vastaan otaa sinut vastaam julkisella puolella olemalla se monen halveksima ja pilkaama tavis lekuri, jolla ei ole aikaa kuunnella vastaanotolle tullutta ja vaikka olisikin, niin hei hän on nyt verovaroin ja kaikilla meillä töissä ei kallis ja arvostettu super ihmeidentekijä.

Onko edellä kerrotussa järkeä? - Ol tai ei niin fakta on, että moni lääkäri toimii sekä julksiella että yksityisella sektorilla ja kilpailee näin vapaasti ja avoiemsti työnantajaansa vastaan tavalla, jota moni muu lisätöitä kaipaava ja haluava voi "hieman" olla kateellinen. 

Minulle tuo julkinen puoli on jo tuttu, jos vielä lääkärikin olisi se sama, todella mukava ja asiallinen,  oikeasti potilasta kuunteleva mieslääkäri. Tässä vaan kävi niin, että minä jäin eläkkeelle, joten ajattelin sitten valita lähempänä sijaitseva yksityisen lääkäriaseman. Kun en omista autoakaan. Onneksi tämä "oma piirini" muuttaa ensi vuonna lähemmäksi, joten poistuu se ainoa asia, miksi valitsin sen yksityisen. Voihan tietenkin olla, etten saa samaa lääkäriä, mutta toivon, että saan. Toivon myös, ettei tule mitään asiaa tälle lääkärille. Tuolla lääkäriasemalla on todella ystävälliseet hoitajat labrassa, jossa käyn usein (Marevan-kontrolli). Mutta en voi valittaa julkisenkaan puolen labrasta, varsinkin kun sinne saa vaarattua ajankin netistä.

Muistelen lukeneeni, etteivät nämä yksityiset valinnanvapauspaikat välttämättä haluaisikaan meitä asiakkaikseen, siis meitä, joilla on monia sairauksia.

Tuli vaan tuo lääkärin mielipide taas mieleen kun luin tuosta Kemissä tapahtuneesta tragediasta. Ei tuo lääkäri ole edes minulle niin "tuttu", että hän tietäisi kaiken elämästäni. Olisi ehkä pitänyt kysyä, että onko vaikka kokemani  raiskauskin sitten ihan läpihuutojuttu tässä onnellisessa maassa...

En jaksa tehdä valitusta. Eihän tämä ollut edes pahin, mitä olen kuullut liittyen masennukseen. Pahin oli venäläinen  naislääkäri, joka tylytti, ettei minulla ole mitään masennusta ollutkaan, kun en ole saanut sähköhoitoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä