Pesetkö pussilakanat ja lakanat 60 vai 90 asteessa?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitääkö niitä pestäkin, mä olen vaan aina kääntäny ne ympäri parin kuukauden välein.
M26
Puhe ei ollut sun alkkareista :(
40 yleensä, joskus 60. Ennen pesin aina 60 asteessa, mutta enpä ole huomannut mitään haittaa vaikka pesenkin 40 asteessa.
Poltan saunan uunissa joka käytön jälkeen.
ot En ymmärrä hajustettujen pesuaineiden käyttöä yhtään. Onko käsitystä miksi niitä käytetään, tai edes tehdään?
600 asteessa, joskus 900 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kulahtaneita ja halpiksia niin joskus saatan laittaa 90 asteeseen, oikeastaan jo koneenkin vuoksi.
ot mutta mitkä lakanat on "halpiksia" ja miten kalliita lakanoita te käytätte?
Mun lakanat ja pussilakanat/tyynyliinat ovat yleensä sellaisia alta kympin. Ihan uusien kohdalla en ehkä viitsi riskiä ottaa, tai sitten jos on joku tosi hieno jota ei ehkä enää saa tai raski ostaa.
Varsinkin kun oikeastaan juuri koneen vuoksi sitä 90 asteen ohjelmaa käytän toisinaan. Joten on helppo valikoida, "nyt on nuo ikivanhat/rumat pesussa joten ihan sama jos eivät kestä."
Ja olen siis se jonka viestiin vastasit. Joten se kalleus on ihan tapauskohtaista:)
Pesen miltei kaiken 60 asteessa. 40 vaan jos on jotain tosi hentosta materiaalia tai ulkovaatteita. ja villa 30.
Siivousrätit menee 90ssä.
30 astetta, lyhyt ohjelma ja raikkaasti hajustettu pesuaine
ehaaanan puhtaalta tuntuu
Vierailija kirjoitti:
ot En ymmärrä hajustettujen pesuaineiden käyttöä yhtään. Onko käsitystä miksi niitä käytetään, tai edes tehdään?
Varmaan sellaisille jotka niistä tykkää. Ihmisillä kun on erilaisia mieltymyksiä, samoin kun sinullakin.
Vierailija kirjoitti:
No oisko siksi että monet ihmiset tykkää niistä tuoksuista, eikö tosiaan ole tullut se edes mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sellaisille jotka niistä tykkää. Ihmisillä kun on erilaisia mieltymyksiä, samoin kun sinullakin.
En silti ymmärrä miksi puhtaan pyykin pitää haista joltain keinotekoiselta kukalta. Liittyykö noiden käyttö ulkomaihin, ja siellä olevaan likaisempaan veteen alunperin?
40 asteessa tietenkin.
Minkä ihmeen vuoksi tavallisia, normaaleja vuodevaatteita pitäisi keittää ja tuhlata energiaa?????
Minä pesen vain 40:ssä asteessa. Kerran viikossa vaihdan vuodevaatteet.
Nyrkkipyykillä perkele. Veden tulee olla niin kuumaa että iho kiehuu.
Välillä pitää pyöräyttää kuumimmalla ohjelmalla eli 95 asteteella. Ei niitä muuten saa kunnolla puhtaaksi ja vaihdan lakanan joka toinen viikko, vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En silti ymmärrä miksi puhtaan pyykin pitää haista joltain keinotekoiselta kukalta. Liittyykö noiden käyttö ulkomaihin, ja siellä olevaan likaisempaan veteen alunperin?
No tämä on sinun mielipiteesi asiasta. Anna muiden nauttia jos tykkää.
90 lähes aina. Koneessa pitäisi joka tapauksessa käyttää noita kuumia ohjelmia välillä. Pellavapussilakanat vaan tykkää kuumasta. Joitain lasten kuviollisia pesen 60 asteessa.
Pesen 40 asteessa, erittäin harvoin 60 asteessa. Kuivaan ulkona läpi vuoden, loppukuivaus joskus sisällä.
60 asteessa, kuten pyyhkeetkin. Pesen melkeinpä kaiken mahdollisen 60 asteessa, paitsi jotkin tekstiilit mitkä eivät sitä yhtään siedä. Haluan että pyykit tulevat oikeasti puhtaiksi, joten kuuma pesulämpötila ja kunnon huuhtelut päälle.