Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne opiskelemaan lukion jälkeen, jos haluan sivistää itseäni?

Vierailija
24.10.2018 |

Ongelmana siis se, että olen pitänyt lukion jälkeen kolme välivuotta töitä tehden, miettien pääni puhki mitä lähtisin opiskelemaan. Yksinkertaisesti mikään ala ei tunnu itselle sopivalta. Nyt alkaa kuitenkin mitta tulla täyteen töiden tekoa, kaipaisin niin opiskelemaan, ja aionkin hakea kevään yhteishaussa.

Ongelmana on, että minne hakea? Kirjoitin lukiosta viisi E:tä, äikästä, enkusta, ruotsista, psykasta ja yhteiskuntaopista, eli kielet ja yhteiskunta ylipäätään kiinnostaa, matematiikka on heikkouteni. Tahtoisin myös kovasti parantaa yleissivistystäni ja oppia lisää "vähän kaikesta". Parantaa itseäni ihmisenä ja oppia lisää tästä yhteiskunnastamme. Uskoisin, että yliopisto olisi minulle sopivampi paikka, kun en kerran tiedä tarkalleen mitä haluaisin tehdä.

Mutta toisaalta, kyllähän sielä yliopistostakin joksikin valmistuu, siis suuntautuu ainakin? Yliopistokin on minulle niin vieras asia, että menee pää pyörälle:( ja tuntuu, että niin paljon on hakijoita, että miksi itse edes pääsisin sisään, jos en palavasti jonnekin tahdo.

Äh, sekavia ajatuksia, mutta tuntui hyvältä saada kirjoittaa niitä sanoiksi. Herättääkö tämä jotakin mietteitä, mielellään kuulisin mielipiteitä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, kaipaisin apua. Onko kenelläkään vinkkejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän