Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhan äidin kaksoisviestintä, arrg!

Vierailija
24.10.2018 |

Äitini on vanhus, mutta perusterve. Asuu omassa asunnossaan ja ei pitäisi tietääkseni olla mitään elämää suurempia ongelmia.
Mutta kaikki on tietysti huonosti. Kaikki.
Jos jotain hyvää tapahtuu, niin sehän on vaan sellaista ”nojoo,niin, kävihän se täällä ”.
Muuten hoetaan että ”eiiii kait minä mittään, kyllä minä pärjäilee, eeeen minä mittään tarvi”
Tarkastin vielä että käykö se hoitaja laittamassa lääkkeet järjestykseen, niin kyllä ilmeisesti käy.
Tuntuu että mummo manipuloi jokaista meistä lapsiaan eri tavalla, jokaiselle on joku eri aihe tai tarina mitä valittelee. En oikein usko enää mihinkään.
Puhelut hänelle on niin vaivalloista kiertelyä, että siirrän niitä mahdollisimman pitkälle.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä muakin vituttaisi olla vanha ja yksin ja silloin ei kovin moni asia tunnu erityisen kivalta että jaksaisi iloita.

Vierailija
2/3 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä muakin vituttaisi olla vanha ja yksin ja silloin ei kovin moni asia tunnu erityisen kivalta että jaksaisi iloita.

Ja sitä oloa pitää vielä pahentaa ärsyttämällä läheisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on yksinäinen, mutta sitä sukupolvea, jolle on opetettu, että valittaa ei saa, ennen kuin on tilanne niin paha, että henki lähtee - jos silloinkaan. Ei saa siis suoraan sanottua, että on kurjaa ja ikävää ja yksinäistä ja kolottaa ja väsyttää, vaan yrittää esittää, että ihan hyvin pärjää, ettei vaan muille tulisi nyt paha mieli tai stressiä - sitten kuitenkin antaa rivien välistä ymmärtää, että oishan se kiva, jos joku kerkiäis seuraksi ja avuksi...vaikkei siis pakko ole, eikä täydy ja älkää nyt vain minun takiani vaivaa nähkö. Kokeilkaa käydä useammin, viettää pitemmän aikaa ja oiekasti puuhastella jotain yhdessä sen mummon kanssa. Jakaa vastuu niin, ettei kenenkään elämä hankaloidu, mutta mummolla on kuitenkin säännölisesti seuraa ja apua (muutakin kuin ulkopuolista ostettua).