Palstalaiset, lähdetään reissulle.
En kerro vielä minne mennään. Mutta kertokaa Te, mitä otatte mukaan matkalaukkuun. Lähtö on huomenna, joten alkakaa pakata. Mukaan ei oteta:
Eläimiä, ei isoja eikä pieniä.
Lapsia.
Muita matkustusrajoituksia ei ole. Myös porvoolaisia toivotaan mukaan.
Let’s have a fan trip again.
Kommentit (103)
Voisimme jo virittää yhteislaulun Kuulkaa korpeimme kuiskintaa. Minulla on kirkas sopraano, voi olla esilaulajana.
(Suomussalmihan taitaa olla Kainuuta, vai onko?)
Otan palleriinat ja makaroonilaatikkoa
Vierailija kirjoitti:
En lähde, jollei mun soppatykki mahdu. En uskalla. Lakko voi kohdata kenet vaan. Sitten ollaan nälissään.
No hätä. Siinä vieressä on kioski. Tosin se on nyt tauolla, kun sesonkiaika on ohi.
Siihen kehitellään viereen nuotio. Lähellä on lampi. Sieltä ongitaan makoisat lounaat.
Kokki on lakossa ja catering yrittäjä boikotissa. Heidän piti hoitaa muonitus. Sorry, että lakko puree nyt näin rankasti meitäkin.
Soppatykki tulee mukaan. Ja makaroonit.
TV. Matkaemäntänne m.t
Vierailija kirjoitti:
Voisimme jo virittää yhteislaulun Kuulkaa korpeimme kuiskintaa. Minulla on kirkas sopraano, voi olla esilaulajana.
(Suomussalmihan taitaa olla Kainuuta, vai onko?)
On. Kainuun korpea, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Otan palleriinat ja makaroonilaatikkoa
💃🏼
AV tuli pinkiksi meidän matkalaisten ratoksi. Allright !
🎧 kauheeta musiikkia soittaa tuo pändi ja yksi luulee olevansa sopraano. Onneksi pakkasin nämä kuulokkeet.
Ahdasta on. Mulla on ripuli. Pitää pysähtyä. Siirtykää syrjään !
Tuleekohan tästä matkasta mitään, ei päästy kun 100 metriä ja nyt jo pitää pysähtyä. Ja tuo yksi kyykkii keskellä Albertinkatua. Huutaa paperia..... onko kellään ?
Vierailija kirjoitti:
Huom! yksi oleellinen asia unohtui infosta. Matka on matkalaisille täysin ILMAINEN. Kotiovelta perille ja takaisin. Juomat, syömiset jne. Olen saanut hankittua ulkopuolisen rahoituksen, joten siltäkin osin ette kuole nälkään.
Nyt vasta kerroit, minä olin jo pakannut matkalaukkuun kunnon eväät, niin että muillekin riittää. Vasta oli lehdessä hyviä vinkkejä eväistä. Ainakin voileipiä (ei kuitenkaan raikkaita) ja rasioihin paloiteltuja kasviksia (askarrellaan sitten niiden kanssa raikkaita voileipiä) ja hedelmiä, ja banaaneja, kun niissä on oma pakkaus jo mukana. Mukeja, jotta voidaan juoda vettä.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla tarvetta vaihtoalushousuille, on sen verran hiljaista kansaa näköjään. Onneksi en pakannut niitä.
Vaihtovaatetta voidaan nyysiä niiltä turvepäähemmoilta, onpahan kevyemmät matkatavarat. Hemmot voivat jäädä vähemmille vaatteille, koska kuitenkin lumi ne kohta peittää ja keväällä saavat taas uudet vaatekerrat.
Vierailija kirjoitti:
Ahdasta on. Mulla on ripuli. Pitää pysähtyä. Siirtykää syrjään !
Ripuliin auttaa se Lecasora ja etikka. Kummasti vatsa kovenee hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla tarvetta vaihtoalushousuille, on sen verran hiljaista kansaa näköjään. Onneksi en pakannut niitä.
Vaihtovaatetta voidaan nyysiä niiltä turvepäähemmoilta, onpahan kevyemmät matkatavarat. Hemmot voivat jäädä vähemmille vaatteille, koska kuitenkin lumi ne kohta peittää ja keväällä saavat taas uudet vaatekerrat.
Onkos niillä varmasti tuoksuttomilla pesuaineilla pestyt alkkarit? Kun minun iho on niin herkkä, että sitten alkaa kutina ja ei ole kerrottu onko minkätasoisia (lähinnä ulkoisilta avuiltaan) ensiapumiehiä mukana. Vai onko paikallisia suomussalmelaisia ensihoitajia siellä. Se kutina on armotonta. Vaatii monta raapijaa.
Normaalit tavarat eli liukkaria, * ustappi ja käsidildo.
Vierailija kirjoitti:
Tuleekohan tästä matkasta mitään, ei päästy kun 100 metriä ja nyt jo pitää pysähtyä. Ja tuo yksi kyykkii keskellä Albertinkatua. Huutaa paperia..... onko kellään ?
Joo, ei tuu mitään. Se saa kyllä ripuloida loppu matkan tohon ilmastoituun kypärään. Onneks se on muuten ilmastoitu.
Hirviporukka toimittaa lihat, kunhan kuolonkankeus on kadonnut. Katsokaa järven suuntaan, siellä suuren männyn oksasta jo roikkuu. Jos ette ottaneet perunankuorimaveistä tms. mukaan, niin keittoon voi laittaa myös perunoita kuorineen. Toimme perunat, porkkanat ja halkoja teille valmiiksi. Alkakaahan valmistautua.
Kohta tulee jo pimeä. Jonkun kannattaa alkaa lämmittää savusaunaa, jotta päästään kylpemää auringonnousun aikaan. Voi tulla viileä yö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
💡 Voihan vitsi että jollakin välähti !
Vierailija kirjoitti:
Hirviporukka toimittaa lihat, kunhan kuolonkankeus on kadonnut. Katsokaa järven suuntaan, siellä suuren männyn oksasta jo roikkuu. Jos ette ottaneet perunankuorimaveistä tms. mukaan, niin keittoon voi laittaa myös perunoita kuorineen. Toimme perunat, porkkanat ja halkoja teille valmiiksi. Alkakaahan valmistautua.
Kohta tulee jo pimeä. Jonkun kannattaa alkaa lämmittää savusaunaa, jotta päästään kylpemää auringonnousun aikaan. Voi tulla viileä yö.
Meille tulee sittenkin ikimuistoinen matka ! Me kiitämme ja kumarramme nöyrästi. tv m.t
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos niillä varmasti tuoksuttomilla pesuaineilla pestyt alkkarit? Kun minun iho on niin herkkä, että sitten alkaa kutina ja ei ole kerrottu onko minkätasoisia (lähinnä ulkoisilta avuiltaan) ensiapumiehiä mukana. Vai onko paikallisia suomussalmelaisia ensihoitajia siellä. Se kutina on armotonta. Vaatii monta raapijaa.
Hei, saat lainata mun etikkaa. Kyllä sillä kutinat lähtee.