Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi duunarijonnet ovat riistäjän puolella?

Vierailija
23.10.2018 |

Omalla työpaikallani olen huomannut, että nuoremmat (ne huonopalkkaisimmat ja pahiten riistetyt) työntekijät kunnioittavat omia riistäjiään esim. tekemällä ylityökiellon aikana ylitöitä! Jos ei ole ammattiliiton jäsen (kuten kaikkien sorrettujen pitäisi olla), niin asiaan ei juurikaan voi puuttua. Häpeärangaistuskaan ei näitä janttereita kiinnosta. Kunhan saa vähän lisää karkkirahaa ja pääsee tyhjäpäisenä konsolin ääreen vatkaamaan, välittämättä sen suuremmin omasta kohtalostaan viikkoa pidemmälle.

Duunarit ovat antaneet liian paljon periksi kusettajille jo kiky-paskan myötä, mutta herroille ei mikään riitä. Kyllä, "työllisyys" (eli ilmainen työnteko) kyllä hallituksen toimilla nousee, ja sen seurauksena hillot virtaavat entistä kiihtyvämmällä tahdilla rikkaiden taskuun. Suomi nousuun, kansa köyhäksi. Koeaika, jota jo pidennettiin, ei ilmeisesti riitä pienemmissäkään yrityksissä työntekijän toteamiseksi hyväksi tai huonoksi. Pitää saada irtisanoa ilman pätevää syytä. Liiketoiminnan riskit ulkoistetaan työntekijälle.

Jos hyvät ihmiset teillä on työikäisiä duunarilapsia, niin kertokaa nyt helvetissä niille, että ilman ammattiliittoja heidän asemansa olisi jopa nykyistäkin huomattavasti karumpi. Ja te "paremmat" ihmiset, hiukan isommalla palkalla, vähän pidemmillä lomilla, pikkasen pienemmällä työajalla, aika paljon uudemmalla autolla, samalla vähän downshiftaten, että millaista se on painaa 8 tuntia päivässä, nivelet paskana, fyysisesti raskasta hommaa vuodesta toiseen. Aika paljon isompi korvaus kuuluisi sille porukalle joka teidän ylimielisen sikailunne mahdollistaa.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmiä ja nuoria

Vierailija
2/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"työn orjat sorron yöstä nouskaa..." kyllä mahtoi ottaa pattiin kun kommunismi kaatui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä veteraani perehdyttää nuoria ettei liittoon kannata kuulua. Harvempi on perehtynyt työehtosopimusten yleissitovuuden ehtoihin. Eli jos yli puolet alan työntekijöistä ei kuulu liittoon niin työehtosopimusta ei tarvii noudattaa kaikille. Siinä menee aika monta itsestään selvänä pidettyä etua.

Vierailija
4/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenimijäporvari kyykyttää ja ja jonne pyllistää. Kyllä tässä duunaria viilataan jälleen kerran linssiin ja riistoporvarin leipä levenee entisestään.

Vierailija
5/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat työntekijät kusee minunkin muroihini.

Vierailija
6/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"työn orjat sorron yöstä nouskaa..." kyllä mahtoi ottaa pattiin kun kommunismi kaatui.

Ei ottanut pattiin. Hyvinvointivaltion ylläpitämisen kannattaminen ei tarkoita kommunismin kannattamista. Kommunistivaltioissa oli harvoin asiat hyvin työläisillä, juhlapuheista huolimatta. Se mitä itse kannatan on reiluus, ei sorto.

Ap

Vierailija
7/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan ole ollut liiton jäsen, Loimaan kassa on hienosti hoitanut kaikki asiat tarvittaessa.

Lakkoilkaa te miten paljon lystäätte, onpahan minulla enemmän töitä.

Ja nuo riistoporvarijutut muten olivat vanhentuneita jo Kekkosen aikaan -vink vink!

Vierailija
8/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut aloitusta, mutta sellaiset ihmiset ovat yleensä sellaisen tahon puolella, johon tahtovat identifioitua. Ei sillä ole heille merkitystä, mikä heitä oikeasti hyödyttää eniten. 

Vierailija
9/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en koskaan ole ollut liiton jäsen, Loimaan kassa on hienosti hoitanut kaikki asiat tarvittaessa.

Ja nuo riistoporvarijutut muten olivat vanhentuneita jo Kekkosen aikaan -vink vink!

Tässä esimerkki tyypistä jota ei kiinnosta se, että häntä sorretaan. Hän on mielellään pylly pystyssä odottamassa seuraavaa survaisua. Samalla kun hän miellyttää riistäjiään, hän myös tekee pahaa suurelle joukolle muita ihmisiä. Masokisti?

Vierailija
10/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kannattaa kertoa nuorisolle. Kerroin just eilen tyttärelleni, mitä kouluruokalakkoilun takana on, irtisanomissyiden heikentämistä, ja annoin pari karua esimerkkiä, mitä se tarkoittaisi käytännössä.

Tytär sanoi siihen:

"Ai kauheaa, en mä tajunnutkaan, että tässä oli noin pahasta kyse."

Vierailija
11/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki tyypistä jota ei kiinnosta se, että häntä sorretaan. Hän on mielellään pylly pystyssä odottamassa seuraavaa survaisua. Samalla kun hän miellyttää riistäjiään, hän myös tekee pahaa suurelle joukolle muita ihmisiä. Masokisti?

Ja sadisti?

Vierailija
12/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joku taho, ryhmittymä tai henkilö, jonka suosiossa he tahtovat olla (toisiin nähden).

Se määrittää ihmisten tekemisiä eniten. 

Vierailija
13/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisiin nähden ;)

Vierailija
14/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1917 soitti ja halusi retoriikkansa takaisin.

Vierailija
15/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialismi ei kaatunut ja toimii hyvin. Suomi sai sosialismin toimimaan.

Olemme hyvä esimerkki sosialistisesta valtiosta joka on menestys.

Usalaisten mielestä pakollinen verovaroin maksettu armeija on yksi selvä merkki sosialistisesta valtiosta.

Verovaroin kustannettu koulu ja kouluruokailu myös.

Ilmaiset terveyspalvelut myös. Toki näitä on porvarit tuhonneet sen minkä kerkeää. Se näkyy myös.

Sosialistit eli vasemmisto on aina ajanut köyhempien etuja.

Vierailija
16/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja te "paremmat" ihmiset, hiukan isommalla palkalla, vähän pidemmillä lomilla, pikkasen pienemmällä työajalla, aika paljon uudemmalla autolla, samalla vähän downshiftaten, että millaista se on painaa 8 tuntia päivässä, nivelet paskana, fyysisesti raskasta hommaa vuodesta toiseen. Aika paljon isompi korvaus kuuluisi sille porukalle joka teidän ylimielisen sikailunne mahdollistaa.

Just näin! Paperinpyöritys ja perseellään istuminen ei ole mitään oikeaa työtä verrattuna fyysiseen raatamiseen. Duunarin siivu pitäisi olla huomattavasti isompi. Nyt duunarit pistetään koko ajan isompaan ahdinkoon. Kovin moni solmiokekkuli tuskin kestäisi päivääkään esim. varastoduunissa. Rampana eläkkeelle menevä (eiköhän ne eläkkeetkin kohta viedä köyhiltä) varastomies ei juurikaan pääse nauttimaan hedelmistä. Paikat ovat rikki monella jo alle nelikymppisenä. Onko sillä mitään arvoa herraskaisten silmissä? Ei tietenkään. Kivaa vain katsoa kun orja kantaa isoimman lastin. Kun on itsellä masu täynnä, niin ei paljon köyhien asiat kiinnosta. Hävetkää saatana!

Vierailija
17/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin olen ihmetellyt. Välillä tuntuu, että ihmiset on aivopesty kommunismilla ja siksi on turvallisempaa kuulua oikeistoon. Lisäksi se antaa luvan haaveilla kaikesta mahdollisesta rahalla saatavasta, kun taas vasemmistopuolueiden kannatus ehkä tuntuisi siltä, että pitää tyytyä vain perustoimeen tuloon ja olla tyytyväinen.

Mielikuviin mahdottomasta tai utopiaan siitä, että oikeiston kannatus lisäisi henkilökohtaisia mahdollisuuksia ja älyä rikastua ja menestyä. Ehkä?

Kun taas vassari ei voi näyttää rikkaalta eikä käyttää kallita muotivaatteita tai haluta parempaa mitä on saavuttanut..?

Ehkä kaikki tämä myös sumentaa kykyä nähdä, että todellisuudessa niitä omia oloja kokoajan heikennetään...

Vierailija
18/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eivät pidä kommunistisesta maailmankuvasta.

Demokratia on kommunismia.

Vierailija
19/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tällaisenkin nuoren duunarin suusta: "olen henkinen kokoomuslainen". Olet köyhä ja sinun asemaasi heikennetään, mutta olet onneksi henkinen kokoomuslainen... Kannatat omaa sortoasi.

Vierailija
20/95 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1917 soitti ja halusi retoriikkansa takaisin.

Soita takaisin sille ja kerro, että ei ole saamassa sitä takaisin. On meinaan sille ny kovasti itselläkin käyttöä eikä jouda muutenkaan antamaan kun tarvii rasvata kiväärien lukkoja.

Sitten kun sulle soittaa 1945-1980, sano sille että soittelee about 35 vuoden päästä uudelleen, ei kerkeä jutteleen kun tarvii mennä hyvin ja pyrkii oleen sen aikaa kiire.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi