Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsensä normaalisti kantamista katsotaan jotenkin kieroon suomessa

Vierailija
23.10.2018 |

Aloitin juuri uudessa työpaikassa, jossa oli neljä muutakin aloittanutta. Näistä kolme naisia ja yksi mies. Jos olemme esimerkiksi esittäytyneet (jouduimme esittäytymään useamminkin), niin kerron itsestäni monenlaisia juttuja. Esim harrastuksia ja että tykkään matkailla ja ulkomaillakin on tullut asuttua. Monenlaista koulutusta myös tullut hankittua.

Tauoilla juttelen myös vanhojen työntekijöiden kanssa, koska haluan tutustua heihin. Varsinkin vanhemmat työntekijät tuntuvat olevan vastaanottavaisia, kun taas uudet kollegat eivät tee pienintäkään elettä tutustuakseen minuun (itse teen aktiivisesti heihin päin tuttavuutta). Pikkujouluihin nämä uudet kollegat eivät halua ottaa osaa, koska siellä "joutuu juttelemaan uusien ihmisten kanssa".

Työpaikka sijaitsee hieman syrjässä julkisista yhteyksistä, joten juna-asema on meidän kaikkien osoite. Eipä siinä jäädä kyselemään että tulisinko samaan suuntaan, vaan kadotaan hippulat vilkkuen sillä välin kun itse käyn vessassa,

Tässä siis vain muutamia esimerkkejä. Se on ihan ok ettemme ole, emmekä todennäköisesti tulekaan olemaan muuta kuin työkavereita, mutta tällainen käyttäytyminen on mielestäni hyvin lapsellista ja sivistymätöntä. En voi sille mitään, että muilla on tunne minun "itseni hehkuttamisesta". Sori vaan,en aio kulkea katse kengän kärjissä. Joskus vaan ihmettelen miksi tämä kansa häpeää niin paljon itseään.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa itsensä kantaminen?

Se on sitä kun nenä pystyssä hehkutetaan itseä ja ihmetellään kun työkaverit juoksee karkuun.

Vierailija
22/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenteesi on hieman outo. Minä olen asunut viidessä eri maassa, enkä minä sitä nosta tuntemattomien ihmisten kanssa puhuessani heti esille. Tulee vuosien varrella puheeksi kyllä, sitten kun liittyy johonkin. Enkä minä kuvittele, että ihmiset automaattisesti siksi minuun suhtautuisivat mitenkään erityisesti. Itse tässäkin nostit sen esiin ensimmäisenä. Eli itse pidät sitä olennaisena tietona. Miksi?

Ihmiset kertovat usein missä ovat opiskelleet, mitä harrastavat. Miksi minä en voisi sanoa asuneeni maassa x, y ja z, jos niin olen tehnyt? Se onkuitenkin elettyä elämää. MIksi se kuulostaa automaattisesti brassailulta? Miksi se, että joku toinen sanoo opiskelevansa vaikka yliopistossa, ei kuulosta brassailulta? Tai että on ollut huipputyöpaikassa? Ja missä kohtaa sanon että minuun pitäisi suhtautua erityisesti? Odotan normaalia, kohteliasta käytöstä. 

ap

En minä kerro. En ole vieläkään kertonut missä maissa olen asunut. Olen ollut työpaikassa 5v. Miksi se sanottaisiin jossain esittelyssä. En ole kyllä luetellut Suomenkaan asuinkaupunkeja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa tässä ketjussa. "Live and let live!" Onneksi meitä ihmisiä on monenlaisia.

Vierailija
24/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä ei juuri pidä ihmisistä, esim. minä. Tällöin työpaikan pakkopullatilaisuudet tulee vedettyä matalalla profiililla, jos niltä ei pysty välttymään. Mutta että pitäisi vielä innostua jonkun yhdentekevän tyypin jorinasta, liikaa kuviteltu.

En ole ujo.

Missä kohtaa sanoin että jorinoistani pitäisi innostua? Puhun käytöstapojen puutteesta ja siitä "olen harmaahiiri"-asenteeseen kannustamisesta. 

ap

Vierailija
25/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itsestään höpöttävä ihminen on kyllä aika rasittava.

Mikä on se raja, että ihminen on itsestään höpöttävä :D? Puhuu 20 lausetta kymmenen sijaan :D? Jos pitää esitellä itsensä, niin kenestä minä sitten kerron jos en itsestäni? Muuten kun puhun muiden kanssa, niin kyselen heistä, en puhu oikeastaan ollenkaan itsestäni, ellei minulta erikseen kysytä jotain erityisesti. 

Ap

Kuulostaa raskaalta. Yritä tiivistää viiteen. Loppu on merkityksetöntä surinaa.

Vierailija
26/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin katoan aina "Hippulat vinkuen" töistä lounaalle, koska en koe tehtäväkseni tauolla viihdyttää työkavereita... jos ois sama matka töistä pois, tekisin saman katoamisen :D

Surullista, että näet ihmisten kanssa olemisen näin. Toivotan onnea jatkoon. Ap

Vierailija
27/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä ei juuri pidä ihmisistä, esim. minä. Tällöin työpaikan pakkopullatilaisuudet tulee vedettyä matalalla profiililla, jos niltä ei pysty välttymään. Mutta että pitäisi vielä innostua jonkun yhdentekevän tyypin jorinasta, liikaa kuviteltu.

En ole ujo.

Missä kohtaa sanoin että jorinoistani pitäisi innostua? Puhun käytöstapojen puutteesta ja siitä "olen harmaahiiri"-asenteeseen kannustamisesta. 

ap

Kuuntelijat ovat kohteliaasti kuunnelleet jorinasi ennen liukenemistaan. Heillä on siis käytöstavat.

Vierailija
28/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo nuo tuollaiset asiat on tapana kertoa, kun niistä tulee puhetta. Ei ketään aidosti kiinnosta heti onko joku asunut vaikka KUUSSA. Alussa rupatellaan niitä näitä, kerrotaan onko sieltä päin kotoisin ja vastaillaan kysymyksiin. Missä oli aiemmin töissä, missä opiskeli ym. pintapuolista. Jos tulee puhetta ulkomailla asumisesta, niin sitten voi mainita että olen itsekin asunut eikä välttämättä tuoda väkisin ääntään kuuluviin siinäkään, kun ei se mitenkään erikoista ole.

Tällainen mielikuva mulle tuli:

Hei vaan mun nimi on Päällepäsmäri Pälätin. ÄLKÄÄ NYT MUUT SELITTÄKÖ KUN MÄ PUHUN. Mä harrastan tiiättekste sm-tasolla sellasta lajia kuin suokyyläys, joo se on laji jossa mennään pitkälle suolle ja kyylätään muita läpäläpäläplä (kukaan ei kysynyt, mutta..)

Mun perheeseen kuuluu miesrukka ja 3 lasta Aivan Ihania Kaikki. Nuorin on 5 vuotta ja 4,5 kuukautta ja se on niiin vertaansa vailla ja läpäläpäläpälörpötilörp

Mehän asuttiin ulkomailla vielä muutama vuosi takaperin mmmmmh ,tuolla Haaparannassa tosiaan asuttiin monta vuotta ja sitä ennen ihan Ruotsissa asti. Siellä Stockholmissa (kukaan ei kysynyt). JII ÄN EE

HUonosti tulkittu. Eli siis saa kertoa ammatit ja muut pintapuoliset, mutta ulkomailla asuminen on automaattisesti brassailua :D? Onkohan tässä kertomuksessa kenenkään muun mielestä kuin minun sellainen semisti ristiriitainen seikka... Mielestäni omat kertomukset eivät eroa muiden kertomuksista niinkään, kuin että puhun ehkä minuutin tai pari enemmän kuin muut. Mutta tuli selväksi, sekin on liikaa. Täytyy sanoa, että nooo mä oon ehkä joskus opiskellut jotain, mutta ihan en oo paljon mitään niinkuin ihmisenä. Peruskärsivä kaikesta ahdistuva työkaveri kiittää :D. 

ap

Vierailija
29/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä kun nenä pystyssä hehkutetaan itseä ja ihmetellään kun työkaverit juoksee karkuun.

Se on sitä kun uskalletaan sanoa että olen tehnyt jotain kiinnostavaa elämälläni enkä vain masentuneena kotona istunut. Sitä, että voi sanoa että olen oikeastaan ihan kiva ja normaali ihminen, eikä minulla ole mielisairautta. Näin niinkuin hieman karrikoidusti.

Ap

Vierailija
30/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenteesi on hieman outo. Minä olen asunut viidessä eri maassa, enkä minä sitä nosta tuntemattomien ihmisten kanssa puhuessani heti esille. Tulee vuosien varrella puheeksi kyllä, sitten kun liittyy johonkin. Enkä minä kuvittele, että ihmiset automaattisesti siksi minuun suhtautuisivat mitenkään erityisesti. Itse tässäkin nostit sen esiin ensimmäisenä. Eli itse pidät sitä olennaisena tietona. Miksi?

Ihmiset kertovat usein missä ovat opiskelleet, mitä harrastavat. Miksi minä en voisi sanoa asuneeni maassa x, y ja z, jos niin olen tehnyt? Se onkuitenkin elettyä elämää. MIksi se kuulostaa automaattisesti brassailulta? Miksi se, että joku toinen sanoo opiskelevansa vaikka yliopistossa, ei kuulosta brassailulta? Tai että on ollut huipputyöpaikassa? Ja missä kohtaa sanon että minuun pitäisi suhtautua erityisesti? Odotan normaalia, kohteliasta käytöstä. 

ap

En minä kerro. En ole vieläkään kertonut missä maissa olen asunut. Olen ollut työpaikassa 5v. Miksi se sanottaisiin jossain esittelyssä. En ole kyllä luetellut Suomenkaan asuinkaupunkeja

Kyllä näissä esittelyissä kerrottiin kaikkkien toimesta missä ollaan asuttu. Ja minähän kerron, jos ulkomailla asuminen on jonkun mielestä hypetystä niin olkoon niin :D

ap

Vierailija
31/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme porukkaa tässä ketjussa. "Live and let live!" Onneksi meitä ihmisiä on monenlaisia.

Jee, en saa pelkästään kakkaa niskaan :D

ap

Vierailija
32/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta vaikutat ihmiseltä joka rakastaa omaa ääntänsä. Korostaa ja tuo itseään esiin osaamatta/välittämättä lukea miten vastapuoli reagoi.

Juoksisin minäkin karkuun. Ei moni muukaan jaksa epäaitoja ihmisiä. Jo se miten arvotat ihmiset tutustumatta heihin näkyy varmasti sinusta päällepäin.

Vierailija
33/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita voi kertoa niin monella eri tavalla. Sun persoonassa on jotain mikä tekee susta brassailevan vaikket sitä olisikaan.

Mutta selvästi pidät itseäsi parempana ihmisenä kuin nuo muut uudet, väitit tähän mitä tahansa. Se huokuu sun tekstistä niin läpi. Sitten naamioit sen tuollaiseksi, että mä nyt vaan oon asunut siellä kuussa ja muutenkin olen niin paljon kokenut ja muita parempi ihminen, ei se ole mitään erikoista mitä mä oon tehnyt mut ne muut vaan on niin juntteja.

Vierailija
34/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se raja, että ihminen on itsestään höpöttävä :D? Puhuu 20 lausetta kymmenen sijaan :D? Jos pitää esitellä itsensä, niin kenestä minä sitten kerron jos en itsestäni? Muuten kun puhun muiden kanssa, niin kyselen heistä, en puhu oikeastaan ollenkaan itsestäni, ellei minulta erikseen kysytä jotain erityisesti. 

Ap

Tää on hyvä :D

ap

Vierailija
35/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä kun uskalletaan sanoa että olen tehnyt jotain kiinnostavaa elämälläni enkä vain masentuneena kotona istunut. Sitä, että voi sanoa että olen oikeastaan ihan kiva ja normaali ihminen, eikä minulla ole mielisairautta. Näin niinkuin hieman karrikoidusti.

Ap

Jotain sä teet väärin jos ihmiset sua karkuun juoksee. Mieti, mikä se vois olla.

Vierailija
36/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ujo.

ap

Kuuntelijat ovat kohteliaasti kuunnelleet jorinasi ennen liukenemistaan. Heillä on siis käytöstavat.

Tää on hyvä, totta turiset :D

ap

Vierailija
37/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tää on hyvä :D

ap

Se on alku. Seuraavaksi opettele ajattelemaan, etteivät muut ole yhtään vähemmän mielenkiintoisia kuin sinäkään, olette samalla viivalla.

Vierailija
38/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä gollegat oikein sekoilee?

Vierailija
39/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin katoan aina "Hippulat vinkuen" töistä lounaalle, koska en koe tehtäväkseni tauolla viihdyttää työkavereita... jos ois sama matka töistä pois, tekisin saman katoamisen :D

Surullista, että näet ihmisten kanssa olemisen näin. Toivotan onnea jatkoon. Ap

Kiitos, sitä samaa! Tarkennuksena tosin, että en näe ihmisten kanssa olemista yleisesti näin. Työkaverit ja läheiset ihmiset asia erikseen.

Vierailija
40/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne pitää sua kilpailijanaan, ja arvioivat tässä vaiheessa toisiaan ja sinua. Ei haluta tutustua, kun joutuu kertomaan itsestään ja siitä pääsee päättelemään jotain henkilökohtaisuuksia.

Aprikoivat mahtaako jostain tulla "pomon suosikki" tai miettivät itse kunkin ns. "heikkoa kohtaa". Maailma on pyrkyreitä täynnä.

Maksaako vaivaa yrittää tutustua noihin? Jos "vanhat työntekijät" ovat ystävällisiä ja vastaanottavaisia, tutustu heihin, saat samalla hyödyllistä oppia ja tietoa kaikesta työn kannalta tarpeellisesta. Lisäksi joku hölösuu voi vaikka "varottaa joistain kieroista tyypeistä" tms.

Parempi vaan ehkä itsekin aluksi tarkkailla hiljalleen tilanteita, jottei ainakaan joudu "huomiota herättävänä" jonkun kateellisen hampaisiin.

Ja sitten kun huomaavat, että kilpailija on heitä pätevämpi. Niin tulee mustamaalaus, selkään "puukotus" ja ulos savustus.

Kuvailit juurikin täysin mielenvikaisen, lapsellisen ja kyynärpäätaktiikoita käyttävän kus"ipään, joita pitäisi lätkiä turpiin.

Suomi on täynnä näitä vammaisia, täysin kieroon kasvaneita runk"kareita, joiden ansiosta työyhteidsöt ovat aivan perseestä.

Keskittyisivät omaan työhönsä, mutta ei, kun ottavat pellet itseensä, kun joku on pätevämpi kuin he.

PELKÄÄVÄT JA KOKEVAT "KILPAILIJAN" UHAKSI.

Vit"tu mä vihaan ihmisiä. Yleensä nämä eivät eds kykene mihinkään yhteistyöhön, vaan pitävät itseään joinakin jeesuksina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän