Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsensä normaalisti kantamista katsotaan jotenkin kieroon suomessa

Vierailija
23.10.2018 |

Aloitin juuri uudessa työpaikassa, jossa oli neljä muutakin aloittanutta. Näistä kolme naisia ja yksi mies. Jos olemme esimerkiksi esittäytyneet (jouduimme esittäytymään useamminkin), niin kerron itsestäni monenlaisia juttuja. Esim harrastuksia ja että tykkään matkailla ja ulkomaillakin on tullut asuttua. Monenlaista koulutusta myös tullut hankittua.

Tauoilla juttelen myös vanhojen työntekijöiden kanssa, koska haluan tutustua heihin. Varsinkin vanhemmat työntekijät tuntuvat olevan vastaanottavaisia, kun taas uudet kollegat eivät tee pienintäkään elettä tutustuakseen minuun (itse teen aktiivisesti heihin päin tuttavuutta). Pikkujouluihin nämä uudet kollegat eivät halua ottaa osaa, koska siellä "joutuu juttelemaan uusien ihmisten kanssa".

Työpaikka sijaitsee hieman syrjässä julkisista yhteyksistä, joten juna-asema on meidän kaikkien osoite. Eipä siinä jäädä kyselemään että tulisinko samaan suuntaan, vaan kadotaan hippulat vilkkuen sillä välin kun itse käyn vessassa,

Tässä siis vain muutamia esimerkkejä. Se on ihan ok ettemme ole, emmekä todennäköisesti tulekaan olemaan muuta kuin työkavereita, mutta tällainen käyttäytyminen on mielestäni hyvin lapsellista ja sivistymätöntä. En voi sille mitään, että muilla on tunne minun "itseni hehkuttamisesta". Sori vaan,en aio kulkea katse kengän kärjissä. Joskus vaan ihmettelen miksi tämä kansa häpeää niin paljon itseään.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en välitä tutustua työkavereihin sen kummemmin. Työkaverit on työkavereita, ystävät ja tuttavat muualla. Olen tehnyt elämässäni paljon mielenkiintoisia juttuja, mutta mielestäni ne eivät kuulu työkavereille, ellei nyt jossain keskustelussa tule puheeksi. Yleensä kerron itsestäni/vastaan itseäni koskeviin kysymyksiin aika suurpiirteisesti. Työmatkat kuljen mieluiten yksin musiikkia kuunnellen, omissa ajatuksissani.

Vierailija
42/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioita voi kertoa niin monella eri tavalla. Sun persoonassa on jotain mikä tekee susta brassailevan vaikket sitä olisikaan.

Mutta selvästi pidät itseäsi parempana ihmisenä kuin nuo muut uudet, väitit tähän mitä tahansa. Se huokuu sun tekstistä niin läpi. Sitten naamioit sen tuollaiseksi, että mä nyt vaan oon asunut siellä kuussa ja muutenkin olen niin paljon kokenut ja muita parempi ihminen, ei se ole mitään erikoista mitä mä oon tehnyt mut ne muut vaan on niin juntteja.

Mulkku tyyppi änkeää samaan junaan, mitä teet? Katoat. Ne kaikki samaa mieltä susta, huom! Ehkä kannattais pitää suuta soukemmalla, vai liittyykö lätinät työhön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillistä suomalaista kyräilyä. Itse kuulun kanssa noihin kyräilijöihin, mutta oikeasti lähinnä ujouteni vuoksi.

Vierailija
44/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenteesi on hieman outo. Minä olen asunut viidessä eri maassa, enkä minä sitä nosta tuntemattomien ihmisten kanssa puhuessani heti esille. Tulee vuosien varrella puheeksi kyllä, sitten kun liittyy johonkin. Enkä minä kuvittele, että ihmiset automaattisesti siksi minuun suhtautuisivat mitenkään erityisesti. Itse tässäkin nostit sen esiin ensimmäisenä. Eli itse pidät sitä olennaisena tietona. Miksi?

Ihmiset kertovat usein missä ovat opiskelleet, mitä harrastavat. Miksi minä en voisi sanoa asuneeni maassa x, y ja z, jos niin olen tehnyt? Se onkuitenkin elettyä elämää. MIksi se kuulostaa automaattisesti brassailulta? Miksi se, että joku toinen sanoo opiskelevansa vaikka yliopistossa, ei kuulosta brassailulta? Tai että on ollut huipputyöpaikassa? Ja missä kohtaa sanon että minuun pitäisi suhtautua erityisesti? Odotan normaalia, kohteliasta käytöstä. 

ap

En minä kerro. En ole vieläkään kertonut missä maissa olen asunut. Olen ollut työpaikassa 5v. Miksi se sanottaisiin jossain esittelyssä. En ole kyllä luetellut Suomenkaan asuinkaupunkeja

Kyllä näissä esittelyissä kerrottiin kaikkkien toimesta missä ollaan asuttu. Ja minähän kerron, jos ulkomailla asuminen on jonkun mielestä hypetystä niin olkoon niin :D

ap

Ei varmsti kerrota. Kerrotaan missä nyt asuu. Ei niitä seitsemää edellistä paikkaa

Kaikki sinun kertomasi kuulostaa siltä että tosiaan "kannat itsesi". Ei ihme ettet tule muiden kanssa toimeen

Vierailija
45/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos et ole kenellekään ilkeä, silloin kaikki on ok. Suomalaisissa on outoja tyyppejä, jotka ei kestä toisen egoa, koska niitä pistää se johonkin jossa itsellä on vaje...

Tässä ketjussa on trolleja/trolli...

Vierailija
46/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne pitää sua kilpailijanaan, ja arvioivat tässä vaiheessa toisiaan ja sinua. Ei haluta tutustua, kun joutuu kertomaan itsestään ja siitä pääsee päättelemään jotain henkilökohtaisuuksia.

Aprikoivat mahtaako jostain tulla "pomon suosikki" tai miettivät itse kunkin ns. "heikkoa kohtaa". Maailma on pyrkyreitä täynnä.

Maksaako vaivaa yrittää tutustua noihin? Jos "vanhat työntekijät" ovat ystävällisiä ja vastaanottavaisia, tutustu heihin, saat samalla hyödyllistä oppia ja tietoa kaikesta työn kannalta tarpeellisesta. Lisäksi joku hölösuu voi vaikka "varottaa joistain kieroista tyypeistä" tms.

Parempi vaan ehkä itsekin aluksi tarkkailla hiljalleen tilanteita, jottei ainakaan joudu "huomiota herättävänä" jonkun kateellisen hampaisiin.

Ja sitten kun huomaavat, että kilpailija on heitä pätevämpi. Niin tulee mustamaalaus, selkään "puukotus" ja ulos savustus.

Kuvailit juurikin täysin mielenvikaisen, lapsellisen ja kyynärpäätaktiikoita käyttävän kus"ipään, joita pitäisi lätkiä turpiin.

Suomi on täynnä näitä vammaisia, täysin kieroon kasvaneita runk"kareita, joiden ansiosta työyhteidsöt ovat aivan perseestä.

Keskittyisivät omaan työhönsä, mutta ei, kun ottavat pellet itseensä, kun joku on pätevämpi kuin he.

PELKÄÄVÄT JA KOKEVAT "KILPAILIJAN" UHAKSI.

Vit"tu mä vihaan ihmisiä. Yleensä nämä eivät eds kykene mihinkään yhteistyöhön, vaan pitävät itseään joinakin jeesuksina.

Juuri tätä ajoin takaa! Olen jo iäkkäämpi ja todella kokenut, joten ihan totuudessa pysyen, ilman pessimismiä tai negatiivisuutta näin totesin. Mä olen tavannut ikäviä ihmisiä ihan liikaa, ja just näitä kuvailemiasi kuspäitä. Heitä riittää.

Onhan näitä mahdollisia syitä useita, otin nyt vain tämän esiin.

Vierailija
47/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne pitää sua kilpailijanaan, ja arvioivat tässä vaiheessa toisiaan ja sinua. Ei haluta tutustua, kun joutuu kertomaan itsestään ja siitä pääsee päättelemään jotain henkilökohtaisuuksia.

Aprikoivat mahtaako jostain tulla "pomon suosikki" tai miettivät itse kunkin ns. "heikkoa kohtaa". Maailma on pyrkyreitä täynnä.

Maksaako vaivaa yrittää tutustua noihin? Jos "vanhat työntekijät" ovat ystävällisiä ja vastaanottavaisia, tutustu heihin, saat samalla hyödyllistä oppia ja tietoa kaikesta työn kannalta tarpeellisesta. Lisäksi joku hölösuu voi vaikka "varottaa joistain kieroista tyypeistä" tms.

Parempi vaan ehkä itsekin aluksi tarkkailla hiljalleen tilanteita, jottei ainakaan joudu "huomiota herättävänä" jonkun kateellisen hampaisiin.

Ja sitten kun huomaavat, että kilpailija on heitä pätevämpi. Niin tulee mustamaalaus, selkään "puukotus" ja ulos savustus.

Kuvailit juurikin täysin mielenvikaisen, lapsellisen ja kyynärpäätaktiikoita käyttävän kus"ipään, joita pitäisi lätkiä turpiin.

Suomi on täynnä näitä vammaisia, täysin kieroon kasvaneita runk"kareita, joiden ansiosta työyhteidsöt ovat aivan perseestä.

Keskittyisivät omaan työhönsä, mutta ei, kun ottavat pellet itseensä, kun joku on pätevämpi kuin he.

Vit"tu mä vihaan ihmisiä. Yleensä nämä eivät eds kykene mihinkään yhteistyöhön, vaan pitävät itseään joinakin jeesuksina.

Tämä on niin totta.

Symppaan myös AP:ta. Itse olen asunut perhetaustastani johtuen yli puolet elämästäni ulkomailla, enkä nykyään enää mainitse tuota, koska se otetaan jonain ihmeellisenä brassailuna. Olen kyllä muutenkin aika vähäsanainen, mutta tuota en enää alkuunsa mainitse, jos pitää esitellä itsensä.

Suomalaiset ovat kateellista ja katkeraa kansaa. Kaikki nähdään kilpailuna.

Vierailija
48/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta.

Symppaan myös AP:ta. Itse olen asunut perhetaustastani johtuen yli puolet elämästäni ulkomailla, enkä nykyään enää mainitse tuota, koska se otetaan jonain ihmeellisenä brassailuna. Olen kyllä muutenkin aika vähäsanainen, mutta tuota en enää alkuunsa mainitse, jos pitää esitellä itsensä.

Suomalaiset ovat kateellista ja katkeraa kansaa. Kaikki nähdään kilpailuna.

Juu tämäpä juuri. Eipä se ulkomailla asuminen ole yhtään sen ihmeellisempää kuin suomessa asuminen. Yleensä vaan haastavampaa. Olen ystävällinen ja kiinnostunut muiden asioista, ja muistan myös kertoa muille heidän positiivisista puolistaan, jos heissä niitä havaitsen. Näitä voi olla kiva kampaus/vaate/saavutus/luonteenpiirre ym. Jos tämä katsotaan jonain päällepäsmäröintinä, niin ongelma todellakaan ei ole minun :D. Vielä ei ole kukaan tähän mennessä loukkaantunut siitä, että kehun muita.

p.s Ole oma ihana itsesi :)

Ap

Vierailija
49/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kauheasti jaksa jutella työkavereiden kanssa. Olen töissä avokonttorissa puhelimitse tehtävässä asiakaspalvelussa ja ainakin itse matkustan kotiin metrolla mielelläni yksin kuin jonkun työkaverin kanssa jutellen. Haluan välillä olla rauhassa. Samoin lounaalla on kiva syödä yksinkin, ettei tarvitse puhua.

Vierailija
50/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon myös työstä. Itse olin aiemmin todella raskaassa asiakaspalvelutyössä ja ruokatauko oli kirjaimellisesti hektisen päivän ainoa hengähdyshetki jolloin ei tarvinnut olla 24/7 skarppina ja sai vaan olla. Itse halusin käyttää sen ihan vain rauhoittumiseen/lepäämiseen ja energian palauttamiseen.

Meilläkin oli töissä aikamoisia papupatoja, muttei kukaan (niistäkään) pahastunut jos ei osallistunut jutteluun. Kaikki kyllä ymmärsivät, että joku toinen saattaa haluta käyttää ne 30 min ihan vain syömiseen ja palautumiseen. Esim. itselleni ruokis oli myös ainoa hetki jolloin pystyin kunnolla katsomaan whatsapp viestit yms. joten mieluummin valitsin kyllä omalle kaverille vastailun kuin jonkun tyhjänpäiväisen jorinan jonkun työkaverin kanssa, jolle nyt ei olisi edes mitään ihmeellistä sanottavaa. Ap, koetko hiljaisuuden ahdistavaksi? Toki alussa kaikille esittäydytään mutta se nyt onkin jo eri asia.

Vierailija
51/51 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, miten esität asian.

Mulla on tuttu, joka aloitti tutustumisen kertomalla kaikille lastensa yrjötaudista (matkien ääntä), lomamatkastaan, miehensä työpaikasta ja siitä miten kyllä hänen oma entinen työnsä vaan kasvatti hänestä lämminhenkisen ja äidillisen, "kokonaisen" ihmisen. Tässä vaiheessa mietin että eikö me muut olla kokonaisia kun ei olla oltu vanhushoidossa töissä.

Minä kuuntelen ja olen jotenkin "resting happyface" ja ihmiset monesti tulevat seuraan ja alkavat jorista jostain mikä painaa heidän mieltään, moikkaamatta ensin edes. Tätä siis työpaikoilla ja koulussa.

Noh, ikävä kyllä moni myös aukoo minulle päätään kun muut ihmiset vituttavat heitä. Tämä koulukaveri sitten päättikin aukoa miehestään ja muista ja siitä miten "ihmisillä on nykyään huonot käytöstavat kun ei tutustuta eikä kuunnella" häntä. 

Mietin siinä että hän ei itsekään varmaan tajua, miten rasittavaa on olla tuntemattomalle heti tunteiden ja elämäkerran ämpäri. Siksipä muut eivät kuuntele hänen juttujaan.

Minä kuuntelen, koska olen nössö. Opettelen eroon nössöydestä. Joskus ajoitan vessakäynnin ruokatauon alkuun, jotta hän ehtii jo mennä syömään. Minun on tultava koulukavereiden kanssa toimeen joten en voi ensin nössöiltyäni aloittaa yhtäkkiä konfliktia. Olen pahoillani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi