Oletko valmis luopumaan lentämisestä
Kommentit (139)
En ole lentänyt seitsemään vuoteen, joten kaipa joo olisin valmis siitä kokonaankin luopumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luovu ikinä.
Koko perhe teemme vuodessa 2-3 lentomatkaa vaikka viherpiipertäjät mitä sanoisivat.
Olkoot kerskakulutusta *hih mikä sana!* tai turhaa tai jne ihanmitävaan.
Helmikuun alussa Karibialle, jess!!!!!!!!!
Minun oma napa tärkein!! Minun nautinto!!! Yhyy viherpiipertäjät eivät saa puuttua!!!!! Mitä sitten vaikka tulee ilmastonmuutos!!! Minun oma napa tärkein!!!!!!
Kutsuin puolisonikin katsomaan itkupotkuraivarikommenttiasi -meillä on hauskaa täällä, kiitos!
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta minusta sinun itsekkyytesi ei ole ollenkaan hauskaa, eikä naurata yhtään. Mutta nykypäivänähän se oma nautinto on monille se tärkein.
Vierailija kirjoitti:
En ole lentänyt seitsemään vuoteen, joten kaipa joo olisin valmis siitä kokonaankin luopumaan.
Tää on samanlainen juttu kuin esim. boikotit.
Ei käydä muutenkaan liikkessä X tai käytetä tuotetta Y ja julistetaan sille boikotti. Ei mitään vaikutusta mutta päästäänpä pätemään.
En lue syyllityskommentteja.
En ole valmis lentämisestä luopumaan ja syitä on kaksi:
-työ, jonka vuoksi joudun nopeasti kulkemaan, vaikka pariviikkoinen Atlantin ylitys olisi todella rentouttavaa, muttei mahdollista
-lentäminen on myös lomalla ainoa matkustusmuoto, kun haluaa tehdä muutakin kuin ajaa Suomessa kalliista hotellista toiseen.
Minua ei muutenkaan kotimaan matkailu kiinnosta pätkääkään. Sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on samanlainen juttu kuin esim. boikotit.
Ei käydä muutenkaan liikkessä X tai käytetä tuotetta Y ja julistetaan sille boikotti. Ei mitään vaikutusta mutta päästäänpä pätemään.
No eipä nyt voi ihan noin verrata. Se että ei ole lentänyt muutamaan vuoteen ei tarkoita sitä että ei tulevaisuudessakaan lentäisi. Kyllä sillä on vaikutusta, kaikella on vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kuulostaahan se täydelliseltä priorisoinnilta olla näkemättä koko sukua ollenkaan minun tapauksessani ainakaan viiteen vuoteen sen takia että säästäisi luontoa sen verran kuin nyt yhden ihmisen lennot kerran pari vuodessa aiheuttavat. Varmasti näin luonto pelastuisi halleluja eikä siitä sen enempää haittaa kuin että mahdollisesti en näkisi isääni enää elossa koskaan sillä hänellä on yllättäen vaikea leikkaus tulossa nyt joulun aikaan.
Siis vastaus viestiin 54
Pointti ilmeisesti meni ohi. En sanonut, että pitäisi palata tuohon koska se ei ole realistista vaan että jokainen voisi miettiä onko tosiaan tarpeellista päästä henkilökohtaisesti joka ikiseen paikkaan mikä mieleen juolahtaa ja mahdollisimman nopeasti. Ihan täyttä elämää voi elää vaikkei viettäisikään vuosittain paria viikkoa Mauritiuksella ja paria pitkää hemmotteluviikonloppua keski-Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kuulostaahan se täydelliseltä priorisoinnilta olla näkemättä koko sukua ollenkaan minun tapauksessani ainakaan viiteen vuoteen sen takia että säästäisi luontoa sen verran kuin nyt yhden ihmisen lennot kerran pari vuodessa aiheuttavat. Varmasti näin luonto pelastuisi halleluja eikä siitä sen enempää haittaa kuin että mahdollisesti en näkisi isääni enää elossa koskaan sillä hänellä on yllättäen vaikea leikkaus tulossa nyt joulun aikaan.
Siis vastaus viestiin 54
Pointti ilmeisesti meni ohi. En sanonut, että pitäisi palata tuohon koska se ei ole realistista vaan että jokainen voisi miettiä onko tosiaan tarpeellista päästä henkilökohtaisesti joka ikiseen paikkaan mikä mieleen juolahtaa ja mahdollisimman nopeasti. Ihan täyttä elämää voi elää vaikkei viettäisikään vuosittain paria viikkoa Mauritiuksella ja paria pitkää hemmotteluviikonloppua keski-Euroopassa.
Jospa haluaa elää vähän vielä täydempää elämää? Mauritiuksellekaan ei voi oikein soutaen mennä.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Vaikka lensinkin viimeksi tänä vuonna. Niin kiire ei saa olla, etteikö ehtisi tekemään elämänsä matkoja maa- tai meriteitsekin!
Katselapa joutessasi, paljonko matkustajalaiva kuluttaa raskasta polttoöljyään matkustajaa ja kilometriä (tai meripeninkulmaa) kohden. Saatat yllättyä, kun vertaat modernin lentokoneen kulutukseen.
En missään nimessä, matkustaminen on sen verran rasittavaa, että mahdollisimman nopea kulkuneuvo on paras. Lyhyillä matkoilla juna tai auto, pidemmillä lentokone. Vihreät on onneksi marginaalipuolue, Touko on hoitanut hommat sille mallille.
Surullista on teidän ilmastonmuutossopuleiden elämä. Käykää jossain kaukana lämpimässä niin piristytte vähän.
Eipä ole paljon mistä luopua. Olen ollut lentokoneessa viimeksi neljä vuotta sitten ja sitä ennen kerran lapsena. Ei ole mikään pakko tai hinku matkustella (lentäen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Vaikka lensinkin viimeksi tänä vuonna. Niin kiire ei saa olla, etteikö ehtisi tekemään elämänsä matkoja maa- tai meriteitsekin!
Katselapa joutessasi, paljonko matkustajalaiva kuluttaa raskasta polttoöljyään matkustajaa ja kilometriä (tai meripeninkulmaa) kohden. Saatat yllättyä, kun vertaat modernin lentokoneen kulutukseen.
Ei nuo aivopestyt lampaat kykene ajattelemaan noin laajasti. Lentomatkustaminen muodostaa kuitenkin vain n. 3-4 % kaikesta negatiivisesta ympäristövaikutuksesta, kun mukaan lasketaan teollisuus, muu liikenne ja sähköntuotto. Samaan aikaan nämä typerät hippiäiset vastustavat ydinvoimaa, joka on kaikista puhtain ja kustannustehokkain tapa saada sähköä.
https://www.thoughtco.com/flying-driving-which-better-for-environment-1…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo aivopestyt lampaat kykene ajattelemaan noin laajasti. Lentomatkustaminen muodostaa kuitenkin vain n. 3-4 % kaikesta negatiivisesta ympäristövaikutuksesta, kun mukaan lasketaan teollisuus, muu liikenne ja sähköntuotto. Samaan aikaan nämä typerät hippiäiset vastustavat ydinvoimaa, joka on kaikista puhtain ja kustannustehokkain tapa saada sähköä.
https://www.thoughtco.com/flying-driving-which-better-for-environment-1…
Tämäpä juuri. Ja siinä vaiheessa jos lentäminen vaihtuu muihin menopeleihin, ei kenelläkään ole enää kivaa.
Mielestäni nyt ei ole enää aika kinastella siitä mitä kukin tekee. Yhteistyö on ainoa keino jolla ihmiskunta ehkä saattaa selvitä. Tulevaisuudessa ei ole enää jatkuvan kehityksen ja kasvun yhteiskuntaa, se on tullut päätökseensä. Uskon että yhteiskunnat kaikkialla maailmassa, missä ihmisiä vielä tulevaisuudessa on, ovat osittain tai kokonaan omavaraistaloudessa.
Ja kuinka paljon tosiaankin rahtikoneet saastuttaa, kun kuskaavat meidän tilaamiamme vaatteita edestakaisin ties mistä.
Siis ei ainoastaan lomalennot.
Mutta lentokoneet kokonaisuudessaan saastuttaa joittenkin laskelmien mukaan 2-5 % , sanoisinko vaan vain, miten sen nyt kukin aattelee.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka paljon tosiaankin rahtikoneet saastuttaa, kun kuskaavat meidän tilaamiamme vaatteita edestakaisin ties mistä.
Siis ei ainoastaan lomalennot.
Mutta lentokoneet kokonaisuudessaan saastuttaa joittenkin laskelmien mukaan 2-5 % , sanoisinko vaan vain, miten sen nyt kukin aattelee.
Tärkeintä on päästä postaamaan somessa sädekehän pään päällä, miten MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ olen niin huolissani maapallosta, enkä sen takia matkustele lentokoneella.
Tälle vuotta tulee ainakin 10 lentämällä tehtyä matkaa ja pari työmatkaa päälle. Ei satu omaantuntoon, koska ei ole lapsia joten kokonaisjalanjäljeni maapallolle jää joka tapauksessa minimaaliseksi lapsia tehneisiin verrattuna.
Olen luopunut. Been theredone tht. Pilvet on jo nähty.
Vierailija kirjoitti:
Olen luopunut. Been theredone tht. Pilvet on jo nähty.
Ja kieltäkin näköjään opittu.
-ihmiset luopuvat kakkosautostaan ainakin kaupungissa.
-moottoriurheilu lopetetaan.
-ihmiset ymmärtävät että on ihan sama miten paljon vähennetään lentämistä, sillä ei ole mitään vaikutusta niin kauan kuin he autoilevat kaikki matkansa ja tuottavat pähkinät, kiivit, banaanit, kahvit ja muut toiselta puolelta maailmaa, ihan sama millä rahdilla.