Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko valmis luopumaan lentämisestä

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lentänyt enkä melko varmasti tulekaan.

Vierailija
42/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät ihmisroskat HÄVETKÄÄ! "Mutta haluan matkustella :("

Huoh. Turistien lennättäminen pitäisi kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät on yleensä kovimpia lentelijöitä. Ville Niinistö lensi useasti viikossa. Ruotsista Suomeen kun oli puheenjohtaja!

Vierailija
44/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt viimeksi vuonna 2014. En mitenkään kaipaa lentomatkoja. Mulla on 5-vuotias lapsi, joka välillä sanoo, että haluaisi mennä lentokoneella matkalle. Oli lentokoneessa 1-vuotiaana silloin vuonna 2014. Mulla vaan lentämiskynnys vaan nousee, kun tiedän sen saastuvan tolkuttomasti. Paljon mieluummin menen junalla Suomessa johonkin toiseen kaupunkiin, kuin lennän jonnekin.

Vierailija
45/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäät ihmisroskat HÄVETKÄÄ! "Mutta haluan matkustella :("

Huoh. Turistien lennättäminen pitäisi kieltää.

Arvaas, kiinnostaako kaltaistenne ulinat?

Matkustelun makuun pääsin jo ihan pikkuisena 70-luvulla. Tajusin että "eihän täällä pimeässä ja kylmässä olekaan pakko kärsiä". Ja sillä tiellä ollaan edelleen -kaikki lapsemme myös.

Vierailija
46/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisin ja olen luopunutkin, lopetin tietoisesti lentämisen 2 vuotta sitten.

Vierailija
47/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli naurettavan halvat Aasian tarjoukset. Selasin ne ja päätin että meidän perhe talviurheilee ja hakee elämykset jatkossa kotimaasta. Tulisipa lisää elämyspalveluita Suomeen <3

Vierailija
48/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Mielestäni lentämisen rajoittaminen on ok, mutta kokisin kaukomaille menemisen hyvin hankalaksi ilman lentämistä. Joku höyrylaivalla Atlantin yli-skenaario vaatisi nykymahdollisuuksilla huomattavasti paksumman lompakon ja triplasti enemmän lomapäiviä.

Teen lomamatkoja lentäen ulkomaille maksimissaan kerran vuoteen. Uskoisin melko kivuttomasti kykeneväni rajoittamaan lentämistäni esim yksi euroopan reissu kerran pariin vuoteen ja yksi pidempi reissu vaikkapa kerran viiteen vuoteen.

Vierailija
49/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luopuisi. Opiskelen ulkomailla eikä ole varaa matkustaa kuin lentokoneella. Onhan se ihan kiva joskus sitä perhettäkin nähdä.

Vierailija
50/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta kaukomatkoissa pidän kuukauden rajaa - sen lyhyemmäksi ajaksi en lennä matkalle. En myöskään tee lyhyitä pitkän viikonlopun tai viikon pituisia matkoja Euroopassa.

Vierailija
51/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa tai kahdessa haluan päästä matkalle. Siitä en halua luopua.

Vierailija
52/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarviiko siellä ulkomailla käydä muuten kuin työasioissa? Bussilla pääsee leville jos haluaa kauempana lomailla.

Vierailija
53/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en ole vielä ikinä lentänyt, vaikka olen aika iäkäs. Pitäs saada se kokea.

Vierailija
54/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luopuisi. Opiskelen ulkomailla eikä ole varaa matkustaa kuin lentokoneella. Onhan se ihan kiva joskus sitä perhettäkin nähdä.

Nykyään on kuitenkin esim. Skype ja some muutenkin. Kun äitini nuorena muutti Usa:n hän matkusti laivalla Atlantin yli, mummoani hän ei nähnyt enää koskaan ja toista siskoaan ei kahdeksaan vuoteen. Kirjeet olivat pääasiallinen yhteydenpitoväline, puheluista en tiedä toimivatko 60-luvulla, hinta ainakin olisi ollut taivaassa. Ei tietenkään tuohon pitäisikään palata, mutta siitä on oikeasti noin vähän aikaa kun tuo oli ihan normaalia. Nyt on vaan totuttu siihen, että joka paikkaan pitää päästä, nopeasti ja heti kun haluaa.

Vierailija
55/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Lennän joka toinen kuukausi Pohjois-Suomesta mieheni luo Etelä-Ruotsiin, ja hän lentää puolestaan joka toinen kuukausi minun luokseni Suomeen. Joudumme asumaan töiden takia eri maissa. Jos tapaamisaikaa on vain viikonlopun verran, ei laiva-, bussi- tai junamatkustaminen valitettavasti ole vaihtoehto. Lentämistä lukuunottamatta elän ekologista elämää. Kyllä koen itse niin, että maailma ei tämän minun lentomatkailuni takia ole tuhoutumassa, vaan päätöksiä pitäisi tehdä paljon isommalla volyymillä ja niiden pitäisi koskea esim. suuryrityksiä, Kiinaa ja USA:a.

Vierailija
56/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuodessa tai kahdessa haluan päästä matkalle. Siitä en halua luopua.

Miksi sinun tarvitsee päästä matkalle? Kuinka itsekäs voi ihminen olla..

Vierailija
57/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tarviiko siellä ulkomailla käydä muuten kuin työasioissa? Bussilla pääsee leville jos haluaa kauempana lomailla.

Itse asiassa nimenomaan työmatkoja olisi mahdollista vähentää runsaastikin, jos vain etäyhteydet toimisivat nykyistä paremmin.

Vierailija
58/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kuulostaahan se täydelliseltä priorisoinnilta olla näkemättä koko sukua ollenkaan minun tapauksessani ainakaan viiteen vuoteen sen takia että säästäisi luontoa sen verran kuin nyt yhden ihmisen lennot kerran pari vuodessa aiheuttavat. Varmasti näin luonto pelastuisi halleluja eikä siitä sen enempää haittaa kuin että mahdollisesti en näkisi isääni enää elossa koskaan sillä hänellä on yllättäen vaikea leikkaus tulossa nyt joulun aikaan.

Vierailija
59/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kuulostaahan se täydelliseltä priorisoinnilta olla näkemättä koko sukua ollenkaan minun tapauksessani ainakaan viiteen vuoteen sen takia että säästäisi luontoa sen verran kuin nyt yhden ihmisen lennot kerran pari vuodessa aiheuttavat. Varmasti näin luonto pelastuisi halleluja eikä siitä sen enempää haittaa kuin että mahdollisesti en näkisi isääni enää elossa koskaan sillä hänellä on yllättäen vaikea leikkaus tulossa nyt joulun aikaan.

Siis vastaus viestiin 54

Vierailija
60/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mikä on videopuhelu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä