Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko valmis luopumaan lentämisestä

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luovu ikinä.

Koko perhe teemme vuodessa 2-3 lentomatkaa vaikka viherpiipertäjät mitä sanoisivat.

Olkoot kerskakulutusta *hih mikä sana!* tai turhaa tai jne ihanmitävaan.

Helmikuun alussa Karibialle, jess!!!!!!!!!

Niin, eihän sillä olekaan väliä, missä olosuhteissa sun lapset tulevaisuudessa elävät. Kunhan pääsevät nyt Karibialle!

Vierailija
22/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luovu ikinä.

Koko perhe teemme vuodessa 2-3 lentomatkaa vaikka viherpiipertäjät mitä sanoisivat.

Olkoot kerskakulutusta *hih mikä sana!* tai turhaa tai jne ihanmitävaan.

Helmikuun alussa Karibialle, jess!!!!!!!!!

Niin, eihän sillä olekaan väliä, missä olosuhteissa sun lapset tulevaisuudessa elävät. Kunhan pääsevät nyt Karibialle!

Joo, näin on!

Mutta lopettakaa te muut lentely ihan rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaateteollisuus saastuttaa enemmän kuin lentäminen, etenkin hikipajoissa huonoista materiaaleista valmistetut halpavaateketjujen rääsyt.

Lukisitko aloituksen linkin

Vierailija
24/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut Suomen sisällä lentämisen. Asun Oulussa, eli tyydyn menemään Helsinkiin junalla (~6h) tai bussilla (~8h). Kun on musiikkia ja luettavaa/ristkoita, niin kyllä sen jaksaa. Jos lähtisin tästä Ruotsiin tai Viroon, niin silloin valitsisin laivan. Kauemmas on kyllä edelleen järkevintä lentää, mutta ollaan jo miehen kanssa panostettu enemmän kotimaanmatkailuun!

Vierailija
25/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 10 vuotta kun viimeksi lensin. En kyllä hommaa velkoja sen vuoksi että saisin somettaa jostain Teneriffan matkasta.

Vierailija
26/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehehe, no en todellakaan. :D Lennän hyvillä mielin kahdesti sen 7-9 tunnin lennon Jenkkeihin, enkä suoraan sanottuna voisi olla vähempää kiinnostunut aiheuttamastani hiilijalanjäljestä ulkomaanmatkojeni osalta.

Vierailija
27/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen periaatteessa sitä mieltä, että lapset oppii parhaiten arvostamaan luontoa, kun ovat itse saaneet jotain hienoja kokemuksia siitä. Eikä vaan kotimaassa vaan myös ulkomailla. Ei se vaan ole sama asia, että tuijottaa sademetsää jostain kirjasta tai tietokoneen ruudulta.

Siis en ole kokonaan luopumassa lentämisestä, mutta lennetään vain kerran muutamassa vuodessa ja silloinkin valitaan suora lento.

Vierailija
28/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehehe, no en todellakaan. :D Lennän hyvillä mielin kahdesti sen 7-9 tunnin lennon Jenkkeihin, enkä suoraan sanottuna voisi olla vähempää kiinnostunut aiheuttamastani hiilijalanjäljestä ulkomaanmatkojeni osalta.

Mikset ole kiinnostunut?

Vierailija
29/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen periaatteessa sitä mieltä, että lapset oppii parhaiten arvostamaan luontoa, kun ovat itse saaneet jotain hienoja kokemuksia siitä. Eikä vaan kotimaassa vaan myös ulkomailla. Ei se vaan ole sama asia, että tuijottaa sademetsää jostain kirjasta tai tietokoneen ruudulta.

Siis en ole kokonaan luopumassa lentämisestä, mutta lennetään vain kerran muutamassa vuodessa ja silloinkin valitaan suora lento.

Vain muutaman kerran vuodessa?

Vierailija
30/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosiaan Suomen sisällä tehdyt lennot on kaikkinensa turhan aikaavieviä suhteessa siihen lyhyeen lentomatkaan. Jonnekin kauemmas lento on kätevä. Itsellä ei ole ollut moneen vuoteen tarvetta lennellä minnekään ja toivottavasti tilanne säilyy sellaisena. Kunnon syy pitäisi olla lentelyyn, ei mikään lomamatka. Mutta rikkaiden huviksihan se pikku hiljaa muuttuukin.

Vierailija
31/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä tarkenee kirjoitti:

Ei se kyllä mitenkään sovi.

Kun käyn etelässä kerran kahdessa vuodessa niin en sinne kyllä polkupyörällä tai soutuveneellä kyllä lähde, vaikka mikä olisi ja SE ON JÄMPTI & Jääkylmä totuus, piste.

lentokone vastaan polkupyörä/ soutuvene. mahtava vertailu. et sitten ole kuullut puhuttavan vaikka moposta tai purjeveneestä. oikeastaan jos ihminen laittaa kaiken pelii tehdäkseen itsestään viellä tyhmemmän kuin on.... tai oikeastaan päinvastoin, osaathan sentään kirjoittaa. 

Vierailija
32/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin valmis luopumaan lentämisestä, mutta eihän minun mielipiteelläni ole mitään arvoa. kysykää vaikka kapakoiden portsareilta, joista lennän pihalle aika usein.

Vierailija
33/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole kiinnostunut?

En ole tuo edellinen, mutta vastaan omalta osaltani kun ei muakaan kiinnosta. Miksi pitäisi kiinnostaa? Mulla ei ole lapsia, joten ei kiinnosta tulevaisuuden ihmiset, ja muut länsimaalaiset on jo ennen mua mässäilleet, joten nyt on mun vuoro nauttia lentomatkoista, kun siihen vihdoin on varaa. Millä muulla keinollakaan kuin lentämällä mä pääsisin esim. Australiaan?

Vierailija
34/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän helkkaristi työmatkoja ja vapaa-aikana lentolomat ei kiinnosta yhtään, joten voin luopua. Auto- tai mp-matkailu on muutenkin kivempaa.

Vierailija
35/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole kiinnostunut?

No miksi olisin? Olen kantanut oman korteni kekoon tekemällä vain yhden lapsen. Lisäksi kierrätän, ajan hybridiautolla ja käytän paljon ekologisesti valmistettuja tuotteita. En vain yksinkertaisesti suostu luopumaan siitä, että otan kahdesti vuodessa täyden irtioton arjesta ja käyn ajelemassa ukkoni kanssa Usassa ristiin rastiin ja nauttimassa siitä täysin siemauksin.

Vierailija
36/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valmis, ainakaan vielä, vaikka koenkin lentämisestä huonoa omaatuntoa. Rakastan vain matkustelua todella paljon, eikä moniin kiinnostaviin paikkoihin käytännössä pääse kuin lentäen. Lopetankin lentomatkustelun varmaan vasta sitten, kun sen hinta nousee merkittävästi (ja osa musta jopa ajattelee, että matkustan mahdollisimman paljon nyt, kun se on vielä halpaa). Siihen asti aion lahjoittaa rahaa metsien istuttamiseen, jotta lentopäästöni tulisivat edes osittain kompensoiduiksi, vaikkakin viiveellä.

Vierailija
37/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käytännössä luopunut (5 vuotta edellisestä lennosta, eikä ole tarkoitus matkustella lähivuosina), mutta täysin varmaksi en voi sanoa, ettenkö koskaan enää lentäisi. Mutta periaate voisi olla esim. kerran kymmenessä vuodessa.

Vierailija
38/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunta muuttaa tapansa vasta pakon sanelemana, ihmisluonto on sellainen.

Vierailija
39/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse luopua siitä, sillä en ole ikinä ollut lentokoneessa. en myöskään helikopterissa.

40/139 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Lennän sekä loma- että työmatkojen takia ilman minkäänlaista huonoa omatuntoa. Julkisilla en kulje juuri ikinä, vaan suosin yksityisautoilua. Teen myös risteilyjä ja laivat jos mitkään, saastuttavat hyvin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän