Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etäisää ei kiinnosta lapsen asiat - masentaa

Syyllisyydestä
23.10.2018 |

Erottu useita vuosia sitten. Vielä vähän aikaa sitten isä tapasi lasta kerran kuussa. Tapaamiset olivat kaoottisia, keskeytyivät aina ja näillä visiiteillä hän usein soitteli minulle puheluita joissa huusi ja haukkui. Nyt etä on löytänyt uuden naisystävän eikä enää lainkaan pidä yhteyttä lapsen asioista. Toisaalta se on hyvä, sillä ainakaan hän ei ole huoritellut tms. uuden kumppanin löydettyään. Lähettämänsä tekstiviestit ovat nykyään asiallisia, epäilen että naisystävä kirjoittaa ne koska kirjoitusasu on muuttunut ja viestit asiallisia. Kuitenkin, etä on koko ajan harventanut yhteydenpitoa lapseen. Ei kysy, ei ota yhteyttä päiväkotiin, ei kysele terapioista, tms. Soittelisi edes viranomaisille, mutta ei mitään.

Minullakin on uusi kumppani, ja näen viikoittain miten hän soittaa lapselleen ja lapsen äidille kysyäkseen miten menee. Kumppanini tietää aina missä lapsi on ja mitä tekee, miten hän voi, jne.

Minua on syvästi masentanut ettei isä kysy lapsestaan koskaan. Hän piti pari kuukautta hiljaiseloa, sitten pyysi lapsen luokseen viikoksi (ilmeisesti näytille uudelle naisystävälle). Hän mainosti minulle kovasti uutta kumppaniaan ja ajattelin että hyvä jos hoitavat lapsen hyvin jotta saan hetken omaa aikaa. Etä palautti lapsen hieman etuajassa kun kuulema lapsi kaipasi minua liikaa. Ja nyt on mennyt taas lähes kuukausi eikä isä ole kertaakaan edes tekstarilla kysynyt miten lapsi voi tai voisiko lapsi mennä käymään.

Syyllistän itseäni jatkuvasti miten huonon isän olen valinnut lapselleni. Masennus on paha, sillä kaipaisin omaa aikaa ja lapsi on sairastellut ja valvottanut, olisi mukavaa jos isä edes vähän välittäisi ja auttaisi.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllisyydestä kirjoitti:

"En hyljännyt lapsia vaikka se kieltämättä houkutteli ja olisi ollut ex-vaimolle ihan oikein."

En tule koskaan ymmärtämään ihmisiä jotka käyttävät omia lapsiaan koston välineenä. Henkinen kasvu keskeytynyt? Ei ihme että moni ero on vaikea.

Sinua tuskin on kukaan läheinen puukottanut selkään (vertauskuvallisesti tai miksei kirjaimellisestikin)?  Sen jälkeen kun olet uhrannut kaiken perheen eteen? Suomessa jätetyllä ei nykyään ole mitään oikeuksia. Silloin käytetään niita keinoja jotka jäävät jäljelle. Ei ole kaunista, mutta minkäs teet.

Ei kai ne lapset ole ketään selkään puukottaneet? Miten joku voi olla niin pikkusieluinen, että rankaisee lapsiaan jonkun aikuisen käytöksestä ja kieltäytyy olemasta heille läheinen, rakas, tarpeellinen vanhempi? Ne lapset on ihan omia yksilöitään, ihmisiä. Eivät vallan välineitä tai pelinappuloita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä