Ahdistaa kun opiskelen hoitajaksi ja alasta on kokoajan pelkkää negatiivista
Eli opiskelen sairaanhoitajaksi. Opinnoissa olen pärjännyt todella hyvin saanut aika harkkapaikoissa tosi hyvää ohjausta ja paljon kehuja. Kaikin puolin koulu on sujunut kokoajan hienosti ja kaikissa harkkapaikoissa on aina ollut mukavaa.
Kuitenkin ahdistaa, kun alasta on kokoajan aivan järkyttävästi negatiivista. En itse ole harkkapaikoissa havainnut ollenkaan näitä ongelmia, joista yleisesti paljon puhutaan. Olen siis hämmentynyt, kun toisaalta alaa pidetään ihan "kamalana" ja työ on kamalaa jne, mutta todellisuudessa harkoissa olen nähnyt vain hyviä työilmapiirejä, hyvinvoivia mukavia hoitajia ja lääkäreitä sekä heidän hyvää yhteistyötään, hyvää hoitoa, iloisia potilaita ja omaisia yms...
En siis rehellisesti sanottuna nyt ihan ymmärrä, mihin olen opiskelemassa. Siis kun alasta puhutaan toista, ja käytännössä näen kuitenkin toista.
Olen jopa harkinnut koulun lopettamista ja opiskelua esim. Tradenomiksi, restonomiksi, fyssariksi tai lentoemännäksi. Miksi opiskella niin rankkaan ammattiin? Mietin lähes joka päivä koulun keskeyttämisestä, vaikka toisaalta olen viihtynyt koulussa ja alalla muutenkin tosi hyvin. En vaan jaksa sitä miten tästä alasta kokoajan valitetaan ja puhutaan pelkkää negatiivista. Jotenkin turhauttavaa.
Kommentit (27)
Ihmettelen vaan mistä se kaikki negatiivinen kumpuaa? Olen itse nähnyt iloisia työstään pitäviä hoitajia.. ja yhteistyö lääkäreiden kanssa toimii todella hyvin ja ollaan työkavereita keskenään. Palkastakaan en valita, tienaan jo nyt opiskelijana paljon paremmin kuin aikaisemmassa työpaikassani. Jotenkin kaikki tuollainen jatkuva negatiivinen alasta vaan ahdistaa.
Ap
Jokainen muodostaa oman kokemuksensa. Sinullahan se on hyvä! Miksi ihmeessä luovuttaisit kun selvästi viihdyt alalla? Hittoako välität jostain lehtiotsikoista kun se todellisuus on näyttäytynyt sinulle paljon parempana? Lehdet kirjoitelkoot ihan mitä huvittaa, ei kannata välittää! Toimittajat nyt ei tiedä yhtään mitään hoitoalasta.
Lopeta lukemasta valituksia, niin ahdistus helpottaa. Miksi edes kiusaat itseäsi lukemalla sellaista mikä ahdistaa?
Tämän takia Suomessa menee huonosti just koska halutaan lyödä alas mahdollisimman paljon kaikkea.
Minäkin rakastan kaupan alan työ mutta muiden mielestä olen vain epäonnistunut orja ja reppana. Älähän nyt hanttihommaan jää mee kauppakorkeaan. Mummot kassalla kertovat kuinka menestynyt lapsenlapsi on eikä hänen ole tarvinnut olla kassalla. Olen harkinnut irtisanomista. Se negatiivisuus mitä tulee aikuoisilta on jäätävää!!
Haluaisin nähdä sen kaaoksen jos yhtäkkiä kaupat hävisivät. Nämä jotka haukkuu ovat ensimmäisinä vinkumassa.
Suomen aikuoset tekevät mitä tahansa että saadaan yhteiskunnan kriisiin sanoilla ja teoilla. Heillä työnimu ja innostus ovat utopiaa.
Ei kukaan jaksa yhteiskunnassa jossa kaikki vain haukkuu toisinsa.
Ei kaikki työpaikat ole kamalia. Jos itselle sattuu hyviä harjoittelupaikkoja, niin silloin on myös hyvät mahdollisuudet päästä töihin niihin hyviin paikkoihin, joihin on jo tutustunut. Kysyppä opiskelukavereilta mikälaisia paikkoja heillä on ollut, ei varmaan ole pelkästään positiivisa kokemuksa tai ei ainakaan parempia jos vertaat omiisi.
Ala on kansainvälinen. Voit aina lähteä myös ulkomaille hoitajaksi! :)
Monessa maassa on palkka ja arvostus erittäin paikallaan. Ja töitä riittää.
No sepä se kun ei niitä ole ollut. Olen tehnyt sijaisuuksia, keikkaa ja harjoitteluja lukuisissa eri ympäristöissä. Ei koskaan negatiivista potilaiden taholta...
Ap