Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa kun opiskelen hoitajaksi ja alasta on kokoajan pelkkää negatiivista

Vierailija
23.10.2018 |

Eli opiskelen sairaanhoitajaksi. Opinnoissa olen pärjännyt todella hyvin saanut aika harkkapaikoissa tosi hyvää ohjausta ja paljon kehuja. Kaikin puolin koulu on sujunut kokoajan hienosti ja kaikissa harkkapaikoissa on aina ollut mukavaa.

Kuitenkin ahdistaa, kun alasta on kokoajan aivan järkyttävästi negatiivista. En itse ole harkkapaikoissa havainnut ollenkaan näitä ongelmia, joista yleisesti paljon puhutaan. Olen siis hämmentynyt, kun toisaalta alaa pidetään ihan "kamalana" ja työ on kamalaa jne, mutta todellisuudessa harkoissa olen nähnyt vain hyviä työilmapiirejä, hyvinvoivia mukavia hoitajia ja lääkäreitä sekä heidän hyvää yhteistyötään, hyvää hoitoa, iloisia potilaita ja omaisia yms...

En siis rehellisesti sanottuna nyt ihan ymmärrä, mihin olen opiskelemassa. Siis kun alasta puhutaan toista, ja käytännössä näen kuitenkin toista.

Olen jopa harkinnut koulun lopettamista ja opiskelua esim. Tradenomiksi, restonomiksi, fyssariksi tai lentoemännäksi. Miksi opiskella niin rankkaan ammattiin? Mietin lähes joka päivä koulun keskeyttämisestä, vaikka toisaalta olen viihtynyt koulussa ja alalla muutenkin tosi hyvin. En vaan jaksa sitä miten tästä alasta kokoajan valitetaan ja puhutaan pelkkää negatiivista. Jotenkin turhauttavaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta <3

Vierailija
2/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ottaa niistä asioista selvää riittävän kattavasti ennen esim. opintojen aloittamista. Ala on ollut huonomainenen jo vuosikausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seuravaaksi uhriudut huonoita palkoista?

Vierailija
4/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa aikuisuuteen!

Vierailija
5/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kestä sitä, että susta puhutaan pa*kaa, väitetään ettet tee muuta kuin sometat päivät pitkät ja lopun ajan kidutat potilaita, vaikka se ei ole totta, hoitajaksi ei tosiaan kannata ruveta.

Vierailija
6/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sairaanhoitaja on kultakimpale ja erittäin arvostettu. Kouluttaudu vaan, tehtäväkenttä on laaja ja työllisyys hyvä.

Vierailija
7/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta.

Yleensä negatiiviset ihmiset pitävät suurinta meteliä kokemuksistaan. Valtaosa varmasti pitää työstään. Olethan itsekin ollut harjoittelussa ja päässyt muodostamaan omat kokemuksesi. Ei kannata luovuttaa muiden kokemusten takia.

Vierailija
8/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et kestä sitä, että susta puhutaan pa*kaa, väitetään ettet tee muuta kuin sometat päivät pitkät ja lopun ajan kidutat potilaita, vaikka se ei ole totta, hoitajaksi ei tosiaan kannata ruveta.

Silloin tosiaan kannattaa hakeutua eläkkeelle. Ala kun ala kukaan ei enää palvo toisena päivätyönään kun saat kokeesta kympin.

Vierailija
9/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vaan opiskeluasi. Vaikka työ tulevaisuudessa saattaa olla kolmivuorotyötä, niin saat erilaisia lisiä jopa kolmanneksen palkkaasi kuukaudessa. Itse olin niin onnellinen ylimääräisestä rahasta ja töitä sinun kaltaiselle hoitajalle riittää. Olen aina ihmetellyt, kun puhutaan pienistä palkoista. Työ on oikeasti arvostettua käytännössä esim. leikkaussali-, kirurginen- ja ensiapuhoitajina. Merkonomi se et saisi samaa palkkaa eikä ehkä töitäkään.

Vierailija
10/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Girl poweria nyt vähän tuohon asenteeseen. Lääkäri ja potilaat ei pärjää ilman teitä hoitajia. Työssä se kiitos seisoo!

Vierailija
11/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyytyä opiskelemaan hoitsuksi kun voi opiskella lääkäriksi?

Vierailija
12/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lääkärit nyt ole mitään ilman hoitsuja. Nehän sen kaiken työn tekee ja pelastaa potilaat.

Vierailija
13/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä alasta muka puhutaan pelkkää hyvää?

Vierailija
14/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli opiskelen sairaanhoitajaksi. Opinnoissa olen pärjännyt todella hyvin saanut aika harkkapaikoissa tosi hyvää ohjausta ja paljon kehuja. Kaikin puolin koulu on sujunut kokoajan hienosti ja kaikissa harkkapaikoissa on aina ollut mukavaa.

Kuitenkin ahdistaa, kun alasta on kokoajan aivan järkyttävästi negatiivista. En itse ole harkkapaikoissa havainnut ollenkaan näitä ongelmia, joista yleisesti paljon puhutaan. Olen siis hämmentynyt, kun toisaalta alaa pidetään ihan "kamalana" ja työ on kamalaa jne, mutta todellisuudessa harkoissa olen nähnyt vain hyviä työilmapiirejä, hyvinvoivia mukavia hoitajia ja lääkäreitä sekä heidän hyvää yhteistyötään, hyvää hoitoa, iloisia potilaita ja omaisia yms...

En siis rehellisesti sanottuna nyt ihan ymmärrä, mihin olen opiskelemassa. Siis kun alasta puhutaan toista, ja käytännössä näen kuitenkin toista.

Olen jopa harkinnut koulun lopettamista ja opiskelua esim. Tradenomiksi, restonomiksi, fyssariksi tai lentoemännäksi. Miksi opiskella niin rankkaan ammattiin? Mietin lähes joka päivä koulun keskeyttämisestä, vaikka toisaalta olen viihtynyt koulussa ja alalla muutenkin tosi hyvin. En vaan jaksa sitä miten tästä alasta kokoajan valitetaan ja puhutaan pelkkää negatiivista. Jotenkin turhauttavaa.

Olen pitkään ihmetellyt hoitajien omaa narinaa tyyliin - rahani eivät riitä. Olen hoitaja. Kuka likaa omaa pesää. Puhun nyt kokemuksella. Sairaanhoitajille on paljon mahdollisuuksia. Yksi on erikoistuminen. Anestesiaan, leikkaussalihoitajaksi, Terv.hoitajaksi, psykiatriaan, lasten sairaanhoitajaksi j n.e. Alalla on töitä. Palkka on selkeästi keskitason yläpuolella. Ala on haastava, mutta myös antoisa. Jatka opintoja äläkä kuuntele muiden puheita.

Vierailija
15/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa alalle. Jopa potilaat koettavat usein monin sanakääntein saada minut tuntemaan, että teen pskaduunia ja että olisin voinut kouluttautua johonkin parempaankin. Paha mieli tulee jo siitä, kun potilas kaikkea hyvää tarkoittaen sanoo, että "harmi kun sinäkin joudut tällaisen vanhan miehen prsettä pyyhkimään". Toiset arvostelevat aivan suoraan hoitajia ja hoitajien älykkyyttä, kun "kuka tahansa jossa veri kiertää pääsee kouluttautumaan hoitajaksi". Mutta kun minä ja työkaverini näemme työmme aivan toisin, vaikka usein noiden asioiden kuunteleminen suututtaakin.

Vierailija
16/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä alasta muka puhutaan pelkkää hyvää?

Eihän aloittaja sen oman kuplansa ulkopuolelle näe vaan kuvittelee alansa olevan joissan erikoisasemassa.

Vierailija
17/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kestä lehtiotsikoita miten luulet kestäväsi potilastyössä, jossa ne rumat sanat on aidosti läsnä päivittäisessä arjessa?

Vierailija
18/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et kestä lehtiotsikoita miten luulet kestäväsi potilastyössä, jossa ne rumat sanat on aidosti läsnä päivittäisessä arjessa?

Potilastyössä pääosa palautteesta kuitenkin on todella positiivista. Median antama sysinegatiivinen kuva leimaa kaikki hoitajat tietynlaisiksi ja tuntuu todella härskiltä tulla säälityksi sellaisten asioiden vuoksi, jotka eivät kosketa minua tai työpaikkaani millään tavalla. Terveisin Työtään rakastava hoitaja

Vierailija
19/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän lääkärit nyt ole mitään ilman hoitsuja. Nehän sen kaiken työn tekee ja pelastaa potilaat.

:D :D :D

Vierailija
20/27 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan eri asia. En minä haluaisi olla lääkäri.

Ap