Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuopio on paras asuinpaikka!

Vierailija
23.10.2018 |

Olen syntynyt Tampereelle. Asunut sen lisäksi Turussa, Helsingissä ja Lahdessa. Kiertänyt Suomea lapsesta asti ja lähes joka kaupungissa käynyt vierailemassa. Vierailu ei toki avaa kaupungista sitä, mitä se oikeasti pitää sisällään.

Viimeiset kaksi vuotta olen asunut Kuopiossa. Olin käynyt kaupungissa useita kertoja ennen muuttoa, silti en tiennyt millaista Kuopiossa on elää. Nyt tiedän.

Kuopio on rauhallisuuden, kauneuden ja rentojen ihmisten kaupunki. Kaupunki on kompaktin kokoinen, luonto on lähellä ja todella kaunis. Kallavesi, siitä on iloa kesällä ja talvella. Ilmasto on ihana. Kunnon kesä ja kunnon talvi. Tori, ihanan eloisa.

Kuopiolaiset ihmiset. Avoimia, huumorintajuisia, liikunnallisia, puheliaita, yhteisöllisiä, rentoja. Ihan kuin ulkomailla elelisi. Naiset kauniita, fiksuja, älykkäitä ja rentoja. Miehet huumorintajuisia, rentoja ja ystävällisiä. Nokkapystyssä kulkijat harvassa. Tuntemattomiakin tervehditään joka on uutta.

Mistä moinen ero ihmisissä? Tekeekö kaunis ympäristö Kuopiolaisista niin hyväntuulisia? Uskon niin.

Toivottavasti Kuopiolaiset ymmärtävät arvostaa ympäristöään. Toivottavasti Puijon alue pysyy sellaisena. Se on ihana!

Kiitos Kuopio ja Kuopiolaiset! Olen löytänyt etsimäni :)

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa paistaa aina aurinko!

Vierailija
2/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio olis ihanteellinen kaupunki jos sen nykyisen paskaväestön tilalle saataisiin sellaisia lupsakoita ja ei-kateellisia,  huumorintajuisia ihmisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuppanen paikka tämä on.

Vierailija
4/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan pitkään, kun sinne tulee maailman suurin havusellutehdas ihan kylkeen, sen kauniin Kallaveden rannalle?

Vierailija
5/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro millaista kuopiossa on turkuun verrattuna? Just kaupungin arkkitehtuurin ja muun ymoäristön suhteen. Lisäksi millaisia kuopiolaiset on turkulaisiin verrattuna?

Vierailija
6/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt Tampereelle. Asunut sen lisäksi Turussa, Helsingissä ja Lahdessa. Kiertänyt Suomea lapsesta asti ja lähes joka kaupungissa käynyt vierailemassa. Vierailu ei toki avaa kaupungista sitä, mitä se oikeasti pitää sisällään.

Viimeiset kaksi vuotta olen asunut Kuopiossa. Olin käynyt kaupungissa useita kertoja ennen muuttoa, silti en tiennyt millaista Kuopiossa on elää. Nyt tiedän.

Kuopio on rauhallisuuden, kauneuden ja rentojen ihmisten kaupunki. Kaupunki on kompaktin kokoinen, luonto on lähellä ja todella kaunis. Kallavesi, siitä on iloa kesällä ja talvella. Ilmasto on ihana. Kunnon kesä ja kunnon talvi. Tori, ihanan eloisa.

Kuopiolaiset ihmiset. Avoimia, huumorintajuisia, liikunnallisia, puheliaita, yhteisöllisiä, rentoja. Ihan kuin ulkomailla elelisi. Naiset kauniita, fiksuja, älykkäitä ja rentoja. Miehet huumorintajuisia, rentoja ja ystävällisiä. Nokkapystyssä kulkijat harvassa. Tuntemattomiakin tervehditään joka on uutta.

Mistä moinen ero ihmisissä? Tekeekö kaunis ympäristö Kuopiolaisista niin hyväntuulisia? Uskon niin.

Toivottavasti Kuopiolaiset ymmärtävät arvostaa ympäristöään. Toivottavasti Puijon alue pysyy sellaisena. Se on ihana!

Kiitos Kuopio ja Kuopiolaiset! Olen löytänyt etsimäni :)

Täysin samaa mieltä monella paikkakunnalla asuneena.

Olen viihtynyt yli kymmenen vuotta ja tänne tuhkani jää.

Muuten Kuopion tori on valittu moneen kertaan Suomen parhaaksi.

Toki on eri mieltä olevia sen ymmärtää, mutta voittopuolisesti täällä viihdytään ja monet julkisuuden henkilöt jotka ovat muuttaneet tänne, ovat poikkeuksetta hehkuttaneet Kuopion puolesta.

Vierailija
7/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Tampereella, entinen Kuopiolainen. Ehkäpä parempi kaupunki kuin tämä, varsinkin ratikkatouhut Tampereella alkanut toden teolla rassaamaan. Muuten samaa mieltä mutta talvisin koko kaupunki, myös tori, ammottaa tyhjyyttään. Feels like your the only person in the world.

Vierailija
8/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun Tampereella, entinen Kuopiolainen. Ehkäpä parempi kaupunki kuin tämä, varsinkin ratikkatouhut Tampereella alkanut toden teolla rassaamaan. Muuten samaa mieltä mutta talvisin koko kaupunki, myös tori, ammottaa tyhjyyttään. Feels like your the only person in the world.

Kyllä monen ison kaupungin torit ovat talvisin tyhjiä.

Mm Oulu jota pidetään suurena kaupunkina, on yllättävän pieni ydinkaupungin osalta ja torilla kaupungin rannassa ei mitään.

Vierailija
10/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Kuopiossa, enkä viihtynyt. Ei hyviä vaateliikkeitä ja ihmiset outoja ja ei mitenkään hauskoja. Baarit siellä oli ihan jees. Kumppania sieltä oli mahdoton saada, siis löytää sopivaa.

Olen asunut lisäksi pikkupaikkakunnilla, Tampereella, Helsingissä, Jyväskylässä ja Turussa. Tampere on loppuelämän kotini.

Vierailija
11/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopio olis ihanteellinen kaupunki jos sen nykyisen paskaväestön tilalle saataisiin sellaisia lupsakoita ja ei-kateellisia,  huumorintajuisia ihmisiä

Mistä tuo johtuu kun en ole kenenkään muun kuullut kertovan? Enkä ole itse törmänny ?

Vierailija
12/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaisten lupsakkuus on Pohjois-Karjalaisen Esa Pakarisen ympärille väkisin rakennettu huu-haa imago,

joka on pelkkää huijausta.

Missään muualla Suomessa ei asu niin mulkkuja , huonosti puhuvia ja kateellisia ihmisiä.  

Siksipä siellä Savossa ei ole kenenkään kiva olla- Ei edes noiden alkuasukkaiden

Vierailija
13/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaisten puheista vastuu siirtyy aina kuulijalle.

Vierailija
14/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ainakin parempi kuin Turku ja Lahti!

Vierailija
15/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ainakin parempi kuin Turku ja Lahti!

No kun ei ole.

Sori siitä

Vierailija
16/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa kapungin päättäjätki ymmärtäis miten hieno paikka Kuopio on. Ei tarvita tornitaloa, ei väkimäärän kasvua eikä tornitaloja. Puijo on säilytettävä ennallaan ja Finnpulp ei kiitos. Sen myötä alkaa haisemaan kuin Oulu!

Vierailija
17/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiolainen kirjoitetaan "kuopiolainen".

Vierailija
18/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kaksi ihmistä kehunut.

Tuttuni oli aivan haltioissaan.

Vierailija
19/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopiolainen kirjoitetaan "kuopiolainen".

OmeNa KIrjOiteTaAn oMenA

Vierailija
20/59 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiota uhkaavat jo mainitun jättisellun, Finnpulpin, jätevedet, jotka ympäristölupa sallii laskea kaupungin vedenottamon lähelle. Kaupungin juomavesi tehdään pintavedestä, johon sellumyrkyt kertyvät tulevaisuudessa, jos tehdashanke toteutuu. Kaupungin päättäjät ovat valmiita sallimaan ympäristön saastuttamisen 200 työpaikan hinnalla. Samalla avohakataan metsät satojen kilometrien säteellä, jotta saadaan vuosittain 6,7 miljoonaa kuutiota puuta vessapaperin raaka-aineeksi. Ilmastonmuutosta hanke ei ainakaan auta torjumaan.