Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MAALISKUISTEN ALKUVIIKKO** (ma-ti)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Kylläpä pinoissa hiljaista ollut, taitaa ihanat säät viedä voiton.

Me oltiin aamusta käymässä koululla näyttää vauvaa ja kyllä oppilaat olivat innoissaan, samoin kuin opet :) Kortteja olivat oppilaat tehneet kovasti ja lahjojakin tuli. Ihan just pitäis lähtee vyöhyketerapiaan taas. Tää ois nyt neljäs kerta, saa nähdä, onko ne nyt tässä. Hyvin on ainakin tehonnut, voin siis suositella kaikille!

Nyt meen ja sitten nauttimaan auringonpaisteesta!

-Monkey ja Väpä 7vk-

Vierailija
22/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilli nukkuu kolmansia (lyhyitä) päikkäreitään ja meikäläiseltä alkaa loppua tekeminen kesken. Ihan varmasti pitäisi tehdä jotain, mutten millään saa mieleeni mitään. Ja ne jutut jotka tulee mieleen kärsisi kovasti jos lapsi heräisi kesken kaiken, joten parempi olla aloittamatta... Ulos hinkuisi mieli, mutta en tohdi siirtää neitiä sängystä vaunuun kun heräisi kuitenkin.

Monkey jutteli VAATTEISTA ja painosta. Jäljelle jääneistä kiloista minulla ei ole hajuakaan kun meillä ei ole vaakaa, mutta aika hyvältä näyttää. Tuskin siis ainakaan paljoa on jäljellä. Mutta voi ne vaatteet kuitenkin olla ongelma: minulla on noin 3 imetysystävällistä paitaa... Hitto että ottaa pannuun pyörittää noita kolmea paitaa päivästä toiseen, etenkin kun ne on koko ajan ihan maidossa. Ja enempää ei viitsisi ostaa, kun en millään meinaa löytää oikeasti mieleisiä (imetys)vaatteita edes melkeen järkevään hintaan. Olen varmasti vaan ihan liian kranttu.

Ongelmaksi on muodostunut myös tämä aika rumaksi jäänyt mahani, jonka kaikki vanhat paidat jättävät paljaaksi. Ei sillä että olisin ennenkään tykännyt lyhyistä paidoista, mutta kun pidempiä ei ole ollut saatavilla... Ennen pidin mahaani vaan vähän liian isona, mutta nyt se on toivottoman ruma raskausarpineen ja löysine nahkoineen. Gnaah. Elämä on pilalla... ;)

Jahas. Alkaa kuulumaan heräilyn ääniä. Lähden tästä toiveikkaana kokoamaan ulkoiluvälineitä - jos vaikka kohta päästäisiin nauttimaan auringosta!

Suhni & Tilli (huomenna 1kk!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltu vain ulkona. Lauantaina siivottiin koko päivä. pestiin mm ikkunat, vaihdoin verhoja, siltin, mattojen tamppaus yms ja pyykkikone on päällä koko ajan. Joelin kanssa on toisen oltava koko ajan kun poika ei juuri hetkeäkään yksin ole eikä edelleenkään nuku päivisin kuin 15 min torkkuja kerrallaan. mitään ei siis yksinään pysty tekeen ellei toinenkin vanhemmista ole kotona. Tosi stressaavaa sekin on kun toinen sitten väsyneenä kitisee koko päivän ja meilläkin kun ennestään nuo kaksi pientä niin kotihommia, pyykkäystä, ruuan laittoa ym piisais! Pakko siis välillä huudattaa toista kun kaikkia askareita ei voi vauva kainalossa tehdä. Esim pyykkejä en saa narulle laitettua ellei joel oo rintarepussa..silloinkin hankalaa. Myös ruuanlaitossa tarvii useimmiten 2 kättä..Ja nyt tän tilanteen takia olla syöty paljon puolivalmiita tai valmisruokia lasten kanssa silloin kun mies ei ole kotona viihdyttämässä joelia että sais " kunnon" ruokaa tehtyä. Onneksi Joel nyt nukkuu yönsä tosi hyvin. Eli paremipi kai niinpäin. Kummasti vaihtu yks kaks niin että yöt alettiin nukkua ja päivät valvoa kun vielä 3 viikkoa sitten oli toisinpäin ; )

Viimeyönäkin siis Joel nukkuin klo 22-4,30. Sitten söi ja nukkui vielä noin puol seiskaan. Eli minusta hienosti, mutta tarvisi sitä päivälläkin vähän paremmin nukkua. Nytkin tän kirjotuksen aikan olen jo 3 kertaa käyny tuttia laittamassa suuhun..nyt hain poitsun syliin.

Kovasti oon nyt 1,5 viikkoa yrittäny laihduttaa tota 6 kiloa pois mikä raskaudesta jäi. on vaan tosi sitkeessä. apaut kilo nyt lähteny vaikka jokapäivä oon tehny reippaan kävelylenkin 45min.60 min ja syönyt paljon salaattia ja ruisleipää. kotiruokaakin vain apaut 2 dl päivässä. herkut jätin yms. ostin myös luontaistuote kaupasta sellasta kuin evolutio crp joka vähentää nälän tunnetta, polttaa rasvaa ja poistaa selluliittia ym, myös kromia oon syöny. on se ihme jos ei kiloja pian ala lähteen! olis niin kiva edes muutamiin viimekellisiin vaatteisiin mahtua ettei kaikkia tarvi ostaa! eli siis sais nyt edes 3 kiloa vielä pois suunnilleen niin eivät nuo sortsit niin kiristäisi. ehtii sitä sitten ensitalven aikana tiputtaan enemmän painoa. Tavoite olis saada yhteensä 10 kiloa pois. Nimittäin painan nyt 20 kiloa enemmän kuin ennen lapsia..tosin oli liiankin laiha silloin ennen esikkoa mut toin 10 kiloa niin olis unelma. Eli 38-40 numeroiset vaatteet on mahduttava joskus päälle. Nyt menee 44 numeroiset ja viimekesäiset sortsit on numeroa 42 niinhin siis nyt kirin ; )

Olihan se kiva kesällä ottaa vähän rennommin. Syödä pari grillimakkaraa ja muutama siideri silloin tällöin. Puhumattakaan jäätelöstä.

Meillä Joelilla ulkovaatetuksena vain pitkähihainen body ja puolipotkarit ja ohut myssy. Pussilakana peittona ja makuupussi pehmukkeena vain vaunun pohjalla. Poistin pehmeän kantokassin kun aattelin sen olevan jo liian kuuma. Silti ei siis poika nuku. Mutta en usko sen johtuvan kuumuudesta vaan jostain muusta. oli syy mikä tahansa niin toivon että menee pian ohi ja että hän alkais nukkua päivälläkin edes tunnin pituisia päikkäreitä kerrallaan. Ihan säälittää isommat lapset kun aikaa/huomioo ei riitä heille kun vauva vie niin paljon aikaa, mutta onneksi esikko tykkää jutella ja olla Joelin kanssa välillä että saan edes vessakäynti rauhan ilman että toinen huutais kuin hinaaja sitäkin aikaa. Joel on muuten ihan kivasti apaut 15 min kerrallaan alkanut viihtyä lattialla jumppaleluaan kattellen. Ja lauantai iltna katteli euroviisu lauluja telkusta ainakin reilut puoltuntia itsekseen ; )

Tuli paljon tekstiä ja pikkumies hermostuu, mutta kun on niin paljon asiaa; ) Sitä se teettää kun ei pariin päivään pääse koneelle. Nyt täytys miettiä missä välissä vien pyykit ulos kuivaan..Palailen taas heti kun vaan pääsen. Moi!

t.lyytikki ja joel pian 2,5 kk

Vierailija
24/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin juuri vaunulenkiltä, ihana ilma taas kerran! Ja nyt odotellaan että mies tulee töistä niin lähdetään ruokakauppaan.

Mulla on vielä 1kg lähtöpainoon, 18kg siis jo poissa. Vanhat vaatteet rupee pikkuhiljaa mahtumaan, mutta paidat on liian lyhyitä. Ensi lauantaina pitäisi lähteä juhlimaan kaverin synttäreitä, pakko käydä ostamassa joku paita. Mä en haluu että nahkaa vilkkuu yhtään vyötärönseudulta, sitä ei vielä passaa pahemmin näytellä... ja koska toi karmea ruskea viiva katoaa???

Mua rupes kans kiinnostaa toi vyöhyketerapia, ketkä kaikki siellä onkaan käynyt? Ja mihin haitte apua? Ja auttoiko? Missä pk-seutulaiset on terapiassa käyny?

Meillä kun tuo tyttö itkee aika mahdottomasti välillä, niin josko mekin siihen apua saataisiin...

Tänään tuli tytöltä kakka, viisi päivää oli välissä! Onko kenelläkään muulla tällaista kakkataukoa?

Vierailija
25/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä kirjottamaan synnytyskertomustaan synnytysasiaa puolelle..Kävin äsken nostamassa sen taas etusivulle kun oli tipahtanut aikas kauas ; ) Siellä on vasta 17 kertomusta ja meitä maaliskuisia on paaaaljoooon enemmän ; ) Pakkohan ei tietenkään ole mutta saa jos haluaa jakaa synnytyksensä myös meidän kanssa.

Vierailija
26/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia meiltäkin: Käytiin pojan kanssa äsken avaamassa oma tili pankkiin. Nyt voi säästäminen alkaa! Meillä ei herra ole näillä " helteillä" suostunut nukkumaan vaunuissa ollenkaan, mutta onneksi nukkuu pitkät päiväunet sitten omassa sängyssään. ANNATTEKO MUUT NUKKUA VAUVAN MASULLAAN? Meillä vauva nukkuu todella rauhassa masullaan ja olenkin antanut hänen olla. Päätä kääntelee hienosti puolelta toiselta. Yöllä nukkuu sitten selällään tai kyljellään.

Ihanaa, kun herra on alkanut viihtyä latttialla ja sitterissä touhuten omiaan. Saa tehtyä paremmin kotihommia. Mummi lupasi ostaa pojalle lelukaaren, joten siinä varmaan riittää ihmettelemistä!

Mulla on raskauskiloja edelleen 5 jäljellä:( Olen armoton herkuttelija! Kromia syön edelleen, mutta ei toivottua vaikutusta....kyllä se homma taitaa olla tuolta korvien välistä kiinni?! Mulla ei mahdu oikein mitkään vanhat vähänkin tiukemmat paidat päälle. Maha ei niinkään ongelma vaan rinnat. Housut mahtuu aika hyvin päälle. Onneksi nyt voi jo harrastaa liikuntaa lähes normaalisti niin jospa toi kroppa pikkuhiljaa palautuis normaaliksi. Paitsi rinnat...mitäköhän niistä jää jäljelle imetyksen jälkeen...varmaan kaksi tyhjää roikkuvaa pussia;)

LÖYTYIKÖ LASTEN MESSUILTA mitään mielenkiintoista ketkä siellä olivat?

Sport75 ja pikku-ukko melkein 2kk

Vierailija
27/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Tervehdys kaikille!

Oltiin viime viikko lomailemassa mökillä eteläisessä Suomessa ja tänään palattiin arkeen.

Meillä ei ihmeempiä uusia kuulumisia...Eino kasvaa kauheaa vauhtia ja nyt jo hirvittää, kuinka nopeasti tämä vauva-aika meneekään..

Tosi mukavasti meni vauvan kanssa mökilläkin, vaikkei sinne tulekaan lämmin vesi sisään. Kosteuspyllypyyhkeillä pärjättiin oikein mainiosti!

ja imetys on tuollaisessa paikassa kyllä tosi helppo tapa ruokkia lapsi- aina puhdasta ja oikean lämpöistä.

Nyt kuitenkin pikkuherra kutsuu, joten palaan myöhemmin.

Aurinkoista viikkoa kaikille!! Urkki

Vierailija
28/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pinossa hiljaista viikonloppuna. No jos kerran on kauniit ilmat niin sitten sen ymmartaa :)

Ma olen ollut taas kipeana.. Mahataudissa talla kertaa. Onneksi oli sellainen 24 tunnin juttu, mutta siinakin oli tarpeeksi. Varsinkin kun just toivuin siita tonsilliitista :( Pelotti et jos tytto saa sen, tai miten se vaikuttaa maidonlaatuun, kun oksentelin enka voinut syoda mitaan. Eilisesta iltapaivasta lahtien on neidin kakka ollut ihan vihreaa, hyi allotys. Tytto on kuitenkin ihan aurinkoinen, joten kai kaikki on ok sitten.. Soitin jo paikalliseen ' terveyskeskukseen' ja sielta sanoivat etta jos ei ole kuumetta ja vaikuttaa normaalilta, ei ole syyta huoleen.No ei sitten.

Meilla kierahdetaan nyt masulta selalleen. Ei ole pelkkaa sattumaa, kun tekee sen lopulta joka kerta kun masulleen laittaa. Naita elaman pienia iloja :) Ei muuten tykkaa olla mahallaan kuin lyhyen aikaa - aika harvinaista kun lukee muiden juttuja. Tykkaan kuitenkin pitaa paivittain ainakin vahan aikaa, et niskalihakset vahvistuu.

Mulla painoa viela jaljella sellaiset 3,5 kg. Pitkan aikaa oli paino samassa, ja nyt lopulta on lahtenyt laskusuuntaan. Mulla menee noin puolet housuista paalle, ja osa menee mutta nayttaa KAMALALLE. Osa ei mene paalle viela ollenkaan. Ajatelkaa etta ma olen kuitenkin nayttaytynyt bikineissa JULKISESTI jo viimeisen kuukauden paivat :) Salilla kayn noin 3-5 kertaa viikossa ( tosin tama sairastelu laittaa pitaan taukoa..) ja talla hetkella olen ihan optimistinen taman vartaloni suhteen. Lihakset ovat tosin olleet katoava luonnovara... Mutta jostainhan sita on aloitettava.

Hyvaa viikonalkua kaikille :)

Browniette ja tytto huomenna tasan 2kk

Vierailija
29/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ekaa kertaa kirjottaa tähän pinoon, vaikka aina kuulumiset luenkin... Maaliskuisiin kun kuulutaan=) Neiti on tänään tasan kaks kuukautta ja kovasti kitisevä. Kiva lukea täältä et kohtalon tovereita löytyy. NapNap ihmetteli kakkausväliä. Meilläkin neiti teki aikasemmin kerran päivässä megakakan, mut sit yhtäkkiä olikin 5 päivää, ettei tullu yhtään. No sit kun tuli niin tuli kunnolla, ettei enää puhuta megakakasta jos tulee joka päivä=) Ja kiloista...Mulla lähti alussa hyvin paino tippuu, mut jämähti nyt +3kg siitä mistä raskaus todettiin. Viimosen kuukauden aikana ei oo tippunu yhtään, mihin syynä on varmaankin rotinavieraat. Koko ajan on pullaa ja kakkua kaapissa kun vieraita on käynyt. Mut jos nyt jo loppuis tuo kahvittelumässäily, nyt suurempi syy on kesä ja jäätelö jos ei paino tipu. Mut nyt nauttimaan auringosta!