Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MAALISKUISTEN ALKUVIIKKO** (ma-ti)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille kuuluu hyvää, vaikka viime päivinä vauvan PÄIVÄUNET ovat olleet aika lyhyitä ja vaivalloisia sekä omassa sängyssä, meidän sängyssä että vaunuissa. Eilen päiväunet oli sen verran surkeita että ajattelin ottaa iltanukahtamisen varman päälle ja kuuden jälkeen otin pojan suihkuun mukaan. Ajattelin suihkun jälkeen syöttää ja sitten panna petiin, mutta poika nukahtikin alta aikayksikön ennen kuin ehdin syöttää. Nukkui puoli seitsemästä puoli kuuteen, kahden maissa tosin puoliunessa söi toisesta rinnasta. Itse en saanut nukuttua kun rinnat oli niin ku mitkäkin keilapallot vaikka vähän niitä tyhjentelinkin että kestäisin aamuun asti... Kolmen aikaan yöllä vasta tuli uni ja parin tunnin päästä kun heräsin niin tietenkin oli paita maidossa.

Meillä ei todellakaan oo ollu mitään monen päivän kakkataukoja niin kuin NapNapin vauvalla. Syntymästä asti on poika tuottanut tasaseen tahtiin vähintään viisi satsia päivässä eikä kymmenenkään oo mitenkään harvinaista. Suurin osa menee vaippaan mutta joskus tulee huteja! Eilen onnistuin saamaan lämpimät terveiset suoraan käteeni! Miehellä oli hauskaa. No ei se mitään, oli mullakin hauskaa silloin kun mies eka kertaa elämässään vaihtoi vaippaa (oltiin vielä sairaalassa) ja poika heti näytti bravuurinumeronsa ja pissasi isän päälle. Eikös se niin ollut että vahingonilo on paras ilo? ;)

Kai mun pitäis yrittää mennä nukkumaan vaikka olenkin armoton illan virkku aamun torkku, ennen puolta yötä on vaikea mennä sänkyyn ja ennen yhdeksää en mielelläni nousisi. Vauva on nukkunut taas jo setsemän maissa ja esikoinenkin on häädetty sänkyyn vaikkei vielä unessa olekaan. Meillä ei vauvalla vielä ole mitään kovin tarkkaa RYTMIÄ, mutta aika usein tuntuu nukahtavan yöunille hyvissä ajoin ja herää aamulla viiden jälken. Sais mun puolesta nukkua pari tuntia pitempäänkin mutta en tosiaankaan valita, koska pääasia että nukkuu hyvin yöt, mun täytyy vaan vähitellen opetella säätämään oma yöni alkamaan aiemmin...

Ai niin, MAHALLAAN NUKKUMISESTA Sport75 kysyi. Meidän poika ei oo älynny että vaikka on mahallaan, niin ei tartte yrittää pitää päätä koko aikaa ylhäällä vaan voisi ihan rentoutua ja köllötellä vain. On siis nukkunut vain kyljellään ja selällään (vaikka laittaisi kyljelleen niin hän yleensä kääntyy selälleen).

T: Zia

Vierailija
2/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli alusta asti viimeviikolle tosi hyvä ja säännöllinen rytmi, iltasin kitistiin tunti pari ja aamusin nukuttiin yheksään. Nyt meillä herätään kuudelta, 8 alkaa huuto... lauantainaki kitistiin ja huudettiin jotain 6-22 ja loppujen lopuks jo väsymystäki ku torkku vaan jotain puolen tunnin pätkii jos sitäkään.

Masullaan poitsu on nukkunu alusta asti eikä enää selällään tai kyljellään ees suostu olee, mutta masukaan ei kyllä pahemmin vaivaa ku vaan sillon ku kakka ei tahdo tulla. Nytkin tuo piereskelee tyytyväisenä sammakkoasennossa vaippapeppu pystyssä tossa vieressä sohvalla ja tuoksahtaa, taitaa olla neljäs kakkavaippa tänään.

Mulla on 18 raskaus kilosta kadonnu 16, muuten alkaa olee omissa mitoissa mut epäilen että takapuoli ei enää kapenekkaan entisiin mittoihin.

Mitäköhän muuta?? Ai nii mä olen kerenny tässä kaikessa hötäkässä tapaa kivan miehen. Oli aamullaki nii ihana ku se hyssytteli pojan hiljaseks ja sanoi että nuku vaan, mulle poitsu vaan kitis ja toiselle jo vähän naureskeliki. Ainoo harmi vaan että mun ilo loppuu lyhyeen ku se on vaan lomalla (rauhanturvaaja). No, edes pientä piristystä tähän pukluiseen vaippa arkeen.

Nii ja poitsun isukkiki vihdoin ja viimein kävi. Olihan tuo kovin innoissaan, pahoitteli ettei oo aiemmin käyny ja olihan tuo vaatteitaki käyny ostamassa. Oli vaan vähän koomista kun oli mulle poikaa tyrkkäämässä että saa kahvin juotua =)

Sertsu ja poitsu 6vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Tosi ihana kuulla, että oot tavannut miehen, vaikkakin ilo hieman lyhyt aikaista :( Nauti nyt joka hetkestä! Mukava kuulla myös, että isä oli poikaansa käynyt katsomassa.

Nyt nukkumaan, ennen kuin Väpä herää syömään...

Rauhallista yötä kaikille!

-Monkey-

Vierailija
4/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan oltu ylhäällä kuudesta asti, vaikka miuta olis kyllä vielä nukuttanut. Muillakin taisi olla ongelmia päiväunien kanssa, mistäköhän johtuu ettei meidänkään poika ole nukkunu kunnollisia (2-4h) päiväunia muutamaan päivään vaikka aikasemmin kyllä aina jossain välissä semmoiset lopulta nukku... tällä viikolla ei ole vaunuissakaan nukkunut vaikka vaunuja on pitäny liikkeessä, tuntuu et nukkuu korkeintaan puolituntia kerrallaan ja on sit kyllä väsymyksestä kiukkuinen pitkin päivää :(

Meillä oli eilen neuvola, pojalla on tosi kuiva iho, mutta siitäkään ei kuulemma vielä kannata olla huolissaan... sukurasitteena on atooppista ihoa molemmilta puolita ja vähän pelottaa jos ihottumia alkaa ilmestyä. Oon laitelly öljyä pahimpin kohtiin, mutta auttaisko joku muukin????

Kovasti oli taas kasvanut 7075g (4215g) ja 61,5cm (50cm)

Miulle vauvamessut oli muuten pettymys, en tiiä mitä odotin, mutta ei siellä oikein tuntunut mitään olevan muuta kun ruuhkaa... käytiin koko perhe siellä sunnuntaina. Varmaan olis ollu kivempaa jos olis ollu vähän isompi lapsi jolle siellä olis ollu vaikka mitä puuhaa.....

Eipä tässä muuta, en muista mistä oli kysymyksiä ;(

Aurinkoista päivänjatkoa =o]

fiona77 ja poika 2kk3pvä

Vierailija
5/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ainakin VYÖHYKETARAPIASTA oli kysymys, ollaan käyty kaks kertaa, ekan keran jälkeen itkuisuus väheni, tokan kerran jälkeen tuntuu et itkuisuus vähän lisäänty, tai varmaan johtuu siitä et sen jälkeen päiväunet ei oo maittanu, eikä ehkä liity mitenkään vyöhyketarapiaan.... ajattelin ainankin kerran vielä pojan käyttää....

Kakka-keskusteluakin oli, meillä kakkaa edelleen riittä joka vaippaan !!!!!

Vierailija
6/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me noustiin tytön kanssa vähän ennen kahdeksaa, tuntia aikaisemmin kuin yleensä. Vielä olisin voinut hetken nukkua...

Tyttö istuu sitterissä, mä luulen että nukahtaa kohta ekoille tirsoille. Pääsisin sitten itse suihkuun. Ja sitten ulos! Sää näyttää kauniilta.

Eilinen ilta oli helppo, tyttö nukahti itsekseen ilman sen kummempia huutoja. Eilen käytiin kylvyssä, ehkä se väsytti sen verran.

Huomenna menen töissä käymään, vähän tyttöä näyttämässä.

Vierailija
7/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=pink]Täälläkin herätty jo ennen seiskaa *haukotus*. Nyt olisi kyllä hyvä mahdollisuus mennä hieman itekin pitkäkseen, kun Väpä nukkuu parvekkeella ja neiti lähti naapureiden kanssa leikkipuistoon. Mutta kun on niin ihania nauttia tästä rauhasta ja hiljaisuudestakin...

Me siis eilen neljättä kertaa vyöhyketerapiassa ja terapeutti sanoi eilen, että nyt tuntuu pisteet hyviltä, eikä enää siis tartte mennä. Poika ollutkin hyväntuulinen. Itkee oikeestaan enää väsymystä, nälkää ja kun ei oo syönnin jälkeen röyhtäys tullu, kun se tulee, niin johan helpottaa.

Tää aamukin ihme käninää, kun ei sen seiskan jälkeen oo nukkunu. Tuossa ysin jälkeen sain kaverin simahtamaan vaunun koppaan ja sitten kävin pihalla vähän vaunuilemassa ja siirsin parvekkeelle jatkamaan uniaan. Jospa nukkuis pitkään... Meilläkin hieman ongelmana nuo päiväunet etenkin iltaisin. Iltaisin torkahtelee pikku-unille ja herää väsyneenä ja känisee sitten pitkin iltaa :( Ulkona kyllä nukkuu, niin ollaankin monesti menty vielä illalla ulos. Yöunille on nyt nukahtanut muutamana iltana ihan itekseen. Laitan syönnin jälkeen omaan sänkyyn tutti suuhun ja unirätti käsien väliin, niin sinne jää yksinään väntämään ja höpöttelemään ja saattaa puolikin tuntia höpötellä ennen kuin nukahtaa, mutta nukahtaa kuitenkin itekseen.

Meillä on tänään neidin muskarissa kevätjuhla, joten sinne suunnistetaan illalla koko konkkaronkka.

Aurinkoista päivää kaikille!

-Monkey ja Väpä 7+vkoa-

Vierailija
8/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei nukuttu eilen kunnon päiväunia, sellasia puolen tunnin torkkuja. Vaunuissakin silmät killotti sepposen selällään ja illallahan oli tietenkin kamala väsy ja uni ei millään tarttunut silmään! Kymmeneltä poika sitten nukahti ja heräsi jo 02.30 syömään ja jäikin sitten taas mun viereen nukkumaan. Sit syötiin jo klo 05 lisää ja 7.30 herättiinkin, kun pissat oli tulleet läpi ja koko kylki oli märkänä. Täytyy siirtyä seuraavaksi jo isompaan vaippakokoon, Liberon 3-6kg alkaa olla aika pieniä. Muumi-vaipat pitää tosi hyvin, mutta ovat jotenkin kamalan kovia. Nyt poika nukkuu pylly pystyssä sängyssään, itekkin yritin vielä nukkua, mutta jotenkin ei malttanut " vaan olla" sängyssä, kun pystyy tehdä kotihommia (lue:olla koneella;))

Vaikuttaakohan nämä lämpimät kelit vauvojen päiväuniin, kun tosi monella tuntuu olevan niiden kanssa ongelmia. Vai kuuluukohan se tähän ikään tai jotain...sunnuntaina on sitten eka äitienpäivä. Omalle äidille ja anopille ostin Enkelin eväspussin sellaset puiset " MUMMOLA" kyltit ja ihanat mummo-kortit. Mitähän sitä itse saa?!

Mulla on menossa vaatekaapin siivousoperaatio, surullisen paljon kivoja kesävaatteita, jotka hiukan kiristää. Jospa ne toisivat lisämotivaatiota tähän kilokamppailuun!

Mutta nyt niiden kotitöiden pariin!

Sport75 ja ukkeli melkein 2kk

Vierailija
9/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tuossa jo eilen kirjoitella, mutta se ei koskaan tullut perille.

Huomenna tulee kuusi viikkoa meidän tyllerölle täyteen. Täällä arki rullaa sinänsä mukavasti, että hoitajia riittää, enkä ole itse juurikaan " rasittunut" . Välillä vaan mietin, että olenko tosiaan tuon lapsukaisen äiti, kun se ei ole millään lailla varsinaisesti minusta riippuvainen, kun en enää imetä. Kyllä ne hymyt, joita hän on alkanut väläytellä silti aina palkitsee ja muistuttaa, että olen varmasti iso osa tytsän elämää.

Kakkaa tulee meillä noin kerran päivässä. Nukkuu silloin kuin nukuttaa noin kolmen tunnin pätkiä. Öisin on nyt nukkunut yhdeksästä kolmeen ja siitä sitten sapuskan jälkeen seitsemään, tämä noin tunnin heitolla suuntaansa. Päivällä kukutaan ja nukutaan vaihtelevasti. Silloin kun on ollut juttutuulella niin ollaan juteltu. On ollut niin " elämäänsä tyytyväinen" lapsi, ettei ole paljon kunnon itkuja edes kuultu. Äitini epäili, ettei sen keuhkot pääse vahvistumaan ollenkaan...

Sitteri pitäisi hankkia, kun nyt ollaan vaan kanneltu sylissä tai sitten kellottelee sohvalla. Lattialla ei oikein voi pitää, kun täällä on niin helvetin likaista koko ajan (ovet on ulos auki koko päivän ja koirat juoksee edes takas). Mahallaan olen huono pitämään, mutta kyllä se tuossa olkapäälläkin kampeaa päätään hurjasti ylös.

Oma asuntokin on jo kiikarissa ja kovasti remonttia suunnitellaan. Ei oikein tee hyvää parisuhteelle tämä toisten nurkissa luuhaaminen, vaikka vauvanhoitoapua onkin koko ajan saatavilla.

-jossara ja tytteli n. 6vko-

Vierailija
10/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sitten vihdoin ja viimein tänä aamuna se lääkäri ja mulla jälkitarkastus. Synnytksestä on nyt 11viikkoa ja 1 päviä joten oli korkea aika jo ollakin. Todistus vaan pitäisi nyt pikaseen kiikuttaa kelaan. Pitäisi soitella ehkäisyneuvolaan ja varata aika kierukan laittoon. Täytyy vaan tarkistaa saanko laitettua jo ensi menkoilla vai pitääkö odottaa kesäkuulle.

Koko pinoa en lukenut, mutaman ekan vaan... Täytyy yrittää myöhemmin.

NapNap ainkain kyselin tumman viivan katoamisesta. Piti oikeen paitaa nostaa ja kattoa, mulla sitä ei enään ole. En kyllä tiedä koska on lähtenyt, kun tuota mahan seutua ei tule mahemmin kateltua. On vaan sellainen löllö toss edessä:( Sama vaiva tuntuu tosin olevan muillakin ja se kuuluu asiaan. Mulla on vielä 4kg lähtöpäinoon eli 14kg on lähtenyt. Nyt kun saisi nuo loputkin pois ja vielä lähtö painon alle niin sitten olisin tyytyväinen.

Mun sisko joutui eilen sairaalaan:( sillä on ollut toisen jalan pohje jo viikon verran kipeä. Oli sitten käymässä labrassa ja samalla meni lääkäri juttusille. Lääkäri laittoi ultraan jalan takia ja sielät löytyi tulppa. On nyt sitten sairalaassa missä tulppaa liotettan. Ja mun sisko on kuitenkin vasta 22v eli tulpat ei kyllä (mun mielestä) kuuluisi sille. Täytyy mennä tänään sitä katsomaan. On siellä osastolla ummojen kanssa, jotak näyttää silät että ovat tullee sinne kuolemaan. Että tosi piristävää ja mieltä ylentävää.

Mutta nyt kuuluu sängystä niin kova komennut että täytyy mennä.

-Santtu ja Markus 2,5kk

Vierailija
11/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa.

Menee päivät vauvelin kanssa niin tehokkkaasti ettei oikein ehdi kirjoitella, silloin tällöin käyn vilkuilemassa. Jos jään koneelle jumittaan, menee kuitenkin helposti liikaa aikaa siihen...

LAPSIMESSUILLA käytiin mekin lauantaina, ei siellä loppujen lopuksi ollut tosiaan mitään ihmeellistä, vaikka ihan kiva päivä meillä siellä oli. Ei ehkä ihan hyödytty kaikesta tarjonnasta, kun lapset juuri joko liian vanhoja tai nuoria - 1 kk, 11 v. ja 12 v. Nuo isommat jo alkaa olla esimurkkuja joten ei oikein kiinnostuneet enää mistään, vaikka olihan siellä tosin ne pienoismallimessut samaan aikaan.

Nyt vähän harmittaa kun ensi LAUANTAINA on LänsiAutoAreenalla joku ILMAINEN lastentapahtuma, jossa näyttäisi mainoksen perusteella olevan aika lailla samoja firmoja esillä kuin tuolla Lapsimessuilla oli.

PAINOSTA ja MITOISTA: en tajua kun olin jo n. kk sitten suunnilleen vanhoissa mitoissa. Ja nyt yhtäkkiä tuntuu että painoa on tullut 1-2 kg lisää, ja vyötärölle jopa 5-7 cm lisää!! Voiko olla mahdollista - ei kai nyt pääsiäis- ja vappuherkuttelut NÄIN paljon voi lisätä, etenkin kun yritin aika maltillisesti herkutella. Oiskohan mulla ollut vaan mittausvirhe sillon edellisellä kerralla...?

Tosin olo tuntui jo aika " hoikalta" , ja nyt tuntuu turvonneelta :-(. Mutta ei mulla mielestäni ole mitään erikosta turvotusta.

Kyllä se on vaan tuo maha joka on niin pullean oloinen jostain muusta syystä, vaikkei painoa siis ole enää jäljellä kuin ehkä n. 2 kg siitä mitä ennen raskautta.

Haluaisin kyllä pudottaa ainakin n. 5 kg painoa jotta olisin samoissa mitoissa kuin ennen lapsia reilu 10 v. sitten, mutta en tiedä onnistuneeko tuo enää... Varsinaista laihduttamistahan ei suositella edes imetysaikana.

Vierailija
12/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VATSALLAAN NUKUTTAMISESTA oli puhetta. tai ainakin joku kyseli... MEillä on molempia lapsia nukutettu kaikki unet (siis sängyssä) mahallan 2 viikon iästä lähtien. Eli heti kun on osannut itse kääntää päätä puolelta toisella vetsalla ollessa on yötkin nukuttu mahallaan. Paljon paremmin ovat nukkuneet. Nyt kesän tullen Markus nukkuu myös vaunuissa unia massullaan. uni kun tulee niin paljon paremmin ja kestää pidempään.

LAPSIMESSUISTA... Me oltiin Markuksen kanssa lauantaina messuilla. Piti koko perheen voimin lähteä, mutta mies jäi esikoisen kanssa kotiin kun tyttö oli kovassa kuumeessa (39-40) joka sitten osoittautuikin vauvarokoksi niin kuin oletinkin. Sunnuntaina tuli näpyt:)

Mutta siis messuista. Olin mun kaverin ja sen kahden tytön (3v ja 4v) kanssa. Tytöt tykkäsivät kovasti! Mähän lähdin sinne alunperin vaippoja ostamaan. No kun mies jäi kotiin (kortti on sen nimellä) niin en sintte saanut ostettua kun yhden kuoren. Lisäksi kaverini (Markuksen kummi) ostin pojalle yhden sisävaipan. Nyt en ole viitsinyt vielä lisää tilata, kun kaverini nuorimmainen on juuri oppinut päiväkuivaksi ja eivät tarvitse vaippoja enään niin paljoa. pian ovat heillä kaikki käyttämättömänä joten heiltä on meille vaippoja luvassa! Jos tulee paljon niin täytyy varmaan osa myydä pois. Pieneksikin onjo vaippoja jäänyt ja ne on laitettu muiden vauvanvaatteiden kanssa laatikkoon odottamaan mahdollista seuraavaa käyttäjää.

Olikohan jotain muuta... eipä tule mieleen.

-Santtu

Vierailija
13/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]multakin jäi pinon lukeminen kesken, kiire ulos, eli illemmalla sitten.

meillä menee ihan hyvin. ihmettelen minäkin näitä viime päivien huonoja päiväunia. taitaa olla syy kuitenkin noissa lämpimissä keleissä, kestää vauvallakin tottua toisenlaiseen ilmaan.

onko mielipiteitä hyvistä[/color] matkarattaista? [color=green]ollaan ens viikon lopussa lähdössä reissuun ja pitäisi hommata kevyemmät pelit alle. vaatimuksena siis että menee mahd. pieneen tilaan kasattuna, liikkuu hyvin ja että tätä pientä vekaraa voisi niissä jo kuljettaa. kyselin tuossa jo noista mamas&papas rattaista, ne ainakin täyttäisi kriteereitä.

mulla painoa oli laitoksella enää 3kg lähtöpainoon, jälkitarkastuksessa vähän vähemmän. vaatteet menee ihan hyvin päälle, tietysti noita käyttörajoituksia tosiaan on tuon vatsan takia;) ei mulla kyllä mitään napapaitoja oo ollutkaan, mutta vähän kun on piukemmat farkut niin pussi jää pullottamaan vatsasta..

nyt lähdetään ulos, palaan lukemaan myöhemmin.

:) Caddie ja Poika 7vkoa

ps. kokemuksia/ vinkkejä vauvan kanssa matkailuun? Espanjaan ollaan menossa. erityisesti pari riviä vauvan lentokoneessa olosta tulisi tarpeeseen - Browniette, ootteko jo liikkuneet?[/color]

Vierailija
14/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin esikoiselle jo PegPerego Plikot ja ollaan oltu niihin tosi tyytyväisiä. Menevät kasaan kapeaksi samoin kun sateenvarjorattaat. Niissä on suojaava kuomu, kääntyvät etupyörät, säädettävä työntökorkeus ja selkänoja menee makuuasentoon. Meillä on niitä käytetty nyt Markuksellakin kaupoissa ihan alusta asti. Ne kulkevat meillä myös reissussa mukana ja mahtuvat vaunujen (Brio Kombi vm 04) kanssa automme (Ford Focus farkku vm 03) takakonttiin. Hintavat nämä rattaat kyllä olivat (v 2004 sadesuojan ja jalkapussin kanssa 350e)

Tässä linkki lastentarvikkeen sivuille:

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=169&vali…

Vierailija
15/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

CADDIE ei olla viela liikuttu.. Kesakuun alussa on meilla edessa ensimmaiset lennot. Jannat paikat, koska lennetaan ihan kahdestaan ja mies tulee lomalle vasta 2 viikkoa meidan jalkeen. Meilla siis yksi 7 tunnin lento jossa se baby cot- paikka, jonka jalkeen 6 tunnin odotus Zurichin kentalla! Ei kovin kiva, varsinkin kun vaunuja ei saa koneeseen, joten joudun kuljettaan kantoliinassa. Turvakaukalon ajattelin ottaa mukaan lennolle, niin saan siihen istumaan valilaskun aikana + Zurich/Helsinki lennolla ei ole tuota baby cot:a, joten saan koneessa siihen istuun. Kamalasti tarvii varmaan ottaa kamaa koneeseenkin...itsellekin ajattelin ottaa vaihtovaatteet silta varalta, et tulee jotkut mega puklut paalle jossain vaiheessa reissua :) Koska olette menossa sinne Espanjaan?? Matkarattaista sen verran et monet tutut taalla kehuu hirveasti Quinny Zapp:a. Ne menee tosi pieneen tilaan, ja ilmeisesti useimmat lentoyhtiot hyvaksyy koneeseen sisalle.

Meille kuuluu nyt parempaa. Karmasevat vihreat kakat ovat vaihtuneet tuttuunnkotoisaan sinappiin, joten olemme tyytyvaisia:)

Browniette ja tytto 2kk

Vierailija
16/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat, aurinkoiset ilmat senkun jatkuu ja se on " rajoittanut" tätä netissä hengailua.

Vatsallaan nukkumisesta sport kyseli. Meidän neiti ei viihdy vatsallaan yhtään, kitisee ja yrittää kammeta vimmatusti päätään ylös, joten kyljellään/selälään nukkuu. Kaikki pojat ovat vauvoina kyllä nukkuneet vatsallaan ja hyvin on uni maittanut.

Mulla on myös jäljellä 5 raskauskiloa. Tähän asti paino tippui melkolailla helposti, mutta nyt joutuu tekemään töitä näiden loppujen laardien kanssa. Treenaamaan olen ruvennut oikein urakalla kun kerta jälkitarkastuksessa siihen luvan sain kun syömisten kontrollointi on myös täällä huikan hakusessa.

Neljä viikkoa olin karkkilakossa, mutta v.loppuna sorruin herkuttelemaan sitten sen neljän viikon edestäkin, no eilen alkoi taas " uusi elämä" ja tänään " herkuttelen" ananasrahkalla.

Neiti kasvaa ja kehittyy. Hymyjä satelee herkkään ja höpöttelee mukavasti omaa " vauvakieltään" . Iltaisin meilläkin huudetaan välillä väsymystä, mutta se kait kuuluu asiaankin (jostain luin että vauvat itkevät eniten 1-3kk:n välissä).

Vauvamessuilla ei tullut käytyä mutta sunnuntaina käytiin kyllä korkkaamassa käyntiin " linnanmäkikausi" ,mukavaa oli vaikkakin lintsillä on luvattoman surkeat lastenhoitopaikat, ei mm. paikkaa (tuolia) missä imettää.

Nyt kolmonen huutelee äitiä hakemaan pois päikkäreiltä joten aurinkoista ja leppoisaa viikkoa kaikille toivottelee,

Maisa ja nelikko kera nuppuvauvan 7+viikkoa

Vierailija
17/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy käydä vilkaisemassa noita rattaita, jotkut tässä on pakko löytää. Quinnyt on terhakkaan näköiset, mutta tarvii joko tuon maxicosin turvakaukalon tai sitten enempi ikää - ei tosin hirveän montaa kuukautta jos pystyisi odottamaan hankkimista.

Browniette - lähdetään Espanjaan ens viikon sunnuntaina eli 21.5., lennot Barcelonaan ja jatketaan sieltä sitten alemmas. Ajattelin että sieltäkin olisi voinut ostaa rattaat, mutta pitäisi melkein tietää valikoima ja paikat heti, ilman ei viitsi kauan liikkua. Suorat lennot mennen tullen. Nettichekkaus sisään alkaa 22h ennen lentoa, eli kännykkähälytys säädettynä että päästäisiin varaamaan babycot paikat edestä..

Vierailija
18/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=pink]kävin nyt VASTA kirjoittelemassa tuonne meijän omaan pinoon synnytyspuolelle. Kiitos [b]lyytikki[/], kun asiasta muistuttelit.

Rauhallisia ja PITKIÄ yöunia kaikille!

-Monkey-

Vierailija
19/29 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun monkey jaksoit vielä käydä kirjoittelemassa synnytyskertomusta, olen tasaisin väliajoin kaivanut sen pinon toiveikkaana esiin että josko joku vielä kirjoittelisi. Tuntuu ihan oudolta lukea muiden muutaman tunnin synnytyksistä, kun me melkein jo muutettiin asumaan sinne synnytysosastolle... ;) Toisaalta se valaa uskoa siihen, että seuraavalla kerralla asiat saattaisivat tapahtua vähän rivakamminkin.

Onko teillä muilla tullut haavoista verta tikkien lähdön yhteydessä? Mun epparihaava nimittäin vuotaa tällä hetkellä, ja luulisin, että tikeistä ainakin osa on nyt juuri lähtenyt. Onkohan tämä normaalia vai pitääkö vielä huolestua? No, ajattelin kyllä soittaa neuvolaankin, mutta kysytään nyt kuitenkin.

Vauvan kanssa meni ensimmäistä kertaa viime yö tosi levottomasti. Annoin alkuillasta rela-tippoja, enkä oikein muuta hyvää syytä keksi sille, että vauvalla oli ilmavaivoja yöllä. Ei oikein itkeskellyt, kuten ei öisin muutenkaan, mutta kun tulkitsin itse unenpöpperössä jokaisen heräämisen näläksi niin tosi ankarasti viuhtoi käsillään siinä syödessä ja aamuyöstä rupesi kuulumaan sitten sängystä kunnon piereskelyä. Oletteko aloittaneet rela-tipat jollain pienemmällä annoksella kuin suoraan viidellä tipalla? Mä aloitin ne nimittäin jo silloin heti kotiutumisen jälkeen ensimmäisen kerran, mutta jätin ne pois kun vauvalla oli mahavaivaa ja rupesin antamaan cuplatonia syöttöjen yhteydessä. Nyt mahakivut ovat olleet poissa, niin aattelin uudestaan kokeilla noita rela-tippoja, mutta taidanpa taas jättää ne pois? Tuntuu kyllä vähintääkin oudolle, että ne aiheuttaisivat moista reagointia, mutta kaikki kai on mahdollista.

Tuosta yöitkemisestä vielä, eli poika on nyt muutamana yönä tosiaan ollut itkemättä ja olen herännyt siihen, että touhailee sängyssään ja imeskelee nyrkkejään ja tyynyliinana toimivaa puklurättiä kovasti. Olen imemisestä päätellyt että on nälkä ja nostanut sitten syömään tilannetta hetken kuulosteltuani, ja poika onkin syönyt hyvällä ruokahalulla. Onko muilla näin vai ilmoitteleeko vauva itkemällä että ois nälkä? Mietin että onkohan tämä turhan hyvää palvelua ;) vai onko vauva vaan luottavainen sen suhteen että äiti kyllä kohta herää ja tajuaa mistä on kyse...

Meillä nukutaan puhtaasti selällä/kyljellä, koska vauva mahallaan ollessaan vetää päätä pystyyn. Samaa tekee myös olkapäällä ollessaan, ja neuvolassa sanottiin että ei saisi antaa tehdä sitä, ettei synny mitään jännitystiloja niskaan. Nyt sitten ollaan oikein urakalla opeteltu rentoja pään asentoja :)

Tällaisin miettein tänään,

-Aranja ja poika 5 vkoa-