Kysely suurperheen vanhemmille
"Suomessa suurperheeksi lasketaan perhe, johon kuuluu isän ja äidin lisäksi vähintään kolme lasta."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Perhe#Suurperhe
Kommentit (44)
Vastasin, että emme ole suurperhe, emmekä haluakaan. Minulla on kaksi lasta.
Tämän jälkeen huomasin, että kyselyssä oli myös uusperhe huomioitu. Joo, tätä kautta omemme suurperhe, mutta en todellakaan sitä sellaiseksi myönnä. Se, että miehen lapset ovat täällä 2 vrk/kk, ei tee suurperhetunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 4 lasta eikä tämä ole suurperhe. Haluaisin viidennenkin vielä!
Meillä syy suureen lapsimäärään on täysi tukiverkottomuus. Meillä ei valitettavasti kummatkaan isovanhemmat rajoitteistan johtuen pidä mitään yhteyttä perheeseemme, molempien suku on pieni ja huono (riitoja, väkivaltaa ym). Sukupolvien ketju on katkennut meihin ja edeltävä sukupolvi on laiminlyönyt lastensa tukemisen täysin.
Minä ikäänkuin aloitan puhtaalta pöydältä suvun uudestaan. Uusi suku, jossa autetaan, tuetaan, ollaan empaattisia. Lasteni ei tarvitse taistella elämässäni yksin niinkuin minun piti. Heillä on toisensa, ja minulla viimein elämää ympärillä. Ja kasvatan lapseni täysin erilailla kun minut kasvatettiin, lapseni saavat turvallisen lapsuuden.
Ja en ole sitten sossunelätti. Olen TT ja hyväpalkkaisessa työssä.Mikä ihme on TT? ToimistoTonttu? TaliTintti?
Vain wt ei tiedä että se tarkoittaa tekniikan tohtoria...
Joo, se on totta että en edes tunne ketään tohtoria. Enkä tiedä minkälaisia niitä on niin että olisi lyhenteetkin hallussa. En yleensä oleta että joku on tohtori, vaikka kaipa niitä nykyään on liiankin paljon tarpeeseen nähden, mietin vaan kaikkia normaaleja ammatteja.
Aivan. Minä taas olen aina luullut että TT tarkoittaa toimintaterapeuttia😀
upsistakeikkaa