Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**LOKAKUISTEN maanantai**

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ollaan saatu nauttia ihanista ilmoista!! Mä olin valitettavasti pe-la opintoihin liittyvällä kurssilla, joten sain pääosaksi katsella auringonpaistetta sisältä. Pidettiin onneksi muutama luento ulkosallakin :) Ja eilen olin taas kotona, grillailtiin ja tehtiin puutarhahommia. Saisi kyllä nämä ilmat jatkua, ehkä pieni sade kuitenkin piristäisi luontoa.

Meillä oli neuvola torstaina, en ole niitä kuulumisiakaan ehtinyt kirjoittaa kun tuli pakosta muutaman päivän palstailutauko. Eli kaikki hyvin :) Hb 131, pissa ok, sydänäänet löytyi, taas oli korkea syke (150-160) ja se inhottavin osuus, painoa n.550g per viikko. Plääh tota lihomista, inhottaa oma saamattomuus. Tällä viikolla päästäänkin rakenneultraan, jippii!

Meillä oli esikoinen 1v9kk mukana neuvolassa ja neiti oli aivan ihmeissään vauvan sydänäänistä. Sitten kun lopetettiin kuuntelemasta niitä, purskahti tyttö ihan hillittömän hysteeriseen nauruun. Pitkän aikaa piti hänen selitetellä vauvaa ja masua. Uskon kyllä, että noin pienen on vaikea ymmärtää tätä juttua.

Nyt mun täytyy ryhtyä lueskelemaan... Sikapitkä päivä edessä, kevyet 13 tuntia ennen kuin pääsen kotiin, kun illalla pitää mennä töihin.

Auringonpaistetta lokamasuille,

S-I ja Lumikukka 18+6

Vierailija
2/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa saa todella suosinut meitä! Viikonloppu oli kerrassaan mainio. Lauantaina olin myymässä kirpputorilla ja tein itsekkin siinä sivussa löytöjä (mm. ihanat potkuhousut 60-luvulta vauvalle). Ja eilen oltiiin perheen kesken Korkeasaaressa. Oli kyllä todella mukava ja onnistunut reissu.

Oma masu kasvaa hurjasti. On se vaan niin ihanaa kun vieraatkin ihmiset jo kattelee masua sillä silmällä:). Mä oon aina ollu tälläinnen masufani ja tykkään vaan kun ihmiset huomio ja ihastelee. Mies muuten tunsi ensimmäisen kerran liikkeet lauantai iltana. Oli vauveli tosi vilkkaalla päällä ja muksautteli oikein kunnolla:

Mulla neuvola ens viikolla (pelonsekaisin tuntein odotan mitä vaaka näyttää) ja tasan kahen viikon päästä rakenneultra.

Ja sitten kysymys: Siitepölyallergiset mitä uskaltaa ottaa pahimpaan oireiluun raskaana? Onko esim. jotain turvallista nenäsuihketta tai silmätippoja? Tästä taisi olla täällä juttua jo aiksemmin, mutta mulla se meni vähän ohi...

Kohta täytyy lähteä nauttimaan ilmasta ja viedä lapset puistoon. Eikös ne jo tän viikon aikana luvannu ilmojen vähän viilenevän.

Nauttikaa auringosta ja voikaahan paksusti!!

Mamseli rv17+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaan turvallisesti Nasonex-nenäsuihke.

Rakenneultra on torstaina. Jännittää!

Patovahti 18+1

Vierailija
4/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli otetaan uusiksi.

Monella tuntuu olevan rakenneultra aivan lähellä! Kateeksi vähän käy, itselläni pitää odotta vielä yli 3 viikkoa :( Toisaalta hyvä, että on hieman myöhemmin niin on paremmat mahikset nähdä se sukupuoli :D

Täälläkin ihana, lämmin viikonloppu takana. Mies oli kerranki KOKO sunnuntain kotona ja lauantainaki kotiutui jo alkuillasta. Tehtiin sitten porukalla kaikkea kivaa. Ostimme myös eilen grillin ja sitten herkuteltiinki koko ilta. Ööh, mitähän se neuvolan vaaka mulle sanoo ens maanantaina?? :O

Tänään pitää vielä ulkoilla ahkerasti ja nauttia lämmöstä. Nimittäins ääennustuksen mukaan täällä sataa ke-pe vettä ja lämmintä on 5-10 astetta.....

Mukavaa päivää kaikille masukeille ja äipille!

Mianni 16+2

Vierailija
5/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

allergialääkkeistä.. mä en ole uskaltanut ottaa mitään, vielä yritän ilman kärvistellä, vaikka olo jo kaamea, mutta tiedän kokemuksesta että ei tämä ole vielä edes pahimmasta päästä, joten koitan vielä selviytyä.

paikallishoitolääkkeet kai sallittuja, juuri nuo nenäsumutteet ja silmätipat, tietysti niissäkin rajoituksia, ja jotkut lääkärit kyllä kirjoittavat ihan suunkautta napattavien reseptejä..mutta nuissa on hirmusti vaihteluja. jotkut sanovat että voi huoletta käyttää melkeimpä mitä vaan ja toiset taas että mitään ei suositella käytettäväksi r-aikana.. mene ja tiedä ;) ?!!

mulla yös turvotusta ollut nyt pari päivää ihan kunnolla, luultavasti just nuo lämpimät ilmat tekee sen, toivon vaan etttä samanlaista ei ole kokokesää, siis turvotusta, poikaa odottaessa viimeisillä viikoilla nestettä kertyi jopa kilo päivässä.. ja voitte kuvitella että olo ei ollut mitä hehkein ja mukavin...;)

mamseli: mä kuulun myös noihin vauvamaha-faneihin:) musta on isot masut ja pienetkin aivan ihania ja oma varsinkin , ja on kiva kun ihmiset huomaavat massun, ja ihan ylpeänä sitä haluankin esitellä;) tykkään muutenkin istuvista vaatteista ja nyt on kiva kun jo massu pömpöttää ja sen huomaa selkeästi!

torstaina lääkäri ja ultra ja sitten ensiviikon perjantaina olisi se odotettu rakenne ultra, jee! tuntuu vaan että edelleen siihen niin pitkä aika.

nyt täytyy lähteä vesilasin kautta miehen kainaloon, kun on vielä tänään vapaalla, ihanaa.. ja sitten ohjelmassa asioilla käymistä, ei kyllä innostaisi kun niin ihana ulkoiluilmakin on luvassa..

oikein aurinkoisen ihanaa kevätpäivää pömppömasuille:)

fiikuna ja mytty rv 17+5

Vierailija
6/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin mahtavat kelit ja kyllä niistä on nautittukin =)

Orvokit laitoin eilen partsille, tuli heti paljon kesäisempi fiilis :)

Voi, mäkin haluan korkeasaareen. Oon joskus nuorempana kerran käynyt, nyt on vaan tuota matkaa pikkuisen liikaa...Ehkäpä joskus..

Kohta lähden käymään tuolla paikallisella kirppiksellä ihan yksin. Mies menee muksun kanssa ulos ja iltaan töihin.

Voi, meiltä jäi sitten se rakenneultra kokonaan varaamatta =/ Taitaa olla jo myöhäistä vai? Kun kaveri ainakin sanoi et se pitää varata hyvissä ajoin..Ootteko jyväskyläläiset varannut itselleni aikaa rakenneultraan, ja jos niin minne?

Toisaalta tekis mieli mennä, muttei kuitenkaan kysyttäis sukupuolta niin olisko se sitten ihan turha?

Perjantaina neuvola, mullakin pieni pelko persiissä kun puntarille pitäis astua...Jaiks ;o)

Mukava kuitenkin kuunnella sydänääniä. Pitää ottaa muksu mukaan, saas nähdä miten reagoi niihin.

Mutta nyt imuroimaan.

Voikaa hyvin ja nautitaan näistä mahtavista keleistä niin kauan kun näitä riittää =o)

Camelot 16+4

Vierailija
7/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes hyvä päivän alku, palautin yhden kahden opintoviikon koulutehtävän :) Meillä saa ihan naurettavan helposti opintoviikkoja, tuohonkin upposi kokonaista kaksi päivää... ja muka 120 h pitäisi käyttää. Ehkä 20h maksimissaan meni. Ja opiskelijakaverit tietysti suuttuivat kun yhtenä päivänä päivittelin että meillä saa niin älyttömän helposti näitä ovareita :) Kuulemma muualla saa vielä helpommin...

Kiva kuulla, että muillakin on TURVOTUSTA :) Musta tuntuu että nyt on vähän laskenut jo, mutta inhottavasti kyllä kuumottaa edelleen.

Tuntuuko kenestäkään muusta että RAKENNEULTRA tulee ihan nurkan takaa? Siis ihan justhan oli se np-ultra. Meilläkin on tohon rakenneultraan enää kaksi viikkoa, vaikka oon loppukuun odottajia.

Hiisi vie kun aika menee muutenkin nopeasti, pian alkaa tulla jo raskauden puoliväli vastaan. Mulla on vielä isoa työrupeamaa heinäkuun 10:nteen päivään asti, silloin on viikkoja jo se 25, luulen että sitä ennen ei ehdi paljon edes ajatella! Ja sitten vielä gradu pitää pukata kasaan... kääk, käyköhän niin että huomaan yhtäkkiä olevani lähdössä synnärille ja kaikki on vielä tekemättä :)

Esikoisen synnytys käynnistyi 1v2kk sitten juuri ajallaan - sain päivällä tehtyä viimeiset työhommat ja sanoin miehelle, että tänään sitten pukataan vauvaa ulos, kun on sopiva sauma. Koko päivän sitten siinä järjestelin vauvan tavaroita ja illalla lähdettiin kävelylenkille, ja klo 23 siinä alkoi sitten supistella. Supparit eivät loppuneet ja sairaalaan mentiin klo 13 maissa seuraavana päivänä, tyttö syntyi klo 19:38. Koko synnytys meni henkiseltä kantilta ajatellen nopeasti, vaikka tunteja ehtikin jokunen kulua...

Nyt olen ajatellut, että koko lokakuun eliminoin muilta hommilta ja olen vain esikoisen kanssa. Eli syyskuun loppuun mennessä se gradu on saatava pihalle. Iik!

Nyt pihalle taaperon kanssa vähän lukemaan ennen kuin lähden kevään vikalle luennolle. Hyvää maanantaita kaikille!

Coe rv 16+1

Vierailija
8/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camelot. soita ja varaa se ultra. mullakin se on keskiviikkona rv 19+2 joten onhan sulla viel aikaa?

Mua närästää ja mahassa kiertänyt ilma monta päivää..

Ihana tuo ilma mutta liika lämpö ahdistaa jo voin huonosti :(

Koko ajan pitää kantaa vesipulloa mukana jos alkaa heikottaa.

odotan jo NIIIN KOVASTI tuota ultraa joka nyt sit keskiviikkona on :) ja mieskin pääsee mukaan :)

Huomenna pitäis tulla sen dopplerin ni pääsee kuuntelemaan vaavin sydänääniä saa tytötkin rauhassa kuunnella :)

Mutta nyt pitää alkaa siivoamaan.

T:Hexu ja onni-ilona rv 19+0

Vierailija
9/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä aikaa tuohon rakenneultraan, se on vasta rv 21+5 ! Päivälleen kuukausi siis.

Huono olo alkaa olla ohimennyttä, hyvä niin. Muuten on kyllä jotenkin inhottava olo, niinkuin raskas ;). Mitenköhän sen parhaiten selvittäisin... Sellainen tunkkainen ja ei kevyt ollenkaan.

Helteitä en kyllä toivo tälle kesälle! Kerran kesällä synnyttäneenä voin sanoa, että se kuumuus ison mahan kanssa oli yhtä tuskaa! Hiki valui koko ajan ja nukkuminen oli tosi vaikeaa. Huh.

Lämmintä maanantaita kaikille!

himppu rv 17+2

Vierailija
10/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että miten sitä " kateellisena" lukee toisten menevän rakenneultraan ihan näillä näppäimillä ja itsellä sinne on aikaa tasan KAKSI VIIKKOA:/ Käytännöt tosiaan näyttävät vaihtelevat jonkin verran. Täällä tuo rakenne on nimittäin _aina_ rv 20 ja jos silloin ei sovi niin mulla ois menny yks viikko eteenpäin. Toisaalta kuten Mianni sanoi niin on sitte paremma mahkut nähdä se sukupuoli, kun on myöhemmin ;) Ja ollaanhan me sitte menossa myös sinne 4D-ultraan, varaan ajan ens viikolla ja luulen, että se ois sitte aikasintaan rv 21. Mieskin eilen kyseli, että koskas me sinne Turkuun sitte mennään ultraan?!

Se mua vähän kummastuttaa, kun lääkäriajasta ei ole mitään käryä...Eli siis että koska katsotaan kohdunsuun tilanne??! Se on katottu np-ultrassa yksityisellä silloin 12+1 ja seuraavasta kerrasta tosiaan " have no idea" ! Rakenneultrassa ei ainakaan tehdä sisätutkimusta, sen tiedän elikkä se menee sitten ihan helkutisti eteenpäin.*juoksee hakemaan äitiyskorttia, jonka on jo oppinut kantamaan kassissa mukana* NO JUST, se on siis VASTA rv 28 !!!!

Joo no enhän mä noita sisästutkimuksia mitenkään " rakasta" , mutta ne on mulle jo niin rutiinia, että mielellään sitä tarkistuttais kohdunsuun tilanteen vähän useemminkin kyllä.

Mies on nyt ihanasti kans innoissaan ja kiinnostunut tästä vauvasta ja kaikesta. Totta kai hän on koko aika ollut, mutta liikaa ei voi ollakkaan. Ihan yhtä lailla hän on odottanut tätä raskautta alkavaksi sen 6 pitkää vuotta, mutta on koko aika jaksanut uskoa onnistumiseen myös silloin, kun itse en enää jaksanut ihmeisiin uskoa. Meillä on vikaa löytyi heti alkututkimuksissa miehen spermasta niin onhan tämä hänelle todella ISO juttu, että hänestä kuitenkin on isäksi :) Ja hyvän isän tämä lapsi tulee saamaankin, siitä ei ole kyllä todellakaan epäilystä!

Niin sitten eilen juteltiin noista vaunuista ja kaukaloista saunassa ja kyseli, että koskas mentäis sitten yhdessä niitä katselemaan?! Tulee niin hyvä mieli tollasesta :) Mä sitä kaukaloa mietin edelleen (siis sitä autobabya) niin siinä kun siitä jalustasta lähtee se tuki auton lattiaa vasten niin katselin eilen meitin autoa niin mahtaako siellä olla sen vertaa tilaa....meinaan, että tarviiko etupenkki sitten olla koko aika suhteettoman edessä. [b]Jääsydän[/b] kertoisitkos?? Meinattiin kyllä, että käydään tuossa liikkeessä kysymässä sitä sen verta lainaksi, että sovitetaan autoon ja ellei sitten sovi niin päädytään siihen Britaxin " testivoittajaan" :D TOSIN: Siskollani oli kuopuksella 2 vuotta sitten ihan uusi Britaxin kaukalo ja siinä oli sellanen hassu lukitus siinä " kantokahvassa" , että kerran kävi niin, kun sisko nosti kaukalon eikä ollut muistanut lukita sitä kunnolla niin kaukalo keikkasi eteenpäin ja vauva tipahti asfalttiin??!!! Ihan kauheeta, tosin säikähdyksellä pääsivät! Mutta siis sen kanssa piti olla _tosi_tarkkana, ettei käy hassusti. Joo no Thomas ei ollut vöissä kiinni sillä olivat kaupasta tulossa ja parkkipaikalla sisko nosti vauvan kaukaloon ja meinasi laittaa vyöt kiinni vasta nostettuaan kaukalon autoon...Joo tulipas taas selostus mistä tuskin kukaan tajus yhtikäs mitään :D

Mulla on kohdussa ollut taas kasvukipuja, tuolla sivulla ja ihan edessäkin. Jalat koukussa on kivampi maata, kun tuntuu, että krinnaa nivusista/ihan alamasusta mikäli on jalat suorina:(

Mittasin muuten eilen ekaa kertaa masun ympäryksen ja meinasin lentää persiilleni...:D :D

[b]GALLUP:[/b] Mikä on masun ympärysmittasi isoimmasta kohtaa??Itellä se on ihan navan alapuolella..

Mulla tuo mitta on ihan tavallinen rullamitta eli sillä on hippasen vaikee mitata ihan tarkasti, mutta sanotaan että se on siellä noin 87-90 cm!!!! Hui! En osaa sanoa mikä on ollut ennen raskautta, kun silloinhan sitä on mitannut vain vyötäröä (se on ollut noin 63cm)

Kasvettu kuitenkin ollaan ihan kivasti :) Ja tästä sainkin oivan aasinsillan siihen, että mä olen myösin " masufani" eli tykkään siitä, että masu on esillä! En missään nimessä halua sitä piilotella ja on tosi kivaa, kun huomaa miten ihmiset kiinnittävät masuuni huomiota. Nyt jo ihan ventovieraatkin asiakkaat kysyvät multa asioidessaan, että milloinkas mulla on LA..Yleensä siinä kohtaa menee kieli solmuun ja vastaan, että " Äää...ööö...elo...syys...siis eiku LOKAkuussa..." En tiedä, menen ihan lukkoon hetkeksi :D On niin hassua, kun MINULTA kysytään tuollaisia!

Jaahas, nyt voisi lakata jaarittelemasta taas! Taidan lähteä " täysistunnolle" tuonne wc-nimiseen paikkaan :) Onneks siellä on nyt saanut vierailla ihan kahtena päivänä peräkkäin.

Oikein Aurinkoista viikon alkua jokaiselle....Nauttikaa nyt näistä lämpimistä ilmoista!! Mä meinaan tällä viikolla laitella kukkia, kun nyt on haravavointi niin hyvässä mallissa. Ihanaaa, kukkaloisto on niin kaunista :)

Haliterkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 18+1

11/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko on pilvessä, ja ilma vähän viilempi. Mutta ei haittaa- toivon niin että tulis vesisade että tuo kamala pöly vähän laskeutus.

Mua on jo vko ajan vaivannu päänsärky. Se tulee joka ilta, enkä tiedä syytä mistä se oikein ilmaantuu. Epäilen auringon paistetta- nythän sen sitte näkee ku on vähän harmaampaa että mites pää reagoi.

jenille siitä istuimesta- meillä oli se istuin pelkääjänpaikan takana, ja tosiaan se etupenkki pitää vetää aika eteen. Ite oon sen verta lyhyt ettei mulle oo koitunu mitää harmia siitä, mutta toisaalta- nyt ku vaihdettiin pari vko sitte turvakaukalo turvaistuimeen, niin edelleenkään en saanu siirrettyä penkkiä taaksepäin. Että se taitaa isommissa istuimissa olla kaikissa sama juttu... Toisaalta, tuon gracon jalustan voi mun käsittääkseni laittaa siihen keskipaikallekin taakse, en tiiä miten siinä tapauksessa, tarviiko ollenkaa penkkiä siirtää? Mutta kannattaa tosiaanki käydä liikkeessä sovittaan (kyllä ne antaa, jopa suosittelee) koska vain sovittamalla näkee sen miten se todellisuudessa tulee. Riippuu niin autosta. Mutta se tuolin helppous meni meillä ainaki niin paljon kaiken muun edelle, että ei tuollaseen hirveesti kiinnitetty huomioita, eikä oo kaduttanu kertaakaa :)

Mä ihmettelin tässä yks päivä että kasvaakohan se meijän vauva tuolla jossai mahalaukussa ku tuntuu että maha pullistuu vaan tuosta ylhäältä :) Mutta sitte eilen hoksasin että of course- kohtu kasvaa ja puskee sisuskaluja kasaan alhaalta päin, joten tottakai se maha pullistuu myös ylhäältä :)

Mulla tää väsymys jatkuu, ja toisinaan pahaolo ja etominenki iskee. Mutta nykyään jo melko harvoin. Tää tuntuu luksukselta, ku esikoista odottaessa oksensin vielä yli puolenvälin! :O

Ja meillä ei siis ole rakenneultraa ollenkaan, ja se on ihan epistä! :(

No eipä tässä minullakaa mitää ihmeitä ole, kunhan jorisen omia juttujani :)

Mukavata päivää kaikille tasapuolisesti.

Jääsydän rv 14+6

Vierailija
12/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei lokakuiset, olen seuraillut silloin tällöin juttujanne ja kannan tässä korteni kekoon kun teillä tuntuu olevan leppoisat ja mukavat jutut. Odotan kolmatta lastani syntyväksi lokakuun viimeisellä viikolla (menee marraskuulle kyllä jos vanhat merkit paikkansa pitää mutta ollaan nyt positiivisia).

Äsken etsin viesteistänne merkkejä lapsen liikkeistä, kun alkaa huolestuttaa jo kun ei mitään tunnu, mutta mitä ilmeisimmin olen kärsimätön vain. Muistelen vain tunteneeni aiemmilla kerroilla jotain jo näillä viikoilla. Voi kun saisi sellaisen teletappi-ikkunan tähän vatsan päälle, josta voisi aina katsoa, mitä sisälle kuuluu.

Kaunista maanantaita teille kaikille!

toivottaa marisol, 15+5, jonka pitäisi tehdä tiukasti kirjoitushommia kun isommat ovat hoidossa mutta joka niin helposti lipsahtaa wordista netin puolelle

Vierailija
13/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrasta; meillä on se huomenna, ollaanhan jo viikolla 20 :)

Me varattiin se samalla kun käytiin niskapussiultrassa silloin.. ööh kuukausi sitten, eikä hirveästi ollut silloin valinnanvaraa. Siitä opin että ultra pitää varata meilläpäin viim. kuukausi ennen!

Ehkä suuremmissa kunnissa aikoja on helpompi saada kuin täällä minikunnissa?

Masuista: tykkään katsella muiden masuja, mutta piilotan omani sillä en pidä siitä että tuijotetaan. Lisäksi minun maha ei viimeksi eikä näköjään nytkään ole mikään kaunis.....

Allergiasta: älkää ottako mitään lääkkeitä ilman lääkärin, tai edes neuvolan lupaa!

Kiitos Fiikunalle hääpäiväonnitteluista :)

Marisol, tervetuloa joukkoon!

Je_nille vielä onnittelut, en hoksannutkaan että yrititte 6 pitkää vuotta! Huh! Onnea onnea!

Oliko se Alisa jolle oli sanottu pahasti? Minä olen myös saanut kuulla vaikka mitä, esikoista odottaessa sain kuulla vaikka mitä törkeyksiä. Esim. että ei varmaan ole mieheni lapsi, miksi en tee aborttia kun vahinko kerran kävi jne. Yksikin miehen sukulainen oli ihan asiakseen laskenut kalenterista että milloin meidän lapsi on saatettu alulle, ja tiedusteli minulta että missä olin siinä kuussa ja kenen kanssa?

Isäni tiedusteli minun kuulteni äidiltäni että miksi et ole opettanut tytölle ehkäisyä, ettekö ole puhuneet näistä asioista?

Kyllä tuollaiset uppoaa syvälle sydämeen eikä niitä helposti unohda! Enkä varsinkaan pysty antamaan anteeksi.

Se kuule pahenee vaan loppua kohti, lopussa sinulta viedään tuolikin alta ettet vaan saisi yhtään levätä kesähelteellä :(

Lapsen synnyttyä myös ihan ventovieraat saattaa udella että miten repesit synnytyksessä ja kuinka imetys sujuu, siis ihan vieraat ihmiset! Vaikka kaupassa tai kun olet lenkillä vaunujen kanssa. En halua puhua tällaisista edes tutuille, saati sitten vieraille... Mitä ihmettä muille kuuluu minun toosan repeämiset? Kas kun ei kysytä että kuinka usein käyt kakilla :D

-Lupicaia 19+1

Vierailija
14/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista maanantaita!

Voi, moni on jo käynyt tai ihan lähiaikoina menossa rakenneultraan *kateellinen* ;D Sitä tuntuu, niinkuin te alkukuulaiset olisitte vähintäänkin vuosisadan edellä... :D Itse pähkäilen tässä, että varatako aikaa vai ei. Täällä r-ultraa ei siis tarjota ja yksityiselle oisi mentävä, jos siihen haluaa. -Camelotille siis vastaukseksi, en ole varannut vielä (kun ei varmaksi olla päätetty, onko rahaa ja muutenkin). Tänään juuri selvittelin, että missä täällä sitä tehdään, mutta jäi vielä vähän epäselväksi. Ilmeisesti Mehiläisessä, In-Tiimissä ja Gyne-Praxiksessa ainakin=? Satasen luokkaa se ilmeisesti tulisi maksamaan. Nyt kai se olisi varattava, jos aikoo oikeilla viikoilla päästä, toivottavasti ei sentään ole vielä liian myöhäistä?! Tuossa kuukauden päästä voisi olla hyvä ajankohta. Täytyy nyt vielä pähkäillä miehen kanssa... Olisi se niin kiva käydä pientä vilkaisemassa!

Viikon verran olen kuulostellut, että aivan kuin jotkut hentoiset liikkeet mahassa tuntuisivat ja nyt olen jo vakuuttunut ,että niitä ne ovat! :) Kakkosesta tunsin näillä samoilla viikoilla, joten kieltämättä pientä kärsimättömyyttä kohta oisi voinut tulla, jos mitään ei tuntuisi. Mahakin on kasvanut, ja kukas se miettikään (oliko Jääsydän?) että maha on kasvanut navan yläpuolelta... ? täällä sama juttu! toki mahaa oli entuudestaan, ja nostaahan se kasvava kohtu nuita muitakin sisuskaluja ylemmäs.. ;D

Nostin tuon viimeisimmän listan muuten nyt ylemmäs -yritän päivitellä lähipäivinä uutta. ja olitte toivoneet sitä sukupuoliveikkaus-osiota, joten yritän senkin siihen sisällyttää mukaan. :) Vähitellenhän niitäkin tietoja alkaa tulla.

Itsellä on jotenkin kumman energinen olo, väsymyksestä ei ole tietoakaan muulloin kuin iltaisin, kun vien kuopuksen nukkumaan. Sinne nimittäin nukahdan AINA! ;) Kovasti olen nyt tässä yrittänyt ahkeroida, vielä kun jaksaa eikä maha ole tiellä.. Enkä minäkään muuten mitään hellekesää toivo :/ Hirvittää jo ajatuskin, kun en muutenkaan ole mikään auringonpalvoja..

No mutta nyt lapsille ruokaa. Aurinkoista viikonalkua!

-Jedelede 16+0

Vierailija
15/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinaa malttaa koneella käydä ollenkaan, kun ulkona on niin mukava olla. Nyt oikeasti nauttii siitä, että voi olla kotona ja hoitovapaalla. Meidän pikkutirppana on myös ihan intona ulkona tepastamassa. Ainoa miinuspuoli on, että hän myös imuroi suuhunsa aivan kaiken. En ymmärrä, että millä sen saisi loppumaan. Tukehtuu vielä johonkin kiveen.

Meidän lokalutunen se päätti säikäyttää äitinsä viime perhjantaina. Olin aamulla lääkärissä ja lääkäri ei saanut sydänääniä millään kuulumaan. Vaihdoin asentoa ja tein jos mitäkin, mutta ei kun ei. Menin sitten iltapäivällä uudestaan ja sitten ei tarvinnut kuin laskea doppler mahan päälle, niin ihana nelistys kuului. Kyllä säikäytti. Minulla on istukka edessä, joten se vaimentaa ja hankaloittaa sydönöönien kuuntelua näin alussa. Liikkeitä olen melko varmasti tuntenut, mutta kun ei niistäkään voi ihan 100% varmasti mennä sanomaan, että liikkeitä ovat.

Ilkeistä sutkauksista joku kyseli. Tässä raskaudessa ei kukaa ole kysynyt mitään outoa, mutta ekassa kyllä. Työkaverini kysyi, että oliko vahinkoraskaus vai suunniteltu. Se oli niin tilanteeseen sopimaton kysymys, etten osannut muuta kuin nauraa. Olin silloin 31v ja naimisissa ollut jo useamman vuoden. Eli mielestäni aika ihmeellistä, jos raskaus olisi siinä vaiheessa vahinko. En kyllä ymmärrä niitä ihmisiä, jotka ylipäätään kehtaavat keneltäkään mennä kysymään moista. Ja Lupicaialle, onpa sinulle oltu inhottavia. Ihan älyttömiä kommentteja. Olen onneksi säästynyt tyystin moisilta. Ei edes tutut ole kysyneety mitään noin henkilökohtaista, saati sitten tuntemattomat.

Ummetusta JeNi manaili, sama ongelma täälläkin. Kovasti yritän juoda vettä ja taas vettä, jotta vatsa toimisi. Pelkään pahoin, että olen saanut peräpukaman, voi yäks ja auts. En ole vielä ehtinyt hakea tietoa, miten sitä pitäisi hoitaa.

Tarvikkeista, en ole vielä mitään ostanut ja en varmasti ostakaan ennen syksyä. Eipä toisaalta paljoa mitään tarvitakaan. Esikoiselta on kaikki hyvässä tallessa. Vähän olen miettinyt, että en taida sittenkään ottaa äitiyspakkausta. Kun todellakin vaatteita on ihan tarpeeksi, makuupussi on hyväkuntoinen ja toppapukua en käyttänyt kertaakaan, joten sekin on ihan uusi. Ostan sitten sillä rahasummalla ehkä muutaman hieman pienemmän vaatteen kuin 60sm ja oman kotiintuloasun. Oikeastaan ainoa isompi hankinta, mitä pitää tehdä on kaksostenrattaat. Niistä kaipaisinkin vinkkejä, kun lokakuisissa tuntuu olevan montakin kakkosen tai useamman odottajaa, joiden lapsille tulee pieni ikäero. Oletteko jo päätyneet joihinkin rattaisiin ja minkä ominaisuuksien tähden?

Nyt pihalle, aurinkoa kaikille!

K& pikkupippuri rv 17+1

Vierailija
16/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa Camelot ihmeessä aika rakenneultraan, vielähän hyvin ehdit kun nyt rv 16+, aikaa vielä 4-5 viikkoa ainakin käydä. Eihän rakenneultran tarkoitus olekaan sukupuolen selvittäminen, vaan vauvan rakenteiden tutkiminen eli onko kaikki ok, että voitaisiin mahdollisesti saada selville jotain, mikä hyödyttäisi syntyvää lasta esim. hoidollisesti (siis jos jotain vikaa löytyisi). Eihän ultrat toki pakollisia ole, mutta itseä ainakin kiinnostaa kovasti nähdä vauveli.

Viikonloppu meni siivotessa (suursiivous :) vähänkö olen ylpeä itsestäni), kyläillessä ja kivasta ilmasta nauttiessa :)

Varmaan jotain allergiaa tämä raskaus puhkaissut päälle, kun silmät vuotaa ja kutisee ja nenä on ihan tukossa. Ei vaikuta normaalilta nuhaltakaan. Ennen on joskus ollut heinäkuussa heinäallergiaa, mutta ei sen nyt vielä pitäisi olla.

Kati 18+0

Vierailija
17/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meni useampi päivä, etten ehtinyt konetta edes avata, kun oli töitä, tänään on vapaata, mukavaa! Viikonloppu meni siis sisätiloissa ja tänään onkin nautiskeltu ulkona ihanasta säästä. Näyttääkin jo niin kesäiseltä, kun puihin on tullut lehdet!

Huomenna ois neuvola, kiva päästä kuuntelemaan sydänääniä. En ole minäkään varannut sitä rakenneultraa, kun Camelot sitä kyselit ja taitaa olla jo vähän myöhäistä munkin kohdalla...

Je_ni kyseli masun ympärystä ja kun sattui olemaan tuo mittanauha taskussa (mitattiin lapsen jalkaa kenkää varten, en kanna mittanauhaa aina mukanani...:):)) niin mittasimpa omanikin ja siellä samoissa n. 90 cm lukemissa pyöritään! Vauva potkii ja liikkuu säännöllisesti ja välillä sen tunteekin tosi selvästi tosta mahan läpi. Täällä on myös yksi joka ei toivo hellekesää.... Oli poikaa odottaessa niin kauheasti turvotusta, että menee järki jos sellaista olotilaa pitää kestää koko kesä!

Meillä on isäntä yllättänyt ihan positiivisella tavalla tässä mun töihin lähdön yhteydessä; ensimmäisen työvuoron jälkeen mietin, että minkähänlainen sotku kotona odottaa, mutta yllätyimpä kovasti, kun kotiin tulin, kun paikat oli niin siisteinä! Eilen se oli illalla ihan oma-aloitteisesti imuroinut, mitä ei yleensä tapahdu ikinä! Ja lauantaina se oli tiskannutkin sellaiset astiat, mitä ei voi koneeseen laittaa. Jos mä oon kotona se ei laita koneeseen mitään astioita, ei pyyhi pöytiä, ei saa lasten vaatteita koneeseen jne. Mutta nyt järjestyy kaikki, olempa kyllä yllättynyt! Mutta hyvä näin....

Nyt kahvinkeittoon ja ulos nautiskelemaan!

Nöpö & paavokerttuli 18+0

Vierailija
18/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuntui ensimmäiset IHAN SELVÄT napakat potkut masusta!! Ihanaa!! On sitä odotettukin, iltaisin makailen sohvalla ja kuulostelen josko siellä joku olisi hereillä. Viikon verran on muljahduksia tuntunut, mutta nyt siis oikein selvät liikkeet. Mieskin onnistui tuntemaan ne. Esikoisen liikkeet tunsin myöhään, muistaakseni 20 viikolla, mut silloin oli istukka etuseinässä, nyt takana. Liikkeiden tunteminen on niin kivaa, konkreettinen todiste siitä että siellä se uusi perheenjäsen myllää ja voi hyvin!:) Tosin viimeksi loppuraskaudessa potkut tuli niin makeasti kylkiluiden alle että vähän vähempikin olis riittänyt..;)!

Rakenneultrasta: meillä se on kahden viikon päästä ja mielestäni kyllä tosi tärkeä just siks että saatais selville jos on jotain ongelmaa tiedossa, esim. sydänvikaa tai muuta, jonka hoitoon pitäis varautua synnytyksen yhteydessä. Ja täytyy tunnustaa, että tällä kertaa myös sukupuoli kiinnostaa hurjasti! Esikoisen kanssa haluttiin molemmat säilyttää jännitys loppuun asti, mut nyt kiinnostais 3/4Dultra.. Pääkaupunkiseutulaiset, osaatteko suositella, Felicitas vai Femeda?

Tuplaratas-keskustelua seuraan mielenkiinnolla, meilläkin on ne hankinnassa, kun vaan tietäis mitkä! Onko kokemuksia kolmepyöräisistä/kääntyvistä etupyöristä, onko raskaat talvella?(Sillä ikävä kyllä, se aika tulee taas puolen vuoden päästä...nyyh) Vähän hirvittää kun tuplat on niin leveät ja kömpelön oloiset nelipyöräisinä, mutta onko ne kääntyvät pyörätkään sit hyvät... Ikuinen jahkailija kun olen, niin mietityttää... Kokemuksia??

Kevätpäivän jatkoja toivottaa

Sebastian ja Papu rv17+1 (Aika menee kyllä todella nopeasti, hui!!)

Vierailija
19/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyykö muilla liikkeet läpi?

Huomasin tuossa äsken ku makasin sohvalla et ku vauva muksii ni koko masu heiluu ja näkyi hyvin läpi :)

Nyt alkaa tämä ihana vaihe :) kohta sitä sit jo kirotaan kun on kylkiluut hellänä vauvan potkujen takia :) mutta vielä iloitsen.

T:hexu ja onni-ilona rv 19+0

Vierailija
20/23 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin sitten kävellen kaupungilla mutka. Meni semmonen 3,5t siinä reissussa (pojalla oli hammaslääkäri) ja tytöt kiukkusi vuoronperään rattaissa. No, nyt kuitenki kotona, kuopus päiväunilla ja kaks muuta meni pihalle leikkimään.

TUPLARATTAISTA: Me ostettiin tässä joku aika sitten Brio twinette-rattaat (käytettynä) ja oon kyllä tykänny niistä nyt, kun tosiaan niissä kuljetan tyttöjä (1v 3kk ja 2v9kk ovat nyt). Ovat kevyet työntää ja tytöillä kivasti molemmilla tilaa. Mutta sitä en vielä tiedä, miten toimivat vauvan kanssa. Täytynee luultavasti ostaa jonkunlainen kantokoppa niihin, tai ajattelin kyllä eka kokeilla meniskö ihan pakkauksen pussissa vauva niissä. Sen näkee syksyllä.

RAKENNEULTRASTA: Täällä meillä se tehdään rv 17-20. Kokemuksesta tiedän, että parasta aikaa on vasta tuo raskauden puoliväli. Nimittäin kun odotin poikaa, minut ultrattiin vkolla 17 ja silloin lääkäri sanoi, että parin viikon päästä ois ollu paremmin kaikki nähtävillä. Samoin viimeksi, kävin eka 18+ vkolla ja sydämen kunto jäi epäselväksi. Lääkäri kerkesi jo epäillä sydänvikaa, kun ei saanut jotain osaa näkyviin ollenkaan, mutta kontrollissa 4 vkoa myöhemmin kaikki oli kunnossa. Oli vaan inhottavaa odottaa tuo 4 vkoa, kun mielessä pyöri se sydän vika. Siksi siis olen nyt tyytyväinen, kun ultra on vasta 19+5 vkolla, vaikkakin mieli on malttamaton.

KAUKALOSTA: Olipas hurja tilanne Jenin siskolla! Meillä ei oo kyllä kertaakaan sattunu tuon Britaxin kaukalon kanssa moista. Minusta se kahva kuitenki lukkiutuu aika herkästi. Muutenkin oon tykänny _paljon_ siitä kaukalosta. Siinä vauva on hyvässä asennossa ihan vastasyntyneestä isommaksi, kun alussa siinä on se ylimääräinen tyyny alla, jolloin se tukee selkää ja tulee makuuasento. Myös se turvavyön korkeuden säätö on siinä tosi hyvä, siis sellanen ns portaaton.

Hurjista tilanteista puheenollen; Meillä kävi aivan kauhea tilanne rattaiden kanssa! Siis niissähän sanotaan, ettei saa kuljettaa portaissa, mutta me ei sitä niin vakavasti otettu. Asuttiin toisessa kerroksessa luhtitalossa ja _yleensä_ kyllä kannettiin rattaat tyhjinä portaissa ylös-alas. Pari kertaa kuitenki vedin rattaat tyttö kyytissä ylös. No, oisko ollu kolmas kerta, kun lähdin vetämään rattaita silleen porras kerrallaan ylös, kun sattui ihan hirveä tapaus. Tyttö oli siis n. 9kk ikäinen ja ne kuomurattaat pari viikkoa aiemmin ostettu. Toiseksi ylimmällä portaalla rattaista katkesi työntöaisa (siis se työntäaisa jäi mulle käteen) ja tyttö meni rattaiden kans portaat alas, oisko 2 kertaa menny ympäri. Säikähdin NIIN hirveesti, ettei sitä voi sanoin kuvata! Suojelusenkelit oli kuitenki matkassa, kun tytölle ei käyny mitenkään. Onneksi oli valjaat ja paksu talvivaatetus päällä. Ne rattaat meni AIVAN paskaksi, oisko viiteen osaan levinneet. Aluksi olin vaan niin onnellinen, ettei käyny tytölle mitenkään, etten ees tajunnu surra niitä rattaita. Parin päivän päästä kuitenki alko v***amaan, kun tosiaan olivan niin tuliterät. Soitin maahantuojalle (olin varma, ettei ne mitään ala korvaamaan, koska käyttöohjeessa selvästi kielletään portaissa kuljettaminen, mutta halusin vaatia, että siihen tulis selvä varoitus, että se portaissa kuljettaminen voi olla hengenvaarallista lapselle!!) ja kaikeksi yllätykseksi, kun asian kerroin ja selitin, niin saimme kuin saimmekin takuuseen uudet rattaat!! Ja ne on meillä nyt olleet 2v ja ei muuten oo portaissa kuletettu!!!!

Huh, tulipas tässä taas tekstiä. Vielä sen verran, että minäkään en toivo hellekesää, semmoinen sopivan lämmin riittäis :) Yhden heinäkuun lopulla syntyneen lapsen äitinä tiedän, mitä helvettiä se paahtava kuumuus ison mahan kanssa voi olla!

Mianni 16+2 (vieläkin :)