Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammenterhot uuteen viikkoon

08.05.2006 |

Aurinkoista huomenta kaikille!!

Plussaneiden määrä vaan lisii!!! IHANAA!!!!!

Omat tuntemukset on edellinen erittäin vaihtelevat, toinen minuutti on varma että nyt menee kesken ja toisaalta mallailee jo peilin edessä kuinka se maha tulee kasvamaan... =) Hassuksi tämä raskaus tekee.

Välillä vihloo ja pistelee mahaa ja aamulla kun nousin kyykystä niin " sattu" , ja tällöin taas paniikki nousi. Noh keskiviikkona pääsee ultraan ja ompahan sit yksi huoli vähemmän tai enemmän, riippuen mistä masuasukki löytyy.

Nyt aamupuuron syöntiin...

-E-

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi tammikuinen ilmoittautuu...ensimmäistä odotellaan, viikkoja arvion mukaan ehkä 5+3. Raskaus on erittäin toivottu, silti tää plussa tuli kyllä hiukan puun takaa...olin jo saanut omalta gyneltä lähetteen jatkotutkimuksiin endon ja pitkittyneitten kiertojen takia. Nyt sitten ekasta terokierrosta plussa *ei voi ihan vielä uskoa* :)

Ja viikon päästä olis aika naistentautien polille...en kuitenkaan ole sitä perunut, voisivat ultrata, josko siellä jo jotain näkyis. Sen jälkeen vasta ajattelin neuvolaan soitella.

Oireena on ollu jo parisen viikkoa kipeet ja kovat rinnat, iltaisin närästää eikä aamukahvikaan enää maistu niin hyvältä...oon kyllä aiemmin ollu varsinainen kahvisieppo, täytyy varmaan rajoittaa:)

Aurinkoistä päivää kaikille, on tää kevät mukavaa aikaa!

Vierailija
22/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuinka joukkomme on kasvanut suuresti!!!! Paljon tarrasukkia ja kestävää vauvaliimaa kaikille!!!

Mie luulen että minä saan hermoromahduksen kohta! Huomenna pääsis sinne ultraan ja nyt alkaa jo olla paniikkikohtaus kovin lähellä. Mun pitäis samalla käydä asioilla kaupungissa ja nyt pähkäilen et käynkö ennen vai jälkeen ultran... Jos käyn ennen pitää mennä tosi ajoissa, jotta ehtii ja vaarana on et olen nopee ja joudun odottelemaan tosissani (tylsää siis) tai sit shoppailen niin himona, et myöhästyn ajasta =) Tai sit menen vasta ultran jälkeen, mut sit jos sieltä ei löydykkään elämää, niin sit en saa asioita hoidettua...

Vaikea valinta ;-)

Ompa hyvä, et näitä voi täällä pohtia, kaverit pitäisi varmaan idioottina (ei sillä ettekö tekin saata tehdä niin, mutta teitä ei tarvitse nähdä joka päivä ja jos rupeette kettuilee, niin voin sulkea vain viestin) =)

Nyt pitäisi vielä antautua tuohon remonttiin, niin saatais sekin loppumaan joskus, mutta jotenkin ei oikein nappade... Tuntuu etten saa mitään aikaiseksi milloinkaan ja tuo ihana ilma tuolla ulkona ei kyllä auta asiaa ollenkaan!

Joka tapauksessa nyt meidän täytyy vihdoin rueta syömään aamupuuroa, joka on varmasti jo jäähtynyt (ollu varmaan puol tuntia pöydällä) ja sit ulos!

-E- 5+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisitteko lyhyen esittelyn itsestänne tuonne tammikuisten esittelyt -pinoon, niin saadaan teidätkin mukaan listalle. :)

Ihana päivä taas tulossa, mutta miulla iltavuoro edessä. Onneksi vaan seitsemään. Vähän on etova olo, mutta johtuu varmaan siitä, etten vielä ole syönyt mitään. Parasta varmaan mennä syömään jotain ja pitääkin muistaa ottaa kunnon eväät töihin, ettei huimaus yllätä siellä.

T: Monttu

Vierailija
24/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa minäkin, ihanaa kun on jo näin monta tammikuista listalla! Itsellä on todella epätodellinen olo, tuntuu että kaikki on käynyt (taas) ihan liian helposti. No, onneksi on nämä kaksi täystyöllistäjää (2v4kk ja 10kk) täällä seurana, ei ehdi niin mahdottomasti miettiä asiaa. Päätin eilen illalla, että tytön yötissittelyt saa nyt riittää ja aloitin vieroituksen. Hyvin meni ainakin eka yö, sain silittelyllä ja tutilla rauhoittumaan. Pari tuntia siinä tosin hyppelin, joten nyt on aika vetämätön olo. Ekassa raskaudessa mullakin oli jonkun tuolla aiemmin kuvailema sänkyynkaatumiskuolemakoittaaväsymys, joka ei onneksi toisella kertaa toistunut yhtä pahana. Nyt huimaa, etoo ja ärsyttää. Miksi nainen muuttuu turvonneeksi kiukkupussiksi eikä säteileväksi kodinhengettäreksi raskaana ollessaan..?

Nyt ruuanlaittohommiin! Ainiin, neuvola-aika viikolle 8, pari viikkoa siis ootellaan täälläkin. Ultraan pääsee vissiin viikolla 10.

agria, 5+6

Vierailija
25/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eritoten Hiljamaari Ensikoiden palstalta! Olin varmaan juuri kerinnyt siirtyä tänne odottajiin, kun rupesit kirjoittelemaan sinne.. Mutta täällä myös helsinkiläinen odottaja, ainakin vielä toistaiseksi. Muutamme elokuun lopussa Keravalle, loppuraskaus täytyy varmaan hoidattaa paikallisessa neuvolassa.. Synnyttämään aion silti Kättärille.

Itse soitin omalle terveysasemalle (Töölön) heti plussattuani, ja sain neuvola-ajan ensi viikon maanantaille, jolloin raskausviikkoja 7+2. Aika aikaista, mutta ilmeisesti terkkari olisi ollut kiireinen koko sen 8+ viikon, joten ennemmin vähän aikaisin kuin vähän myöhään.

Täälläkään ei kauheasti oireita, mitä nyt on kuuma koko ajan. Ja aineenvaihdunta toimii erittäin tehokkaasti! ;)

Ehkä ne rinnat on jo vähän paisuneet, tosin osa menee varmaan yleisen turvotuksen piikkiin. Yhtään ei kyllä okseta, ja hyvä niin!

G: kuka (muu kuin minä) ei aio mennä yksityiselle alkuraskauden ultraan? Ja miksi ei? Itse en halua maksaa siitä niin paljon, ja toisekseen kun neuvola on niin aikaisin, niin jospa vaikka jotenkin ihmeellisesti kuultaisiin jo sydänäänet siellä.. (Vaikka se on kyllä tosi epätodennäköistä..) Ja ennen 7+0 ei kuulemma kannata mennä, koska saattaa olla, ettei lääkäri vielä kunnolla näe mitään, ja sitten joutuu piinailemaan viikon tai pari ennen uutta ultraa..

Kandi 6+3

Vierailija
26/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille!

Laskeskelin lasketuksi ajaksi 2.1. elikkä esikoispojan kanssa tulisi kuukautta vaille 2v. ikäeroa. Perjantaina tein testin, enkä kyllä yhtään yllättynyt tuloksesta :) Se kyllä oli ihmeellistä, että 2 viikkoa riitti tämän vauvan alkuun saattamiseen, kun ekalla kerralla meni melkein vuosi...:) Onkohan sitä toisen jälkeen jotenkin vastaanottavaisessa tilassa ;o)

Mulla lievää etomisen tunnetta, muuten ei ihmeempiä raskausoireita. Ehkä jotenkin täysi olo! Saas nähdä pullahtaako tämä kakkosvatsa aiemmin esille. Espooseen ollaan muuttamassa piakkoin ja samoin kesäyliopistoon olen kesällä menossa opiskelemaan, niinkuin joku muukin täällä. Täytyy käydä vielä kun pystyy :)

Tiina (l.a. 2.1.)

Vierailija
27/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tervetulotoivotuksista kaikille!! Ja tervetuloa minun jälkeen liittyneille myöskin omasta puolestani! :) Tammikuisten palstalla tulee nopeasti " konkariksi" kun kuuta on vielä niin pitkälti jäljellä että mukaan mahtuu vielä mooooooni lähiaikoina plussaileva.

Soitin tänään neuvolaan ja sain ensimmäisen ajan vasta rv9+0:lle. Eka lääkäri on sitten seuraavalla viikolla eli rv10+2. Aika pitkä aika odoteltavana, mutta toivottavasti saan teiltä jotka aiemmin käyvät kokemuksia ja neuvoja jo sovellettavaksi.

KANDI: Enskoistahan minä! :) Huomasin että olit tosiaan plussannut sieltä. Ajattelin itsekin tässä vielä kirjoitella plussanneiden enskojen pinoonkin kunhan tässä ehdin. Tykkäsin niin kovasti siitä pinosta jo kuume-puolella. Ties muuten vaikka meillä olisi sama terveydenhoitaja, sama terveyskeskus ainakin kyseessä :)

No, siinä kaikki tältä erää. Hauskaa päivän jatkoa!!

/hilja

Vierailija
28/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittautuisin tänne tammikuisiin puolenvuoden yrittämisen jälkeen. Vihdoinkin testi näytti plussaa ja nyt vain toivotaan että kaikki menisi hyvin.

Olen huomannut oireita jo jonkin verran; rinnat on turvonneet ja todella kipeät, finnejä ilmaantunu kasvoille aikas lailla (minulla yleensä yksi näppy/vuosi), vessassa saa ravata välillä kokoajan ja välillä tuntuu mahassa jännää painontunnetta tms.

Onnea kaikille plussanneille!!:)

Eli mulla raskausviikkoja nyt kasassa vasta 4+6 ja mietinkin että missä vaiheessa mun kannattaisi soitella neuvolaan ja varailla aikaa?

Voisiko joku myös kertoa tosta aikaisesta ultrasta johon teistä moni tuntuu menevän, sillä mä en ole aivan täysin perillä vielä näistä kaikista jutuista.. Ne jotka meinaa käydä yksityisellä niin milloin voi mennä, paljonko maksaa yms. ? Kiitti jo etukäteen:)

Paljon tarrasukkia meille kaikille ja toivotaan että voidaan jakaa kokemuksia täällä loppuun asti:)

Aurinkoisin terkuin: Haavemami

Vierailija
29/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mulla on laskettuaika netin laskureiden mukaan 10.01.2007.

Vierailija
30/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla jo lisäilin itseni tuonne listaan, mutta en ehtinyt kirjoitella mitään. Elikkä neljättä pukkaa tammikuulla ja la 4.1. joka varmaan muuttuu ultrassa. Oireita ei ole ollenkaan, tiesin taas (kuten aina ennenkin) olevani raskaana jo sillä hetkellä kun tärppäsi... ihmeellinen tämä naisen vaisto (onko muilla?). Eka nla on kuun lopulla ja ultraan kesäkuun lopulla. Yhtä ihmeellinen fiilis tämä on joka kerta, ei voi muuta sanoa. Onnea kaikille odottajille ja toivottavasti pysytään porukassa loppuun asti... tai alkuun, miten sen nyt ottaa =)

Vierailija
31/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pitäny itseäni vähintäänkin pöhkönä tän epäuskoisuuteni kanssa, mutta onneksi täällä tuntuu olevan muitakin Saaroja... Ja myös muita turvonneita! En voi uskoa, miten paisun päivänmittaan parilla vaatekoolla! Takana on kaksi myöhäistä keskenmenoa ja yksi tyttölapsi 03-mallia eli ei kai se ihme ole, jos jo nyt 5+5-viikoilla rupeaa pömppömaha pullottelemaan. Taitaa olla epätoivoista yrittää jemmailla tilaani heinäkuun puoleenväliin, jolloin on kaverin häät :-/

Mulla ainakin on aikomuksena mennä yksityiselle puolelle alkuraskauden ultraan joskus viikoilla 10-12, sillä täällä meilläpäin eka ja ainoa ultra kaupungin puolesta on vasta viikolla 18. Niskapoimu-ultra on siis teetettävä omalla kustannuksella. Oon kyllä jo miettiny, että pitäiskö se masuasukin tila kuitenkin käydä tarkistamassa jo ens viikolla ekan kerran... Mulla kun on epämuodostunut kohtu eli sydämenmuotoinen, niin vähän mietityttää tämä tila.

Onnea, tarraa, liimaa ja väkäsiä kaikille!

Vierailija
32/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Mitäs sanositte jos huomenna alotettas uus pino kun tää on jo aika paisunu ja hankala luettava?!Kuka nyt ekana ehtii pinoutumaan sitten huomenna niin vois alotella:)

Haavemami: Meillä on sama LA eli samoissa mennään, mullakin nyt 4+6 ja mä soitin jo eilen neuvolaan ja sain ajan 2.6. Silloin ois 8+2 ja se oli mun omista kiireistä johtuen että sinne asti menee.Mieluusti olisivat jo edellisellä viikolla nähneet mua:)Joten soittele vaan rohkeesti sinne neuvolaan!

G: Mä en mee yksityiselle alkuraskauden ultraan vaikka sitä viime viikolla niin peräänkuulutin. Johtuu paljolti kiireistä, ei niinkään rahasta. Sillon kun mulla ois aikaa niin saankin jo sen ultran kaupungin puolesta. Uskomatonta että kaveri sanoi että täällä Jyväskylässä saa vain yhden ultran. Miten voi olla?!Ja se tehdään suht alussa, joten jos sukupuolta tai muuta haluaa selvittää niin se on reissu yksityiselle.Eli siis sinne kyllä suuntaan puolen välin kieppeillä eli alkusyksystä.

GALLUP 2:Saankos tiedustella hieman arkaluontoista asiaa eli teidän muiden seksielämää...Puuhaatteko ihan normaalisti näin alkuraskaudessa ja jatkossakin?Mua ei vois kyllä nyt vähempää kiinnostaa koko seksi ja mies tietty pahoillaan ja niin mäkin kun koko ajan pitää olla kieltäytymässä. Tuntuu siltäkin että jos jotain vuotoa alkais tulla seksin jälkeen ja pahimmassa tapauksessa keskenmeno niin vaikka tajuan ettei se siitä seksistä johdu niin tuntuu etten siitä varmaan yli pääsis ikinä. *huokaus* Ei kai tässä auta muu kun koittaa vähän lämmitä ajatukselle. Mies onki nyt viikon työmatkalla että eiköhän tää tästä.

Nyt tekemään salaattia ja lukemaan tenttiin (tai sit kattomaan telkkaria, niin siin kuitenkin käy:) )

Vierailija
33/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän imetyttää, kun oikeeta munasarjaa (tai siellä suunnalla) on nykinyt koko iltapäivän. Tuntuu ihan elohiireltä tai vastaavalta. Heti tieten tuli huoli, että toivottavasti siellä torvessa ei kasva mitään. Tuntuukohan se miltä? Onko kellään kokemusta tuommoisesta nykimisestä näin alussa? Vai oiskohan jo kohdun kasvun aiheuttamaa nykinää?

Myö ei näillä näkymin olla menossa yksityiselle ultraan, sen verran kallista kyllä on. Meillä tarjotaan yksi ultra kaupungin puolesta, joko niskapoimu- tai rakenneultra. Luultavasti mennään niskapoimuun, siinä käytiin viimeksikin.

Nii, tuo miun LA:kin ihmetyttää, kun eri laskurit antaa eri päivän, vaikka samoilla tiedoilla mennään. Joo, no eiköhän se sit siellä ultrassa viimeistään selviä.

Hurraa, kohta pääsee töistä kotiin nukuttamaan tyttöä ja huomenna pitäis jaksaa nousta seitsemäksi töihin takas. Nyt jo ootan äitiyslomaa! :)

Mukavaa iltaa!

T: Monttu

Vierailija
34/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavemami: Meillä on sama LA eli samoissa mennään, mullakin nyt 4+6 ja mä soitin jo eilen neuvolaan ja sain ajan 2.6. Silloin ois 8+2 ja se oli mun omista kiireistä johtuen että sinne asti menee.Mieluusti olisivat jo edellisellä viikolla nähneet mua:)Joten soittele vaan rohkeesti sinne neuvolaan!

Mä taidan kanssa tällä tai viimeistään ensi viikolla soitella sinne neuvolaan ja varailla aikaa. Pääsee sitten sitä odottelemaan:)

Mulla on kanssa ollu outoja vihlaisuja alavatsassa, pelottaa että onko se ihan tavallista, mites teillä muilla?

Saa nyt nähdä miten tästä kesästä selviää ku mulla on ihan hirveät allergiat ja nyt en saa lääkkeitä syödä....duunissa olen päiväkodissa joten joudun olemaan päivittäin ulkona kuitenkin muutaman tunnin...pitää varmaan mennä sit lääkäriin jos tää olo ei yhtään helpota. Lauantaina kävin lekurissa ja sain vaan silmätippoja ja nenäsuihkeita.. Onko muilla ollu vaikeaa allergian kanssa?

Jänskättää vähän toi suomen matsi...;)

Vierailija
35/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saan ton lainauksen niin että se myös näyttää lainaukselta eikä mun omalta kirjoitukselta....oon uusi näissäkin hommissa..kiitti:)

Vierailija
36/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas! =) Nautin nyt siis tästä ajasta minkä täällä voin viettää.... (huomatkaa edelleen pessimistisyyteni, jos se huomenna helpottais)

G: menen yksityiseen, edellinen siis kohdunulkoinen ja en saa rauhaa ennen kuin tiedän et oikeassa paikassa on( siis toivottavasti on). Ei se 50 ole niin kallista mielenrauhasta. Muuten en varmaan menisi. Täällä saa kaupungin puolesta kaksi ultraa ja minun sairauden vuoksi ja melko varmaan sokereiden vuoksi, ravaan kuukausittain taas ultrassa. =) En valittaisi

G: ei voisi vähempää seksi kiinnostaa. Mies parka. Tosin sillä on nyt niin pahat työkiireet, että ei hänkään ehtisi moista juuri edes miettiä. Ekaa odottaessa olin oikea pupu-jussi. Mutta nyt voi olla että tämä 2 vuotta raskaaksi yrittämistä vaatii veronsa, joten pieni tauko on varmaan paikallaan.

Minä olen olevinaan koko päivän tehnyt hommia, mutta mitään en ole saanut loppuun. Ahdistaa moinen. Nyt täytyy kuitenkin viedä tyttö suihkuun (möyrinyt koko päivän kukkapenkissä ja on myös sen näköinen) ja iltapuurolle ja sitten molemmat sängyn pohjalle.

-E-

Vierailija
37/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi ei seksi jaksais kiinnostaa vielä tässä vaiheessa, kun väsyttää niin rutkasti, mutta kivaahan se on, ku antaa vaan miehen viedä... Paikat on kyllä entistä herkemmässä kunnossa ja mielikin jotenkin rennompi, ku ei tarvi ehkäisyn kans soosata, joten nautintokin jotenkin intensiivisempi. Aluks pelkäsin keskenmenoa minäkin, mut nyt on jo rauhallisempi olo sen suhteen, kun ei mitään komplikaatioita oo tullu. Niinhän ne neuvolassakin sanoo, ettei seksi ainakaan negatiivisesti raskauteen vaikuta, jollei mitään ongelmia ole ollut.

Vierailija
38/39 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman epävarmana uskaltauduin pinoutumaan tänne odotuspuolelle. Taustalla minulla(kin) on pari varhaista keskenmenoa. Joten vähän vielä jännittää/pelottaa pysyykö asukki matkassa. Kuumeilin vilttiketjussa *heiluttaa beijaflorille ja selmiinalle*, eli takana on myös 2,5 vuotta yritystä.

Oireena on raskaudesta ollut turvotusta ja pientä huppausta. Eniten oloa rasittaa kauhea allergia, kun antihistamiinit ovat pannassa.

Joku kirjoitti (anteeksi en muista nikkiä), että oli käynyt naisten klinikalla ultrauksessa kystien takia. Miten saitkaan lähetteen ? Minulla viime viikolla tehdyssä ultrassa näkyi puhjennut kystä ja nestettä kohdussa. Vähän tilanne minua huolestuttaa, kun vuoto on jatkuvasti sellaista kellertävää.

Toivon kaikille onnellista ja ongelmatonta odotusta ,ja että voitaisiin näin isona porukkana siirtyä vuoden vaihteen jälkeen vauva puolelle.

t:bien

Vierailija
39/39 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelinkin jo minne jäit, kun viimeksi kirjoittelit niin epävarmoissa tunnelmissa. Hienoa, että olo nyt parempi. Voin kyllä kuvitella miten epävarmalta ja ehkä pelottavaltakin susta tuntuu. Vitsin kysta! Kun tässä on varmaan jokaisella vielä muutenkin aika epävarmat tunnelmat... Mutta toivotaan, eetä nämä viikot tästä vierii,ja siinä samalla koitetaan nauttia kesästä. Alkuraskaus ja kesä ei välttämättä ole kivoin yhdistelmä, pienellä kauhulla jo ajattelee kesähelteitä ja ellotusta. Mutta kaiken sen kestää, ja jollain omituisella tavalla itse kaikista oireista jopa nautin. Ainakin ekalla kerralla näin oli, tosin suurempaa pahoinvointia ei ollut, kuvotusta vain...

En oikein ole osannut vielä kirjoitella tänne odotuspuolelle. Mutta eiköhän se tästä lähde sujumaan...

G: Siitä ultrasta yksityisellä. Toisaalta tekis mieli mennä, kun ei malttais odottaa sinne 12viikolle. Toisaalta taas, jos siellä on kaikki hyvin voi silti 12viikolla olla jo huonosti. Kyllä mä siitä sen olisin valmis maksamaan, mut jotenkin nyt tuntuu, että kyllä tän sinne 12viikolle jaksaa. Ja toivottavasti päästään kaikki sinne asti!

G: Seksi, ei kiinnosta minuakaan. Kyllä sitä joku pieni pelko on, että voiko sitä nyt kuitenkaan. En tiä johtuuko siitä vai eikö muutenkaan haluta. Mut viihdytetään miestä sinä aikana muilla keinoin. Kyllä se seksi itseäkin alkaa pian taas kiinnostamaan.

Oli puhetta uuden pinon aloittamisesta, mut jatkoin nyt kuitenkin tähän... Mukavaa keskiviikkoa!!!

Selmiina, menkoista olis 5+3, mutta neuvolassa ne laskee kuitenkin sen 28pv:n mukaan, eli nyt 5+0 (kai).