Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammenterhot uuteen viikkoon

08.05.2006 |

Aurinkoista huomenta kaikille!!

Plussaneiden määrä vaan lisii!!! IHANAA!!!!!

Omat tuntemukset on edellinen erittäin vaihtelevat, toinen minuutti on varma että nyt menee kesken ja toisaalta mallailee jo peilin edessä kuinka se maha tulee kasvamaan... =) Hassuksi tämä raskaus tekee.

Välillä vihloo ja pistelee mahaa ja aamulla kun nousin kyykystä niin " sattu" , ja tällöin taas paniikki nousi. Noh keskiviikkona pääsee ultraan ja ompahan sit yksi huoli vähemmän tai enemmän, riippuen mistä masuasukki löytyy.

Nyt aamupuuron syöntiin...

-E-

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tänä aamuna ja vähän oli jomotusta mahassa. Pelottaa kans kauheesti että menee kesken.Toisaalta kun on eka kyseessä, niin ei oo yhtään mihin verrata, joten jokainen nipistys saa melkein sydämen hyppäämään kurkkuun.Viime viikolla olin ihan innoissani kaikista nipistelyistä kun tuntu että siellä sillon jotain on tapahtumassa.

Luovuin sitten siitä alkuraskauden ultran tilaamisesta, kun lähdetään Italiaan juuri rv 7+4. Ajattelin että turha siellä ultrassa on sitä ennen käydä koska jos joku on pielessä niin jää matka kyllä väliin jos johonkin kaavintaan joutuu. Sinnittelen matkan yli ja toivon että kaikki olis kunnossa. Kaduttaa että koskaan menin edes tota keskenmenot-palstaa lukemaan. Plussatestin jälkeen en oo kyllä siellä pyöriny.

Pitäs kohta soitella neuvolaan että millä viikoilla suostuvat ensimmäisen ajan antamaan.

Aika hirveetä kun mielessä vaan myllertää.Toisaalta oon niin iloinen ja onnellinen kun ehittiin kumminki reilusti yli vuosi yrittämään ja toisaalta oon ihan peloissani keskenmenoriskistä.Huh.Tuntuu että siihen viikkoon 12 on niin pitkä matka.Voikun tulis vaan pian, niin vois jo huokaista helpotuksesta.

Eipä muuta, sori kauhea tilitys tästä keskenmenopelosta.Kait se on ihan normaalia, onhan?!

Aurinkoista päivää kaikille!

Vierailija
2/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beijaflor, kannattaa varmaan kohtapuoliin soitella sinne neuvolaan. Itse sain ajan jo rv7+2, eikä tuntunut neuvolan tädin mielestä edes olevan mitenkään erityisen aikaisin..! Tämä siis Helsingissä.

Itseäni ihmetyttää nuo raskausoireet, kun tuntuu, että yksi päivä on vaikka mitä, ja toisena ei tunnu missään. Pitempään jatkunut kamala vatsakipu (ei kova mutta sinnikäs) ei vaivannut eilen yhtään, mutta hikoilin kuin pieni eläin koko päivän. Oli niin tuskaisen kuuma!

Kai se on vaan uskottava, että alkuraskaus voi olla melkolailla oireeton. Äitini sanoi, ettei ikinä kärsinyt pahoinvoinnista. Mulla varmaan sitten sama juttu. Yhtään ei okseta. Ihan hyvä näin! :)

Kandi 6+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana viikonloppu takana!

Talviturkkikin tuli heitettyä (mahtoikohan masuasukki ihmetellä?)

saunan kanssa ja jopa ilman.

Täällä on oireista puhuttu ja mulla ei kyllä ole oikein mitään oireita. Mahaa vähän turvottaa, mutta mulla turvottaa muutenkin helposti. Hajuaisti on hieman herkempi. Esim tänä aamuna ihmettelin mistä märkä koira on meidän kylppäriin tullut, kun siellä kuivui koiran pyyhe jota on käytetty viime viikolla. Koira ei edes ollut tänään kotona lainkaan kun jäi vielä nautiskelemaan kesästä maalle appivanhempien kanssa.

En ole vielä kertonut kuin yhdelle kaverille, jonka kanssa ollaan yhtä aikaa aloitettu kuumeilu. Jotenkin tuntuu, että ajatuksen pitää ensin konkretisoitua itselle. Ehkä sitten ekan neuvolakäynnin jälkeen, joka on 8+5. Olisin halunnut ajan aikasemminkin, mutta neuvolantädin mielestä tuo on sopiva hetki ensikäynnille...

Sulina, (joka kirjoitti viikonlopun ketjuun aamuyön tunteina) Hauskaa! Meillä on tismalleen sama aikataulu. Mulla nyt kanssa 5+5 ja la 3.1.

Aurinkoista viikkoa tammenterhoille :)

leppis

Vierailija
4/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hiukan noloa kun ei meinannu löytyy mitään sopivaa aikaa mulle kun oon siel italiassa ja sit alkaa yliopiston kesäkurssit yms.Mutta siis 2.6 se nyt on ja silloin rv 8+2. Se terkkari sanoikin että hyvä kun näin aikasin soitin. Toivottavasti sen ultran saa sitten johonki väliin vaikka niitä kesäkursseja jatkuu juhannukseen asti ma-pe klo 8-16.

Nyt viel pitää toivoo et miehen työvuorot menis niin et pääsee mukaan. Hän on aina 10 päivää reissussa ja 5 kotona.

Nyt purkamaan pyyykkikonetta:)

Vierailija
5/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihmeessä taapero onnistuu saamaan vaipan täyteen hiekkaa?!? Oltiin aamupäivä pihalla ja hiekkalaatikolla touhuamassa ja äsken kun vaihdoin vaippaa tytöltä, niin se oli täynnä hiekkaa. Sinänsä vähän ihmeellistä, kun neidillä oli body päällä. Oli vissiin yrittänyt kauhoa hiekkaa suuhun ja olikin mennyt paidan sisälle ja sitä kautta vaippaan. Kaikenlaista kummallista.

Muuten on tänään ollut vähän huonompi päivä. Huonoa oloa pukkaa, eikä tahdo riittää kärsivällisyys tytön kans sisällä. Ulkona kyllä jaksais olla, kun siellä ei tunnu etovan yhtä paljon kun sisällä. Taidan tästä ottaa vähän lounasta, jos sais jotain maistumaan ja sit menen aurinkoon lukemaan.

T: Monttu

Vierailija
6/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kanssa yksi melko oireeton odottaja. Ei pahaa oloa ei etomista, pientä väsymystä kylläkin ja turvotusta alavatsassa. Ei ole oikei konkretisoitunutt itselle koko raskaus. Välillä aina miettii että onko siellä edes ketään. Varasin neuvolan tänään. Sain kahden viikon päähän. Joo, minun pitää kyllä jättää lukematta kaikki vähänkin arveluttavat viestit, olen sen verran pelokas... Taidan keittää päiväkahvit ennen kun tuo taapero herää... kun vielä maistuu :)

Vierailija
7/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme Helsingissä, rv nyt vasta 5+ jotain, ilmeisesti 1-3, eli ihan alussa. Tilasin kyllä ajan yksityispuolelle ultraääneen ensi viikon lopuksi, koska haluaisimme varmistua että tämä on edes sitä " oikeata" ettei kyse ole tuulimunasta tms.

milloin teillä muilla on alkanut pahoinvointi, jos on alkanut ? kun itselläni on jo nyt etovaa oloa--paljon aikaisemmin kuin ensimmäisessä raskaudessa. onko täällä muta toisen lapsen odottajia ?

Vierailija
8/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei muille tammikuisille, kävin laittamassa tietoja tuonne esittelypinoon ja päätin tulla pohtimaan tätä omaa napaani tänne päiväkuulumisiin kun mies ei kumminkaan jaksa kuunnella...:)

Plussasin siis aamulla. Tuntemukset on ollu kyllä varmat jo viikon verran, testi on lähinnä miestä varten ettei pidä minua ihan hulluna, mutta ihanahan on nähdä ne kaksi viivaa siinä tikussa! Mulla on nyt kolmas raskaus aluillaan, ja tuntuu että oireita on ennemmin kuin kahdesta ekasta. Onko muilla samanlaista? Kahvia join äsken, muttei sekään niin hyvältä enää maistunut. Huimaa ja hiukan etoo. No, parin viikon päästä tää varmaan pahemmin alkaa. Neuvolaan soitan huomenna, täällä otetaan ainakin tosi aikaisin eka käynti.

Hyviä vointeja kaikille, pienempi heräsi uniltaan.

Vierailija
9/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös odotellaan toista. Esikko kesäkuussa -04. Oma olo ollut myös lähes oireeton ollut tähän asti. Mahaa ainoastaan turvottaa. Miten se nyt jo voi, liittyykö se oikeesti tähän odotukseen jo?? Ja vähän väsyneempi olen ollut. Myöa valkkaria tulee aika paljon. Välillä kuitenkin mietin, että oleko edes raskaana. Mutta me aiotaan luultavasti sinnitellä sinne viikolle 12, jolloin se eka ultra täällä tehdään. En kyllä tajua, miten sinne asti jaksaa, mut eiköhän se tässä nopeaan mene. Ehkä ens viikolla vois neuvolaan soitella, samalla kun varaa pojan 2-vuotisneuvolan. Yleinen käytäntö kai on eka käynti vkolla8,voi olla et uudelleenodottajilla vähän myöhemmin...

Niistä mahan nippailuista.. Onko kaikilla tuntunut jotain? Nimittäin mua ihmetyttää, kun ei tunnu yhtään mitään. Esikoisesta muistan, että oli kunnon menkkajomotteluja alkuun aika pitkäänkin. Mutta nyt ei mitään! Aina saa olla huolissaan, jos kipuilee tai jos ei tunnu mitään. Mutta tämä on kuitenkin niin iso ja ihana ja meillä kauan toivottu, että väkisinkin sitä pelkää hiukan ainakin. Vaikka sille ei mitään voi, jos tässä vaiheessa kesken menee. Mutta eiköhän meillä hyvin mene! Oikeesti mulla on hyvä mieli tän raskauden suhteen, että loppuun asti päästään.

Vierailija
10/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Tammenterhot!

Meillähän on joukko kasvanut kovasti. :o) Toivotaan, että päästään kaikki yhdessä ihan sinne loppuun asti...

Mä kävin tänään naistentautienpolilla ultrassa, kun edellisesn raskauden (keskeytynyt) jälkeen havaittiin kystia munasarjassa. Onneksi olivat sieltä itsekseen kadonneet. HUH!

Kohdussa ei vielä asukkia näkynyt, mutta joku pikku pussukka oli... Kyllä tiesinkin ettei välttämättä viel näy mitään, mutta silti alkoi kyll huolettamaan tuulimunan mahdollisuus... Kaipa sitten sitä alkuraskauden ultraa taidan varailla, että saa mielenrauhan edes tän asian suhteen.

Nyt ovat pari päivää sitten rinnat vasta kipeytyneet, kun molemmissa aikaisemmissa jo paljon aikaisemmin. Pahaa oloa ei vielä ole (ONNEKSI!) ja ihan mielelläni sen kyllä skippaisinkin tällä kertaa... Aikaisemmin on alkanut joillain näillä viikoilla, joten saa nähdä miten käy nyt. Mulla se paha olo on ollut selalsta 24h, johon ei oo oikeen mikään auttanu. Ainoa miten on edes hiukan pysyny kurissa on kun syö koko ajan! Ei todellakaan oo sitä oloa ikävä... Vielä hyvin muistan kun koko viime syksyn siitä kärsin! Vaikka kyllähän sitä kestää mitä vaan kun saisi sitten vaan sen pikkuisen turvallisesti kantaa loppuun asti......

Siis oikeesti pakko varmaan pitää jotain taukoa tässä palstailussa, kunnes saa varmuuden raskaudesta sielt alkuraskauden ultrasta sitten! No se voi olla et silti olen pian taas täällä, jos yhtään itseäni tunnen! ;o)

t.Suuzu rv 5+5?

Vierailija
11/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui tuolta tammikuisten listalta silmiini tuttu nikki! Aivan mielettömästi onnea odotukseen!!!! Pitkä odotus palkittiin teillä viimein, hienoa -nyt sitten toisenlainen odottelu edessä.. ;) Paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa, kuten palstan sanonta kuuluu! :)

terveisin Jedelede 16+0 (jos vielä muistat...?)

Vierailija
12/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmoin oloin liityn joukkoon...Tänä vuonna koettu tuulimuna kummittelee takaraivossa...

Tänään oli eka neuvola ja antoivat sieltä ajan ultraan kolmen viikon päähän. Vähän kyllä mietityttää että pitäiskö käydä yksityisellä aikaisemmin jo. Ei yhtään uskalla ees aatella vielä että raskaana ollaan, jotenkin on vaan helpompi olla pessimisti tai ainakin epäileväinen niin ei oo sitten niin iso pudotus jos... Sinänsä hullua, meillä on kaks lasta jotka on lähteny tosi helposti eikä oo ollut mitään ongelmia raskauksissa, mutta tää yks tuulimuna kyllä sai aikaan aika myllerryksen. Mä en ymmärrä miten sellaset ihmiset voi säilyy tolkuissansa jotka joutuu kokemaan tollasta kerta toisensa jälkeen. Täytyy hattua nostaa. Ei sitä ennen tajunnu...

Mulla on samanlainen olo ollu kuin ekassa raskaudessa, siis ei tullut missään vaiheessa minkäänlaisia menkkaoireita eikä mahakipuja. Rinnat välillä vähän arat. Eilen sitten iski ihan tolkuton väsymys. Oli pakko vaan maata ja nukkua melkein koko päivä. En tiedä voiko johtua jo tässä vaiheessa raskaudesta kylläkään. Ekan raskauden aikana mulla oli sellanen muutaman viikon jakso jonka vain nukuin enkä oikeestaan muista siitä mitään. Töissä kävin ja kun tulin kotiin niin tipuin suorin vartaloin sängyllä ja taju lähti saman tien. Illalla heräs sen verran että vessassa kävi ja sitten takaisin nukkumaan. T oivottavasti tästä ei tuu yhtä pahaa. Paitsi toisaalta, sitä kestää ihan mitä vaan kunhan tää nyt onnistus tällä kertaa...

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
13/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eka neuvola 30.5.! :) Kolme viikkoa vielä pitäisi kärvistellä. Soitin tänään samalle th:lle, joka meillä oli viime kerralla ja kyselin, että pääsisköhän tälläkin kertaa hänelle ja hyvin kuulemma onnistuu. Helpottaa, kun ei tarvii uudelle henkilölle kertoa kaikkea uudestaan, kun tämä " vanha" tuntee jo meidät. Miulla oli edellisen raskauden loppuvaiheessa hepatoosi; toivottavasti se ei uusi tällä kertaa. Olisi ihan mukava kokea normaali synnytys, ilman käynnistämisen stressiä.

Jeps, monta uutta tammikuista on ilmoitautunut listalle! Kiva homma! Mie päivitän tässä joku päivä tuon listan kohdalleen.

T: Monttu

Vierailija
14/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa huomata, ettei läheskään kaikille ole kovia raskausoireita ainakaan vielä, kun omalla kohdallani mietin, että lieneekö kaikki hyvin kun olen kohtalaisen oireeton... Maha on kyllä turvonnut ihan mielettömästi ja saan oikein peitellä sitä iltapäivisin töissä, kun en halua vielä asiasta kertoa. ;) Aamulla on suht normaalissa kuosissa, mutta lounaan jälkeen röllähtää esiin ja iltaisin saa kyllä kulkea housut auki kotona. Tällaista kai se kolmannen odotus sitten on!

Hajuaisti on tosi herkkä ja lievää kuvotusta on, mutta ei varsinaisesti kovin huono olo. Rintoja aristaa välillä, mutta valitettavasti eivät tunnu yhtään vielä kasvaneen, vaikka mies sitä kasvamista kovasti odottaa. ;)

Päätin, etten varaa alkuraskauden ultraa vaan jaksan odottaa rv:llä 10 tehtävään kaupungin ultraan. Eka neuvola on 1.6. ja ultra 7.6.

Aurinkoisia päiviä ja onnellisia odotuksia meille kaikille!!

Vierailija
15/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on siis plussattu ja olo on vähintäänkin epäuskoinen. Monta kuukautta niitä pettymyksen menkkoja ja nyt vihdoin kaksi viivaa testissä.

Neuvolaankin soitin jo, ja uskomatonta, sain ajan vasta juhannuksen jälkeen, viikkoja silloin yli 11. Kesäkuun alussa kun lähdetään epsanjaan lomalle ja tullaan jussiks takas, niin tuttu neuvolatäti oli sitä mieltä, ettei ennen reissua tartte tulla kun kaikki tiedotkin on vanhastaan. Lupas laittaa sen lähetteen kättärille niin saan kutsun ultraan, sanoi että kyllähän sitä toisen kohdalla jo tietää mitä odotettavissa on ja jos jotain kysyttävää on niin soittaa voi aina. Ihan hyvä oikeestaan niin, mitäpä siellä sitten ravaamaan, meidän neuvolatäti onkin aina ollut jotenkin hirmu samalla aaltopituudella mun kanssa.

poika on siis vuos ja neljä kuukautta, tänään kaihoten katsoin sitä miettien, että ei se kauaa saa enää olla perheen ainua vauva... mutta toivottavasti uudesta ihmeestä on myös iloa isoveikalle.

mitään oireita ei ole mullakaan. toivon vaan että tämä toinen raskaus olis yhtä helppo kun ensimmäinen, silloin oli ainoostaan loppuvaiheessa selkä kipeenä, muuten säästyin käytännössä kaikilta krempoilta. on se vaan hurjaa. vieläkään en oikein tajua olevani raskaana, vaikka äidille ja parhaille kävereille soitin heti.

huh. ja tenttikirjan pariin takaisin mars...

Vierailija
16/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan muistan sinut!Oonkin miettinyt tässä kuulumisiasi:)Hyvin tuntuu raskausviikoistasi päätellen menevän. On aivan uskomatonta että vihdoin oon raskaana.Kun vain pysyis pikkunen kyydissä. Mailaile mulle jos haluut kun en tiiä mihin pinoon kuulut ja tuntuu hassulta ryysiä muitten pinoihin:) Osoite oli beijaflor83@hotmail.com

Tammikuisille:

yöks, nyt tänään iltapäivänä alkoi ensimmäistä kertaa kuvottamaan. En oo nyt malttanu syödä kun nyhjään tässä koneella että eiköhän se sillä mene ohi.Toivottavasti vaan ei tullu jäädäkseen tää ällö olo.Tai onhan se tietty näin ekakertalaisesta ihan mukavaa kun tietää että jotain tapahtuu kun uusia oireita ilmaantuu, mutta kyllä pian hymy hyytyy jos olo tällaisena jatkuu:)

pitääpä mennä koittamaan jos syöminen auttais.Olipas taas oma napaista tää homma, pahoiteluni:)

Vierailija
17/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään tein testin ja kahta viivaa näytti, takana onkin toista vuotta yrittämistä ja yksi keskenmeno.

Oireita ei ole mitään, mutta ei ollut esikoisestakaan vielä tässä vaiheessa, nyt siis rv5

Vierailija
18/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selmiina: Meillä esikoinen tyttö 9.6.04 ja nyt la 10.1.07!

Täällä vähän tissejä kipristelee...kuten ekassakin raskaudessa. Muuten ok!

Vierailija
19/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juteltiin eilen ystäväni kanssa lapsista ja vauvoista ja silloin jotenkin iski tajuntaan kunnolla, että apua - meillä on talvella vauva ja taapero kotona! Musta tuntuu aika hurjalle edelleen tuo ajatus. Onneksi odotusaika on sen verran pitkä, että mieli ehtii mukaan odotukseen.

Vointi on hyvä edelleen, kuten oli esikoisenkin kohdalla. Fyysisiä oireita ei paljoa ole, mutta tosi paljon kiukkuisemmaksi olen tullut ihan lähipäivinä. Yritän sitten hillitä itseäni, ettei syytön lapsukainen tai mies saisi päällensä mun kiukunpuuskia.

Jaa, pitäisköhän meidänkin varata kohta neuvola-aika. Meidän neuvoloissa on kyllä ohjeet, että pitäis ottaa yhteyttä vasta 8 viikolla, mutta kesä kun tulee ja lomat & sijaiset pyörii. No jos odottelis ens viikolle ja varaisi sitten ajan.

Täytyy lähteä puuron tekoon.

Aurinkoista tiistaipäivää!

Taneli

Vierailija
20/39 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Sopisiko joukkoon muutama päivä sitten plussannut tammikuinen? :) Olen kirjoitellut tuonne vauvahaaveiden puolelle mutta nyt olisi mukava jakaa fiiliksiä samankuisten odottajien kanssa.

LA olisi joskus 8.1. tienoilla, odotamme esikoista. Mulla ei ole ollut vielä mitään kovin ikäviä oireita, lähinnä kaikki sellaiset perusoireet josta voi saada jotain aavistusta siitä että raskaana ollaan :) Tässä vaiheessa nautin joka tuntemuksesta masussa, tietää että pikkuinen on vielä kyydissä. Pieniä aavistuksia pahoinvoinnista on myös jo tullut, mutta toivon ettei se ylly kauhean ikäväksi. Nälkä mulla on nyt jo koko ajan, huh. Onneksi makeaa ei juurikaan tee mieli (olen yleensä oikea pullasorsa:).

Olikos täällä muita helsinkiläisiä? :) Mun pitää yrittää tänään varata neuvola-aikaa, eilen oli oman alueen terveydenhoitaja lomalla. Olisi kiva päästä pian ensimmäisen kerran neuvolaan niin kuulisi täkäläiset käytännöt ultrista jne.

Eipä tähän alkuun tämän kummempaa. Aurinkoista tiistaita kaikille Tammenterhoille!!

/hilja rv 5+1

p.s. Onko viimeisten menkkojen viikko rv0 ?? En ole ihan varma tuosta laskutavasta...