Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****TOUKOKUISTEN maanantai***

08.05.2006 |

Huomenia kaikille! Minä valmistaudun lähtemään kohta neuvolaan. Eilen kävin mummon luona, niin se sanoi että yhdeksän lasta synnyttäneenä, sinä synnytät viikon sisään. En tiedä kuvittelenko vai mitä, mutta olo on jotenkin " outo" . Tuntuu että ei ole niin kuin esim viikko sitten ja maha on todella alas valahtanut. Laskettuaika on kuitenkin vasta 6.6.... saas nyt sitten nähdä.

Yöt on mennyt vaihtelevasti. Viis tai kuus kertaa saa nousta vessaan ja ojentelemaan ruotoaan kun kolottaa joka paikkaan. Sen takia päivällä on melkein pakko nukkua. Turha haaveilla että kolme tuntia pidempään saisi yöllä nukuttua. No tottuupahan tulevaan. Ja eilen kun jouduin istumaan autossa hiukan pidempään, niin se oli yhtä tuskaa. Tuntuu että kylkiluut musertuu ja peppu puutuu.... no olipahan taas valitusta. Kerron sitten illalla neuvolakuulumisia. Täytyy kysellä josko tuo osaisi arvioida vauvelin kokoa.

Heidi 35+6

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa olla jo niin raivoisa olo, etten pysty sitä edes kuvailemaan... Viime yönä valvoin tunnin kun selkää jomotteli (aivan kuin esikoisen synnytyksen alussa) ja mä jo toivoin että joko nyt tulis lähtö... Ja paskat! Nukahdin ja heräsin levänneenä aamulla yhdeksältä. Tää olo on aivan sanoinkuvaamaton, yhdyn ainakin meppe81:n ja kirvir:in fiiliksiin... OTTAA PÄÄHÄN!

Musta jotenkin tuntuu kuin mun oma kroppa olis pettänyt mut.. Enkö mä saa edes yhtä synnytystä itse käyntiin??? Tunnen itteni niin huonoksi ihmiseksi ja äidiksi (jota varmaan olen esikoiselle viime aikoina ollutkin), kun ei tästä tunnu tulevan mitään. Itkettää vaan.

Ja joka päivä huoli kasvaa vauvasta ja synnytyskin alkaa pelottaa enemmän. Mitä jos se on joku ihan hillitön jättiläinen jo nyt ja käynnistely on vasta ehkä kahden viikon päästä? Voi hiivatin hiivatti!!!!

Anteeksi nyt tämä hirveä urputus, mutta mieli alkaa olla jo aika maassa. Mahtaako meille mitään vauvaa tullakaan...?

Myötätuntohalit kaikille samoissa fiiliksissä kärvistelijöille! Täytyy myöntää että mäkin alan olla katkera kaikille jotka ovat jo vauvansa saaneet tai edes päässeet hakureissulle... Onnittelut kuitenkin kaikille!!! :)

PJS + jäärä rv 40+5 (voi prkl.....!!!)

Vierailija
22/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tosin ensimmäisen kerran alkoi tulemaan useampia harjoitussupistuksia, mutta ei siis minkäänlaista kipua mukana, joten eipä taida merkitä mitään. Lisäksi öisin on alkanut särkeä luita jalkojen välistä aina kun kääntää kylkeä. Tarkoittaisikohan se jotain? Lisäksi hikoilen ihan järkyttävästi koko ajan. Odotan kyllä jo ihan täysillä, että tämä kaveri syntyisi. Joka ilta nukkumaan mennessä ajattelen, että jokohan tänä yönä tapahtuisi, mutta ei. Olikos niitä jotain muita oireita, jotka viittaisivat lähenevään synnytykseen? Joku puhui rintojen arkuudesta ja vatsan toiminnasta (kumpaakaan ei havaittavissa täällä).

Mahtavia ilmoja ollut viime aikoina. Huomasin eilen, että sain rannalla makailusta palkaksi ihan järkyttävän turvonneet jalat. Varmistinkin asian tänään vielä neuvolasta kun verenpainekin on ollut kohollaan, mutta ei kuulemma mitään syytä huoleen vielä kun mitään muita oireita ei ole ja pissakin on ollut kokoajan puhdas.

Muillakin oli ongelmia vaatetuksen kanssa. Inhottavaa kun mukavia tällaisiin kesäilmoihin käyviä paitoja ei ole kuin pari ja alaosia ei ollenkaan eli farkuissa täytyy vain kärvistellä. Yksi hame olisi jota voisi käyttää, mutta sitten ei olekkaan mitään sandaaleja, jotka sopisivat enää jalkaan.

Oikein paljon onnea kaikille vauvan jo saaneille ja sitä hakemassa oleville!! Ja meille muille niitä suppareita (synnytys sellaisia)!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sitten lukemassa Aminan tarinan ja ajattelin kommentoida kuitenkin tälle puolelle. Mulle tuli kyllä itku tarinaa lukiessa. Mä en pysty käsittämään välillä varsinkin sen epiduraalin pihtaamisessa, puhumattakaan kaikesta muusta sähläyksestä, mitä tuossa tapahtui.

Onneksi vauva on kunnossa ja onneksi aminalla oli ihana mies, joka myös pysyi järjissään, mukana. Toivotta vasti myös amina pääsee nopeasti normaali rutiineihin.

Nyt kyllä alkoi hiukan pelottamaan, esikoisen synnytys oli niin helppo, etten paljon ole osannut edes pelätä...

-kirsi & asukki 40+2-

Vierailija
24/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tsemppiä " kärvistelijöille" . eiköhön se lähtö teillekin lähene kumminkin... =D

neuvolaan pitäisi lähteä kohta ja ootellut olenkin tätä kuin kuuta nousevaa kun pukkas eilen jalat niin turpeeksi että odotan mielenkiinnolla mitä pissasta löytyy. toivotaan ettei mitään.

meillä meni sitten kaikki synnytys " suunnitelmat" uusiksi melkein kun tuo meidän oma sairaala hyvinkäällä ei " huolikaan" meitä sinne synnyttämään. ovat kuulemma nyt sitä mieltä että naistenklinikalle tarvii mennä.. blääh sinänsä että hyvinkään sairaalaan olis ollu vaan vajaa kilometri matkaa kun taas naistenklinikka on keskellä helsinkiä... ei hotsita ei. mutta eipä parane valittaa. jos ovat sitä mieltä että parempi mennä sinne niin sinnehän sitä sitten mennään aikanaan.

tuo jalkojen törkee turvotus kyllä sai sen verran vauhtia tähän mammaan, että sain verohommatkin kondikseen vaikka oon niitä lykännyt ja lykännyt. kumma miten tarvii näköjään tommosen pikku varotuksen että menee tajuntaan että tämä raskaus lähenee loppuaan.

sitä niin oli vielä muutama viikko sitten sitä mieltä että ei tässä mitään hätää, kaikk on valmista ja nyt oon sitä mieltä että ei mikään oo valmista ja että jos nyt lähtö tulisi niin hommat ois ihan puoli tiessä...

ei maar palailen vaikka astialle kun pääsen neuvolasta...

shendea + sähikäinen 37+5

Vierailija
25/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin synnytyskertomuksesi ja tehkää ihmeessä valitus. vaikka se ei poista sun kipua ja huonoa kokemusta niin saat ainakin asiasi eteenpäin ja saat mahdollisuuden kertoa niille mistä susta tuntuu ja ehkä ne oppisi jotain tapahtuneesta. sua kohdeltiin TOSI väärin! onneks sun mies tajus tilanteen ja auttoi. harmi että niin ihana asia kun vauvasi syntymää oli niin karmee tapahtuma.

mua myös ihmetyttää miten niillä oli pokkii tulla pyytää anteeksi ja suoraan " varmistaa" ettei asia menee eteenpäin. anteeksi pyyntö tietty oli hienoa tavallaan mutta silti...

hirveesti tsemppiä teille ja toivottavasti paranet pian!

*halii*

my_selene ja neiti rv 37+0

Vierailija
26/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan näyttää olevan muitakin, jotka ovat jo täysin kyllästyneitä tähän " raskailuun" . Voi tuska jos tää menee yli!!

Eilen alko tulemaan limatulppaa ja kuvittelin et se on jo kokonaan tullukin. Mut sitähän vaan pukkaa lisää?!! Ihan hillitön määrä! Kyllä se kai kohta loppuu. Mutta ei kyllä mitään muuta merkkiä et synnytys lähtis käyntiin, alavatsa on kosketusarka mut ei mitään supisteluja. Menkkamaiset jomotukset käväsee ja menee pois...

No mutta muita merkkejä on kyllä ilmassa. Aamulla herätessä pyörrytti niin pirusti! EN meinannu päästä millään liikenteeseen, vaikka miten rauhallisesti yritin aloitella päivää. Olo korjaantu tuntien sisään jonkin verran, mut pakko oli käydä neuvolassa tarkistuttaa rr. Kohonnuhan se oli, alapaine 95-97. Siinä hilkulla mennään et kyseessä on raskausmyrkytys, kun paino oli noussu 2 kg / 4 päivässä!!!!!!! Kyllä juon et turvotus häviäisi, mut minkäs teet. Pissanäyte ei tietenkään valmistunu, vaikka erikseen sanoin labraan et kattosivat sen nopeesti.

KELLE TULI RASKAUSMYRKYTYS JA SYNNYTYS KÄYNNISTETTIIN? BRIT? TOUHIS? Himputti kun en muista. Ois nyt hyvät neuvot kalliitt, et millon sitä pitäs lähtee käymään äitipolilla. Mulla on niin huono terkka, etten viiti edes kertoa sen tämän päivän sekoilusta. Siltä ei neuvoja saa.

Mulla kanssa synnytys mielessä koko ajan. En aio käydä edes lukemassa Aminan synnytyskertomusta, sen verran hurjalta kuulostaa! Luen sitten kun on oma ohi, etten jännitä liikaa..

Pikkumiina 39+

Vierailija
27/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne äitipolille kannattaa lähteä aikasin näytille, jos on kaikki myrkytyksen oireet (turvotus, proteiini pissassa ja alapaine koholla). Pyydä vaikka neuvolasta, että pääsisit huomenna myös mittauttamaan paineet ja jos ovat yhä noin korkealla, niin luulisi terkan pistävän sulle lähetteen äitipolille. Kyllä mulla pistettiin heti lähetettä kun alapaine alkoi lähennellä 90. Mut eipä ne siellä polillakaan heti heti mitään tee vaan luultavasti käskevät vaan sun lepäilemään ja tulemaan heti uudestaan näytille jos tulee päänsärkyä tai näköhäiriöitä.

Toivottavasti sulla ei kehittyisi enempää myrkytystä. Mullahan oli eka raskaudessa tollasia lieviä oireita ja alapaine oli korkeimmillaan 92. Jouduin käymään tosi usein mittauttamassa paineita ja käynnistys tehtiin rv41+4, eli aika pitkään sain tota käynnistystäkin odottaa, vaikka myrkytysoireet olivatkin...

pricilla 35+6

Vierailija
28/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin just lukemassa sun synnytyskertomuksen ja toivon vaan, että paranet pian!

Toivottavasti jaksat tehdä ilmoituksen lääkärin ja kätilöiden virheistä.

Täys pässihän sen kätilön täytyy olla, jos ei tajua, että synnytyksiä on erilaisia kestoltaankin!

pricilla

Vierailija
29/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea kokemus teillä Amina, toivottavasti toivut hyvin sekä henkisesti että fyysisesti. Itsekin olen menossa EKKS:aan synnyttämään enkä kyllä mielelläni. Tiedän todella paljon huonoja kokemuksia ko sairaalasta ja jopa neuvolatätini livautti vähän ohi suunsa paikan kätilöiden ammattitaidosta. Siellä on tosi paljon vanhoja jääräkätilöitä jotka haluavat vaan toimia niin kuin ovat aina ennenkin toimineet, eli äidillä suu kiinni ja selälleen makaamaan. Oma kokemus esikoisen syntymästä vastasi täysin tätä kaavaa. Muutama nuori ja innokas kätilö on lähes ajettu pois sairaalasta tai ainakaan mitään heidän ajamiaan uudistuksia ei ole otettu käyttöön. Eräs ystäväni sai esikoisen synnytyksestä niin tarpeekseen että lähti perheensä kanssa synnytysreissulle kuopusta synnyttämään ihan toiselle puolen Suomea. Kurja juttu tälläinen kun kyseessä on kuitenkin elämän ainutlaatuisin asia. Vähän vavistuksella odotan kyllä omaa vuoroani ko laitoksessa :-(

Aurina 39+3

Vierailija
30/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuli vedet silmiin lukiessa Aminan synnytyskertomusta. Uskomatonta että ihmistä voidaan kohdella niin väärin! Täytyy sanoa että sulla on mahtava mies! Toivon sinulle paljon voimia paranemiseen! Lisäksi jos vaan jaksat niin harkitse sitä valituksen tekemistä. Olet todellakin kokenut suurta vääryyttä. Voimia sinulle!!!

Onnittelut nyytin hakeneille, Liinanen & Ruis ainakin, muillekin joita en nyt muista!

Itse olen ihan rikki, poikki, väsynyt tämän päiväisen ulkokäännös yrityksen jälkeen. Varmasti itse synnytys on PALJON rankempaa, mutta minulta vei voimat se vatsan murjominen. Supistuksiakin tullut tässä sen jälkeen joten pitänee raahautua sohvalle lepäämään. Kirjoitan lisää ulkokäännöksestä huomenna kun jaksan.

Jaksamista kaikille ja supparisäteitä niitä kaipaaville!

Red_Cat & Möykky 37+2

Vierailija
31/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin lukemassa synnytyskertomuksesi, ihan kamala kokemus sulla!!! Onneksi kaikki kuitenkin suht hyvin nyt. Samaa mieltä olen kuin mitä muutkin jo sanoneet, että tee asiasta valitus. Ei se tietenkään kokemusta ja kipuja mihinkään vie, mutta ehkä voi auttaa jotain muuta tulevaisuudessa.

Vierailija
32/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina 4.5.2006 klo 21.42 synnytin terveen pojan!

Pituutta oli 51 cm ja painoa 3350 g.

Synnytys oli muuten positiivinen kokemus, lukuunottamatta aika pahaa repeämää, josta nyt yritän toipua hitaasti mutta toivottavasti varmasti...

Tänään päästiin kotia :)

Iluvatar-76 + poju 4pv

Vierailija
33/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pricilla: Paineet sitten tasottui kun makaili ja käyrä näytti ok. Eli lepoa nyt vaan ja vettä, vettä, vettä...turvotusta kun on todella paljon.

Että tällainen vaiva tuli sit tähän loppuun. Lääkäri ultraskin, ja vauva kunnossa. Koneen mukaan vauva olis vaan n. 3200g! Oispa mukavan kompakti paketti, kun 35 vkolla lääkäri " pelotteli" tuolloin vauvan olevan jo 3000-3200g. Kohdunkaulaa oli niukin naukin 1cm jälellä ja paikat täysin pehmenneet. Kiinni kylläkin. Sanoi, että muutamalla napakalla supistuksella lähtee synnytys käyntiin ja vauva on kauniisti (minusta hankalasti...) asettenut syvälle lantioon. Nyt sitten niitä napakoita supistuksia, kiitos!

Tais olla oikea päätös olla lukematta Aminan tarinaa, kommenteista päätellen.Ensikertalaisena kun ei ole mitään hajua miten synnytys edes normaalisti etenisi! Niinkuin omakohtaisesti koettuna. Nyt toivon että ensi yönä pääsisin takas sairaalaan, synnyttämään!

Pikkumiina 39+0

Vierailija
34/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iluvatar-76; Hirmuisesti ONNEA teille! parane pian! =)

Pikkumiina; suppari-säteitä *huitoo vimmatusti*

kohta nukkumaan kun väsyttää ihan törkeen paljon. tulis nyt niitä suppareita tännekkin kun vauvakuume TOSI paha. no, kyllä voisin antaa ne supparit jollekin jolla la jo menny..sitten on mun vuoro. =)

voikaa hyvin!

my_selene ja neiti Nukkuva rv 37+0

Vierailija
35/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollaan vieläkin kasassa, pariin päivään en ole käynyt sivuilla kun siskon luona taas lohjalla ollut. Luopunutkun olen toivosta että vauva ennen käynnistystä tulee.

Pitää yrittää tässä illan aikana lukea viikonlopun kuulumiset ja Aminan synnytyskertomus.

Katuska ja RV 41+0

Vierailija
36/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltaiskos sitä vielä käydä lukemassa aminan kertomuksen....

toivottavasti en näe painajaisia ens yönä....

kommentit ainakin kuulostaa jo kaameilta.

aikasemmin kerroin et maha tyhjentyny, juu, tarkotin kyllä suolta....:)

höperöksikin tässä vielä ryhdyn.

mitään merkkejä synnytyksestä ei ole. mut masussa ollu tosi hiljasta tänään....

ukko sanoi äsken töihin lähtiessä että mielellään kuulisi puhelimen soivan yöllä ja lähtö tulis... ju-uu kun tuliskin tollain vaan kun tilais :(

mutta ei niin ei.....

sekoon täällä yksinäni......

no mutta onneks joillakin sentäs tapahtuu.

murjottava meppe ja hidas hämäläinen 40+1

Vierailija
37/37 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea taas kaikille vauvan saaneille!

Amina: Synnytyksesi on ollut ihan kauhea..tee valitus, ehdottomasti! Sillä voit tehdä palveluksen myös seuraaville synnyttämään tuleville. Mulla oli esikoisen synnytyksessä todella törkeä käytöksinen kätilö ja hänkin jälkeenpäin pyyteli käytöstään anteeksi, enkä sitten jaksanut siinä kaiken muun uuden ja ihmeellisen keskellä tehdä valitusta ja se on kaduttanut muo tosi paljon. Nyt olenkin jo sen päättänyt, että tällä kertaa ihan varmasti teen valituksen, jos aihetta tulee!

Aamulla kävin äitiyspolilla ulkokäännöksessä. Sisätutkimuksessa oli kohdunsuu lyhentynyt kahteen senttiin ja vauvan painoarvio oli tällä kertaa 2710g (reilu viikko sitten neuvolalääkärin arvio oli 2300g...). Vauvaa saatiin käännettyä puoleen väliin, mutta sitten istukka alkoi olla tiellä (on tuossa edessä), eikä saatu enempää käännettyä. Lääkäri jätti vauvan poikittain ja varattiin uusi aika viikon päähän, jossa katsotaan se tarjonta uudelleen ja jos silloin on perätilassa, niin varataan sektioaika. Mä oon nyt ollu aika sekasin siitä, miten päin vauva mahassa on...aluks tuntui että se muljahti sitten pää alaspäin, mutta nyt illalla on kaikki potkut taas tuntunut siellä missä aiemminkin, eli alhaalla. Ilmeisesti on sitten kääntynyt takasin istualleen.

Nyt on taas illasta supistellutkin jonkin verran. Hohhoijaa, kyllähän tässä rupee itsekukin olemaan ihan valmis synnyttämään. Mullakaan ei ole enää mitään vaatteita laittaa ylle näille lämpimille ilmoille enkä viitti enää mitään ostaakaan. Sen puolesta toivon hieman, että tulis vielä viileät ilmat siihen asti, kun vauva on sylissä;).

äiskä-04 rv 37+1