Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halloween toi taas esille minun ja mieheni erilaisuuden, sai taas miettimään haluanko olla tässä suhteessa loppuelämäni?

Vierailija
22.10.2018 |

Kokeilin Lidlissä sellaista halloween-naamiota pelleillen miehelle ja mies mutisi "älä kehtaa" sekä luikki karkuun. Halloween koristeitakaan en saisi ostaa koska "me ei olla amerikassa ja noi on lapsille".
Aikaisemminkin on tullut näitä tilanteita, että mies tavallaan häpeää minua eikä tykkää yhtään samoista asioista. Olen mm. ollut yksin Raskasta Joulua-konsetissa, koska mies ei tykkää metallimusiikista. Ja mies taas on käynyt yksin Neljä Suoran keikalla koska minua ei kiinnostanut.
Miten sitten päädyimme yhteen? Netissä. Miksi aloimme seurustella jos pidimme alunperinkin eria asioista? Siksi kai että mies piti suunsa kiinni ja samoin minä, kumpikaan ei tahtonut loukata toista... Ja onhan mies komea, kätevä käsistään (rempannut tätä rintamiestaloa urakalla) hyvä lasten kanssa ja siivoaa ilman käskemistä. Minä olen 39 vuotias jos sillä on nyt jotain merkitystä, mies on 46v ja meillä on 6v poika.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille sexy nurse costume. Jos ei suostu käyttään niin eroa. Ei tosikkoihin kannata aikaa tuhlata.

Vierailija
22/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta meillä miehen kanssa sama tilanne. Osittain huumorintaju mätsää, osittain ei. Hän ei myöskään ole kiinnostunut samoista asioista kuin minä. Joku tuossa ylempänä sanoi että puolisot voivat tehdä omissa harrastuksistaan ja ystäviensä kanssa sitä mitä huvittaa eikä se ole pois kummaltakaan. Niin mutta mitä jos toinen haluaisi tehdä yhdessä asioita, on toivonut sellaista puolisoa jonka kanssa yhdessä harrastaa ja viettää aikaa?? Ja toinen haluaa vaan olla kotona tekemättä mitään.

Kuulostaa tutulta - ja lisään, että on aika ikävä fiilis esim. lähteä (lasten kanssa) lomamatkalle ilman lasten äitiä ja vain, koska hän ei pidä matkustamisesta vaan jää todellakin mielummin kotiin mm. puutarhamultia kaivelemaan ja kännykällä muiden facebook-päivityksiä seuraamaan...

No, erohan siitä seuraa, jos ja kun kasvaa ajan kanssa erilleen, eikä lopulta ole enää juuri mitään mikä yhdistäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween on nyt vaan turha kulutusjuhla. Ehkä olen tätä mieltä kun ei kauhu ole koskaan iskenyt millään tasolla.

Vierailija
24/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween on aivan turhanpäiväinen juhla ja on tuotu suomeenkin vain siksi, että ihmiset saataisiin kuluttaamaan hirveästi kertakäyttökrääsää. Siksi sitä varmaan surin osa halveksuukin. Jouluakaan en arvosta enää, kun kaikkialla vain tyrkytetään kaikenmaailman törkyä, jolla ei oikeasti kukaan mitään tee. Ei tyydytä enää tunnelmaan ja perheen kanssa ajan viettoon vaan täytyy saada ja ostaa mahdollisimman paljon turhia lahjoja vain siksi, että noh, kaikki muutkin.

Vierailija
25/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks suomessa pitää viettää jotain stnan halloweenia? jenkkip***aa koko juhla ja ihan super noloa. 

Kyllä pippalot on alkujaan kelttiläinen - jenkit vain keksivät kaupallistaa sen eli tehdä rahaa sen varjolla - vrt. joulu...

Vierailija
26/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä nyt olisi mieltäni pahoittanut siitä, että mies ei viitsi kaikkia kotkotuksia kuunnella ja hymistellä niille muka hyväksyvästi. En minäkään kaikista mieheni jutuista innostu ja yhdessä olemme olleet yli 20 vuotta. En minäkään ole aina sillä tuulella, että jaksaisin pelleillä, joskus taas pelleily on oikein hauskaa. Ehkä miehellä oli nyt se "en jaksa tänään" -hetki ja se hänelle suotakoon. Ap voi hieman rajoittaa miehensä mollaamista ja miettiä hyviä puolia.

Olemme asuneet Amerikassa muutaman vuoden ja siellä halloween oli aivan ihana juhla, jossa olivat mukana kaikki vauvasta vaariin! Se oli oikeasti tosi mukava ja leikkimielinen päivä ja ainakaan minua ei haittaisi ollenkaan, jos sellainen meillekin tulisi. Sillä eihän tämä Suomessa juhlittu Halloween ole siitä kuin murto-osa. Joskus on ihan hyvä aikuistenkin pukeutua vaikka noita-akoiksi tai Nalle Puh -hahmoiksi ja mennä leikkimään lastensa kanssa.

Vierailija
27/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta meillä miehen kanssa sama tilanne. Osittain huumorintaju mätsää, osittain ei. Hän ei myöskään ole kiinnostunut samoista asioista kuin minä. Joku tuossa ylempänä sanoi että puolisot voivat tehdä omissa harrastuksistaan ja ystäviensä kanssa sitä mitä huvittaa eikä se ole pois kummaltakaan. Niin mutta mitä jos toinen haluaisi tehdä yhdessä asioita, on toivonut sellaista puolisoa jonka kanssa yhdessä harrastaa ja viettää aikaa?? Ja toinen haluaa vaan olla kotona tekemättä mitään.

Sellasen kanssa kun seurustelee, tekee asialle jotain, eli ei ainakaan perusta perhettä ko ihmisen kanssa, eihän?

Mua sitten ottaa hermoon tällaiset kommentit. Minkälainen ihminen mahtaa olla tämän kommentin takana. Ehkä joku parikymppinen jolla elämänkokemusta takana hyvin vähän tai ehkäpä jo vähän vanhempikin ihminen joka on vuosikausia pysynyt itse samanlaisena muuttumattomana, jäänyt vaille henkistä kasvua eri syistä. Eli siis joo, ymmärrätkö että joillakin parisuhteet saattavat olla pitkiä ja se seurusteluvaiheessa täydellisesti sopiva puoliso onkin voinut muuttua tai jämähtänyt paikoilleen ja itse on muuttunut. Ei kai monikaan nelikymppinen halua samoja asioita kuin kaksikymppinen??

Kommenteista ja peukutuksista päätellen aika nuorta ja kokematonta väkeä on - ja luultavasti itse eroamassa heti kun vähänkin menee hernettä sieraimeen...

#26 (melkein saman verran vuosia yhdessä asumista saman rouvan kanssa ja jo aikuisia lapsiakin on; välillä jaksaa paremmin, välillä taas ei...)

Vierailija
28/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halloween on nyt vaan turha kulutusjuhla. Ehkä olen tätä mieltä kun ei kauhu ole koskaan iskenyt millään tasolla.

Te ette tiedä mitään oikeasta Halloweenista ja olette ällöttävän tosikoita tyyppejä. Varmaan palmusunnuntainakin vain kiroatte pienet noita-akat virpimisvitsoineen...

Vierailija
29/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallowed be thy name kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks suomessa pitää viettää jotain stnan halloweenia? jenkkip***aa koko juhla ja ihan super noloa. 

Kyllä pippalot on alkujaan kelttiläinen - jenkit vain keksivät kaupallistaa sen eli tehdä rahaa sen varjolla - vrt. joulu...

Tämän(kin) viestin alapeukuttaja taitaa olla aika pöljä... tyypillistä täällä, tosin.

🤪

Vierailija
30/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin Halloween typerä amerikkalainen juhla jota täällä ei tarvita. Meillähän on itsellä tämä pyhäin päivä jolloin muistellaan kuolleita omaisia. Mutta jos joku sitä haluaa viettää niin mikäs siinä, siitä vaan vaikka onhan se naurettava aikuisella joku noita-asu tai vastaava. En kuitenkaan avaa ovea näille karkki vai kepponen-tyypeille..

Miksi kaikkien (miesten) pitäisi tykätä metallimusiikista. Mistä musiikista "kaikki" naiset tykkää?

Ei tuon takia nyt erota kannata jos muuten menee hyvin. Ehkä teidän pitäisi kuitenkin löytää edes yksi yhteinen juttu josta molemmat pidätte.

Vierailija
31/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän(kin) viestin alapeukuttaja taitaa olla aika pöljä... tyypillistä täällä, tosin.

🤪

Olisin voinut peukuttaa kelttiläusjutulle, mutta kaupallistamismielipiteellesi en, joten peukutusvaaka kääntyi alapeukkuun.

Miksi joidenkin peukutukset muuten ovat sinulle niin tärkeitä? :D

Vierailija
32/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehen käytös aina tosikkomaista, vai vain julkisilla paikoilla? Toiset ihmiset nolostuvat herkemmin ja pelkäävät muiden arvostelua enemmän kuin toiset.

Hyväksyykö kotona sinun hassuttelusi vai pitääkö silloinkin kiusallisena?

On tärkeää kokea itsensä hyväksytyksi parisuhteessa. Myös yhteinen huumori ja rentous on minulle tärkeää, mutta varmasti monet saavat parisuhteen toimimaan vaikkeivat huumorintajut täysin kohtaisikaan.

On tietysti plussaa, jos parisuhteessa on yhteisiä mieltymyksiä, mutta esim. musiikista voi nauttia yksinkin tai ystävien seurassa. Jos taas tuntuu, ettei ole mitään jaettuja mielenkiinnonkohteita, tilanne on vaikeampi. Toki sellaisia voi yrittää löytää esim. uuden harrastuksen parissa.

Mutta no, lopulta vain sinä itse tiedät, kuinka paljon erilaisuutenne sinua häiritsee. Onnea tulevaan! Ja jos haluat viettää Halloweenia, vietä! :)

Vierailija
33/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤪

Olisin voinut peukuttaa kelttiläusjutulle, mutta kaupallistamismielipiteellesi en, joten peukutusvaaka kääntyi alapeukkuun.

Eli mielestäsi jenkit eivät kaupallistaneet sekä halloweenia että joulua? Ookei...

Eikä peukutukset ole minulle erityisen tärkeitä - niistä vain näkee kuinka väki missäkin asiassa jakautuu, ja taas toisinaan myös sen kuinka pöljää väki todella on.

Vierailija
34/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan olla Amerikassa.Miksi haluat Halloweenia viettää?

Vierailija
35/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies moitti halloween koristeita lapsellisiksi, jos kuitenkin olette lapsiperhe? Kommentin ymmärtäisi jos olisitte lapseton pari. Jos on lapsia, oletus on, että koristeet asetetaan tietysti myös lasten iloksi, joten niiden hankkimista ei kyllä lapsellisuuteen vedoten kyseenalaisteta..

Vierailija
36/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minä tulisin varmaan hyvin juttuun ap:n miehen kanssa. Olen tosikoksi haukuttu ja etenkin kaikki tuollainen turhanpäiväinen halloween höpötys ärsyttää. En tykkää pelleillä millään asusteilla enkä olla huomion keskipisteenä. Olen introvertti luonteeltani ja omaan kyllä huumorintajua, mutta nämä ap:n esimerkit eivät ole minun tyylistä huumoria. Lisäksi tykkään myös neljän suorasta!

Vierailija
37/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö voi tehdä kompromisseja. Jos teillä on lapsikin niin miksi ei voi halloween koristeita ostaa varsinkin jos se on lasten juttu :D Itse pidän kylä enemmän neljän suorasta, mutta rakasta joulussa on kyllä hyviä versioita

Vierailija
38/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole Ap mutta rakastan kapitalismi juhlia kuin halloweeniä ja joulua. Ymmärrän jos jotkut ei pidä onhan se konsepti aika outo. Minulle se tuo ilon harmaaseen arkeen ja on olen muutenkin kauhu elokuvien ystävä!

Vierailija
39/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen 46-vuotias suomalaismies ei pidä metallista?

Ööö... sivistynyt?

Vierailija
40/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤪

Eli mielestäsi jenkit eivät kaupallistaneet sekä halloweenia että joulua? Ookei...

Eikä peukutukset ole minulle erityisen tärkeitä - niistä vain näkee kuinka väki missäkin asiassa jakautuu, ja taas toisinaan myös sen kuinka pöljää väki todella on.

Ookei... Haluaisitko palata vielä vaikka 1940 vuoden jouluun? Minulle kaupallinen joulu sopii ihan hyvin, samoin myös lapsilleni ja aika monelle muullekin. Voimme ottaa siitä juuri sen itselle sopivan siivun ja emme stressaa turhista.

Jos sinä et halua kaupallisuutta, niin voit kiertää sen olemalla mm. pois kaupoista, pitämällä telkkari ja kaupalliset radiokanavat kiinni, laittamalla postilaatikkoon mainoskieltolappu jne. Helppo juttu, sillä kaikkea saa nykyään netistä kotiovelle, myös ruokaa.

Sinä itse teet olosi hankalaksi, ei Amerikka tai muut joulusta pitävät ihmiset.

Voit lässytyää tähän ihan mitä vain vastaukseksi, mutta minua vain naurattaa pahantuulisuutesi! :)