Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halloween toi taas esille minun ja mieheni erilaisuuden, sai taas miettimään haluanko olla tässä suhteessa loppuelämäni?

Vierailija
22.10.2018 |

Kokeilin Lidlissä sellaista halloween-naamiota pelleillen miehelle ja mies mutisi "älä kehtaa" sekä luikki karkuun. Halloween koristeitakaan en saisi ostaa koska "me ei olla amerikassa ja noi on lapsille".
Aikaisemminkin on tullut näitä tilanteita, että mies tavallaan häpeää minua eikä tykkää yhtään samoista asioista. Olen mm. ollut yksin Raskasta Joulua-konsetissa, koska mies ei tykkää metallimusiikista. Ja mies taas on käynyt yksin Neljä Suoran keikalla koska minua ei kiinnostanut.
Miten sitten päädyimme yhteen? Netissä. Miksi aloimme seurustella jos pidimme alunperinkin eria asioista? Siksi kai että mies piti suunsa kiinni ja samoin minä, kumpikaan ei tahtonut loukata toista... Ja onhan mies komea, kätevä käsistään (rempannut tätä rintamiestaloa urakalla) hyvä lasten kanssa ja siivoaa ilman käskemistä. Minä olen 39 vuotias jos sillä on nyt jotain merkitystä, mies on 46v ja meillä on 6v poika.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on ongelmat sulla. 

Vierailija
42/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen 46-vuotias suomalaismies ei pidä metallista?

Ööö... sivistynyt?

Jep. Mieheni on 46 vuotias ja ei hän ole mitenkään metallimusiikin perään. Hänelle musiikki ei ole ollenkaan tärkeää, vaan hiljaisuus on parempi vaihtoehto tai luonnon kauniit äänet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole Ap mutta rakastan kapitalismi juhlia kuin halloweeniä ja joulua. Ymmärrän jos jotkut ei pidä onhan se konsepti aika outo. Minulle se tuo ilon harmaaseen arkeen ja on olen muutenkin kauhu elokuvien ystävä!

Sama täällä. Joulu, Halloween, pääsiäinen, vappu, uusi vuosi.. Kaikki ovat ihan mukavia piristyksiä lapsiperheessä ja jo ennen lapsia. Ennen lapsia tein juhlista juuri oman näköiseni ja nyt perheemme näköiset. En jaksa käyttää aikaani juhlien kiroamiseen ja tosikkomaisuuteen.

Vierailija
44/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta meillä miehen kanssa sama tilanne. Osittain huumorintaju mätsää, osittain ei. Hän ei myöskään ole kiinnostunut samoista asioista kuin minä. Joku tuossa ylempänä sanoi että puolisot voivat tehdä omissa harrastuksistaan ja ystäviensä kanssa sitä mitä huvittaa eikä se ole pois kummaltakaan. Niin mutta mitä jos toinen haluaisi tehdä yhdessä asioita, on toivonut sellaista puolisoa jonka kanssa yhdessä harrastaa ja viettää aikaa?? Ja toinen haluaa vaan olla kotona tekemättä mitään.

Tuollaisessa tilanteessa on parempi erota jo ennen kuin tekee jälkikasvua. Sen verran kai voi järkeäänkin käyttää, että miettii jaksaako toisen kanssa oikeasti olla ja elää, ennen kuin ryntää lisääntymään. Toki nykyään tämä tuntuu olevan ihan liian haasteellista monille.

Vierailija
45/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmanne ei ole erilaisista asioista pitäminen vaan keskinäisen kunnioituksen puute. Miehes ei tunnu arvostavan vaan peräti häpeävän sua.. ei hyvä juttu

Vierailija
46/46 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallowed be thy name kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks suomessa pitää viettää jotain stnan halloweenia? jenkkip***aa koko juhla ja ihan super noloa. 

Kyllä pippalot on alkujaan kelttiläinen - jenkit vain keksivät kaupallistaa sen eli tehdä rahaa sen varjolla - vrt. joulu...

Tämän(kin) viestin alapeukuttaja taitaa olla aika pöljä... tyypillistä täällä, tosin.

🤪

Olisin voinut peukuttaa kelttiläusjutulle, mutta kaupallistamismielipiteellesi en, joten peukutusvaaka kääntyi alapeukkuun.

Miksi joidenkin peukutukset muuten ovat sinulle niin tärkeitä? :D

Eli mielestäsi jenkit eivät kaupallistaneet sekä halloweenia että joulua? Ookei...

Eikä peukutukset ole minulle erityisen tärkeitä - niistä vain näkee kuinka väki missäkin asiassa jakautuu, ja taas toisinaan myös sen kuinka pöljää väki todella on.

Ookei... Haluaisitko palata vielä vaikka 1940 vuoden jouluun? Minulle kaupallinen joulu sopii ihan hyvin, samoin myös lapsilleni ja aika monelle muullekin. Voimme ottaa siitä juuri sen itselle sopivan siivun ja emme stressaa turhista.

Jos sinä et halua kaupallisuutta, niin voit kiertää sen olemalla mm. pois kaupoista, pitämällä telkkari ja kaupalliset radiokanavat kiinni, laittamalla postilaatikkoon mainoskieltolappu jne. Helppo juttu, sillä kaikkea saa nykyään netistä kotiovelle, myös ruokaa.

Sinä itse teet olosi hankalaksi, ei Amerikka tai muut joulusta pitävät ihmiset.

Voit lässytyää tähän ihan mitä vain vastaukseksi, mutta minua vain naurattaa pahantuulisuutesi! :)

Jessus kun pitää olla lukutaidotonta(kin) väkeä...

En nimittäin missään välissä ole tuonut julki kantaani ko. juhlien kaupallisuuteen, eli että hyväksynkö vai enkö - toin vain esille sen tosiasian, ettei halloween ole jenkkien (vaan kelttien) keksimä juttu ja, että jenkit ensimmäisinä keksivät tehdä sen varjolla toden teolla bisnestä.

Ja jos mielipiteeni kaupallisuuteen todella kiinnostaa, niin minulle asia on herttaisen yhdentekevä.