===ENSIKOT vko 19===
Kommentit (71)
En ole taaskaan jaksanut kirjoitella, vaikka päivittäin olen käynyt pinot lukemassa. Väsymys taas päällä.
Neuvolassa tuli käytyä tiistaina että saan todistuksen hakemuksiin.
Paino: +300g (vaikkakin hassu terkka kirjoitti painon kohdalle 300kg :D)
Paineet: 128/80
Hemppa: 128
sf: 23cm (eli aika huima mitta)
Miten teillä muilla on ollut sf viikolla 22+? Mulla tosiaan oli ton 23cm, eikö sen pitäis olla 16-18cm?
Asukki muksii kovasti. Näkyy ja tuntuu myös mahan päältä. Potkaisi tänään miestä nenään, kun meni kaveria tervehtimään... totesi että aina häntä potkitaan päähän, jopa oma lapsi :)
Anteeksi omanapainen selvitys, mutta en ole oikein vedossa :) Mukavaa viikonloppua kuitenkin kaikille!
T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 22+4
Neuvola oli keskiviikkona,paineet hieman koholla 87/140,hemppa 130,painoa tullu taas 2,6kg 4 viikos,eli tähän mennessä paino noussu jo melkee 10kg...........turvotusta näyttää kylläkin nytki olevan käsissä,mutta mutta.....ja sitku sanoin mahan kramppaamisesta ja vihlomisesta kävellessä niin terkka sano että ei pitäs kyl vielä olla ja laitto mut lekurille 23.5 tarkastukseen ja mietti jo että pitäskö mun jäähä lepäilemään...onkohan ne sit supistuksii mitä mulla on...ku ei ota selvää.Ja ne alko jo rv18+.
Ja Ull-maij:mulla tuo sf-mitta oli nyt 22cm eli aika samoissa ku sulla.
Nyt pakko oikasta!Nukkukaa hyvin!
-Pepsi rv22+5
Cactukselle voimia ja haleja surun keskelle!!!
Lisa: IHANAA!! Kyllä se Lisa kohta taitaa tulla kertomaan omaa synnytyskertomustaan. Toivottavasti kaikki on (ja menee) hyvin!
Queen: Onnea hyvistä tarvike ym. kaupoista!!! Olitkin saanu edullisesti PALJON kaikkea! =) Meillä ei oo oikeen ketään keltä saatais mitään vanhoja, mutta ei se haittaa, vaikka kyllähän se halvemmaksi tulis kun ostaa kaikki itse.
Siru: Onnea plussan johdosta ja tervetuloa ensikoihin!
Jepen: Kiva kuulla, että menee hyvin ja odotus sujuu mallikkaasti! =) Pääsee eritavalla nauttimaankin raskaudesta kun ei ole mitään probleemia.
Pikku-Milli: Olipa hyviä kuulumisia... Toivottavasti saat levättyä hyvin, että jaksat heräillä yöllä. Nukkuuko poika teidän kanssa vai omassa pedissä?
Joko se poitsu on muka 2 viikkoa vanha! Aika menee ihan älyttömän nopeesti.. =)
Mii: Hauskoja tuntemuksia sulla ollut. =) On se kyllä jännä kun tuntee vauvan eri ruumiinosia mahan läpi. Itse en tosin vielä tunne, mutta mitä muut on kertonu jne. Mä " tunsin" sen verran, että Penni-Enni potkas vas. puolelle mahaa ja sen jälkeen oik.puolella tuntu kans... eli olisko ollut poikittain mahassa ja ponkastuaan menemään muksas päällään toiselle puolelle?! =D
Osse: Mulle on kans tulossa se sokerirasituskoe, mutta mä meen ihan vaan labraan sitä varten. Hiukan sitä ihmettelin, kun luulin, että se on siellä Taysissa, mutta ei se ookkaan. Noh... toisaalta parempi näin, niin saan itte sopia sopivan ajan haluamaani labraan.
Sippu: Sulla oli kans paljon hyviä kuulumisia. =) Kannattaa nauttia ja elää hetkessä... nyt kun on kaikki hyvin ja asiat hienosti, niin on hyvä rentoutua ja ottaa kaikki irti mitä saa. =)
Omaa napaa:
Ukko tunsi Penni-Ennin liikkeet ekaa kertaa eilen illalla. =) Oli kyllä hauskaa. Mä tosin taisin innostua siitä enemmän, kun mies itte. :) mua on niin harmittanu, kun mies on tähän mennessä aina joutunu pettymään, kun ei ole tuntenu mitään... mutta nyt! Penni-Enni potkas oikeen kunnolla takas, kun mies koputteli sen yksiöö. =)
Mulla on tässä pari yövuoroa, vapaita, yks iltavuoro ja sit alkaa loma! =) heh.. jopa 5 päivää, mut ompahan ainakin sen verran. Me lähdetään käymään veljen luona Göteborgissa ens viikolla. KIVAA! =)
Kävin tänään tilaamassa Penni-Ennille Lundian kirjahyllyn mihin tulee myös hoitotaso! Se tulee olemaan hieno! Tai niin ainakin luulen... Saa nähdä sitten, että millanen se on koottuna. Siitä tulee 2 värinen ja 2 osanen. Sen saa hakee 2 vkon päästä. Ihan hyvä vaan... meillä on " tuparit" 28.pv niin haen sen vasta sen jälkeen. Oon miettiny, että en laita mitään Penni-Ennin juttuja sen huoneeseen ennen tupareita, vaan laitan ne vasta sitten jälkeen päin... Näkeevät ne sitten lähempänä laskettuaikaa jos/kun tuleevat kylään. Jotenkin tuntuu, että nyt olis vähän liian aikaista.
Eipä tässä muuta... taidan mennä vähän syömään ja sitten alkaa jakaa noita lääkkeitä tohon tarjottimelle.
Burde ja Penni-Enni rv 19+6 !!! =)
Elina, mulla paino kanssa ensin meni pelkästään alaspäin, vaikka mulla ei ollut edes mitään pahoinvointeja.
Burde, ihan hyvin oon saanu ite nukuttua. Kyllä mä yöllä nukun hyvin silloin kun poikakin nukkuu ja yleensä kuitenkin nukkuu 2-3 tunnin pätkiä. Ja aamusta sitten ollaan nukuttu yhdessä vähän pitempään. Poika nukkuu omassa sängyssä (eli siis tällä hetkellä vielä äitiyspakkauslaatikossa), mutta ei sinne kyllä nukahda. Syliin tai viereen nukahtaa, mutta siitä kun siirtää omaan sänkyyn niin nukkuu kyllä hyvin.
Pikkuhiljaa uskaltaudun minäkin siirtymään tänne odotuspuolen ensikoihin. Plussa napsahti yllätyksenä kesken lapsettomuushoitojen pitkänä perjantaina ja toistaiseksi kaikki on mennyt varsin hyvin. Pinoanne oon lueskellut koko ajan ja on täällä tuttujakin. Ainakin Q, Osse, Ull-Maij, Pepsi ja Fio tuolta kuumeilupuolelta. Vilkutukset tutuille!
Alkuraskauden pahoinvointiin olen päässyt tutustumaan nyt reilun kolmen viikon ajalta, joista viimeiset viikot olen ollut sairaslomalla. Oksu lentää noin 4-10krt/pvä ja jos jotain hajuja tms, vieläkin enemmän. Ei oikein hoitotyö onnistu tällä hetkellä... Etova olo on 24tuntia vuorokaudessa, onneksi ihan koko aikaa ei oksennuta kuitenkaan. Eli todella ruusuista on ollut :) Positiivisena juttuna paino on pudonnut melkein 5 kiloa ja se on tälläiselle ylipainoiselle ihmiselle aina ilonaihe. Tosin veto on aika lailla minimissään,mutta mieli ainakin toistaiseksi on ollut hyvä. Ei kai tää voi enää kauaa jatkua, loppuu ainakin jouluna toivottavasti :)
Masuasukin vointi tsekattiin TAYS:n hormoni- ja lapsettomuuspolilla viikoilla 6+4 ja ihan oikeassa paikassa köllötteli ja pikkuinen sydänkin siellä pumputti. Neuvolaan mennään maanantaina.
Oikein mukavaa viikonloppua teille kaikille ja anteeksi tämä omanapainen aloitusviestini! ;)
Keinuhepo 8+5
Tervetuloa huimasti! Sie olitki yks niistä jotka minun aikoina kuumeilupuolella olivat aktiivisia! Aivan mahtavia uutisia! Ja viikotkin jo noin pitkällä! Oikein paljon onnea pikkuisesta ja hieno homma että sydänki ruudulla on näkynyt! Niin meilläkin noilla vaiheilla sydän näkyi ruudulla ja kaikki on menny mainiosti! Joten turhat huolet heitä nurkkaan ja ilotse nyt!!
fio rv 11+5
Kiva saada lisää odottajia mukaan kuumeilupuolelta. Mulla kans oli erittäin raju pahoinvointi alussa. Töistä olin sen takia saikulla 7viikkoa. Pahimmillaan olin tiputuksessa sairaalassa. Huono olo alkoi 6+5 ja päättyi 17+ viikolla, tosin oksentelen välillä vieläkin. Toivottavasti siulla menee nopeammin ohitte :)
Plussista kesken lapsettomuushoitojen on joku asiantuntia todennut että mieli rauhoituu kun hoitoihin pääsee ja plussa tuleekin sitten itsestään :) Taas täytyy todeta kuinka paljon stressi vaikuttaa raskautumiseen.
Kiva, kun Pepsiskin kävi kuulumisia kertomassa, taitaa meillä molemmilla olla jättimasut :) Asukki keksi eilen alkaa potkimaan virtsarakkoon, ei mikään kiva tunne. Koko ajan pissahätä vaikka mitään ei tulekkaan.
Lisa taitaa tosiaan olla synnärillä, tahtoo äkkiä kuulumisia!
Onkos meillä ensikoissa tällä hetkellä yhtään Oululaista odottajaa miun lisäksi?
T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 22+5
Täällä ei taaskaan ole nämä sivut pelittäneet melkein viikkoon=(
Pikaisesti vilkaisin kuulumiset läpi, taidetaan saada vauvapuolelle pian lisää porukkaa! Lisa taisi saada äitienpäivälahjansa mitä ilmeisimmin=)
Meillä on täällä aika levoton yö takana, neidillä on alkaneet taas melkoset ilmavaivat! Miehen kanssa tuossa juteltiin että vyöhyketerapiaa voisi kokeilla, kun ei oikein järkevää syytä löydy tälle eikä cuplaton enää auta. Eli jospa se siitä sitten, monellehan siitä on löytynyt apu..
Ristiäiset on tasan kahden viikon kuluttua ja nimestä ollaan päästy yhteisymmärrykseen=) Jännittää, ja odotan tosi innolla! Oma siskoni näkee pikkuneidin sillon ensimmäistä kertaa, meillä kun on tuota välimatkaa=/ Ja minä näen pitkästä aikaa tädin pikku kullan joka on siskon ihana Emma-koira=)
Lopettelen tähän, taitaa olla viisainta mennä typyn kanssa päikkäreille! Saa tuo ukkokin sillä aikaa kirjailla äitienpäiväkortin " salassa" ja laittaa kukat sun muut. Kotiutui raukka yövuorosta niin myöhään että kahvit sänkyyn jäi laittamatta!
Burdelle vielä, älä karkaa sieltä mesestä niin nopeasti=D Olin ihan pettynyt viimeksi kun huomasin että olit käynyt ja hävinnytkin siihen mennessä kun pääsin koneelle=/Kiva olis jutella pitkästä aikaa..
Mutta nyt unten maille. Vielä kerran ihanaa äitienpäivää masuasukeiden mammoille ja tietysti vauvautuneille!!!
-Ankka & Prinsessa 5 viikkoa 5 päivää-
Onpas kiva, että tulit tännekin! Toivottavasti nähdään tiistaina ihan livenä. Täytyy kyllä sanoa, että mua niin nauratti tällä viikolla, kun alkoi liukuhihnalta tulla näitä plussauutisia meidän treffiporukan piiristä. Aivan mielettömän ihana juttu, että kaikille se plussa pamahti saman tien! Melkein käsittämättömältä tuntuu... ehkä se kuitenkin auttaa, että uskaltautuu juttelemaan niiden kanssa, joille hoidot on tuottanut tulosta, mieli jotenkin uskoo, että kyllä ne voi onnistua! Ja tietty ne hoidotkin jotain apua toi... :)
Niin, ja toivottavasti paha olo hellittää, eihän sulla mitään ylipainoa ole! Ilmeisesti raskaus on muutenkin hyväksi, mullakin paino vaan tuntuu tippuvan ainakin näin aluksi, vaikken pahoinvoinnista kärsikään.
burde, mä menen TAYSin labraan sen takia, etten tosiaan saanut muualta aikaa riittävän pian. Mutta kyllä ne siis ihan normaalistikin tehdään labrassa, ja tulokset tulktsee neuvolan täti.
Mun väsymys on vihdoinkin hellittänyt!! Oon jo kohtuu pirteä, jaksan valvoa illalla yli yhdeksään eikä herääminenkään ole enää niin tuskaa. Vaikka voihan se johtua viikonlopusta, ja huomenaamulla taas saan tapella unta vastaan, kun pitäis töihin lähteä. Mahassa olen huomaavinani silloin tällöin uutta pyöreyttä ihan eri kohdassa kuin ennen. Ja venytellessä sen huomaa parhaiten, että jokin estää taipumasta... :) Mä olen kuulkaa niin onnellinen, että oksat pois!
Sain tänään aamiaisenkin sänkyyn... mies hipsi aamusella ostamaan ruusun ja keitti kahvit ja teki sellaiset herkkuleivät, etten jaksanut edes kaikkea syödä. Minun kulti...
Nyt lopetan tän onnen hehkutukseni ja jatkan töiden tekoa. Pakko tehdä nyt, kun viikolla ei jaksanut!
-Osse ja Santeri rv 14+4
Ei ole ollut nettiä käytettävissä pitkään aikaan, kun oon ollut työharjoittelussa. Pitäis kyllä hommata nyt netti kotiin, kun ei koulun koneillekaan aikoihin pääse. Nyt oon vanhempien luona äitienpäivävisiitillä ja kauheesti ois nyt luettavana teidän juttuja :).
Oma vointi on ollut hyvä. Iskias-kipua välillä tuntuu selässä, varsinkin jos on erehtynyt löhöämään huonossa asennossa.
Rakenne ultrassakin oli kaikki elimet paikoillaan :). Sukupuolta kun kyselin, niin ei poikamaisia ulokkeita löytynyt eli tytöltä vaikuttaa tässä vaiheessa. Tytölle olisikin jo nimi mietittynä.
Masu on jo aika iso, sf-mittakin (23) oli neuvolan tädin mielestä aika iso, mutta tasoittunee jatkossa.
Liikkeitäkin tuntuu jo aika mukavasti, vaikka istukka onkin etuseinässä.
Tulee päivittäin käveltyä kohtuullisen paljon ja oonkin etsiskellyt kunnollisia nauhallisia mustia kävelykenkiä, mutta niitä on tosi vähän tarjolla :(. Kauheesti vaan kaikkia nättejä sandaaleita ja korkokenkiä. On se epäreilua, kun miehille on kyllä kävelykelpoisia kenkiä, mutta naiset muka vaan sipsuttelee vain ulkonäön perusteella valituissa kengissä. Ei huvittais kuitenkaan mitään ihan " mummokenkiäkään" ostaa. Turun ja Tampereen suurimmat liikkeet oon jo kierrellyt, taidampa kulkea koko kesän sandaaleissa, satoi tai paistoi.
Mukavaa äitienpäivää kaikille!
t:nau rv 22+3
Täällä ei mitään uutta navan takana. Yö nukuttu todella hyvin. Nyt pyykkiä peseskelen ja suunnittelen miten päivän kuluttais. 14:00 viiminen neuvola! Jee=)
L & P-I 40+6
Laitoin pesukoneen jauhamaan jo kuudelta. Aamupalat on syöty ja nyt vaan tässä olen. Kohta ajattelin lähteä suihkuun ja laittautumaan. Puoli ykstoista olisi neuvola. Kertoilen illalla sitten neuvolakuulumiset tuolla toukokuisten maanantai puolella. Ihana ilma ulkona, aurinko paistaa ja linnut laulaa. Yöt on mennyt nyt viikon verran erittäin levottomasti ja huonosti. Vessassa saa juosta viis tai kuus kertaa ja siihen kun vielä koskee ja kolottaa joka paikkaan, niin ei ole yhtään mukavata. Ukkokin nauraa että tuosta nukkumisesta on tullut taito laji, kun mamma ensin vuoraa ja pönkkää ihtensä tyynyillä tuonne sänkyyn ja sitten kun kääntää kylkeä, niin kamala ähinä ja puhina kuuluu. Minua ei kyllä väsyneenä tuo naurata yhtään...... =) Huomaa että vauvelin tila alkaa loppua, kun kylkiluut meinaa painua kasaan. Hyvää asentoa on vaikea löytää. No nyt suihkuun.
Heidi 35+6
Toivottavasti täällä vietetään toiseksi viimeistä sairaslomapäivää. Huomenna siis kauan odotettu np-ultra (kyllä aika menee vain nopeaan) ja samalla näämme taas tuon hematooman tilanteen. Toisaalta sitä toivoisi sairaslomaa lisää; mikäs se tällaisella ilmalla on saikulla olla ;) Mutta toisaalta olisi ihanaa päästä taas töihin ja ihmisten ilmoille :)
Omassa masussa kaikki on hyvin. Maha kasvaa... Nyt on mentävä ulos nauttimaan auringosta :)
Heidi <3 toukka 12+ 2
Queen: Ite olin kans ajatellu hankkia brion kombit.. Näyttäis että hinta-laatu suhde olis ainakin kunnossa. Meillä tosiaan kävellään kans aika paljon eikä todellakaan erityisen kaupungissa... Pikkukylässä kun asutaan niin ehkä vielä kumminki sorateitä on enemmän kuin asfalttia! Raskaana oleva ystäväni oli ostanut uudet Emmaljungan vaunut ja olivat nekin kyllä hyvän oloiset kun " testailimme" niitä. Mutta ne olivat TOSI kalliit.. Muistaakseni lähemmäs 900 euroa.. Meneeköhän se nyt yhtään oikein.. No korjatkaa jos olen aivan väärässä.
Mutta lisää vaunuasiaa kaivataan!! Miten te vauvalliset!?? Mitkä vaunut, mihin olette tyytyväisiä niissä ja mihin ette??
Lisa: Kun lähtee roista ylöspäin niin sitten melkein jo löytää kotiovelle :) Niin siitä oli suolalihasta silloin puhetta. Kuivaliha ei jostain syystä ole maistunut koko raskauden aikana oikein miltään, mutta kävin ruotsin puolella jokin aika sitten ja ostin " oikeaa" suolalihaa ( aivan pirun suolasta..) ja se oli hyvää!!
Näin viime yönä unta että synnytin!! Ei se ollu siinä lainkaan kamalaa, ainoa vain että pihalla ollessani kun olin niin lapsivesi meni ja samantien oli vauvaki tulossa. Hyvä että meille tk:een ehdittiin. Jännää oli se että unessa alkoi hirmuisesti huimata ja oksettaa :) Ei kai se niin oikeasti mene :)
Ja toissa yönä näin unta että meille oli vasta syntynyt poika! Ihme homma kun on niin poikaolo.. Olis kyllä mukava saada välillä meidänki sukuun tyttöjä!!
fio rv 11+0
Tervehdys kaikille!
Me tultiin eilen reissussa ja täällä kotomaassa tosiaan on tullut kesä sillä aikaa. Toivottavasti ei paljon kylmene tällä viikolla nyt sitten kuitenkaan, niin ehditään nauttia hyvistä ilmoista täälläkin.
Meidän Kreetan reissu meni ihan hyvin. Paljon uutta nähtiin, upeita maisemia, kauniita kukkia ja pelottavia vuoristoteitä(polkuja?) jyrkänteiden reunamilla (joille ei oikeasti olisi pitänyt lähteä ajelemaan, mutta kun ei sieltä takaisinkaan pystynyt kääntymään..). Säät oli ihan hyvät, vaikkakaan ei ihan helteiset. Aurinkoa kuitenkin enimmäkseen. Isomahaherkkikselle iski koti-ikävä jo kolmantena päivänä ja itku oli silmässä joitakin huonompikuntoisia kulkukissoja nähdessäkin. Taidan olla koti-ihminen, vaikka matkailu kovasti mukavaa onkin.
Lennot ja matka muutenkin sujui mahan kanssa ihan hyvin. Lennolla tuppasi aikamoista turvotusta ainakin käsiin, pistelikin vähän mennessä. Paikan päällä tietysti meno oli vähän hitaampaa, portaiden kiipeily ei olekaan enää kovin kepeää... Ja vessahätä oli oikeastaan koko ajan. Turvotusta ei kertynyt, kun tuli kai liikuttua niin paljon. Toivottavasti ei painoakaan ole nyt tullut sitten hirveästi, ja viime viikko kulutti energiaa ihan hyvin. Masuasukki ei ollut matkasta moksiskaan, vaikka varmaan mahassa lentokoneen melua ja outoja tuntemuksia ihmettelikin. Kotimatkalla oli aika väsyneet tunnelmat ainakin mulla, kun oli ollut pitkä päivä ja paljon odotteluita, joten mahassakin oli silloin aika levotonta.
Yritän päästä kärryille teidän kuulumisista näin jälkikäteen. Nyt täytyy väsymyksestä huolimatta päästä myös töihin kiinni, ei kyllä yhtään huvittaisi.
Ja multa vielä onnittelut Millille Pacon saattamisesta maailmaan! :) Pitääkin perehtyä yksityiskohtiin, jos niitä on jo viime viikon pinossa kerrottu..
Mii- (rv 27+3)
En jaksanut kahlata läpi viikonlopun kuulumisia, pitää palata tuohon vanhaan pinoon vielä illemmalla. Mutta tässäpä omaa napaa siitäkin edestä - tai nyt ainakin neuvolakuulumiset.
Eipä mitään ihmeellistä, kaikki oli hyvin - painokin oli tippunut kilon edellisestä käynnistä, joten eipä tässä tarttenutkaan olla huolissaan. Sovittiin, että jatketaan samaa tahtia... :) Mites, onko teiltä muilta tarkastettu hemoglobiini joka kerta vai vain silloin tällöin? Nyt ei otettu ollenkaan, mutta viimeksi olikin ihan hyvä.
No, pääasia oli tietysti se, että sydänäänet saatiin hienosti kuuluviin! Syke oli n. 150, eli aika korkea. Olikos se niin, että tytöillä oli korkeampi syke kuin pojilla... Mies näki viime viikolla unta, että meillä oli tyttö, ja itse asiassa mullakin on sellainen kasvava tyttöfiilis. Aina ennen oon tarkasti nähnyt, että eka lapsi on poika, mutta pieni prinsessa on ihan yhtä rakas ja toivottu!
Paikalla oli muuten oma neuvolatäti, joka oli kyllä huomattavasti ammattitaitoisempi kuin se viime kerran sijainen. Tuli paljon luottavaisempi olo.
Mutta nyt täytyy tarttua taas töihin lounastunnin päätteeksi. Sen verran muistan nyt kuitenkin, että Lisalle synnytystoiveita!! Vaikka päivät varmaan susta matelee, musta tuntuu ihan käsittämättömältä, et nyt voit olla jo melkein viikon " yliajalla" !
-Osse ja Santeri rv 13+5
Viipuli: Mulle tulee vauva-lehti, kaksplus ja odotus. Vauvalehti on kyllä niistä melkein paras (mun mielestä). Siinä on odottajalle juttuja ja myös vauvoille & lapsille jne... Kaksplus on tässä vaiheessa vähän " turha" , kun tuntuu, että siinä ei oikeen oo ekaa odottavalle juuri mitään. Odotus taas on kans ihan hyvä, mutta tulee aika harvoin. =) Eli siis voin lämpimästi suositella Vauva-lehteä. =0)
Fio: Kyselit rattaista... Mä oon varannu meille 2005 vuoden Hartan Toplinet. Aika ihanat kiesit. =) Ja niitä on monet kehunu paljon... hintaa tietysti on aikalailla. Emmalgungista yks " expertti" sano, että ne on hintaansa nähden huonot. Työkaveri sano teutonian kärryistä, että ne on rattaiden mersut! =) Brion novia/kombeja mä harkittin alunperin, mutta rakastuin niihin Hartaneihin! :)
Lisa: Olipa hyvä, kun muistutit tosta suklaa asiasta... =) En muistanukaan, että sitä saa hyvällä omalla tunnolla syödä. ;) Taidankin mennä syömään mun jemma-twixin tuolta purkista! Ja katompa samalla, että mitä Penni-Enni siitä tykkää. Se kyllä liikkuu muutenkin aikalailla... että saa nähä millasen kickboxing kohtauksen se siitä saa. ;)
On niin kuuma ja se suklaa houkuttelee sen verran, että en taida kirjotella enempää tällä erää... Palaillaan taas... =0)
PS. Ilmottauduttiin ukon kanssa " Pintaa syvemmälle - synnytysvalmennuskurssille" . Se on sit joskus elokuun puolivälissä... =) Kivaa... (http://www.lapsiperhe.net/napapiiri/synvalm.htm)
Burde & Penni-Enni rv 19+1
hienoa, että sydänäänet kuului... se on ainakin musta parasta koko neuvolareissuissa. =)
kysyit hemoglobiinista. ei ainakaan multa oo otettu joka kerta... ekalla kerralla otettiin, mutta ei oo sen jälkeen 2:lla vikalla kerralla.
burde
Sitä vielä, kun äsken unohtu, että TERVETULOA TAKAS KOTO-SUOMEEN MII!!! =0)
taas burde
Huomaan olevani aika laiska kirjottelemaan tänne, vaikka olenkin lueskellut teidän kuulumisia. Koneen päälle laittaminen on tosi työläs juttu, joten kotona ei oo kone päällä viikolla juuri koskaan. Koulussa ei sitten kerkee muutaku lukee teidän juttuja.
Itkua täällä tuhertelin ku luin Cactuksen keskeytyneestä raskaudesta. On se vaan niin epäreilua, että toisille käy noin :' ( Mutta paljon voimia teille, toivottavasti voit piakkoin iloita uudesta raskaudesta.
Mua vähän jännittää millon Lisalta tulee tänne viestiä. Toivottavasti pian :) Samalla jännitän millon siskoni lähtee kahdentumaan. Eilen sillä oli la, mutta lääkäri oli sanonu, ettei taida vielä hetkeen tulla. Täytyy siis jatkaa vain odottamista.
Jotkut huolehtivat kun ei ole oireita raskaudesta. Minä olisin niin tyytyväinen, jos ei koko ajan ois näin paska olo. Kuvittelin aina, että sitten raskaana ollessani hehkun hyvää oloa. Joo, ei se ihan niin ole mennyt. En ymmärrä minkä vuoksi aamupahoinvointi on tullut aika ankarana takas. Se oli aika pitkään poissa, mutta nyt tälläkin viikolla olen oksentanu ainakin kolmena aamuna. Auttaako se B6 (vai mikä se oli..?) vitamiini? Onko kokemuksia? Mulle kyllä ruoka maistuu ihan kohtalaisesti, mutta koskaan en jaksa syödä koko annosta. Ja sit taas tunnin päästä vatsa kurnii :) Ja nyt kun joku täällä mainitsi voileipäkakun, niin rupes tekemään ihan kamalasti mieli voileipäkakkua. Tekisin melkein mitä vaan saadakseni nyt sellasta. NAM!
Mutta mikä ihaninta tällä hetkellä, mulle on tullut vauvamaha!! :) Viime viikolla sitä tuskailin, ku ei näkyny vielä missään. Ja humps, pari päivää siitä ja mulle yhtäkkiä yhen vuorokauden aikana oliki kasvanu maha! Ja nyt se on kasvanut vielä vähän lisää. Opettajakin huomautti, että nyt vihdoin se alkaa näkymään. Mutta kumma kyllä, kukaan koulukavereista ei ole kommentoinut mahaa mitenkään. Huomaan kyllä kaikkien katsovan masua, mut kukaan ei sano mitään.
Jeps, mutta kai minä tästä lähden katsomaan frendejä dvd:ltä ja vähä syömään miehen tekemään pitsaa. Iloista viikonlopua kaikille!
-Larsku rv 17+5 (ellen ihan väärin muista)