Specsavers kokemuksia?
Hei! Onko kellään kokemuksia Specsaversista?
Ostin sieltä hiljattain silmälasit, ja nyt kuukauden käytön jälkeen lasit vieläkin useiden säätöjen jälkeen tuntuvat epämiellyttäviltä ja liian painavilta minulle.
Liikkeessä en ole saanut konsultointia ja apua, kun kehyksiä valitsin.
Kysyin, onko kehyksissä tyytyväisyystakuutta, onko mahdollista vaihtaa, ei kuulema ole.
Onko muillakin ollut näin?
Todella tyly, jos on ostanut kalliit lasit, eikä niihin kehyksiin vain totu...
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä kokeilit kehyksiä, ja monia erilaisia? Miksi otit painavat, jos et tykkää sellaisista?
Kokeilin monia.
Eivät ne sovittaessa tuntuneet niin painavilta, kun siinä myymälässä vaan sovitti. Mutta nyt kun on kehykset päässä töissä, ja ne ovat pidempään päässä kerralla, se paino tuntuu enemmän.
Toiset lasit valitsin kevyempinä, ja niissä se ongelma, ettei myyjä saa niitä millään minulle istumaan kunnolla päähän, ja monta kertaa olen käynyt. Kehyksiä valittaessa sanoivat, että saavat kyllä sopiviksi ne minulle.
No, jos se yksi työntekijä, joka on sinulle niitä sankoja väännellyt ei olekaan erityisen hyvä siinä hommassa? Oletko pyytänyt eri henkilöä auttamaan asiassa, tai käynyt eri myymälässä? Vai onko koko ketju aiva pas*a, koska sinä et saanut hyvää palvelua?
Vaihdata isommat nenätyynyt jos mahdollista. Metallisangoilla on hieman enemmän säätövaraa istuvuuden kanssa kuin muovikehyksillä.
Sukulaismies otti kerran silmälasit Specsaversilta. Halvalla sai, mutta linssit naarmuuntuivat hyvin nopeasti. Uusia ei hankkinut samasta paikasta.
Silmälasiliikkeessä taivuttavat sangat vain vähän sinnepäin. Itse ole käyttänyt rillejä 15 vuotta ja viimeiset 10 vuotta olen itse taivuttanut sangat sopiviksi. Hiustenkuivaajalla vain vähän lämmittää ja peilin kautta katsoo kuinka istuu korvan taakse.
Ostin myös kyseisestä liikeketjusta kalliit lasit. Naarmuuntuivat todella nopeasti. Oli ekat ja vikat lasit Specsaversilta. P*skaa saa pyytämättäkin.
Ei onnistunut minun lasien osto. Monitehoissa oli hyvin pieni tarkan näön alue ja eri kohdalla oikeassa ja vasemmassa linssissä. Rahat sain takaisin.
Specsaversin linssit on huonoja. Otin kahdet rillit samaan hintaan ja linssit kaikilla herkuilla. Alle vuodessa linsseihin tuli lämpövauriot, joka näyttää hämähäkin seitiltä. Missään erityisen kuumassa en ollut enkä uunia käyttänyt. Muiden linsseissä ei ole ollut lämpöongelmia koskaan.
M32
Ei ole oikeastaan kuin hyvää sanottavaa. Huomasivat silmäsairauteni silmäpohjakuvauksessa. Valitettavasti sairaus oli niin pitkällä ettei näköäni voi enää pelastaa. Onneksi vain toinen silmä kysymyksessä.
Vaikea verrata muihin firmoihin kun ei ole kokemusta kuin Specsaversista. Kukaan muu ei kehunut mutta en raski muita firmoja kokeilla kun ovat niin kalliita. 40-v olen.
Minä olen ollut tyytyväinen. Vaihdan vuoden välein lasit ja koska siellä on halpoja kehyksiä, tulee edulliseksi. En viitsisi maksaa 500 euroa laseista, joita käytän vuoden.
Nyt on näkö alkanyt pysyä suurin piirtein samana, joten voisin pitää samoja laseja montakin vuotta ehkä, mutta toisaalta, kun voi edullisesti vaihtaa, niin miksi ei käyttäisi tätä etua hyödyksi ja vaihtaisi edelleen vuoden välein uudet kehykset.
Olen ostanut useat sieltä ja olen ollut usein myös tyytyväinenkin. Hintahan niissä on edullinen.
Ihan aina ei ole onnistunut. Kerran ostin kahden yhden hinnalla, toiset tuli varalaseiksi. Nämä varalasit olivat selvälsti pienemmät kuin mitä kaupassa sovittaessa. Kävin jopa uudestaan sovittamassa niitä kaupassa olevia sovituslaseja. Malli oli sama, numerokoodikin mutta linssijen leveydessä oli yli sentin ero. Tämä aiheutti sen, että oli koko ajan tunne kuin olisi lasten lasit päässä. En valittanut asiasta jostain syystä.
Onpa joskus käynyt niinkin, että instrun hirvitävän kalliit rillit, kaikilla mukavuuksilla ja hyvillä ominaisuuksilla ovat naarmuuntuneet kohta oston jälkeen, eikä ollut mitään tehtävissä. Ei niiden pitäisi naarmuuntua, sanoivat vaan. Siis vaikka oli se naarmuuntumaton pinta.
Nissenillä taannoin myyjä sanoi, kun hain lasejani ja kysyin, että pitäisikö noita sankoja muokata korvani mukaan, "ettei niitä enää nykyään muokata. Ne joko sopivat tai sitten eivät sovi."
Huonoja kokemuksia heiltä ostetuista silmälaseista, linsseistä varsinkin, eivät kestä normaalissa käytössä kuin lyhyen aikaa. Kauhean tappelun jälkeen sain rahani takaisin, kun linssit naarmuuntuivat parissa viikossa normaalissa käytössä.
Toinen huono kokemus oli, kun optikko ei osannut määrittää vahvuuksia oikein näöntarkastuksessa. Oli epävarman oloinen ja kyseli monta kertaa, että oliko nyt siis tämä parempi vai tuo toinen? Taisipa tehdä merkintöjäkin väärin, kun kuuntelin jupinaansa ja jouduin korjaamaan kun mutisi itsekseen, että vasen oli parempi tässä, vaikka sanoin oikea jne. Tästä en saanut minkäänlaista hyvitystä, vaan käskettiin mennä uudelleen tarkastukseen ja maksaa se.
Enää en Specsaversia käytä.
Pelottaa mennä siinne jos se on ihaan soiitä kummelista siellä auton kyydissä. Heiii, mistä täältä pääsee pois, hei apua.
Pokat ok, mutta linssit naarmuuntuivat puolessatoista vuodessa. Nykyiset instrun lasit samassa ajassa naarmuuntumattomat.
Tuskin enää specsiin menen, vaikka reilusti halvemmat oli. Satunnaiseen lasien käyttöön varmaan ok, mutta ei kokoaikaiseen
Kerran olen Specsaversilta lasit ostanut ja palvelu tai tuotteen laatu ei eronnut mitenkään nykyisistä Nissenin tai Specsaversin laseja edeltäneiden Instrumentariumin laseista.
lasit ovat torella huonot ei pysy paikoillan näkökenttä huononee koko ajan vaimolla vielä huonommat kuin minun en enää osta kyseisestä ketjusta enää mitään
Kaveri kävi ostaa lasit sieltä tuon 1+1-tarjouksen perusteella, niin niihin toisiin silmälaseihin ei tullut linssejä mukaan, vain pelkät kehykset. Hänen täytyi ostaa linssit niihin....yhteensä silmälasien hankinta näöntarkastuksineen maksoi tuolla n.115!!!, joutuikohan hän vähän k#setetuksi??. Tämä tapahtui Jyväskylän Sepän Specsavers-liikkeessä....onko muilla vastaavia kokemuksia?
Optikkoliikkeet toimivat kollegiaalisesti ja auttavat aisojen ja nenätukien säätöongelmissa, vaikka kyse ei olisi heiltä itseltään hankitut lasit. Mene toiseen liikkeeseen pyytämään apua. Alun perin huonosti sopivaa mallia ei tietysti voi saada välttämättä kovin hyvin istuviksi, mutta jotain helpotusta keksittäneen.
Ostin Specsaverin optikon edesauttamina moniteholinsseillä varustetut silmälasit Ylöjärven Specsaverista tammikuun 24 alussa.
Lasit tulivat ja Heti huomasin, että muljuvat todella kovasti..en nähnyt auton mittareita selvästi lähinäköalueella ja kauaksi katsoessa muljahtivat ikävästä ja sama jos katsoi vasemmalle ja oikealle päin.
Menin liikkeeseen ja pyysin hiontaa pari pykälää alle optikon mittausten...liikkeen edustaja halusi ainoastaan yhden alle, joten siihen tehtiin..lasit tulivat taas takaisin ja sama muljunta kuin ennenkin..auton mitareita ei näe selvästi ollenkaan..taas liikkeeseen takaisn ja nyt vaadin yksteholinssejä, kun eivät saaeet monitehoja kuntoon..ja niin tehtiin..ja lasit tulivat takaisin..muljuu edelleen vaikka ennemmin ostetut linssit eivät mulju mihikään ja samaisesta liikkeestä ostetut..UUDET tulivat siis samoilla arvoilla kuin ne vanhatkin..ja silti muljuu..
Pyysin rahoja jo tässä vaiheessa ja ennemminkin takaisin..eivät suostuneet ollenkaan.
Nyt kävin taas valittamassa..janyt optikolle uusi aika samaan liikkeeseen..
Tuntuu, että olen valinnut väärän liikkeen saadakseni kunnolliset lasit (650€).
Odotetaan menoa optikolle ja taas sama tulos..luulen ja rahat menivät..
Kai sinä kokeilit kehyksiä, ja monia erilaisia? Miksi otit painavat, jos et tykkää sellaisista?