Miniä ei huolehdin tarjoiluista.
Poikani on löytänyt uuden rakkaan, ja oikein sievä ja mukava neiti onkin. Tullaan ihan hyvin juttuun ja pääasia on, että poikani on selvästi rakastunut.
Olemme nyt käyneet heidän asunnollaan kolme kertaa, ja yhdelläkään kerralla ei ole vieraille ollut tarjolla mitään kotitekoista.
Keksejä, vaniljajäätelöä, piirakoita leipomosta... Mitään ei ole valmistettu itse. Luultavasti ei ole itse käynyt kaupassakaan, vaan poikani on hoitanut kauppareissut.
Minusta tämä vaan on monellakin tapaa erikoista. Kun käyvät meillä, tarjolla on tietenkin aina myös jotain itse tehtyä, edes sitä tylsää pullaa.
Eikö nykyään olla enää vieraanvaraisia, vai onko miniäni vain laiska? Ei todellakaan sitä kuuluisaa ”vainomateriaalia”, ainakaan minusta...
Kommentit (35)
Olen jo mummoikäinen ja minulla on samanikäinen ystävätär, siis 60+ v. En tykkää käydä hänen luonaan kahvilla, koska hän leipoo aina itse jotain ei-hyvää. Söisin mielelläni kaupan viinerin tai muun pullan ja pari keksiä. En osaa itsekään leipoa, joten en arvosta kotipullaa. Joten ap, meitä on moneksi, sinun hyvä ei ole kaikkien hyvä.
Meillä anoppi tuo vielä 30 vuoden jälkeenkin suolaiset ja makeat tullessaan. Arvelee, ettemme ennätä emmekä osaa.
Ei meilläkään kukaan syö makeaa, ja siksi vanhemmille pakolliset kahvileivät haetaan leipomosta tai kaupasta.
Jos ei ole provo, niin sääliksi käy sekä miniää että etenkin poikaa. Ja kaikkia muitakin jotka joutuvat ap:ta elämässään sietämään.
Vierailija kirjoitti:
Poikani on löytänyt uuden rakkaan, ja oikein sievä ja mukava neiti onkin. Tullaan ihan hyvin juttuun ja pääasia on, että poikani on selvästi rakastunut.
Olemme nyt käyneet heidän asunnollaan kolme kertaa, ja yhdelläkään kerralla ei ole vieraille ollut tarjolla mitään kotitekoista.
Keksejä, vaniljajäätelöä, piirakoita leipomosta... Mitään ei ole valmistettu itse. Luultavasti ei ole itse käynyt kaupassakaan, vaan poikani on hoitanut kauppareissut.
Minusta tämä vaan on monellakin tapaa erikoista. Kun käyvät meillä, tarjolla on tietenkin aina myös jotain itse tehtyä, edes sitä tylsää pullaa.
Eikö nykyään olla enää vieraanvaraisia, vai onko miniäni vain laiska? Ei todellakaan sitä kuuluisaa ”vainomateriaalia”, ainakaan minusta...
Mua taas ärsyttää käydä anoppilassa, koska aina on tarjolla monensorttia tarjottavaa. Siis ihan arkenakin. Ei nyky ihmiset, terveelliset elämäntavat tiedostava ihminen halua vetää pulla/sokerimössöjä montaa kertaa viikossa, ei välttämättä kerran viikossakaan. Vanhanaikainen tapa tämä että vieraille pitäisi aina tarjota jotain parin tunnin vierailun aikana. Kahvia/teetä keitän kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Miniä ei huolehdin tarjoiluista.
En miniäkään!
Säännöstä tullaan tietoiseksi vasta sitten kun joku rikkoo sitä. No nyt on siis tullut ilmi tämmöinen sääntö, että miniän pitää osata, haluta ja ehtiä leipoa itse kahvileipää. Kaupasta ostettu tarjoilu ei riitä. Säännöt ovat erilaisia eri ikäluokissa, suvuissa ja ihmisryhmissä. Joskus on ollut hienoa, että ihan kaupasta ostettua! Hyvä itsekunkin vähän miettiä, millaisten sääntöjen noudattamista edellytän muilta ihmisiltä, ja onko siinä järkeä. Voisi olla hauska puheenaihekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää käydä anoppilassa, koska aina on tarjolla monensorttia tarjottavaa. Siis ihan arkenakin. Ei nyky ihmiset, terveelliset elämäntavat tiedostava ihminen halua vetää pulla/sokerimössöjä montaa kertaa viikossa, ei välttämättä kerran viikossakaan. Vanhanaikainen tapa tämä että vieraille pitäisi aina tarjota jotain parin tunnin vierailun aikana. Kahvia/teetä keitän kyllä.
Voi v...sitä tyrkyttämisen määrää. Pullaa, jopa aamupalalla. Kieltätytyminen on lähes henkilökohtainen loukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Meillä käy kahvivieraita lähinnä arkisin, jolloin ei vaan tule mieleen tehdä makeita leivonnaisia. Osaan ja tykkään kyllä leipoa, mutta käytän siihen sitten mieluummin kunnolla aikaa. Arkena iltakahvilla tarjolla on yleensä leipää tai keksejä.
Eihän se mikää miniä ole. Uusi tyttöystävä
Ap tuottaa hyvää vainomateriaalia.
Ryhdy näyttämään miniäkokelaalle hyvää esimerkkiä ja tuo vierailulle tullessasi jotain hyvää ja helposti syntyvää kotiruokaa tuliaisiksi. Kahvipöytään sopii hyvin esimerkiksi ihan tavallinen ankannahka-parsakaalikeitto, johon sopii mainiosti pala vaniljajäätelöä höysteeksi.
Tai sitten voit tuoda mukanasi kaikille tutun lanttukiisselin, jonka voitte sitten yhdessä koristella miniäkokelaan ostamilla pikkuleivillä. Tällä tavoin opastat miniäkokeltaan laittamaan myös kotiruokaa, eikä turvautumaan pelkästään kaupasta ostettuun.
Iloa ja yhteisyyden tunnetta teille molemmille ja herkkuja kaikille osallistujille !
Hyvä sopu sijaa antaa kirjoitti:
Ryhdy näyttämään miniäkokelaalle hyvää esimerkkiä ja tuo vierailulle tullessasi jotain hyvää ja helposti syntyvää kotiruokaa tuliaisiksi. Kahvipöytään sopii hyvin esimerkiksi ihan tavallinen ankannahka-parsakaalikeitto, johon sopii mainiosti pala vaniljajäätelöä höysteeksi.
Tai sitten voit tuoda mukanasi kaikille tutun lanttukiisselin, jonka voitte sitten yhdessä koristella miniäkokelaan ostamilla pikkuleivillä. Tällä tavoin opastat miniäkokeltaan laittamaan myös kotiruokaa, eikä turvautumaan pelkästään kaupasta ostettuun.
Iloa ja yhteisyyden tunnetta teille molemmille ja herkkuja kaikille osallistujille !
Ihana löytää täältä kaikkien ilkeilijöiden joukosta joku sellainenkin, joka tosissaan haluaa auttaa.
Kamalaa, onkohan ap tyttäreni uudi anoppi...
Tyttöä on nolottanut, kun ei ole leiponut, kun anoppi on käynyt, kertoi minulle.
Tapahtuiko pohjois-karjalassa?