Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko kertoa vaikeista tunteistasi?

Vierailija
22.10.2018 |

Saatko suusi auki puolisosi tai ystäväsi seurassa, jos jotkin asiat hiertävät sinua? Onko se sinulle helppoa vai oletko joutunut opettelemaan vaikeista asioista puhumista pitkän aikaa? Millaisen vastaanoton yleensä saat, jos yrität kertoa epäkohdista rakentavalla tavalla toiselle?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan uskalla puhua vaikeista tunteista? Hyvin suomalaista!

Vierailija
2/5 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko suusi auki puolisosi tai ystäväsi seurassa, jos jotkin asiat hiertävät sinua? Onko se sinulle helppoa vai oletko joutunut opettelemaan vaikeista asioista puhumista pitkän aikaa? Millaisen vastaanoton yleensä saat, jos yrität kertoa epäkohdista rakentavalla tavalla toiselle?

Saan suun auki, varsinkin puolison seurassa. Ei ole ollut helppoa vaan olen joutunut opettelemaan ja harjoittelemaan. Vastaanotto on yleensä hyvä, koska en sano turhasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan puhua vaikeista asioista ajoittain, vaikka se tuntuukin hankalalta. Taustalla on pitkä terapia. En silti välttämättä kovin helposti nosta esiin epäkohtia, jos olen kovin epävarma kyseisestä ihmissuhteesta. Otan usein aika raskaasti sen, jos toinen alkaakin mitätöidä kokemuksiani, vaikka olen itse yrittänyt olla rakentava antaessani palautetta.

Vierailija
4/5 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, eihän tuohon otsikon kysymykseen ole mahdollista rehellisesti vastata "en".

Uskaltaminen liittyy pelkoon. Pelko on vaikea tunne. Jos joku ei uskalla puhua vaikeista tunteistaan niin hän ei uskalla myöntää että häntä pelottaa eli hän ei uskalla myöntää että "ei, en uskalla puhua vaikeista tunteistani".

Vierailija
5/5 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, eihän tuohon otsikon kysymykseen ole mahdollista rehellisesti vastata "en".

Uskaltaminen liittyy pelkoon. Pelko on vaikea tunne. Jos joku ei uskalla puhua vaikeista tunteistaan niin hän ei uskalla myöntää että häntä pelottaa eli hän ei uskalla myöntää että "ei, en uskalla puhua vaikeista tunteistani".

Pelkoon olisi hyvä hakea apua, jotta sen kanssa oppisi elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme